پارس ناز پورتال

با مرگ بارترین تیراندازی های تاریخ آمریکا آشنا شوید

با مرگ بارترین تیراندازی های تاریخ آمریکا آشنا شوید

با مرگ بارترین تیراندازی های تاریخ آمریکا آشنا شوید 

هرچند وقت یک‌بار در کشور آمریکا شاهد تیراندازی و کشته شدن بسیاری از اتباع هستیم که امروز به مرگ بارترین انها خواهیم پرداخت. وقتی گفتگو از کشتار همگانی با سلاح آتشین به میان می‌آید, اولین کشوری که در ذهن تقریباً همه ي مردم جهان تداعی می‌شود, ایالت متحده آمریکاست. این کشور پهناور رکورددار تیراندازی‌ هاي مرگبار در جهان بشمار می‌رود.

 

در خلال سال هاي ۱9۶۶ تا سال ۲۰۱۲, کشور آمریکا 9۰ مورد تیراندازی مرگبار داشته هست. عبارت تیراندازی مرگبار فقط در مواردی به کار میرود که در نتیجه این حمله, دست‌کم 4 تن کشته شوند و کشتار اعضای یک خانواده یا گروهی مشخص را شامل نمی‌شود.

 

بد نیست اشاره کنیم که در ایالات متحده کشور آمریکا تنها در سال قبل میلادی ۳۷۲ مورد تیراندازی صورت گرفته که در آن مهاجم به گروهی از مردم حمله کرده و تعداد زیادی را کشته و مجروح کرده هست.در همین راستا از شما دعوت میکنیم تا با بیش از ۱۵ تیراندازی مرگبار در ایالات امریکا در خلال سال هاي ۱۹۴۹ تا به حال آشنا شوید.

 

۴۹ کشته – ۱۲ ژوئن ۲۰۱۶

عمر صدیقی متین, مهاجم ۲۹ ساله در حمله به کلوپ شبانه همجنسگرایان در شهر اورلاندوی ایالت فلوریدا یکی از مرگبارترین تیراندازی ها در تاریخ معاصر کشور آمریکا را رقم زد. در این حمله, دست‌کم ۴۹ نفر کشته و بیش از ۵۰ نفر مجروح شدند. متین, پس از کشتن شماری از حاضران در محل, ده ها نفر را گروگان گرفت. نیروهای ویژه پلیس نیز برای اتمام بخشیدن به گروگان‌گیری وارد عمل شده و مهاجم را کشتند.

 

۳۲ کشته – ۱۶ آوریل ۲۰۰۷

با مرگ بارترین تیراندازی های تاریخ آمریکا آشنا شوید

سونگ هوی چو, دانشجوی ۲۳ ساله دانشگاه ویرجینیا‌تِک به ترتیب ۲۷ دانشجو و ۵ کارمند دانشگاه را در محوطه و ساختمان این آلبوم آموزشی به ضرب گلوله کشت. در نهایت نیز اقدام به خودکشی کرد. گفتنی هست ۱۷ نفر در این پیشامد مجروح شدند.در ویدیویی که بعد از مرگ این مهاجم منتشر شده, هدف از این اقدام مرگبار, شکایت از بچه‌پوادارها بوده هست.

 

۲۷ کشته – ۱۴ دسامبر ۲۰۱۲

با مرگ بارترین تیراندازی های تاریخ آمریکا آشنا شوید

یک مهاجم ۲۰ ساله به اسم آدام لانزای با حمله به دبستان سندی‌هوک در نیوتاون در ایالت کانتیکات ۲۶ نفر را کشت. ۲۰ نفر از قربانیان, کودکان ۶ و ۷ ساله بوده و بقیه از کارکنان مدرسه بودند. وی پیش از اقدام به خودکشی, مادر خودش را نیز به ضرب گلوله به قتل رساند.پس از بررسی ها, پلیس اعلام کرد که لانزا دچار دشواری های شدید روانی بوده هست.

 

۲۳ کشته – ۱۶ اکتبر ۱۹۹۱

با مرگ بارترین تیراندازی های تاریخ آمریکا آشنا شوید

جورج هنارد ۳۵ ساله با خودروی خود وارد کافه‌اي در کیلین تگزاس شده و ۲۳ نفر را به رگبار بست. در این پیشامد, ۲۷ نفر دیگر نیز مجروح شدند. در پایان نیز خودکشی کرد.

