پارس ناز پورتال

مطالب جذاب و عجیب رکوردهای کتاب گینس (9)

مطالب جذاب و عجیب رکوردهای کتاب گینس (9)

مطالب جذاب و عجیب رکوردهای کتاب گینس «9»

کتاب گینس برای ثبت رکورد هـای جهانی است و همیشه بر سر ثبت رکورد هـای بالاتر در هر زمینه ای رقابت بسیار سخت است. همه ی می دانیم کتاب کتاب رکورد هـای گینس همه ی ساله رکورد هـای مختلف دنیا را در خود جای میدهد رکوردهایی کـه علاوه بر عجیب بودنشان بسیاری از انها باورنکردنی و بـه دور از تصور همه ی ما است این رکوردها شامل دستاوردها و استعدادهای انسان و در برخی مواقع پدیده هـای طبیعی می باشند.

 

رکورد سریعترین اسنوبایک سواری معکوس

مربی اسکی هرمان کخ «Hermann Koch» سال گذشته رکورد سریعترین اسنوبایک سواری معکوس در مسیر یک کیلومتر را در اتریش بـه دست آورد. او مسافت یک کیلومتر را بـه طرز باورنکردنی در 2 دقیقه و 35.99 ثانیه پیمود. «ski-bob» یک وسیله نقلیه برای سرخوردن در سراشیبی برفی است

 

و از یک قاب دوچرخه و فرمان تشکیل شده کـه بـه جای چرخ بـه چوب اسکی متصل هستند. اسنوبایک نیاز بـه مهارت و تمرین زیادی دارد. این اولین باری نبود کـه هرمان رکورد کتاب رکورد هـای گینس بـه دست می آورد. او قبلا رکورد بیشترین فاصله عمودی با اسکی-باب را در 12 ساعت بـه فاصله 32736 متر در سال 2007 بـه نام خود ثبت کرده است.

 

او این رکورد را همراه با دوستش هارالد برنتر «Harald Brenter» بـه دست آورد. آن ها هم چنین در سال 2013 رکورد بیشترین فاصله عمودی طی شده با اسکی-باب در یک ساعت را کـه 3086 متر است را بـه دست آوردند.

مطالب جذاب و عجیب رکوردهای کتاب گینس «9»

مطالب جذاب و عجیب رکوردهای کتاب گینس «9»

مطالب جذاب و عجیب رکوردهای کتاب گینس «9»

رکورد بالاترین ارتفاع قاپیدن توپ کریکت

کاپیتان سابق کریکت انگلستان «ناصر حسین» در 14 جولای رکورد بالاترین ارتفاع قاپیدن توپ کریکت را بـه دست آورد. او توانسته بود یک توپ کریکت را کـه از یک درون در ارتفاع 32 متری بـه زمین افتاد را بگیرد. اما این رکورد حسین را راضی نکرد و این بار او تصمیم گرفت توپی را کـه از ارتفاع 49 متری علیرغم هوای بادی روز بگیرد.

 

توپ قبل از رسیدن بـه دستان حسین تقریبا با سرعت 74 مایل بر ساعت فرود می آمد. حسین در سال هـای 1999 تا 2003 کاپیتان تیم کریکت انگلستان بود. او همچنان در تلاش برای ثبت رکورد هـای جدید است.

مطالب جذاب و عجیب رکوردهای کتاب گینس «9»

مطالب جذاب و عجیب رکوردهای کتاب گینس «9»

پیرترین اسکی باز روی آب با پای لخت

گرگ سمپل «Greg Sample» از امریکا رکورد جهانی کتاب کتاب گینس 33 دور 360 درجه اسکی روی آب با پای لخت را در آلوا،فلوریدا بـه دست آورد. در هر دور، اسکی باز باید یک دور کامل را درحالیکه بـه پشت است کامل کند و دوباره برای دور جدید روی پاهای لخت خود بایستد.

 

سریعترین سرعت اسکی روی آب با پای لخت مردان 218.44 کیلومتر بر ساعت است کـه توسط «Scott Michael Pellaton» در چندلر، آریزونا، کالیفرنیا در سال 1989 بـه دست آمده است. در بخش زنان هم این رکورد 154.63 کیلومتر بر ساعت است و توسط «Teresa Wallace» در چندلر آریزونا در سال 2006 بـه دست آمده است.

 

بنانا جورج «Banana George» امریکایی با سن 90 سال و 29 روز در 20 فوریه 2005 توانست رکورد پیرترین اسکی روی آب با پای لخت را در دریاچه فلورانس، فلوریدا از آن خود کند. هم چنین بیشترین اسکی بازان پابرهنه ای کـه در پشت یک قایق کشیده شده اند 27 تاست و این رکورد توسط «Big Pull» در سپتامبر سال 2015 در ویسکانسین رپیدز، ویسکانسین، ایالات متحده بـه دست آمده است.

مطالب جذاب و عجیب رکوردهای کتاب گینس «9»

مطالب جذاب و عجیب رکوردهای کتاب گینس «9»

مطالب جذاب و عجیب رکوردهای کتاب گینس «9»

رکورد درجه دارترین گوسفند

درجه دارترین گوسفند، سرجوخه دربی است کـه در یک سپتامبر 2015 در سربازخانه دال، چستر، بریتانیا بـه مقام سرجوخگی ارتقا یافت. سرجوخه دربی عضو هنگ مرسیان و این درجه توسط سطتیپ اندرو ویلیامز بـه او تعلق گرفته است. جالب است بدانید

 

او بـه عنوان عضو در خدمت نیروهای مسلح بریتانیا دستمزد می‌گیرد و دستمزد او شامل غذا و صورتحساب دامپزشک می شود و هم چنین هر سال در کریسمس مرخصی دارد.

