پارس ناز پورتال

مدل های زیبای ژست عکاسی زنانه

مدل های زیبای ژست عکاسی زنانه

مدل های زیبای ژست عکاسی زنانه 

وقتی خانم ها برای عکاسی خودشان را اماده می کنند باید بدانند که ژست گرفتن مهمترین عامل است که باید بلد باشند. مقاله های زیادی درباره ژست های عکاسی خانم ها در سایت آورده ام. درباره حالت های دست، حالت های صورت و بهترین زاویه های ژست عکاسی.

 

اکنون در این مطلب می خواهم نشان دهم که چگونه با این تکنیک های ژست عکاسی عکس های زیبا و طبیعی و خیلی متفاوتی داشته باشید.هدف اصلی به کارگیری این الگوهای ژست عکاسی دادن یکسری اصول به مدل هاست. نیازی نیست که درست مثل الگوها ژست بگیرید.

 

در این مقاله ۷ نمونه الگوی ژست ایستاده در نظر گرفته ایم که با آن می توان ۲۱ نوع عکس متفاوت گرفت.

 

ژست ۱

مدل های زیبای ژست عکاسی زنانه

بهتر است عکاسی را با ژست های ساده شروع کنیم. به همین دلیل این ژست را برای شروع انتخاب کردم. این حالت را هم راحت می توان توضیح داد و هم راحت می توان انجام داد. عکس پرتره از پهلو. بنابراین باید به سوژه بگویید که به نیمرخ بایستد و سر را به سمت دوربین بچرخاند. پشت صاف و دست ها را به پهلو رها کنید.

مدل های زیبای ژست عکاسی زنانه

عکس ۱: با این دستورالعمل ها عکس شما چیزی مثل عکس اول می شود. نکته بعدی در این عکس بدون این که ژست هیچ تغییری بکند حالت صورت است. ممکن است دوست داشته باشید سوژه مورد نظر به جای لبخند ملایم لبخندی عمیق تری داشته باشد. بنابراین به راحتی می توانید این را از او بخواهید و او هم به راحتی این کار را انجام می دهد.

 

عکس ۲: بعد از این ژست ساده پوزیشن را کمی تغییر دادم و از مدل خواستم که کمی از شانه ها به سمت عقب نگاه کند. ژست همان ژست است فقط از زاویه دیگری گرفته شده است. به همین سادگی عکسی متفاوت گرفته اید.

 

عکس ۳: با این ژست می توان با زاویه نگاه و شیب سر متفاوت به عکس های متفاوتی دست یافت. د راین نمونه از مدل خواسته شده که کمی سرش را به سمت پایین متمایل کند. این حالت در خیلی از پوزیشن های عکاسی کارامد هست و به عکس متفاوت دیگری خواهید رسید.

 

ژست ۲

مدل های زیبای ژست عکاسی زنانه

با دیدن این نمونه فقط قانون کلی را در نظر بگیرید: پرتره با دست ها در اطراف صورت. این تمام چیزی است که برای این ژست باید در نظر بگیریم. خودتان می توانید با کمی تغییر عکس های متفاوتی از این ژست بگیرید.

مدل های زیبای ژست عکاسی زنانه

عکس ۴: قبل از این که به سراغ دست ها برویم از مدل بخواهید که مستقیم در مقابل دوربین بایستد و تمام وزنش را روی یک پا بیندازد. این ژست به بدن انحنای خاصی می دهد و خط شانه ها تغییر می کند. سپس از او بخواهید که دست ها را اطراف صورت و داخل موها حرکت دهد. موقعیت دست ها باید نامتقارن باشد. این ژست تنوع زیادی دارد.

 

عکس ۵: تفاوت این عکس با عکس قبلی کمی شیب سر و دست ها پشت موها قرار دارد.

 

عکس ۶: برای گرفتن عکسی متفاوت با این ژست از مدل بخواهید که به سمت پایین نگاه کند و دست ها را نزدیک تر به صورت نگه دارد. دوباره تنها با یک ژست توانستیم ۳ عکس متفاوت داشته باشیم.

 

ژست ۳

مدل های زیبای ژست عکاسی زنانه

دوباره یک ژست ساده دیگر “به هم رساندن دست ها روی سینه” دقت کنید که این ژست کاملا دست به سینه نیست فقط دست ها به هم وصل شده اند. باید به مدل بگویید که نباید دست ها را خیلی تنگ هم و فشرده قرار دهد بلکه باید کاملا راحت و ریلکس و آزاد باشد.

مدل های زیبای ژست عکاسی زنانه

عکس ۷: قبل از گرفتن این عکس حالت ژست را برای مدل انجام دادم و او هم به تقلید توانست این کار را به راحتی تکرار کند.