 

۲۱ کشته – ۱۸ جولای ۱۹۸۴

با مرگ بارترین تیراندازی های تاریخ آمریکا آشنا شوید

در سن ییسدروی ایالت کالیفرنیا, جیمز هوبرتی ۴۱ ساله با یک اسلحه یوزی لوله بلند, یک قبضه شاتگان و هفت تیر, ۲۱ بزرگسال و طفل که از مشتریان و کارکنان رستوران مک‌دونالد در این منطقه بودند را به ضرب گلوله کشت. وی نگهبان سابق این رستوران بود که از کارش اخراج شده بود. یک ساعت پس از شروع حمله, نیروهای پلیس جیمز هوبرتی را کشتند.

 

۱۸ کشته – ۱ اوت ۱۹۶۶

در آستین تگزاس, چارلز جوزف ویتمن, تفنگچی سابق آمریکایی از بالای برج دانشگاه تگزاس, ۱۶ نفر را کشته و ۳۰ نفر را مجروح کرد. وی همین طور پیش از این حمله, مادر و همسرش را نیز به ضرب گلوله به قتل رسانده بود. در نهایت, توسط ماموران پلیس به اسم هاي رامیرو مارتینز و هوستون مک‌کوی کشته شد.

 

۱۴ کشته – ۲ دسامبر ۲۰۱۵

یک زوج به اسم هاي سید رضوان فاروق و همسرش تشفین مالک با تیراندازی در یک مراسم ۱۴ نفر را در مجتمع بهزیستی سن‌برناردینوی کالیفرنیا کشتند. به قول دولت ایالات امریکا این حمله تروریستی بوده هست و هر دو مهاجم نیز به دست پلیس کشته شدند.

 

۱۴ کشته – ۲۰ اوت ۱۹۸۶

در شهر ادوموندو واقع در ایالت کالیفرنیا, یک نامه رسان پاره‌وقت به اسم پاتریک هنری شریل با سه قبضه اسلحه کمری ۱۴ تن از کارمندان اداره پست منطقه را کشت و در نهایت با شلیک گلوله به سرش خودکشی کرد.

 

۱۳ کشته – ۵ نوامبر ۲۰۰۹

با مرگ بارترین تیراندازی های تاریخ آمریکا آشنا شوید

نضال مالک حسن ۳۹ ساله, ۱۳ نفر را در پایگاه نظامی فورت‌هود در ایالت تگزاس کشت و حدود ۳۰ نفر دیگر را مجروح کرد. وی که سرگرد ارتش ایالات امریکا و روان‌دکتر نیز هست, به اعدام محکوم شده هست.

 

۱۳ کشته – ۳ آوریل ۲۰۰۹

با مرگ بارترین تیراندازی های تاریخ آمریکا آشنا شوید

در بینگامتون نیویورک, جیورلی ونگ در مرکز مهاجرت این منطقه, با اسلحه ۱۳ تن را کشته و ۴ نفر را مجروح کرد. در نهایت نیز خودکشی کرد.

 

۱۳ کشته – ۲۰ آوریل ۱۹۹۹

با مرگ بارترین تیراندازی های تاریخ آمریکا آشنا شوید

در شهر لیتلتون ایالت کلورادو اریک هریس ۱۸ ساله و دیلان کلبولد ۱۷ ساله در حمله به دبیرستان کلمباین ۱۲ محصل و یک معلم را به ضرب گلوله کشتند. هر دو مهاجم خود را در کتابخانه مدرسه کشتند. گفتنی هست که بیش از ۲۰ نفر هم در این تیراندازی مجروح شدند.

 

۱۳ کشته – ۱۸ فوریه ۱۹۸۳

سه مرد وارد کلوب قماربازی در سیاتل شده, ۱۴ متصدی را ربوده و با چکاندن ماشه بر سر انها, ۱۳ نفرشان را به قتل رساندند. دو تن از این مردها, کوان فای و بنجامین ان‌جی در سال ۱۹۸۳ به آدم‌کشی محکوم شدند و زندگی خود را در حبس سپری می‌کنند. مرد سوم, وای چیو تونی ان‌جی, پس از سال ها فرار به کانادا, توقیف و به سرقت درجه یک و حمله مسلحانه درجه دو محکوم و در سال ۲۰۱۴ میلادی به هنگ کنگ دیپورت شد.

