پارس ناز پورتال

مشکلات حاد کودک 24 انگشتی در ایران +عکس

مشکلات حاد کودک 24 انگشتی در ایران +عکس

مشکلات حاد کودک 24 انگشتی در ایران +عکس 

طی اختلال ژنتیکی کودکی با 24 انگشت به جهان آمده هست که باعث شده خانواده این کودک در اوضاع مالی بدی قرار گیرند. کارگر فصلی هست. گاه درآمد دارد و گاه هیچ کاری برای انجام دادن پیدا نمیکند.از چوپانی انصراف داده و به کارگری روی آورده تا بتواند هزینه‌هاي زندگی خانواده اش را فراهم سازی کند، اما روزگار آنطور که باید با او یار نبوده هست.

مشکلات حاد کودک 24 انگشتی در ایران +عکس

مشکلات حاد کودک 24 انگشتی در ایران +عکس

مشکلات حاد کودک 24 انگشتی در ایران +عکس

سفره خانواده اش خالی هست و اگر یارانه شان را قطع کنند دیگر مشخص نیست تکلیف فرزندانش چه خواهد شد.مرد ۲۷ ساله این روز‌ها با به جهان آمدن نوزاده تازه متولد شده اش، مشکلات تازه تری را نیز تجربه میکند.نوزادی که روز تولد امام حسن مجتبی «ع» به جهان آمد و حسن نام گرفت، ۴ انگشت اضافی دارد یعنی هر دست و هر پایش به جای ۵ انگشت، میهمان ۶ انگشتی هست و به او لقب نوزاد ۶ انگشتی داده اند.

 

مشکلات نوزاد به همین جا ختم نمی شود، زیرا پزشکان تشخیص داده اند که حسن از ناحیه قلب نیز باید تحت درمان قرار گیرد و مشکلاتی نیز از این بابت دارد. بچه ۲۴ انگشتیبرای پی بردن به اوضاع نوزادی که روز ۲۰ خردادماه در بیمارستانی واقع در گناباد خراسان رضوی متولد شده هست، خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان با سعید محمدپور، پدر نوزادی که ملقب به نوزاد ۶ انگشتی شده، گفت و گویی داشته هست.

 

وی در ارتباط با اوضاع فرزند خود میگوید: پیش از این که نوزاد ما به جهان بیاید، با تمام مشکلات مالی که داشتیم، سونوگرافی‌هاي لازم را پیش از تولد نوزاد انجام دادیم تا اگر مشکلی دیدن می شود از سوی پزشکان به ما اطلاع داده شود، اما آن زمان به ما گفته شد که نوزاد شرایط عادی دارد.

 

پدر نوزاد شش انگشتی می‌افزاید: زمانی که نوزاد به جهان آمد و پرستاران وی را به ما نشان دادند، دیدن کردیم که دارای ۲۴ انگشت هست و ۴ انگشت اضافی در دست و پاهایش دارد. بچه ۲۴ انگشتیمحمدپور با اشاره به مریضی قلبی نوزاد می گوید: به ما اعلام شد که حسن، دارای مشکل قلبی هست

 

و باید برای ادامه درمان، وی را به مشهد منتقل کنم. این روز‌ها دعا میکنم که هزینه درمان مریضی حسن و عمل انگشتانش عمده عمده نباشد تا قادر به پرداخت آن باشم.وی در خصوص اوضاع زندگی خود میگوید: درآمد ماهیانه من اکثر از ۴۰۰ هزار تومان نیست و اگر یارانه ما را قطع کنند، بدون شک فرزندانم گرسنه خواهند ماند.

 

به غیر از حسن، دو فرزند ۶ و ۳ ساله دیگر نیز دارم و فراهم سازی هزینه‌هاي آن‌ها به همراه اجاره منزل برای من بسیار دشوار هست. اگر کل ۴۰۰ هزار تومان را نیز برای درمان حسن کنار بگذارم بدون شک کافی نخواهد بود.پدر نوزاد شش انگشتی با بیان این که شفای حسن را از امام رضا «ع» خواسته ام، میگوید: همسرم از زمانی که حسن را دیده

 

به شدت نا آرام هست و من به او قول داده ام که هر طور شده، پیش از این که حسن به ۷ سالگی برسد و بخواهد به مدرسه برود، انگشت‌هاي وی را درمان کنم. بچه ۲۴ انگشتیمحمدپور با تاکید بر این که هیچ گاه با فرد شش انگشتی مواجه نشده هست، میگوید: در بین خانواده ما هیچ فردی با مشکل این چنینی متولد نشده و برای همه ي ما تعجب برانگیز هست که حسن با این شرایط به جهان آمده هست.

 

وی با ارائه درخواستی از مسئولان وزارت بهداشت و نهادهای حمایتی میگوید: بدون شک با درآمد کارگری که یک روز کار برایم هست و یک روز نیست، توان پرداخت هزینه‌هاي درمان انگشت و قلب حسن را ندارم. امیدوار هستم مسئولان وزارت بهداشت و نهادهای حمایتی به مشکل فرزند من ورود پیدا کرده و برای درمان آن خانواده را حمایت کنند.

مشکلات حاد کودک 24 انگشتی در ایران +عکس