پارس ناز پورتال

مسابقه تیم والیبال ژاپن با ربات های پیشرفته

مسابقه تیم والیبال ژاپن با ربات های پیشرفته

مسابقه تیم والیبال ژاپن با ربات های پیشرفته 

همان طور که در عکس میبینید ربات هایي برای مسابقه با والیبالیست ها در زمین طراحی شده اند که می توانند حریف هوشمندی برای بازیکنان محسوب شوند. برای نخستین بار اعضای تیم ملی والیبال ژاپن برای انجام تمرین ضربات اسپک از چند ربات کمک گرفتند، امری که نشانگر پیشرفت علم رباتیک در این کشور هست.ربات‌هاي یاد شده در قالب تیم رقیب در برابر تور قرار گرفتند و به دفاع در برابر اسپک‌هاي اعضای تیم ملی ژاپن پرداختند.

 

در جریان انجام حملات تیم ملی ژاپن سه ربات طراحی شده به این منظور با هوشمندی و جاگیری مناسب به دفاع روی تور پرداخته و دست‌هاي خود را به سبک بازیکنان حقیقی والیبال در مسیر توپ قرار می‌دادند تا جلوی اصابت توپ را به زمین بگیرند.ربات‌هاي یادشده از سرعت جابه‌جایی بالایی برخوردار بوده و قدشان نیز برای انجام دفاع مناسب به سرعت افزایش می‌یابد. سرعت جابه‌جایی این ربات‌ها که اتومبیل سیاه شهرت یافته‌اند ۳.۷ متر در ثانیه هست

 

و  به گزارش پارس ناز  از قابلیت خودآموزی و هوش مصنوعی بالایی برخورداراند. از این ربات‌ها در جلسات تمرین تیم ملی والیبال زنان ژاپن با موفقیت بهره گیری شده هست.گرچه این ربات‌ها فعلا تنها می توانند در مسیرهای از گذشته تعیین شده حرکت کنند، اما در آینده مانند انسان‌ها غیرقابل پیش‌بینی شده و خود می توانند در این اساس تصمیم بگیرند.

 

بهره گیری از ربات‌ها بعنوان حریف ورزشی کم‌کم در حال تسری به بعضی گرایش هاي دیگر ورزشی و از جمله فوتبال آمریکایی هست و ربات‌هاي فوتبالیست نیز چندسالی هست به شیوه‌هاي متنوع در دست طراحی و تولید میباشند.