 

۱۳ کشته – ۲۵ سپتامبر ۱۹۸۲

با مرگ بارترین تیراندازی های تاریخ آمریکا آشنا شوید

در کامدن نیوجرسی, یک مهاجم ۲۸ ساله موسوم به هوارد اونراه, سرباز سابق جنگ جهانی دوم, در حال پیاده روی در خیابان سی و دوم کامدن, ۱۳ نفر را به ضرب گلوله کشت. پزشکان اعلام کردند که وی از مریضی هاي روانی شدیدی رنج می‌برد و به همین دلیل در بیمارستان روانی بستری شد. وی در سن ۸۸ سالگی در بیمارستان مرد.

 

۱۲ کشته – ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۳

مهاجمی به اسم آرون آلکسیس, ۳۴ ساله با شلیک به حیاط نیروی دریایی واشنگتن ۱۲ نفر را کشت.

 

۱۲ کشته – ۲۰ جولای ۲۰۱۲

با مرگ بارترین تیراندازی های تاریخ آمریکا آشنا شوید

در نمایش فیلم بتمن در آرورا در کلرادو, ۱۲ نفر کشته و ۵۸ نفر مجروح شدند. جیمز اي هلمز ۲۴ ساله که از سر تا پا لباس رزمی به تن کرده بود, با تفنگ AR-15, یک شاتگان ۱۲ درجه و دست‌کم یک اسلحه کمری با کالیبر ۴۰ حاضرین را به گلوله بست. وی به حبس ابد بدون شرط محکوم شد.

 

۱۲ کشته – ۲۹ جولای ۱۹۹۹

در آتلانتا, یک مرد ۴۴ ساله به اسم مارک بارتون همسر و فرزندانش را در منزل کشت و سپس با شلیک به منزل هاي مجاور, ۹ نفر دیگر را نیز کشته و ۱۲ نفر را مجروح کرد. در نهایت نیز خودکشی کرد.

 

۱۰ کشته – ۱۰ مارس ۲۰۰۹

با مرگ بارترین تیراندازی های تاریخ آمریکا آشنا شوید

در آلاباما, مایکل مک‌لندون ۱۰ نفر را کشته و سپس خودکشی کرد. در بین قربانی ها, مادر, پدر و مادر بزرگ, خاله و دایی وی نیز بودند.

 

۹ کشته – ۱ اکتبر ۲۰۱۵

کریستوفر هارپر مرسر, در کالج اومپکوا در روزبرگ, ۹ نفر را کشته و ۹ نفر را مجروح کرد. در پایان به ضرب گلوله پلیس کشته شد.

 

۹ کشته – ۱۷ ژوئن ۲۰۱۵

با مرگ بارترین تیراندازی های تاریخ آمریکا آشنا شوید

دایلن روف ۲۱ ساله در کلیسایی در چارلستون در کارولینای جنوبی, ۹ نفر را به ضرب گلوله کشت. یک نفر از قربانی ها, در اثر شدت جراحات در بیمارستان درگذشت. وی در اعترافات خود گفته بود که اینکار مقدمه اي برای نسل کشی توسط او بوده هست.

 

۹ کشته – ۲۱ مارس ۲۰۰۵

پسر نوجوان ۱۶ ساله اي موسوم به جف وایس, پدربزرگ, یک بزرگسال دیگر, ۵ محصل, یک معلم و یک نیروی امنیتی را کشته و سپس اقدام به خودکشی کرد.

 

۸ کشته – ۳ اوت ۲۰۱۰

عمر تورنتون در منچسر ۸ نفر از کارمندان شرکت پخش هارتفورد را کشت و سپس خودکشی کرد. پیش از این حمله, از وی خواسته شده بود برای سرقت و فروش نوشیدنی هاي الکلی استعفا بدهد.

 

۸ کشته – ۱۹ ژانویه ۲۰۱۰

کریستوفر اسپایت ۳۹ ساله, در آپوماتوکس در ایالت ویرجینیا, ۸ نفر را کشت. صبح روز بعد از حمله, خود را تسلیم پلیس کرد. وی به حبس ابد محکوم شد.

 

۸ کشته – ۵ دسامبر ۲۰۰۷

در اوماها, در نبراسکا یک پسر ۱۹ ساله به اسم روبرت هاکینز به یک مرکز خرید حمله کرده و ۸ نفر را کشت. سپس خودکشی کرد.

 

۸ کشته – ۲۰ اوت ۱۹۸۲

در میامی, کارل روبرت براون ۵۱ ساله ۸ نفر را با شاتگان در یک نمایندگی فروش ماشین به قتل رساند. گفته می‌شود وی از خرج هاي تعمیر ماشین در این مرکز شکایت داشته هست. در نهایت به ضرب گلوله یکی از شاهدین ماجرا کشته شد.