پارس ناز پورتال

مصرف قرص کافئین برای لاغر شدن

مجموعه : رژیم و تغذیه
مصرف قرص کافئین برای لاغر شدن

مصرف قرص کافئین برای لاغر شدن 

قرص های کافئین می توانند در لاغر شدن افراد چاق تاثیر گذار باشند و مقدار تعیین شده از این قرص باید با برنامه مصرف گردد. قرص کافئین در واقع به تحریک سیستم عصبی مرکزی می پردازد از این رو فرد پرانرژی و فعال می شود. آیا از کافئین می توان برای کاهش وزن استفاده کرد؟ برای یافتن پاسخ این سوال بهتر است این مقاله را که به قرص های کافئین دار برای کاهش وزن می پردازد مورد مطالعه قرار دهید.

 

کافئین یک آلکانوئید گزانتین بلورین است که به عنوان یک داروی روانگردان عمل می کند. این یک دیورتیک خفیف است. قرص های کافئین دار یک نوع از مواد مخدر هستند که در واقه بعنوان محرک عمل می کنند و سطح انرژی فرد را افزایش می دهند. بدیهی است که قرص حاوی کافئین دارای تمامی ویژگی های کافئین است. در حالیکه هوشیاری فرد را افزایش می دهد ، به بهبود هماهنگی اعضای بدن نیز کمک می کند.

 

کافئین زمانیکه با داروهای دیگر از جمله مسکن ها و داروهای مصرفی جهت درمان سردرد و میگرن ترکیب شود می تواند اثر آنها را چندین برابر کند. ترکیبی از آنتی هیستامین و کافئین می تواند خواب آلودگی و خستگی را کاهش دهد. کافئین در برخی از شرایط پزشکی نظیر مشکلات تنفسی در نوزادان

 

و کودکان نوپا پس از عمل جراحی مورد استفاده قرار می گیرد. مطالعات نشان می دهد که مصرف قرص های کافئین دار در کاهش وزن بسیار موثر خواهد بود.

 

کاهش وزن با قرص های کافئین دار

مزایای بسیاری برای کافئین ذکر می شود که می توان با مصرف قرص های کافئین دار به آنها دست یافت. در برخی از کشورها نظیر ایالات متحده آمریکا و استرالیا قرص های کافئین دار بدون نسخه براحتی در دسترس هستند. این قرص های رژیمی حاوی مقادیر بالایی از کافئین هستند. در هر قرص کافئین بطور متوسط حدود ۲۰۰ میلی گرم کافئین وجود دارد.

 

کافئین تقویت کننده سوخت و ساز بدن است. افزایش سوخت و ساز بدن تجزیه چربی ها را افزایش می دهد که این امر سبب کاهش وزن می گردد. استفاده از قرص های کافئین برای کاهش وزن آخرین روند در تناسب اندام نسل امروز است. بسیاری از مردم بر این باورند که قرص های کافئین دار بهترین قرص های رژیمی

 

در دسترس هستند. اگر با احتیاط و در مقادیر مناسب از این قرص ها استفاده شود ، روش خوبی برای کاهش وزن خواهد بود.استفاده از قرص های کافئین دار به میزان کم و نوشیدن مقدار زیادی آب همراه با آن توصیه می شود.همچنین توصیه می شود که قرص را صبح زود مصرف کنید زیرا در غیراینصورت قرص می تواند

 

خواب شبانه شما را با اختلال مواجه کند. اگر ضربان قلب شما بیش از ۹۰ است نباید از قرص های کافئین دار برای کاهش وزن استفاده کنید. علاوه براینکه مدر است سرکوب کننده اشتها نیز می باشد و در کوتاه مدت با سوزاندن کالری کاهش وزن رخ می دهد. با این شواهد کافی وجود دارد که نشان می دهد

 

مصرف این قرص ها در طولانی مدت به کاهش وزن کمک می کند. بهتر است بدانید که با افزایش مصرف این قرص ها نمی توانید به هدف خود در کاهش وزن دست پیدا کنید.

 

عوارض قرص های کافئین دار

نکته ای که باید بخاطر بسپارید این است که نباید به کافئین اعتیاد پیدا کنید. مصرف بیش از حد کافئین منجر به بروز افسردگی در فرد می شود، زخم های گوارشی ، تحریک پذیری ، سردرد ، تپش قلب ، اضطراب ، گرگرفتگی ، افزایش ادرار ، درد قفسه سینه ، زنگ در گوش و غیره از جمله عوارض مصرف زیاد این قرص ها است.

 

مصرف طولانی مدت کافئین یا قرص های کافئین دار در دوزهای نسبتا بالا عصبی بودن ، آلکالوز تنفسی ، تهوع ، ضربان قلب نامنظم ، پوکی استخوان و غیره را منجر می شود. همچنین در شرایط خاص می تواند اختلال دو قطبی ، دیابت ، بیماری قلبی ، صرع ، گلوکوم و اسهال ایجاد کند. پس نباید به راههای نه چندان سالم در کاهش وزن دل بست.

 

مزایای دیگر قرص های کافئین دار

از قرص های کافئین دار در شرایط مختلف پزشکی می توان استفده کرد و مزایای آن غیر از کاهش وزن عبارتند از :

ـ درمان آسم
ـ افزایش خلق و خو

 

ـ افزایش سوخت وساز بدن
ـ درمان بیماری های مختلف تنفسی

 

ـ کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون
ـ درمان میگرن

 

ـ کاهش خستگی و خواب آلودگی
ـ تقویت حافظه کوتاه مدت و افزایش هوشیاری مغز