پارس ناز پورتال

مدل تزیین میز غذا برای پذیرایی مهمانی

مجموعه : دکوراسیون
مدل تزیین میز غذا برای پذیرایی مهمانی

مدل تزیین میز غذا برای پذیرایی مهمانی 

تزیین میز غذا برای میمانی های شما نشان دهنده سلیقه شما است و همچنین مهمان احساس می کند که برای او ارزش قائل شده اید که انقدر زیبا میز را چیده اید. کافی است یک خانم خانه دار باشید تا بدانید چه دغدغه بزرگی است چیدمان میز غذا برای پذیرایی از مهمان ها. باور کنید که سخت ترین قسمت مهمانی دادن همین قسمت چیدمان میز غذا است.

 

از آن جایی که همه خانم ها همیشه به دنبال نمونه های خلاقانه و متفاوت هستند، ما هم در اینجا تصمیم گرفتیم تا برای این کار به شما کمک کنیم و ۱۳ تم زیبا برای چیدمان میز غذا را به شما در این مطلب نشان دهیم تا کمی از دغدغه ها شما کاسته شود. البته این تم ها فقط به شما سرنخ می دهند و ادامه کار را باید با سلیقه خودتان انجام دهید،

 

ولی به شما قول می دهیم همین سر نخ ها شما را به مقصودتان می رساند پس تا انتهای این مطلب جذاب با ما همراه باشید.

 

۱. چیدمان میز غذا: ترکیب رنگی های تکرار شونده با الگوهای مختلف

مدل تزیین میز غذا برای پذیرایی مهمانیسعی کنید زیر بشقابی ها و طرح خود بشقاب های تان با هم ست و هماهنگ باشد، حتی این دو فاکتور می تواند با رومیزی و یا رانری که روی میز می اندازید هم هماهنگ باشد. این هماهنگی می تواند از طریق رنگ های صورت بگیرد. مثلا میزتان مشکی است، زیر بشقابی تان راه راه سفید و مشکی است

 

و طرح بشقاب های تان سطحی مشکی با لکه های سفید است، خب این ترکیب رنگی تکرار شونده حس خوبی را به مخاطب القا می کند و باعث می شود تا ناخودآگاه حس کند برای انتخاب تک تک اجزای میز وقت صرف شده است. اگر احساس کردید که ترکیب رنگیتان به یک عنصر هیجانی احتیاج دارد از دستمال سفره های کمک بگیرید

 

۲. چیدمان میز غذا: استفاده از مرکبات خوش رنگ

مدل تزیین میز غذا برای پذیرایی مهمانیاستفاده از مرکبات فصل و یا میوه های مخصوص فصل می تواند به جذابیت چیدمان میز غذای تان کمک کند. این مرکبات و میوه ها حس اختصاصی را به میز القا می کنند. وقتی کسی بر سر این میز ها حاضر می شود کاملا درک می کند که این چیدمان و تزیین میز غذا یک چیز روتین و تکراری نیست و کاملا با برنامه ریزی و انتخاب های آگاهانه شکل گرفته است.

 

ضمن آن که رنگ های این مرکبات به شما کمک می کند تا ترکیب رنگی کمناسب میزتان را بیابید و از این لحاظ حسابی جلو می افتید. رنگ شمع ها، دستمال سفره ها و خلاصه هر چیزی که بر سر میز محیا است می تواند با رنگ مرکبات ست شود.

 

۳. چیدمان میز غذا: قدرت گل ها

مدل تزیین میز غذا برای پذیرایی مهمانی

قدرت گل ها در چیدمان و تزیین میز غذا را فراموش نکنید. اگر وقت کمی دارید برای تزیین میز غذا و وسایل تان با هم ست نمی شوند، کافی است یکی از آن هایی که رنگ زیباتر و جذاب تری دارند را انتخاب کنید و بعد هم تعداد زیادی گل به همان رنگ خریداری کنید. به همین آسانی میز شما تبدیل به یک میز جذاب می شود.

 

اصلا گل هایی که انتخاب می کنید می توانند دارای ترکیب رنگی های زیادی باشند. آن ها این قدر قدرت مند هستند که به راحتی می توانند توجه هر کسی را به خود معطوف کنند.

 

۴. چیدمان میز غذا: استفاده از عناصر دکوری غیر متعارف

مدل تزیین میز غذا برای پذیرایی مهمانی

سعی کنید مهمان های تان را شگفت زده و متعجب کنید. برای ای کار می توانید از دکوری های غیر متعارف برای تزیین میز غذا استفاده کنید. ساعت های رو میزی بهترین گزینه هستند. چه اشکالی دارد که دو عدد ساعت رومیزی که با سبک دکوراسیون و چیدمان میز غذا شما ست هستند بر سر میز حاضر باشند؟

 

۵. چیدمان میز غذا: یک خط پر از خوراکی های خوشمزه

مدل تزیین میز غذا برای پذیرایی مهمانی

اگر دوست دارید تا افراد را به نوع تزیین و چیدمان میز غذای خانه تان جلب کنید، می توانید به جای رانر های پارچه ای یک مسیر خوراکی خوشمزه درست در وسط میز درست کنید. مطمئن باشید با این کار تا زمانی که تمام خوراکی های روی میز تمام نشود، کسی از پای میز بلند نمی شود.

