پارس ناز پورتال

مراقبت در برابر ریزش مژه و ابروها

مجموعه : نکات سلامت مو
مراقبت در برابر ریزش مژه و ابروها

مراقبت در برابر ریزش مژه و ابروها 

ریزش مژه و ابروها به خصوص برای خانم ها نگران کننده است.این اتفاق می تواند دلایل مختلفی داشته باشد.راه های جلوگیری از ریزش ابرو و مژه را بخوانید. اگر احساس می‌کنید که ابروها یا مژه‌هایتان کم‌ پشت‌تر یا نازک‌تر شده یا در کل ریخته‌اند، بهتر است به راه‌کارهای ما عمل کنید تا مشکل‌تان برطرف شود.

 

اگر احساس می‌کنید که ابروها یا مژه‌هایتان کم‌پشت‌تر یا نازک‌تر شده یا در کل ریخته‌اند، بهتر است به راه‌کارهای ما عمل کنید تا مشکل‌تان برطرف شود.وقتی پا به سن می‌گذاریم، حجم پوست‌مان به مراتب کمتر و ابروهایمان هم کمرنگ می‌شوند. در واقع گاهی اوقات به نظر می‌رسد که در کل ناپدید شده‌اند.

 

اگرچه در این وضعیت دیگر نمی‌توانیم با موچین به حالت دادن ابروهایمان بپردازیم و مجبوریم وقت بیشتری را به آراستن و تمیز کردنشان سپری کنیم – اما این الزاما به این معنا نیست که مداد ابرویی که در دوران ۲۰ سالگی استفاده می‌کریم برداریم و آنها را سیاهِ سیاه کنیم.

 

ابرو از ویژگی‌های بارز صورت شماست که آن را شکل می‌دهد، بنابراین وقتی شروع میکند به کم‌پشت و محو شدن، باید سعی کنید اقدام مثبتی برای پیشگیری از این وضعیت انجام دهید. تمیز و آراسته کردن ابروها تغییر بارزی در چهره ایجاد می‌کند.

 

افزایش حجم و پرپشت کردن ابروها

گزینه‌های زیادی برای پرپشت نشان دادن ابروها وجود دارد، یکی از آنها ایجاد ابروهای دائمی است. این کار درست به مانند تاتو کردن ابروهاست و ظاهر زیبایی به آن می‌دهد – اما به خاطر داشته باشید که شما در این حال درگیر سایه و شکل ابرو هستید که این کار هزینه‌بر است.

 

از دیگر گزینه‌ها، رنگ کردن ابرو در سالن آرایش است که حداکثر شش هفته طول می‌کشد تا پیش از آنکه رنگ محو شود، جواب بدهد. این کار حدود ۱۵ دقیقه طول کشیده و بر اساس نوع سالن هزینه‌ای معمولی خواهد داشت – اما از سوی دیگر ابرویتان باید شکل درست و حسابی هم پیدا کند که آن هم هزینه‌ای اضافه‌تر برایتان دارد.

 

مشخص کردن ابرو

یکی از بهترین راه‌ها برای آنکه ابرو بیشتر به چشم بیاید این است که برخی از روش‌های شخصی این کار را بلد باشید. یک مداد ابرو بردارید و با آن نقاط کم‌پشت را پر کنید و با استفاده از سایه پودری، به آن رنگ و شکل بدهید. کیت‌های معدودی برای شکل دادن به ابرو وجود دارد که شاید متناسب با بودجه شما باشد.

 

برای انتخاب رنگ مورد نظر، بهتر است آن را متناسب با رنگ مویتان انتخاب کنید. حالت ایده‌آل این است که پهنای ابروهایتان به اندازه پهنای آرایش چشم‌تان باشد و در واقع کمی بالاتر از لبه بیرونی مردمک چشم قرار بگیرد.اول از همه، سعی کنید با کمک فرچه، ابروها را به سمت بالا جهت بدهید.

 

در واقع بیشتر به موهایی که از مسیر خارج هستند ضربه بزنید. با کمک مداد،‌ جاهای کم‌پشت را پر کنید. بعد دوباره محل مورد نظر را فرچه بزنید و بعد ژل ابرو به آن بمالید. حالا پودر حالت‌دهنده ابرو را با فرچه روی ابرو بمالید تا رنگ به خوبی در آن نفوذ کند.

 

بازیابی شکل ابرو

بازیابی و ایجاد ابرو برای افرادی که ابرویشان را به خاطر بیماری یا شیمی‌درمانی از دست داده‌اند می‌تواند خیلی ساده باشد. سعی کنید سایه پودری یا مداد با رنگی را انتخاب کنید که متناسب با رنگ کلاه‌گیس‌تان بوده یا با رنگ چشم‌‌تان هم‌خوانی داشته باشد. سعی کنید رنگی که استفاده می‌کنید زیاد تیره نباشد – سایه‌هایی به رنگ سفالی و قهوه‌ای مایل به قرمز گزینه‌های بهتری نسبت به سیاه هستند.

 

پودر مربوطه را تکه‌تکه با استفاده از فرچه روی ابرو و با ضرباتی کمی قوی‌ به پوست بمالید، در واقع در جایی که ابروی طبیعی‌تان از آنجا شکل می‌گیرد. حتی اگر در آن ناحیه ابرویی ندارید، می‌توانید ببینید که قبلا ابرویتان در کدام محل بوده و بر اساس همان ته‌رنگ قبلی، مسیر را دنبال کنید.

 

با مژه‌های کم‌پشت‌تر چه باید کرد؟

وقتی ابروها کم‌پشت‌تر می‌شوند، مژه‌ها هم به مرور این حالت را پیدا می‌کنند. اما خوشبختانه اقدامات زیادی می‌توان برای مژه‌ها انجام داد. مژه‌های نیمه‌دائمی گزینه‌‌های مناسبی هستند، اما مانند ناخن‌های مصنوعی به مراقبت دائمی نیاز دارد. استفاده از آنها حدود یک ساعت زمان برده و هزینه زیادی هم دارد.

 

برای استفاده از گزینه‌هایی به مراتب ارزان‌تر، می‌توان از مژه‌های نواری قابل استفاده مجدد استفاده کرد که اگر به درستی به کار گرفته شود تا چند روز برایتان کار خواهد کرد.بهترین خبر برای فروشگاه‌های محصولات زیبایی، سرم‌های حجم‌دهنده مژه‌ است که کارشان تغذیه و تقویت و جوان‌سازی فولیکول‌های مژه است که باعث تحریک رشد مجدد آنها می‌شود.

 

مژه‌هایتان را هایلات کنید

ریمل یکی از بهترین گزینه‌ها برای ضخیم‌سازی مژه‌هاست، اما اگر در وهله اول از رنگ اولیه زیرمویی استفاده کنید، ریمل باعث می‌شود که مژه‌ها بیشتر به چشم آمده و رنگ را بهتر به خود بگیرند. بهتر است ریمل را از انتهای مژه‌ها به سمت نوک آن بکشید، در واقع ریمل را در قسمت زیر مژه‌ها و بعد قسمت بالایی انتهای آن بزنید.