پارس ناز پورتال

مسن ترین انسان جهان در 117 سالگی درگذشت

مجموعه : مجله خبری روز
مسن ترین انسان جهان در 117 سالگی درگذشت

مسن ترین انسان جهان در 117 سالگی درگذشت 

مسن ترین فرد جهان در سن 117 سالگی از جهان رفت که یک پیرزن بود و نام وی در کتاب رکوردهای رکوردهای گینس نیز به ثبت رسیده بود. پیرترین فرد جهان در سن ۱۱۷ سالگی در کشور ایتالیا دار فانی را وداع گفت.«اما مورانو» در تاریخ ۲۹ نوامبر سال ۱۸۹۹ میلادی در منطقه پیدمونت کشور ایتالیا متولد شده بود. وی تنها فرد باقی مانده از دهه ۱۸۰۰ میلادی به شمار می رفت که هنوز زنده بود و دیروز، در منزل خود واقع در شمال شهر وربانیا درگذشت.

 

خانم مورانو، بزرگترین دختر از ۸ فرزند خانواده خود بود که تمامی آنها پیش از وی فوت کرده اند. راز عمر طولانی این خانم پیر را رژیم خوراکی وی اعلام کرده اند. او در طول روز فقط ۳ عدد تخم مرغ می خورده؛ به این صورت که دو عدد از انها خام و فقط یک تخم مرغ به صورت پخته مصرف می شده هست.

 

خانم مورانو در طول زندگی طولانی خود یک ازدواج ناموفق، مرگ فرزند، دو جنگ جهانی و بیش از ۹۰ دولت ایتالیایی را دیده و تجربه کرده هست.گرچه مساله ژنتیک نیز در طول عمر پیرترین انسان جهان بی تاثیر نبوده. به طوری که گفته می‌شود مادر وی در سن ۹۱ سالگی درگذشته و دیگر خواهرانش نیز تا مرز یکصد سالگی زندگی کرده اند.

 

 به گزارش پارس ناز داستان رژیم تخم مرغ خانم مورانو، به بعد از جنگ جهانی اول باز میگردد؛ در آن زمان دکتر ایشان اعلام میکند که دچار کم خونی شده و به همین خاطر، این خانم تصمیم می‌گیرد هرروز دو عدد تخم مرغ میل کند.پزشکی که در اواخر عمر این خانم را ویزیت می کرده نیز در رابطه با تغذیه وی بیان داشته: «خانم مورانو هر روز صبح دو عدد تخم مرغ خام، املت برای ناهار و مرغ برای شام می‌خورد. او خیلی کم میوه یا سبزیجات مصرف میکرد.»

 

«اما مورانو» در زمان حیات خود گفته بود که پس از مرگ پسرش در سن ۶ ماهگی، وی از همسرش جدا شده و دیگر هرگز ازدواج نکرده. علت این امر نیز علاقه شدید وی به مردی بوده که در جنگ جهانی اول کشته شده و او دیگر هرگز به کسی دیگر علاقه مند نشده هست.

 

تنها ازدواجش هم با تهدید همسرش در سن ۲۶ سالگی صورت گرفته. مورانو تا سن ۷۵ سالگی کار می کرده و هزینه زندگی را خودش می پرداخته.در آخر هم اشاره کنیم که بر زمینه گروه تحقیقاتی کهولت شناسی ایالات امریکا، مسن ترین انسان زنده جهان در حال حاضر یک خانم جامائیکایی به نام «ویلت براون» هست که در تاریخ ۱۰ مارس ۱۹۰۰ متولد شده هست.