 

عکس ۸: در این نمونه عکس از زاویه بالا گرفتم چون تشخیص دادم که این زاویه برای سوژه مورد نظر مناسب تر است.

 

عکس ۹: برای این که عکس متفاوتی نسبت به عکس شماره ۷ داشته باشم از مدل خواستم که به دیوار تکیه دهد. سپس نزدیک تر رفتم و عکس از سر گرفتم.

 

ژست ۴

مدل های زیبای ژست عکاسی زنانه

این ژست ساده هم کاملا واضح و آشکار است. دست به کمر با کمی چرخش به پهلو.

مدل های زیبای ژست عکاسی زنانه

عکس ۱۰: من برای مدل ها دقیقا عین همین ژست را منعکس کرده ام. زیرا این ژست یکی از بهترین حالت ها برای عکاسی است. البته باید بدانید که نظر افراد متفاوت است. اگر مطمئن نیستید در دو حالت متفاوت عکس بگیرید و ببینید کدامیک را انتخاب می کند.

 

عکس ۱۱: زاویه از پهلو باید ۴۵ درجه و نگاه به دوربین باشد.

 

عکس ۱۲: در این عکس هیچ تغییری در ژست فرد ایجاد نشده فقط عکس کمی از دور گرفته شده تا چارچوب عکس باز تر باشد. این تغییرات با این که جزئی هستند اما آپشن های بیشتری برای انتخاب ایجاد می کنند.

 

ژست ۵

مدل های زیبای ژست عکاسی زنانه

ایستاده به دیوار و دست ها به پشت.

مدل های زیبای ژست عکاسی زنانه

عکس ۱۳: ابتدا از مدل بخواهید که پشت به دیوار بایستد. سپس به او بگویید سنگینی وزن را روی یکی از پاها بیندازد و پای دیگری را روی آن قرار دهد. درست است که پاها در عکس مشخص نیست ولی به بدن پیچ و خم S شکل می دهد. سپس از او بخواهید دست ها را به صورت نامتقارن به پشت قرار دهد. در نهایت بالاتنه را از دیوار جدا کرده و کمی به سمت جلو خم کند.

 

عکس ۱۴: در این عکس زاویه دوربین را تغییر داده و عکس بیشتر از پهلو گرفتم.

 

عکس ۱۵: در این جا در حالت دست ها و سر کمی تغییر ایجاد شده است. این عکس ها ممکن است خیلی شبیه به هم باشند اما سوژه شما بابت این انتخاب ها از شما ممنون می شود.

 

ژست ۶

مدل های زیبای ژست عکاسی زنانه

ژست رو به دیوار. توضیح دادن این ژست هم کار زیاد سختی نیست. رو به دیوار می ایستید و دست ها را پایین تر از سینه با ملایمت روی دیوار قرار می دهید.

مدل های زیبای ژست عکاسی زنانه

عکس ۱۶: این مدل هم توانسته است با کوچک ترین توضیح این ژست را انجام دهد.

 

عکس ۱۷: در این عکس زاویه دوربین به موازات دیوار تغییر داده و عکس پرتره گرفته شده است.

 

عکس ۱۸: در این عکس فقط حالت دست ها به صورت نامتقارن تغییر کرده است.

 

ژست ۷

مدل های زیبای ژست عکاسی زنانه

این ژست نسبت به نمونه های قبل چالش برانگیزتر است. بنابراین سوژه عکس نیاز به راهنمایی های بیشتری دارد.

مدل های زیبای ژست عکاسی زنانه

عکس ۱۹: در این عکس پشت به دیوار ایستاده و یکی از شانه ها را به دیوار تکیه می دهید. دست راست که به دیوار تکیه داده شده است را آویزان قرار داده و سنگینی وزن را روی پای چپ بیندازید. پای راست را روی پای چپ بیندازید. دست چپ روی کمر و آرنج عقب تر از بدن قرار می گیرد.

 

عکس ۲۰: بعد از انجام دادن حالت اصلی ژست کمی تغییرات در آن ایجاد کنید. در این جا کمی با زاویه نزدیک تر عکس گرفته شده است.

 

عکس ۲۱: و در آخر از مدل خواسته شده تا کاملا به پهلو بایستد و هر دو شانه ها را به دیوار تکیه دهد. برای ایجاد تنوع بیشتر از او خواسته شده تا به پایین نگاه کند.

 

اکنون توانسته ایم با ۷ نمونه ژست عکاسی ۲۱ عکس متفاوت بگیریم. و همانگونه که می توانید تصورش را هم بکنید به این نمونه ها می توان تنوعی بی انتها داد.

 

سایت بدونیم