پارس ناز پورتال

مدیران هرگز نباید این کارها را انجام دهند

مدیران هرگز نباید این کارها را انجام دهند

مدیران هرگز نباید این کارها را انجام دهند 

برخی از کارها میباشند که برای مدیران یک نقطه ضعف بسیار بد به تعداد می‌روند و امروز ما انها را به شما معرفی می‌کنیم. اهداف هوشمندانه داشته باشید… ضرباهنگ مشخصی برای کارکردن داشته باشید… یاد بگیرید که سه اولویت هرروز داشته باشید و گذشته از هر چیزی به آنها بپردازید… وب سایتتان پر از پیشنهاد هایي برای افزایش کارآیی کارآفرینان هست.

 

اگرچه این پیشنهاد ها در صورتی که به درستی به کار گرفته شوند، تاثیر بی نظیر اي بر عملکردتان می گذارند، اما همه ي وقت چیزی فراموش میشود؛ مالکان کسب و کار باید از چه کارهایی دوری کنند و وقت باارزششان را به آنها اختصاص ندهندفهرست کارهایی که نباید انجام دهید، همان قدر اهمیت دارد که لیست برنامه هاي پیش رو برایتان مهم هست. به هفت مورد زیر که باید در لیست کارهای ممنوعه قرارشان دهید، دقت کنید:

 

1. قراردادن کارهای غیرضروری در لیست کارهای هرروز

آیا کار مشخصی وجود دارد که مدت هاست از انجام دادنش طفره می‌روید؟ اومار پرچیک، بنیادگذار شرکت Any.do، این طور استدلال می‌کند که احتمالاً اصلا علتی برای انجام آن کار نداشته باشید: «زمانی که میبینید دارید به طور مداوم کاری را به تعویق می‌اندزید، باید از خودتان بپرسید

 

که آیا اصلا انجام دادن آن کار برایتان ضروری هست یا خیر. افراد واقعا پیروز میدانند چگونه باید روی اولویت هاي خود متمرکز شوند، پس خیلی آسان میتوانند کارهایی راکه خیلی اهمیت ندارند یا به حیطه کاری شان مرتبط نیستند حذف کنند.

 

2. برنامه ریزی قرارهای دیدار

دیگر نیازی نیست با تقویم کلنجار بروید تا روز و ساعت مناسبی را برای جلسات و قرارهای دیدار بعدی تان پیدا کنید. اینکار را به مسئول دفترتان واگذار کنید. از جمله دیگر کارهایی که باید به مسئول دفتر، بخش مالی یا بخش فروش و بازاریابی شرکت خود واگذار کنید، میتوان به کتابداری، مرتب کردن مدارک و پوشه ها، پرداخت دستمزد کارمندان و پیگیری پیشنهادهای فروش اشاره کرد.

 

3. شرکت کردن در جلسات بیهوده و غیرضروری

همین طور گذشته از این که جلسه اي را ترتیب دهید یا در آن شرکت کنید، از خودتان بپرسید که آیا واقعا این جلسه ضروری هست یا حالت تشریفاتی دارد. به زمان خود و دیگران احترام بگذارید و اینگونه جلسات غیرضروری و اغلب بیهوده را در لیست کارهایی قرار دهید که نباید انجامشان دهید.

 

4. اختصاص ندادن وقت کافی به تیم کاری تان

به سادگی ممکن هست آنقدر در سمت مدیریت غرق کار شوید که فراموش کنید برای تیمتان وقت بگذارید. شما پروژه هایي دارید که باید انجام شوند، اما باید به کارمندان خود نیز برسید. اگر شما برایشان وقت نگذارید، آنها چگونه بدانند که باید چه کاری انجام دهند و در صورت بروز دشوار، چگونه آن را رفع و رجوع کنند؟

 

در برنامه کاری تان زمانی را صرفا به امور کارمندان خود اختصاص دهید و کوشش کنید به شکل فعالی به حرف هایشان گوش دهید. هوش احساسی خود را افزایش دهید تا بتوانید نسبت به اعضای تیم و نیازهایشان اطلاع بیشتری به دست آورید. بازه زمانی اي را در طول روز مشخص و به کارمندان خود اعلام کنید که می‌توانند در آن بازه زمانی به شما مراجعه کرده و حرفشان را بزنند.

 

5. رفتار بیش از اندازه دوستانه نداشته باشید.

اکثر ما دوست داریم فردی با رفتار دوستانه و مهربان به نظر برسیم. سرانجام مردم با روسای مهربان و خوش رفتار بهتر کار میکنند. با این حال گاهی باید تصمیمات دشواری در مورد برخی از افراد تیمتان بگیرید؛ چرا که عده اي به محض مشاهده رفتار خوش شما وسوسه می‌شوند که تا حد امکان از زیر کار دربروند.

 

گرچه این بدان معنا نیست که با کارمندان خود گرم نگیرید و خوش اخلاق باشید، اما باید تعادل را سرلوحه خود قرار داده و بین رفتار رییس مآبانه و دوستانه تعادل برقرار کنید.

 

6. ضعف در تعیین هدف

وقتی که کارمندانتان اهدف مشخصی نداشته باشند، وقت کاری شان را هدر خواهندداد. اگر آنها علت و هدفی برای کار نداشته باشند، نمی‌توانند بازدهی بالایی از خود نشان دهند. هم چنین ممکن هست این ناکارآمدی در تعیین اولویت ها نیز رخ دهند و پروژه ها به ترتیب نادرستی حاضر شوند.

 

باید یاد بگیرید که برای تیم کاری تان اهداف هوشمندانه تعیین کنید. با بهره گیری از جدول و نمودار کوشش کنید مسیر کاری را به درستی شرح داده و به درستی اهدافی تیم را با ماموریت شرکت هم جهت کنید.

 

7. استخدام عجولانه

وقتی حجم کاری تان به شدت افزایش پیدا میکند، بدیهی هست که به فکر افزایش نیروی کار باشید، اما پرکردن عجولانه جایگاه هاي شغلی خالی نیز اشتباهی فاجعه بار خواهدبود.استخدام عجولانه میتواند به استخدام افراد نادرستی برای شرکت بینجامد. آنها به علت ناکارآمدی و نداشتن صلاحیت

 

کافی باعث ایجاد وقفه و کاهش سرعت انجام کارها میشوند. همین طور وقت باارزش و منابعی که صرف تعلیم آنها می‌کنید نیز به هدر خواهدرفت. کارمند نامناسب تاثیر سوئی نیز بر دیگر کارمندان خواهدگذاشت.کوشش کنید مطالب آموزشی زیادی در مورد استخدام بخوانید تا هوشمندانه عمل کنید یا از یک مسئول منابع انسانی کمک بگیرید.