پارس ناز پورتال

مرگ شخصیت ها در این فیلم ها گریه افراد را درآورد

مجموعه : اخبار سینما
مرگ شخصیت ها در این فیلم ها گریه افراد را درآورد

مرگ شخصیت ها در این فیلم ها گریه افراد را درآورد 

برخی از شخصیت هاي پرطرفدار سریال ها و فیلمهای سینمایی چنان پرطرفدار بودند که مرگ انها در انتهای فیلم اشک بسیاری طرفداران را درآورد. برای طرفداران پرشور سریالهای تلویزیونی بسیار سخت هست که با برخی از شخصیت هاي سریالهای پرطرفدار خود همزادپنداری نکرده و به آنها وابسته نشوند.

 

به همین علت وقتی که یکی از شخصیت هاي پرطرفدار حکایت در سریال کشته می‌شود این طرفداران ممکن هست عاجز شده و به شدت غمگین شوند. احتمالاً از نظر انها شخصیت مورد نظر نباید می مرد. علت حذف کردن شخصیت هر چه که باشد تماشاگران بی تردید دیوانه خواهند شد. بیایید نگاهی بیندازیم به مرگ برخی از شخصیت ها در سریالهای پرطرفدار که تماشاگران را بیش از هر چیز دیگری تحت تاثیر قرار داده هست.

 

1-شخصیت لکسا در سریال 100

در سریال درام پساآخرالزمانی «100» «The 100» وقتی که تماشاگران با مرگ شخصیت دوست داشتنی لکسا «Lexa» در اپیزود هفتم فصل سوم با عنوان «سیزده» مواجه شدند به شدت برآشفتند. وی اضافه بر اینکه شخصیت پرطرفدار تماشاگران سریال بود بلکه کوشش زیادی برای رفاقت با دیگر شخصیت پرطرفدار سریال یعنی کلارک داشته و به سختی برای ایجاد صلح تلاش می‌کرد.

مرگ شخصیت ها در این فیلم ها گریه افراد را درآورد

روی هم رفته نقش او بیش از پیش برای تماشاگران سریال دوست داشتنی شده بود اما ناگهان کشته شد. خشم تماشاگران از حذف شدن شخصیت لکسا چنان دردسرساز شد که یکی از سازندگان سریال به نام جیسون روتنبرگ مجبور شد رسماً نامه اي به طرفداران سریال نوشته و بابت مرگ لکسا در سریال و نحوه ي رخ دادن آن معذرتخواهی نماید.

 

2- شخصیت آدریانا در سریال خانواده سوپرانو

در سریال تلویزیونی گانگستری «خانواده سوپرانو» «The Sopranos» که پر از مرگ هاي فجیع بود احتمالاً هیچ مرگی به اندازه ي مرگ شخصیت آدریانا که برای مدت زیادی نامزد کریستوفر بود تماشاگران را غمگین نکرد. اگر چه وی در ابتدای ورود به حکایت سریال شخصیتی سطحی نگر و مادی گرا بود اما بعد از آشنایی اکثر با او مشخص شد

 

که او انسان خوبی هست, کسی که می‌خواست برای نامزدش برترین باشد اگر چه کریستوفر همه ي وقت او را اذیت می داد. وقتی که اف بی آی او را مجبور میکند که برای آنها جاسوسی کند آدریانا کوشش می‌کند که کریستوفر را با خود مشمول قانون پشتیبانی از شاهد سازد اما کریستوفر وحشیانه به او حمله کرده و تا سر حد خفه شدن گلوی او را فشار می‌دهد

مرگ شخصیت ها در این فیلم ها گریه افراد را درآورد

این رفتار خشن و ناجوانمردانه ي کریستوفر تماشاگران را به شدت غمگین فرآوری اما تماشای ادامه ي حکایت انها را شوکه کرد. تونی در ادامه به آدریانا می‌گوید که کریستوفر دست به خودکشی زده هست. سپس دستیار آدمکش کریستوفر با نام سیلویو از راه میرسد. همانگونه که ماشین حامل سیلویو و آدریانا از شهر دور می‌شود

 

همۀ می‌دانند که آدریانای بیچاره به سمت مرگ می‌رود و کریستوفر به او خیانت کرده هست. این مرگ چنان غیرمنتظره بود که شمار زیادی از طرفداران سریال آن را یقین نکرده و این تئوری را ساختند که در زمان شلیک گلوله توسط سیلویو چهره ي آدریانا در کادر دیده نمیشود پس در واقع او نمرده هست.

