پارس ناز پورتال

محافظت از کسب و کار را بیاموزید

محافظت از کسب و کار را بیاموزید

محافظت از کسب و کار را بیاموزید 

محافظت از کسب و کار یعنی حفظ برندی که به سختی معتبر شده است و در بازار برای خود جایگاهی دارد.حالا وقت محافظت از این برند است. همیشه موفقیت بزرگ را خطرات بزرگ تهدید می‌کند. وقتی صحبت از حفاظت برند درمیان است، نه روح کارآفرینی‌تان، نه حس قوی‌تان به عنوان یک بازاریاب، نه جاه‌طلبی تزلزل‌ ناپذیرتان، هیچ‌کدام جای احتیاط را نمی‌گیرد.

 

بسیاری از صاحبان کسب‌ و کار وقتی بحث درباره‌ی محافظت از برند را آغاز می‌کنند که خیلی دیر است، این گفت‌وگو اغلب در واکنشی به سرقت، خراب‌کاری، یا تخلف است.واکنش نشان دادن به این چنین اوضاعی بعد از وقوع‌شان، می‌تواند به قیمت از دست دادن وقت و پول باارزشی تمام شود که بهتر بود جای دیگری صرف می‌شد.

 

قبل از این‌که میلیاردها دلار خرج کنید تا یک آژانس محافظت از برند را به خدمت بگیرید، بسته‌های محافظت از برند بخرید، یا ساعت به ساعت مکالمات گیج‌کننده با وکیل‌تان را تحمل کنید، این راه‌کارهای بازدارنده را در نظر داشته‌باشید تا از رایج‌ترین حمله‌ها به کسب‌وکار و ایده‌های‌تان پیش‌گیری کنید.
محافظت از کسب و کار را بیاموزید۱. مطمئن شوید، حق‌نشر(کپی‌رایت)، نشان تجاری، و مالکیت دارید.

مطمئن شوید نام برند، نام محصولات، محتوا، تصویرسازی، و ویدئوتان را با گرفتن حق نشر و نشان تجاری مناسب محافظت می‌کنید. بدون محافظت یا مدرک مستدل برای داده‌های‌تان، یک رقیب به آسانی می‌تواند محتوای برندتان را بدزدد و ادعا کند مال خودش است.

 

از این گذشته، بعضی‌ها داده‌های‌تان را می‌دزدند، و با حق نشر و نشان تجاری جدید از آن محافظت قانونی می‌کنند، و بعد علیه تخلف شما اقدام قانونی می‌کنند! اجازه ندهید این اتفاق برای‌تان بیفتد.

 

۲. دارایی‌های برخط برندتان را در اختیار بگیرید.

با این‌که فقط باید از یک دامنه برای شرکت‌تان استفاده کنید، اما انواع مختلف دامنه‌های برندتان را بخرید و در اختیار بگیرید. یعنی علاوه‌بر.com، دامنه‌ی.net و.org را هم داشته‌باشید. اگر برندتان توجه زیادی را به خودش جلب کند، رقبای‌تان می‌توانند این دامنه‌ها را به‌دست بیاورند و آن را به قیمتی گزاف به خودتان بفروشند. علاوه بر این، همه‌ی نام‌های مرتبط را در رسانه‌های اجتماعی و فهرست‌های راهنما مطالبه کنید.

 

خدماتی مثل یکست(Yext) و نوئم(Knowem) می‌توانند این فرآیند را سرعت دهند، و به عنوان جایزه، علائم باارزشی را در موتورهای جست‌وجو برای جامعه و محل خودتان تولید کنند.

 

۳. برای نام برندتان پول خرج کنید.

حتی اگر برای بالا بردن بازدید وب‌گاه‌تان به کمپین پرداخت در ازای کلیک اتکا نمی‌کنید، به محافظت از کلیدواژه‌هایی که در موتورهای جست‌وجو به برندتان اختصاص دارند کمی بودجه اختصاص بدهید. این کلیدواژه‌ها ارزان هستند و اطمینان می‌دهند کسب‌وکارتان در جایگاه تبلیغاتی بالا در صفحه‌ی اول نتیجه‌ی جست‌وجوی نام کسب‌وکارتان می‌ماند.

