پارس ناز پورتال

مرگ 4000 زن در اثر خشونت جنسی و خانگی

مرگ 4000 زن در اثر خشونت جنسی و خانگی

مرگ 4000 زن در اثر خشونت جنسی و خانگی

 وقتی پای مرگ زنان در اثر خشونت های جنسی و خانگی در میان باشد باید برای رفع این مشکل اقدام مهمی انجام داد تا زنان در جهان بتوانند با خیال آسوده تری زندگی کنند. در سال گذشته حدود 4000 زن در جهان به علت خشونت داخلی و ضرب و شتم جان باختند.خشونت داخلی در هر دو قالب فیزیکی و جنسی معنی می‌شود.

 

با توجه به حاکمیت خشونت در ایالات متحده روزانه 3 زن در تنهایی و بی‌پناهی می‌میرند. بدون دریافت هیچ حمایتی از سمت دولت یا خانواده‌هایشان، زیر کتک پدر، در اثر کتک‌های برادر الکلی یا در اثر تعرض افراد نزدیک خانواده بدون آن‌که کسی بفهمد یا بویی ببرد جان می‌بازند و طوری آب از آب تکان نمی‌خورد که گویی اصلا وجود نداشته‌اند.

 

نام‌های قربانیان زیادی به سرعت فراموش می‌شود و این در حالیست که در بعضی از ایالت‌های آمریکا آمار خشونت خانگی نزدیک به 50 درصد فراگیر شده و نصف زنان را درگیر کرده است.باراک اوباما در یکی از سخنرانی‌های خود به خشونت خانگی اشاره کرده

مرگ 4000 زن در اثر خشونت جنسی و خانگی

و خواهان جنبش مردم علیه خشونت‌های فیزیکی و جنسی شده و خواسته که مردم خود نیز در این زمینه فعال باشند و خشونت خانگی را محکوم کنند.خانم‌های مطلقه، زنان بی‌سرپرست، خانم‌های مسن و معلول آسیب پذیرترین قشر جامعه ایالت متحده محسوب می‌شوند.

 

اوباما ادعا کرده نرخ خشونت علیه زنان سه چهارم در دو دهه گذشته کاهش داشته و از هر 4 خانم یک خانم و از 7 مرد یک مرد قربانی خشونت فیریکی و جنسی می‌شوند.رئیس جمهور آمریکا با وجود اطلاع دقیق از آمار و ارقام ناهنجاری‌های جامعه حاضر به برداشتن هیچ قدمی در مهیا کردن آرامش مردم کشورش نیست

 

و آنها را برای حل معضلات جامعه موظف می‌داند.این آمار توسط مرکز قربانیان خشونت‌های داخلی در ایالات متحده امریکا به دست آمده است.