پارس ناز پورتال

مضرات سفید کردن دندان ها را بدانیم

مضرات سفید کردن دندان ها را بدانیم

مضرات سفید کردن دندان ها را بدانیم 

داشتن دندان های سفید و زیبا خیلی خوب است اما نه به قیمتی که این سفید شدن موجب خرابی دندان ها شود. سفید کردن دندان باعث بروز حساسیت‌های شدید و فرسایش دندان‌ها می‌شود.

 

سفید کردن دندان (Bleaching) اینکار یک فرآیند شیمیایی است که بر روی سلول‌های دندان اتفاق می‌افتد و با نفوذ مواد اکسید کننده به داخل عاج دندان در لایه زیرین مینا، رنگ آن را روشن‌تر می‌کند.

مضرات سفید کردن دندان ها را بدانیم

استفاده از برخی داروها از جمله آنتی‌بیوتیک‌ها و تتراسیکلین‌ها در زمان قبل از جوانه زدن دندان‌های دائمی منجر به تغییر رنگ استخوان دندان‌های داخل شده که این تیرگی با بلیچینگ برطرف می‌شود.

 

سفید کردن دندان با دو روش بلیچینگ در خانه (Home Bleaching) با قالب مخصوص و ژل‌هایی با غلظت کم توسط خود بیمار و بلیچینگ در مطب (Office Bleaching) با غلظت بسیار بیشتر توسط دندانپزشک در مطب انجام می‌شود.

 

دوام این نوع سفید کردن

در صورت رعایت مراقبت‌های پس از بلیچینگ تا یک سال رنگ سفید دندان باقی می‌ماند ولی این سفیدی به عوامل دیگری همچون مصرف سیگار و تنباکو و یا عادت‌های دهانی هم بستگی دارد.

 

آسیب‌های احتمالی این روش سفید کردن بر دندان‌ها

فرسایش دندان‌ها، تحلیل لثه، پوسیدگی و از دست دادن دندان‌ها در کنار حساسیت‌های شدید دندانی از عوارض احتمالی بلیچینگ است و بهتر است فقط در شرایط ضروری استفاده شود.