 

3- عروسی سرخ در سریال بازی تاج و تخت

هیچ لیستی از قتل هاي غمگین کننده در سریالهای تلویزیونی بدون حکایت دهشتناک موسوم به «عروسی سرخ» «Red Wedding» در سریال «بازی تاج و تخت» «Game of Thrones» کامل نخواهد بود. در حالی‌که افرادی که کتاب هاي جورج آر آر مارتین را خوانده بودند میدانستند که در ادامه چه اتفاقی خواهد افتاد اما برای افرادی که تنها از طریق سریال با این حکایت آشنا شده بودند عروسی سرخ به یک کابوس تبدیل شد.

 

بعد از مشاهده آشتی ساده ي راب استارک با لرد والدر فری همه ي برای برگزاری مراسم عروسی ادمیور تالی و روسلین فری در کاخ دوقلو آماده شده بودند.

مرگ شخصیت ها در این فیلم ها گریه افراد را درآورد

به نظر میرسید که همه ي چیز آرام و بر وفق مراد خانواده ي استارک و گرچه تماشاگران پیش میرود اما ناگهان در عرض چند دقیقه شمار زیادی از شخصیت هاي اصلی سریال بی رحمانه به قتل رسیدند از جمله راب استارک, همسرش تالیسا, مادرش کاتلین استارک و گرگ دوست داشتنی آنها با نام «باد خاکستری».

 

این صحنه چنان با وحشت, نگرانی و خشم تماشاگران مواجه شد که شمار زیادی از انها در شبکه های مجازی نارضایتی خود را از آن اعلام کرده و حتی برخی با رکیک ترین کلمات جورج آر آر مارتین و سازندگان سریال را مورد لطف خود قرار دادند. گرچه شخصیت هاي دیگری نیز مورد لطف طرفداران عصبانی قرار گرفتند

 

از جمله: والدر فری, رووث بولتون, خانواده ي لنیستر و حتی دوستانشان که کتاب مارتین را خوانده بودند اما در مورد این صحنه به انها اخطار نداده بودند. اما جمله ي مشهور رمزی بولتون تنها جوابی هست که باید به این تماشاگران عصبانی داد:” اگر فکر می‌کنی که این قضیه اتمام خوشی خواهد داشت باید بدانی که دقت نداشته اي”.

 

4- شخصیت جویس سامرز در سریال بافی آدمکش خون آشام

برای تماشاگران سریال «بافی آدمکش خون آشام» «Buffy the Vampire Slayer» احتمالا دردناک ترین صحنه ي این سریال صحنه ي مرگ شخصیت جویس سامرز مادر بافی باشد. جویس بعد از اینکه تمام فل پنجم سریال را با مریضی به سر برد تدریجی داشت شرایط جسمی او بهتر می شد.

 

سپس در ابتدای اپیزود «پیکر» «The Body» وقتی باقی به منزل بازمی گردد بدن بی جان مادرش را روی کاناپه پیدا میکند,علت مرگ او سکته ي مغزی تشخیص داده می‌شود.

مرگ شخصیت ها در این فیلم ها گریه افراد را درآورد

احساسات تماشاگران پس از مرگ یکی از شخصیت هاي پرطرفدار سریال را می‌توان در قالب کلماتی مثل «شوکه شده», «گیج شده», «عصبانی», «انکار واقعیت» و «درماندگی و غم مطلق» تعریف کرد. دیگر شخصیت هاي سریال نیز پس از شنیدن خبر مرگ جویس چنین احساساتی داشتند.

 

شمار زیادی از تماشاگران سریال از مرگ جویس خشمکین شده بودند. این پیشامد چنان غیرمنتظره بود که سارا میشل گلار که شخصیت بافی را در این سریال نقش بازی کرده بود بعدها فاش کرد که به دلیل این تصمیم سازنده سریال با او درگیری لفظی پیدا کرده هست. اگر چه این اپیزود یکی از زیباترین اپیزودهای تمام فصول سریال به شمار می‌آید اما مدتی زمان برد تا تماشاگران با مرگ مادر بافی کنار آمدند.

 

5- شخصیت ریتا مورگان در سریال دکستر

در اپیزود پایانی فصل چهارم سریال «دکستر» «Dexter» مرگ غیرمنتظره یکی از شخصیت هاي اصلی سریال هم تماشاگران و هم شخصیت دکستر مورگان را در شوک بزرگی فرو برد. در این اپیزود, دکستر تصمیم می‌گیرد همسر و فرزندانش را به یک مکان امن در بیرون از شهر بفرستد تا با گمان آسان برای شکار آدمکش موسوم به «آدمکش تثلیث» «Trinity Killer» تلاش کند.