 

اگر نام کسب‌وکارتان را جست‌وجو کردید و رقیب‌تان را در جایگاه غیررایگان گوگل پیدا کردید، این اتفاقی نیست. با این‌که گوگل به رقبا اجازه می‌دهد برای نام برندتان پول خرج کنند، آنها نمی‌توانند در نسخه‌ی تبلیغی از نام برندتان استفاده کنند

 

اگر با چنین موردی برخورد کردید، تبلیغ‌کننده را به گوگل گزارش کنید. اگر از یک کمپین کلیک در ازای پرداخت پول استفاده می‌کنید، با سیاست‌های گوگل آشنا شوید. راه‌های دیگری برای مقابله با سرقت مشتری‌های‌تان وجود دارد. مثلا، گوگل اغلب صفحات هدف را ملزم می‌کند

 

ظوابط خاصی را، از قبیل اطلاعات تماس معتبر، اعمال کنند. اگر رقیب‌تان سعی می‌کند با نام برند شما خودش را معرفی کند، تبلیغ‌کننده را به گوگل گزارش کنید.

 

۴. توافق‌نامه‌های عدم افشای مناسب آماده کنید.

بسته به ماهیت کسب‌وکارتان، یک توافقنامه‌ی عدم افشا می‌تواند شرکت‌تان را از پیامدهای مستقیم و غیرمستقیم حفظ کند. اگر در مدل کسب‌وکارتان به مجموعه‌ی کوچکی از پیمان‌کارهای آزاد اتکا می‌کنید، توافقنامه‌ی عدم افشای شما باید پیمان‌کاران‌تان را از اشتراک‌گذاری فرآیندها و شیوه‌های شما با رقبای‌تان منع کند.

 

ممکن است رقبای‌تان برای این اطلاعات پیشنهاد پاداش بکنند، . این اصل شامل کارمندان تمام‌وقت‌تان هم می‌شود. یک رقیب می‌تواند یکی از بازی‌کنان اصلی تیم‌تان را خام کند تا به‌طور قانونی رازهای محرمانه‌تان را درمورد کسب‌وکارتان به‌طور قانونی در اختیارش بگذارد..

 

با هم‌کاری مشاور حقوقی‌تان توافق‌های عدم افشایی بنویسید که برای کسب‌وکار شما تنظیم شده‌باشند. این یک ضرورت است و ارزش آن را دارد.

 

۵. رقابت‌تان را زیر نظر بگیرید.

گاهی بهترین دفاع یک حمله‌ی خوب است. به کار گرفتن خدماتی رایگان علاوه‌بر یک سری ابزارهای مفید می‌تواند کمک‌تان کند مراقب رقیب‌تان باشید. ابزارهایی مانند سم‌راش( SEMrush) کمک‌تان می‌کند شیوه‌های خرج کردن رقیب‌تان را در جست‌وجوهای هزینه‌دار زیر نظر بگیرید و همه‌ی تبلیغ‌کننده‌هایی را که ممکن است با نام برند شما خرج کنند به شما نشان می‌دهد.

 

این برای شروع فوق‌العاده است، چون به شما این امکان را می‌دهد که بفهمید چه کسی پیش از این به مشتری‌های شما علاقه‌مند بوده‌است. برای رقبای‌تان گوگل‌آلرت تنظیم کنید تا مطالب مطبوعاتی مربوط به آنها و ارجاعاتی را که در وب به آنها می‌شود پیگیری کنید

 

علاوه بر این، هر ماه زمانی را اختصاص دهید و کارآگاه شوید. در اینترنت نام شرکت‌تان، محصولات، خدمات، و افرادتان را جست‌وجو کنید. ببینید چه‌چیزی پیدا می‌کنید. اگر برای دنبال کردن دستورالعمل‌های بالا وقت گذاشته‌باشید، از نتایج این جست‌وجو خرسند خواهیدشد.