پارس ناز پورتال

مشاوره تحصیلی انتخاب رشته به سبک بیل گیتس

مشاوره تحصیلی انتخاب رشته به سبک بیل گیتس

مشاوره تحصیلی انتخاب رشته به سبک بیل گیتس 

بیل گیتس اکنون بعنوان برترین فرد تکنولوژی و فناوری در جهان نام خود را به همه ي شناسانده هست. اگر بیل گیتس بخواهد برترین گرایش هاي دانشگاهی را معرفی کند او چه کار خواهد کرد؟ این مقاله مخصوص تمامی افرادی هست که هنوز در مورد رشته‌ي تحصیلی آینده‌ي خود تصمیم نگرفته‌اند؛ در ادامه با ما همراه باشید تا مشاوره تحصیلی بیل گیتس «Bill Gates» برای این بخش از جامعه را برای شما بازگو کنیم.

 

بیل گیتس از بنیان‌گذاران کمپانی مایکروسافت، ثروتمندترین مرد جهان و فردی انسان‌دوست هست. او به تازگی در حساب توییتری خود، سه شاخه علمی را برای افرادی که به ادامه تحصیل علاقه‌مندند و در انتخاب رشته‌اي از میان سیل رشته‌هاي تحصیلی و تخصص‌هاي گوناگون سردرگم‌اند، توصیه کرده هست.

 

گیتس در توییترش اعلام کرده که اگر قرار بود زمان به عقب برگردد و او مجددا حق انتخاب داشته باشد، شاخه‌هاي هوش مصنوعی «AI»، انرژی و علوم زیستی را بعنوان سه گزینش اول در بین انتخاب‌هایش قرار می‌داد. او آینده شغلی این سه شاخه را امیدوارکننده خواند و تاثیر آن‌ها بر فردای جهان و بشریت را قابل‌دقت دانست.

 

مشاوره تحصیلی بیل گیتس در مورد انتخاب شاخه‌ي AI از آن جهت هست که اکثریت کارشناسان تکنولوژی و اقتصاد بر این عقیده‌اند که در 20 سال آینده، تغییرات بزرگی در عملکرد کمپانی‌ها و کاربرد هوش مصنوعی توسط آن‌ها برای اتوماتیک کردن کارخانه‌ها، محل‌هاي فروش و مکان‌هاي تولید و ساز، ایجاد خواهد شد.

 

فراهم سازی انرژی لازم برای بهره گیری از هوش مصنوعی در این حجم عظیم هم نیازمند منابع انرژی تجدید پذیری همچون انرژی خورشیدی و انرژی باد خواهد بود. به همین دلیل هست که گیتس، تحصیل در شاخه انرژی را نیز قویا توصیه میکند. او پیش‌بینی می کند که تا 15 سال آینده، در اساس فراهم سازی انرژی موردنیاز بشر معجزه‌اي رخ خواهد داد.

 

همین طور، نرخ رشد بازار بیوتکنولوژی در ایالات امریکا بسیار چشمگیر هست؛ به خصوص که شرکت‌هاي خصوصی در حال حاضر بر سر تولید داروها و درمان‌هاي هوشمندتر و موثرتر برای مقابله با باکتری‌هاي مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک، با یکدیگر در رقابت سختی قرار دارند.

 

مشاوره تحصیلی بیل گیتس بر اساس تجربه شخصی با ارزش اوست
گیتس سال‌ها در بازار کار مدرن فعالیت داشته و با دارا بودن بیشترین ثروت شخصی در جهان، در جایگاهی قرار دارد که نصیحت و مشاوره شغلی‌اش به جدیت مورد دقت قرار گرفته می شود. او که اکنون از اعضای هیئت‌مدیره بنیاد خیریه‌اي با نام خودش هست، شخصا شاهد پیشرفت‌ و توسعه جهان در اساس جایگزینی شغل‌هاي ابتدایی با ربات‌ها،

 

ریشه‌کن کردن مریضی‌ها و فراهم کردن انرژی‌هاي پاک برای مناطق فقیر بوده و به اهمیت این اساس‌ها به خوبی واقف هست. او در بخشی از توییت‌هایش، خطاب به فارغ‌التحصیلان دبیرستان‌ها میگوید:شما اکنون نسبت به زمانی که من هم‌سنتان بودم، آگاهی بیشتری دارید و می توانید سریع‌تر و راحت‌تر با بی‌عدالتی در سراسر جهان مبارزه کنید.