مرگ شخصیت ها در این فیلم ها گریه افراد را درآورد

در نهایت دکستر پیروز میشود آدمکش تثلیث را بازداشت کرده و برای اینکه مانع از آسیب مشاهده انسان هاي بیگناه بیشتری شود او را به قتل می‌رساند. در کمال ناباوری دکستر نمی‌دانست که آدمکش سنگدل گذشته از دستگیری یک قربانی دیگر نیز داشته هست, همسرش ریتا. وقتی دکستر به منزل باز می‌گردد

 

با جنازه ي ریتا در وان حمام مواجه می‌شود در حالی‌که پسرشان هریسون در گودالی از خون مادرش نشسته و گریه می‌کند. اگر چه ریتا هیچوقت از شخصیت هاي مشهور سریال نبود اما شمار زیادی از مرگ او آشفته شدند.

 

6- شخصیت لین پرایس در سریال مردان دیوانه

اگر با دقت به علامت هاي سریال «مردان دیوانه» «Mad Men» نگاه کرده باشید مرگ شخصیت لین پرایس برای شما غیرمنتظره نیست. اما بی تردید خودکشی او در فصل پنجم سریال یکی از مایوس کننده ترین و غمگین کننده ترین لحظات برای طرفداران سریال در تمامی فصول سریال بود. وی به محض ورود به حکایت به یکی از شخصیت هاي دوست داشتنی آن تبدیل شد.

مرگ شخصیت ها در این فیلم ها گریه افراد را درآورد

وقتی که او از لحاظ مالی دچار دردسر شد او مجبور می‌شود 7.800 دلار از موسسه اختلاس کند تا بدهی هایش را جبران کند. شخصیت دان از این اضافه دستمزده با خبر شده و لین را بازخواست میکند و به او اعلام می‌کند باید استعفا دهد. بعد از اینکه کوشش میکند با ماشین جگوار جدیدش خودکشی کند

 

در می‌یابد ماشین او روشن نمی‌شود. بدین ترتیب به دفتر کارش در موسسه باز می‌گردد و بعد از نوشتن یک نامه ي استعفا خودش را دار می‌زند. شمار زیادی از طرفداران سریال از مرگ لین شوکه شده و آن را غیرمنصفانه میدانستند.

 

7- شخصیت دِرک شپرد در سریال آناتومی گری

ارتباط ي شخصیت دِرک «من دریمی» شپرد با مردیت گری در سریال «آناتومی گری» «Grey’s Anatomy» یکی از موضوعات اصلی و مورد علاقه ي طرفداران سریال بود که بارها جدایی و آشتی مجدد انها را دیده بودند. در فصل یازدهم به نظر میرسید که ارتباط ي این دو در نهایت به سطحی از ثبات رسیده و شرایط انها

 

در حال بهتر شدن هست. اما این شادی تماشاگران مدت زیادی دوام نیاورد. دِرک که شاهد بک تصادف در خیابان هست سریع وارد عمل شده و کوشش می‌کند به قربانیان کمک کند.

مرگ شخصیت ها در این فیلم ها گریه افراد را درآورد

سپس به ماشینش باز می‌گردد تا آن جا را ترک کند اما ناگهان یک کامیون با او برخورد میکند. اگر چه او را خیلی سریع به بیمارستان منتقل می‌کنند اما وی دچار مرگ مغزی میشود. بدین ترتیب مردیت مجبور میشود تصمیم سختی بگیرد و به مرگ او رضایت بدهد. بعد از مرگ شخصیت دِرک خشم

 

تماشاگران در شبکه های مجازی فوران کرد و همۀ سازنده ي سریال یعنی شوندا ریمز را با بدترین الفاظ خطاب قرار دادند. این نخستین باری نبود که در این سریال یک شخصیت پرطرفدار کشته می شد اما مرگ دِرک شدیدترین ضربه ي روحی به تماشاگران سریال بود.

 

8- شخصیت چارلی پیس در سریال گمشدگان

شخصیت چارلی پیس در سریال «گمشدگان» «Lost» یکی از شخصیت هایي بود که بیشترین دردها را بردباری کرده بود. چارلی بعنوان یک موسیقیدان عاجز و یک معتاد به هروئین چیزی برای زنده ماندن پس از سقوط هواپیمای پرواز 815 نداشت اما بعد از دیدار با کلر به شدت به او علاقمند شده

 

و نقش پدر پسربچه ي او را بر عهده گرفت. با پیش رفتن حکایت سریال جنبه هاي مثبت و دوست داشتنی شخصیت چارلی خود را نشان دادند. او سلامت و هوشیاری خود را به دست آورده بود و بیشترین تلاش را برای کمک به اطرافیانش می‌کرد.