 

در ضمن خاطره چنین میز هیجان انگیزی همیشه با آن ها خواهد ماند. این خط خوراکی می تواند دسر های خوشمزه و هیجان انگیز شما باشد یا اصلا می تواند ربطی به غذاهای شما نداشته باشد و یک سری خوراکی های متفرقه اما با ظاهری جذاب و زیبا باشد.

 

۶. چیدمان میز غذا: ترکیب و مطابقت

مدل تزیین میز غذا برای پذیرایی مهمانی

اگر ظروف کافی ندارید که آن ها را با هم ست کنید، اشکالی ندارد می توانید آن ها را با دیگر ظروفی که دارید ترکیب کنید و مطابقت دهید و بعد هم با آن ها میز غذای تان را چیدمان و تزیین کنید. بضا حتی این نوع ترکیب ها می تواند جذاب تر و گیرا تر به نظر برسند. وجود ظرف های مختلف بر سر میز می تواند یکنواختی و کسل کنندگی میز را بگیرد و طراوت و شادابی و جذابیت را جایگزین آن کند.

 

۷. چیدمان میز غذا: چیدمانی پر از زرق و برق

مدل تزیین میز غذا برای پذیرایی مهمانی

یک چیدمان پرزرق و برق برای میز غذا می تواند مهمان های تان را حسابی تحت تاثیر قرار دهد و آن ها را مجبور به تحسین کند. برای رسیدن به این هدف باید تمام زیر بشقابی های لوکس و قاشق و چنگال های لاکچری و بشقاب های گران قیمت تان را از کمد بیرون بیاورید و از آن ها استفده کنید. الزاما همه آن ها نباید گران باشند، اما می توانند سطوح براق و چشمگیر داشته باشند.

 

۸. چیدمان میز غذا: نورپردازی میز غذا

مدل تزیین میز غذا برای پذیرایی مهمانی

نورپردازی میز غذای تان را هیچ گاه فراموش نکنید. معمولا نورپردازی میزهای غذا به وسیله شمع ها صورت می گیرد. شمع ها به میز حس و حالی دوستانهریال صمیمی و شاعرانه می دهند، بنابراین استفاده از ان ها می تواند حس خوبی را به افرادی که دور تا دور سفره نشسته اند منتقل کند. اگر میزغذا را برای یک موقعیت خاص مثل جشن سالگرد ازدواج حتما باید زا آن ها استفاده کنید.

 

۹. چیدمان میز غذا: میزی برای دوست داران طبیعت

مدل تزیین میز غذا برای پذیرایی مهمانی

اگر میز را برای یک مهمانی دوستانه و صمیمی تزیین می کنید، بهتر است که آن را از حالت خشک و معمولی بیرون بیاورید و به آن سرسبزی و طراوت تزریق کنید. برای این کار می توانید روی گلدان های کاکتوس زیبای تان حساب کنید. یادتان باشد که حس و حال این گلدان ها با گل های دیگر فرق می کند، آن ها حس و حالی صمیمی تر دارند و برای چیدمان میز برای مهمانی های دوستانه حسابی به درد می خورند.

 

۱۰. چیدمان میز غذا به سبک ساحلی

مدل تزیین میز غذا برای پذیرایی مهمانی

میزهای به سبک ساحلی، میز های سرگرم کننده ای هستند، به این دلیل که جزییات زیادی روی آن ها وجود دارد و می تواند مهمان ها را سرگرم کند.

 

۱۱. تزیین میز غذا: میزهایی برای سلامتی

مدل تزیین میز غذا برای پذیرایی مهمانی

تم سلامتی هم می تواند یکی دیگر از روش های تزیین میز غذا باشد. برای این کار به عناصری که برای سلامتی مفید هستند احتیاج خواهید داشت. مثلا سنگ نمک هایی که انرژی های منفی را به خود جذب می کنند. بد نیست برخی از قوانین فنگ شویی را هم در چیدن میز غذایتان به کار ببرید.

 

۱۲. تزیین میز غذا: تزییانت متفاوت برای داخل بشقاب

مدل تزیین میز غذا برای پذیرایی مهمانی

برای این که تزیین میز غذای تان جالب تر باشد می توانید وسیله هایی که داخل هر بشقاب می گذارید متفاوت باشد، عک بالا یک نمونه جالب آن را به شما نشان می دهد. البته شما سعی کنید که بشقابی را خالی نگذارید. این قسمتش خیلی جذاب نیست. یک ایده جالبی که می توانید پیاده کنید، درست کردن زله داخل صدف های خوراکی و استفاده از آن ها برای تزیین میز غذا باشد.

 

۱۳. میز غذا یا میز طلا و جواهر؟

مدل تزیین میز غذا برای پذیرایی مهمانی

فکر می کنم همه با این قضیه موافق باشیم که طلایی رنگی لوکس است و هر جایی که حضور پیدا کند می تواند حس و حال فضا را دست خوش تغییرات مثبتی کند. شما هم اگر طراح زرنگی باشید سعی می کنید تا برای تزیین میز های غذا از رنگ طلایی استفاده کنید.

 

وقتی عناصر طلایی رنگ از قبیل شمعدان ها و قاشق و چنگال های طلایی بر سر سفره حاضر می شوند، به نظر می رسد که تزیین سفره شما به سبک طلا وجواهرات صورت گرفته است، فکر نمی کنم ایده بدی باشد.