پارس ناز پورتال

مشکلات مختلف در زندگی مشترک را حل کنید

مشکلات مختلف در زندگی مشترک را حل کنید

مشکلات مختلف در زندگی مشترک را حل کنید 

در زندگی مشترک قطعا بین زن و شوهر اختلافاتی پیش خواهد آمد که اگر قدرت مدیریت حل مشکلات در طرفین باشد این اختلاف ها حل خواهند شد. رفتار همسران با هم چگونه باید باشد چگونه باید درباره اختلافات و مشکلات با هم صحبت کنند و راه و روش های موثر در این زمینه چگونه اند توصیه های متخصصین در این موارد چیست چه راه حل هایی پیشنهاد میدهند.

 

زندگی زناشویی می تواند بخش عالی و رضایت بخش زندگی تان باشد . همه هشدارهایی که درباره مشکلات ازدواج و لزوم فداکاری و گذشت شنیده اید ، درست هستند ، اما در مقابل ، شما از یک عمر همسریِ فردی که عاشقش هستید ، برخوردار می شوید . در ادامه این مقاله نکاتی برای بهبود رابطه شما با همسرتان آورده ایم ٬ با ما همراه باشید .

 

ده توصیه به همسران
همسرتان را تحقیر و از او عیبجویی نکنید .

 

همسرتان را با هیچ چیز و هیچکس مقایسه نکنید و او را پایین تر نشمارید .

 

بدون مشورت با همسرتان هیچ تصمیم مهمی نگیرید .

 

رابطه جنسی را به عنوان ابزار معامله یا تنبیه بکار نبرید .

 

به همسرتان ناسزا نگویید و او را کتک نزنید . همیشه با زبان خوش ،به آرامی و کاملا صمیمانه انتظارات خود را مطرح کنید و نه با تندخویی …

 

سعی کنید به همسرتان دروغ نگویید .

 

کار ، سرگرمی یا دوستانتان را به رابطه تان با همسر ترجیح ندهید .

 

دست به کاری نزنید که از نظر قانونی برای همسرتان خطرناک باشد .

 

با لبخند ، در کارهای منزل به همسرتان کمک کنید .

 

از نظر عاطفی یا جسمانی به همسرتان خیانت نکنید .

 

بایدها و نباید ها به هنگام گفتگو با همسر

اگر می بینید که گفت و گویتان خیلی پر تنش شده است ، درنگ کنید یا آنرا به وقت دیگری موکول کنید . هر گفت و گویی را با این نیت آغاز کنید که دو نفری می کوشید تا راه حلی پیدا کنید . همواره به نگرانی های شریک زندگی تان گوش دهید و به او پیشنهاد کمک کنید : برای کم شدن نگرانی هایت چه کاری می توانیم بکنیم ؟

 

با سخنان بی رحمانه یا آزاردهنده هیچ وقت تلافی نکنید .

 

شفاف و بدون گوشه کنایه و تهمت صحبت کنید : چرا فکر می کنی رفتار من توهین آمیز بود … ؟

 

برای رسیدن به هدف هایتان احساس گناه و یا منت نکنید : بعد از این همه کارها که برایت کرده ام ، چرا از این محبت کوچک دریغ می کنی … ؟

 

اگر احساس گناه ایجاد کنید ، همسرتان آزرده خاطر می شود و اختلافات بالا می گیرد .

 

حتی اگر با همسرتان هم عقیده نیستید ، همیشه احساس او را درک کنید .

 

در زندگی مشترک ، سعی نکنید همه مشکلات را در یک روز بررسی کنید .

 

تجربه نشان داده که رعایت این گام ها ، همواره از تبدیل اختلافها به دعواهای تلخ جلوگیری کرده است .برخی زوجها به اشتباه فکر میکنند که هر لحظه زندگی مشترک شادی است و شک و تردید ، اختلاف و بی حوصلگی در آن جایی ندارد . این تصویر اشتباه از زندگی مشترک در رابطه افراد ، نقصی ایجاد می کند و توقع غیر واقع بینانه ای را بنا می نهد که به سرگشتگی و سرخوردگی می انجامد .

 

نگرش واقع بینانه تر درباره زندگی مشترک این است که آن را به باغچه خانه تشبیه کنیم . شما نمی توانید نوع خاک یا شرایط آب و هوایی را به کلی تغییر دهید ، فقط می توانید در بهبود وضعیت بکوشید . اگر در بیابان زندگی می کنید ، بیهوده است که برای پرورش موز بکوشید ، اما هر چه بیشتر زحمت بکشید ،

 

با توجه به شرایط ، گل و گیاه بهتری به عمل خواهید آورد.گه گاه خواهید دید که باغچه تان پژمرده است ، درختان برگ ندارند و بوته ها گل نمی دهند . اما باز هم به باغچه آب می دهید ، زیرا می دانید که دوباره شاداب خواهد شد . به سهم خود می کوشید تا حشرات موذی را دور نگه دارید.

 

سعی می کنید که روی چمن زیاد راه نروید تا خراب نشود . همراه همسرتان گلها و درختان تازه می کارید و رشد و نمو آنها را تماشا می کنید و می بینید که باغچه تان چقدر سرسبزتر و زیباتر شده است .

 

دوستی همسران با هم
شاید در آغاز ازدواج معتقد باشید که دلداده همدیگر بودن بهتر از این است که دوستان خوبی برای هم باشید . احتمالاً فکر می کنید که : پس از ازدواج هم باید دقت کنم که عشق و اشتیاقمان نسبت به همدیگر همین طور مشتعل باقی بماند … بله . باید به زنده نگاه داشتن آتش عشق ادامه دهید ، اما بی تردید اشتیاق تنها عامل موفقیت ازدواج نیست .

 

شاید شنیده باشید که بعضی افرادی که زندگی شان به طلاق منجر شده گفته اند : همدیگر را خیلی دوست داشتیم ، ولی نمی توانستیم با هم بسازیم . عشق شرط لازم برای دوام زندگی نیست ، اما ازدواج بدون دوستی قطعاً پایدار نخواهد ماند . در بررسی زندگی های خوشبخت و طولانی ،

 

می بینید اساس ازدواج بر دوستی محکم و عمیقی بنا شده است . این زوجها از رابطه ای به نام دوستی برخوردارند که بر آن اساس به همدیگر نشان می دهند که عزیزترین و بهترین دوست همدیگر در جهان هستند و اغلب واقعاً هم همینطور است .

 

همسرانی که زندگی سعادتمندانه ای دارند ، مدام کارهایی انجام می دهند که دوستی شان را تقویت می کند . آنها این کارها را روزانه و ناخودآگاهانه انجام می دهند . اگر به آنها گفته شود که بر طبقِ تئوری رفتاری عمل می کنند ، شاید تعجب کنند … ، اما به هر حال ، این نکته را نفی نمی کنند که رفاقت در دوام ازدواجشان موثر بوده است .