مطالب جذاب و عجیب رکوردهای کتاب گینس «9»جوان ترین بازیکنی کـه در بازی «Dance Dance Revolution» امتیاز کامل بـه دست آورد.

جوان ترین بازیکنی کـه توانست امتیاز کامل «AAA» را در بازی «Dance Dance Revolution» در آگوست سال 2010 بـه دست آورد ریوتا وادا 9 سال و 288 روزه ژاپنی است. او از 5 سالگی این بازی را انجام می داده و بالاخره در 9 سالگی توانست روی یک سطح غیرلغزنده نمره کامل را بـه دست آورد.

 

در این بازی بازیکنان روی یک پلتفرم رقص می ایستند و با توجه بـه موسیقی و علائم بصری بـه فلش هـای رنگی زیر پای خود ضربه می‌زنند.

مطالب جذاب و عجیب رکوردهای کتاب گینس «9»گران ترین قارچ دنیا

ترافل سفید گران ترین گونه قارچ خوراکی در جهان است کـه هر کیلوگرم از آن بیش از 3000 دلار قیمت دارد. بـه گزارش پارس ناز این نوع قارچ فقط در مناطق ایتالیایی پیمونت، امیلیا-رومانیا، توسکانی و ماچز و شبه جزیره ایسترین در کرواسی یافت می‌شود و از آنجا کع این نوع قارچ حدود یک فوت زیر زمین رشد می کند فقط توسط سگ هـای آموزش دیده پیدا می شوند.

مطالب جذاب و عجیب رکوردهای کتاب گینس «9»بیشترین اسمارتیز خورده شده با چشمان بسته و با چاپستیک

بیشترین اسمارتیز خورده شده در یک دقیقه با چشمان بسته و با چاپستیک «چوبک غذاخوری» 20 تاست و توسط آشریتا فورمن امریکایی در مرکز «Sri Chimnoy» در نیویورک در 8 دسامبر 2011 بدست آمده است.

مطالب جذاب و عجیب رکوردهای کتاب گینس «9»

بزرگترین سمبوسه

بزرگترین سمبوسه 110.8 کیلوگرم وزن دارد و توسط کالج برادفورد در امریکا در 22 ژوئن 2012 پخته شده است. این سمبوسه 135 سانتیمتر طول، 85 سانتیمتر عرض و 29 سانتیمتر ارتفاع دارد.

مطالب جذاب و عجیب رکوردهای کتاب گینس «9»رکورد بلندترین پرش ایستاده

«Evan Ungar» از کانادا پس از شکستن رکورد بیشترین پرش ایستاده نامش در کتاب رکورد هـای کتاب کتاب گینس ثبت شد. او در یکی از باشگاه هـای اونتاریو، جایی کـه بـه عنوان یک مربی تناسب اندام شخصی کار می‌کند، در مقابل تشویق بیش از 100 نفر توانست با موفقیت در ارتفاع 1.616 متری فرود بیاید.

 

این مربی 24 ساله 178.5 سانتیمتر قد دارد و این بدین معنی است کـه او توانسته ارتفاعی تقریبا معادل قد خود را بپرد. در این پرش هیچ دورخیزی مجاز نیست بنابراین او مجبور شد تنها با استفاده از قدرت پاهایش خود را بـه جلو هل دهد تا روی سکو فرود بیاید. او با این کار می خواست الهام بخشی برای مردم باشد

 

کـه کاری کـه میخواهند را انجام دهند و بدانند کـه هیچ چیز غیرممکن نیست. رکورد قبلی این پرش 1.52 سانتیمتر و متعلق بـه جاستین بتل «Justin Bethel» امریکایی بود و در کلینتون، کارولینای جنوبی در سال 2012 بدست آمد.

مطالب جذاب و عجیب رکوردهای کتاب گینس «9»

مطالب جذاب و عجیب رکوردهای کتاب گینس «9»

مطالب جذاب و عجیب رکوردهای کتاب گینس «9»

سریعترین زمان عبور از بین 50 مخروط با اسکیت بورد

«مارتین درایتون» از ترینیداد در 12.83 ثانیه از 50 مخروط الالوم با اسکبت بورد عبور کردند. این رقابت در هایدپارک لندن در اکتبر 2007 اتفاق افتاد. مخروط ها از هم 1.6 متر فاصله داشتند و درایتون نباید بـه هیچ یک از انها برخورد می کرد

 

اما میکائیل هادسترند «Mikael Hadestrand» سوئدی با زمان باورنکردنی 9.73 ثانیه توانست رکورد درایتون را در سال 2014 بشکند. سریعترین زمان برای عبور از بین 100 مخروط در اسلالوم 19.41 ثانیه است و این رکورد توسط جنیس کوزمینس «Janis Kuzmins» از لتونی بدست آمده است

مطالب جذاب و عجیب رکوردهای کتاب گینس «9»

مطالب جذاب و عجیب رکوردهای کتاب گینس «9»

مطالب جذاب و عجیب رکوردهای کتاب گینس «9»