پارس ناز پورتال

مردی که همسرش را کشته بود از قصاص رهایی یافت

مردی که همسرش را کشته بود از قصاص رهایی یافت

مردی که همسرش را کشته بود از قصاص رهایی یافت 

مردی که همسر 19 ساله اش را به قتل رسانده بود توسط اولیای دم بخشیده شد و از حکم قصاص رهایی یافت.بخشش بار دیگر به یک انسان زندگی دوباره بخشید. با حضور ماموران کلانتری ۱۱۱ هفت چنار در بیمارستان، پدر مقتوله، دامادش را ضارب معرفی کرد و گفت: «مریم مهریه‌اش را به اجرا گذاشته بود و به همین علت توسط شوهرش یاسر مورد ضرب و جرح قرار گرفته است.»

 

مادر مریم نیز در اظهارت خود به ماموران گفت: «مریم فرزندی به نام امید دارد، زمان وقوع حادثه من خانه نبودم وقتی ساعت ۱۲:۳۰ شب به خانه آمدم داخل کوچه مریم را دیدم در حالی که غرق در خون بود.مرد میانسالی که پس از قتل همسر ۱۹ ساله‌اش به قصاص محکوم شده بود،

 

با رضایت اولیای دم از قصاص رهایی یافت. اواسط اردیبهشت ۸۸ دختر ۱۹ ساله‌ای در حالی که مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفته بود به بیمارستان هفت‌تیر منتقل شد.او گفت: یاسر جلوی در خانه آمده و به بهانه دیدن امید (پسرشان) او را با چاقو زده است.» تلاش برای دستگیری متهم آغاز شده بود که مریم به علت شدت جراحات جان باخت. شواهد حاکی از آن بود که یاسر پس از قتل مریم متواری شده است،

 

تحقیقات برای یافتن مخفیگاه یاسر در جریان بود تا اینکه او در ۲۱ فروردین ۸۹ در یکی از شهرستان‌های استان قزوین دستگیر شد. یاسر چهل و شش ساله پس از بازداشت به شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد اما در جلسات بازپرسی اظهارات ضد و نقیضی را مطرح کرد و منکر اطلاع از نحوه قتل مریم شد.

 

بعد از صدور کیفرخواست برای یاسر و اتمام جلسات بازپرسی، او برای محاکمه در شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان تهران حاضر شد اما همچنان منکر قتل مریم بود؛ شواهد نشان می‌داد که مریم قبل از فوت و پس از ضرب و جرح توسط یاسر، به صراحت گفته که توسط همسرش مورد ضرب و جرح قرار گرفته است.

 

همچنین یاسر پس از قتل مریم فرار کرده و تمام وسایل ارتباطی با خودش را قطع و خودرویش را نیز عوض کرده بود. مدارک دیگر نیز نشان داد یاسر در زندگی‌اش با مریم، با او بدرفتاری می‌کرده و بین آنها اختلافات شدیدی وجود داشته است و همین اختلافات موجب قتل مریم شده بود.

 

سرانجام دادگاه یاسر را به اتهام قتل مریم به یک بار قصاص نفس با پرداخت تفاضل دیه توسط اولیای دم مقتول محکوم کرد و این حکم در شعبه ۲۷ دیوان عالی کشور تایید شد. پس از تایید حکم قصاص یاسر، پرونده وی برای سیر مقدمات اجرایی به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد

 

تا اینکه مدتی قبل اولیای دم مقتول با حضور در دادسرای امور جنایی تهران درخواست خود مبنی بر اعلام گذشت از قصاص یاسر را، به قاضی دشتبان، سرپرست اجرای احکام این دادسرا ارایه کردند و یاسر از قصاص رهایی یافت.