پارس ناز پورتال

مشکل و درمان انزال دیررس در آقایان

مجموعه : حذف شده است
مشکل و درمان انزال دیررس در آقایان

مشکل و درمان انزال دیررس در آقایان

همه مردان از انزال زودرس خود ناراضی هستند اما خی مردانی هم از اینکه دیر به انزال میرسند یا اصلا انزال ندارند ابراز ناراحتی میکنند. 

 

انزال دیررس یک وضعیت پزشکی است که اختلال انزال نیز نامیده می شود. این وضعیت زمانی رخ می دهد که یک دوره طولانی مدت تحریک جنسی مرد برای رسیدن به انزال طول می کشد. در برخی از موارد حتی انزال اصلا رخ نمی دهد. اکثر مردان اختلال انزال دیررس را در یک دوره زمانی تجربه کرده اند اما برای برخی ممکن است این یک مشکل مادام العمر باشد.

 

این وضعیت خطرات جدی پزشکی ایجاد نمی کند اما می تواند سبب استرس در فرد شود. همچنین در زندگی جنسی و روابط شخصی ممکن است مشکلاتی را ایجاد نماید. با این حال درمان های در دسترسی برای آن وجود دارد.

 

علائم انزال دیررس چیست؟

تاخیر در انزال زمانی رخ می دهد که یک مرد بیش از ۳۰ دقیقه تحریک جنسی برای رسیدن به ارگاسم و انزال نیاز داشته باشد. انزال زمانی رخ می دهد که مایع منی از آلت تناسلی تخلیه می شود.برخی از مردان تنها با تحریک دستی و یا شفاهی انزال می شوند اما در برخی دیگر هرگز این اتفاق رخ نمی دهد.

 

تاخیر در انزال می تواند یک مشکل همیشگی باشد و یا مشکلی باشد که به مرور زمان در زندگی گسترش پیدا کرده باشد. در برخی از مردان تاخیر در انزال یک مشکل عمومی است که در تمام شرایط جنسی اتفاق می افتد اما برای برخی دیگر این مشکل ممکن است با روابط جنسی خاص یا شرایط خاص رخ دهد. در موارد نادر تاخیر در انزال ممکن است ناشی از بیماری های قلبی و یا دیابت باشد.

 

چه عواملی باعث تاخیر در انزال می شوند؟

علل گوناگونی نظیر نگرانی های روانی ، بیماری های مزمن و واکنش به داروها ممکن است سبب تاخیر در انزال شوند. علل روانی می تواند از یک تجربه آسیب زا ناشی شده باشد. اضطراب و افسردگی هر دو می توانند در سرکوب میل جنسی موثر باشند و منجر به انزال دیررس شوند.

 

استرس رابطه ، ارتباطات ضعیف و خشم می تواند تاخیر در انزال را بدتر کند. اغلب مردان با این مشکل در طول استمنا مواجه می شوند نه در زمانی که با شریک خود رابطه جنسی دارند.

 

مواد شیمیایی خاص می تواند بر اعصاب درگیر در انزال تاثیر گذار باشد. این امر می تواند به انزال با یا بدون شریک جنسی تاثیر گذارد. از جمله این داروها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

 

ـ داروهای ضد افسردگی مانند فلوکستین.

ـ داروهای اعصاب و روان نظیر تیوریدازین.

ـ داروهای فشار خون بالا همانند پروپرانولول.

ـ الکل.

 

جراحی و تروما نیز ممکن است سبب تاخیر در انزال شوند. از جمله عوامل فیزیکی که تاخیر در انزال را سبب می شوند عبارتند از :

 

ـ آسیب به اعصاب موجود در ستون فقرات و لگن.

ـ جراحی پروستات که باعث آسیب های عصبی شود.

ـ بیماری های قلبی و فشار خون.

ـ عفونت بخصوص عفونت ادراری و عفونت پروستات.

ـ نوروپاتی ( آسیب عصبی ) و یا سکته مغزی.

ـ کم بودن هورمون تیروئید.

ـ پایین بودن سطح تستوسترون.

ـ نقایص هنگام تولد که فرآیند انزال را مختل می کند.

 

تاخیر در انزال بطور موقت می تواند سبب اضطراب و افسردگی شود که این امر می تواند سبب بدتر شدن این مشکل شود. پس بهتر است علل فسزیکی بوجود آورنده سریعا حل و فصل شوند.