مرگ شخصیت ها در این فیلم ها گریه افراد را درآورد

به محض اینکه طرفداران سریال به شخصیت چارلی عادت کرده و عاشق او شدند شرایط بار دیگر برای چارلی بد شد. در فصل سوم, دزموند به چارلی اخطار میدهد که در رویاهای خود مرگ او را بارها و بارها دیده هست و این موضوع باعث می‌شود چارلی به این نتیجه برسد که او بزودی خواهد مرد.

 

در نهایت چارلی با حرکتی قهرمانانه در ایستگاه زیر آب برای نجات دادن دزموند و اتمام دادن به خرابی الکترونیکی که مانع از مخابره شدن پیام خواهش کمک بازماندگان پیشامد می شد جان خود را از دست داد. وقتی که طرفداران سریال شایعاتی را در مورد مرگ چارلی در آینده اي نزدیک شنیدند کوشش کردند

 

این شخصیت را نجات دهند. مرگ چارلی به شدت تماشاگران سریال را تحت تاثیر قرار داده و بعد از مرگ او تماشاگران سریال رفته رفته از فصل چهارم به بعد کاهش پیدا کردند.

 

9- شخصیت شیرین برثیون در سریال بازی تاج و تخت

وقتی پای مرگ عصبانی کننده شخصیت هاي دوست داشتنی سریالهای تلویزیونی به میان می‌آید اول از همۀ نام سریال «بازی تاج و تخت» تظاهر خواهد کرد. در صحنه اي از فصل پنجم سریال که در کتاب هاي «ترانه یخ و آتش» «A Song of Ice and Fire» وجود ندارد, سازندگان سریال تصمیم می‌گیرند که درد و رنج تماشاگران را با مرگ فجیع یکی از دوست داشتنی ترین و بیگناه ترین شخصیت هاي سریال به بالاترین حد خود برسانند.

مرگ شخصیت ها در این فیلم ها گریه افراد را درآورد

مرگ دهشتناک شیرین برثیون, دختر دوست داشتنی استنیس برثیون یکی از هولناک ترین صحنه هاي سریال بود. در این صحنه دخترک بیچاره از میان جمعیت عبور داده شده و در نهایت چیزی که در انتظار اوست را می‌بیند,زن سرخ. ملیساندرا دخترک مستضعف را به پایه اي چوبی بسته و سپس

 

هیزم هاي اطراف او را آتش می‌زند. والدین شیرین هم با اندوه به نظاره ي قربانی شدن دخترشان برای خدای روشنایی ایستاده اند. مادرش تاب نمی آورد و خود را گلو آویز میکند, پدرش اگر چه تصویر العملی نشان نمی‌دهد اما از درون خرد می‌شود. تصویر العمل تماشاگران به این صحنه بسیار شدید بود.

 

10- شخصیت جکس تلر در سریال پسران آشوب

در قسمت پایانی فصل هفتم سریال «پسران آشوب» یا «فرزندان آشوب» «Sons of Anarchy» شخصیت اصلی حکایت, جکس تلر با مرگی بحث برانگیز «خودکشی» از حکایت خارج می‌شود. در حالی‌که در قسمت هاي قبلی فصل او کوشش می‌کند تمامی امور را سر و سامان داده و با خشونتی گاه و بیگاه نیز پیروز به اینکار میشود او را می‌بینیم که در یک بزرگراه به پیش میرود در حالیکه چندین ماشین پلیس در تعقیب او میباشند.

مرگ شخصیت ها در این فیلم ها گریه افراد را درآورد

وقتی که یک کامیون در وسط جاده راه او را می بندد جکس تصمیم میگیرد با کوبیدن ماشین خود به آن خودکشی کند. این تصمیم مورد پسند تماشاگران واقع نشد و شمار زیادی از اتمام کار جکس تلر ناراضی بودند. به سرعت هشتگ #RIPJax در توئیتر به راه افتاد و بحث هاي زیادی در مورد مرگ جکس تلر در شبکه های مجازی به راه افتاد.

 

برخی بر این یقین بودن که جکس شخصیت خوبی بود و نباید به این سرنوشت دچار می شد, برخی دیگر نیز او را شایسته ي مرگی دردناکتر از این می‌دانستند.