پارس ناز پورتال

مطالب شگفت انگیز و جذاب علمی (13)

مطالب شگفت انگیز و جذاب علمی (13)

مطالب شگفت انگیز و جذاب علمی (13)

در دنیای پیرامون ما همیشه اتفاقات عجیبی در حال رخ دادن هستند که با شنیدن آن ها هرکسی متعجب خواهد شد مانند اتفاقات و ماجراهای زیر: 

 

تقویم انسانی

جیل پرایس این زن میانسال تا سن 43 سالگی زندگی اش هیچ چیز را فراموش نکرده . حافظه جیل هیچ روزی از سال های عمرش را فراموش نکرده است. به عنوان مثال اگر از او تاریخ روزی از 25 سال اخیر زندگی پرسیده می شود او دقیقا توضیح می دهد

 

که در آن روز چه اتفاقی افتاده است و عجیب تر اینکه جیل آب و هوای آن روز را نیز به خاطر دارد. به دلیل اینکه ذهن جیل هیچ چیز را نمی تواند فراموش کند، به او لقب «تقویم انسانی» داده اند.

مطالب شگفت انگیز و جذاب علمی (13)مرد شیری

شاید تنها کسی که از انسان های عجیب گذشته را شما تا حدی بشناسید “استفان بیبروسکی” باشد. این مرد که در سال 1891 به دنیا آمد به خاطر صورتش که به مانند شیر بود معروف شد. از تمام مجراهای صورت این مرد مو رشد کرد و تمام صورتش به شکل شیرها تبدیل شد. این مرد لهستانی در هنگام به دنیا آمدن تماما پوشیده از مو بود و پزشکان را از همان بدو تولد شگفت زده کرد.

مطالب شگفت انگیز و جذاب علمی (13)مرد لاستیکی

یکی از معروف ترین افراد سیرک در سال های 1880 مردی به نام “فلیک ورل” بود. این مرد از بیماری خاصی به نام “Ehlers-Danlos” رنج می برد. به گزارش پارس ناز  این بیماری باعث شده بود تا پوست بدنش حالت لاستیکی به خود گرفته و به راحتی از بدنش جدا شود. او در برنامه های مختلف شرکت کرد و تا می توانست پوستش را کشید و همه را به شگفتی وا داشت.

مطالب شگفت انگیز و جذاب علمی (13)بچه های یخ زده اینکا
در سال 1999 و در ارتفاعی نزدیک به 4 متر از سطح زمین عده ای کوهنورد توانستند سه عدد از شگفت انگیز ترین مومیایی های تاریخ را پیدا کنند. این مومیای ها بر روی کوهی به نام لولایلاکو پیدا شد و نزدیک به 500 سال سن داشتند. این مومیایی ها با توجه به اینکه به سبک های باستانی فریز شده بودند

 

کاملا سالم باقی مانده و حتی اندام های داخلی بدن آن ها نیز سالم بودند. این مومیایی ها که در نگاه اول به ماننند چند کودک خواب آلود می مانند که حتی خون در رگ ان ها وجود دارد.به گفته باستان شناسان دلیل مرگ این بچه ها یک مراسم مذهبی بوده است و طی آن چند کودک از سوی رهبر دینی اینکاها انتخاب می شدند

 

تا درون چاله هایی گذاشته شده و در همانجا مرده و یخ بزنند. این مراسم برای اینکاها بسیار مقدس بوده است و معمولا افراد خاصی به این عنوان انتخاب می شدند.
مطالب شگفت انگیز و جذاب علمی (13)شیر ماده با ظاهر نر

ممکن است تصویر آن شبیه یک شیر نر برسد، اما همیشه چنین نیست و یا دست کم درباره این شیر ماده قضیه برعکس است. این شیر ماده غیرعادی آفریقایی با ظاهر مردانه گاهی همتایان خود را نیز فریب می دهد.

 

اگرچه شیرهای ماده با ظاهر شیر نر همواره در منطقه مومبو در نامبیا مشاهده شده است و متخصصان اعتقاد دارند که جمعیت این نوع شیرها دچار یک نوع تغییر ژنتیکی شده است.

مطالب شگفت انگیز و جذاب علمی (13)چشم غول آسای مرموز در ساحل فلوریدا

مردم ساحل پومپانو در سنت پیترزبورگ آمریکا در ایالت ایندیانا با مشاهده یک کره چشم عجیب و اسرار آمیز که از دریا به ساحل رسیده شگفت زده شدند.دانشمندانی که از آنها برای پیدا کردن راز این کره چشم کمک خواسته شده اظهار داشتند که این کره چشم شاید متعلق به یک ماهی مرکب غول آسا و یا یک نهنگ باشد.

 

در آن زمان بازار حدس و گمان درباره این کره چشم آبی رنگ به ویژه در دنیای مجازی به قدری زیاد شده که به عمق شایعات اضافه شد.دانشمندان اعلام کردند کره چشم مرموز و غول آسایی که در سواحل فلوریدا کشف شد، احتمالا متعلق به یک شمشیرماهی بزرگ است.

 

اثر برش بر روی کره چشم حاکی از آن است که این کره چشم توسط یک ماهی گیر که ماهی را از دریا گرفته، از سر ماهی در دریا جدا شده است.گفته می شد این کره چشم به یک وال یا یک ماهی مرکب تعلق دارد اما مقامات شیلات فلوریدا می گویند یک شمشیر ماهی که وزنش می تواند به هزار پوند برسد مالک این کره چشم بوده است.

مطالب شگفت انگیز و جذاب علمی (13)چلچراغ زیبای گوشتخوار

این موجود شبیه یک چلچراغ زیبا به نظر می رسد اما برای برخورد با تمام اعضای خانواده های سخت پوستان باید مراقب بود. این به اصطلاح چنگ اسفنجی پیش از آنکه طعمه متوجه شود آن را به دام انداخته و حتی هضم می کند.

 

این موجود بسیار عجیب تا پیش از سال 2000 در مقابل چشم انسان ظاهر نشده بود، اما یک گروه از موسسه تحقیقات اکواریوم بی مونتری با انجام تحقیقات زیر آبهای عمیق در عمقی معادل 3.5 کیلومتر در سواحل کالیفرنیا آن را مشاهده کردند.

 

آنها اخیرا دو موجود از این گونه را با خود با ساحل آوردند و آن را از نظر علمی Chondrocladia lyra نامگذاری کرده و ده ها ویدئو و تحلیل درباره آن در شماره اکتبر مجله زیست شناسی بی مهرگان منتشر کردند.

مطالب شگفت انگیز و جذاب علمی (13)تکرار داستان در واقعیت

در ابتدای قرن ۱۹ داستان نویسی که بیشتر داستانهای ترسناک مینوشت به نام ادگار آلن پو داستانی به این مضمون نوشت: یک کشتی در دریا غرق میشود. فقط ۴ نفر از میان مسافرانش زنده می مانند.. به سبب طی شدن روزهای متوالی ۳ نفر دیگر تصمیم میگیرند

 

فرد جوانتر که نامش ریچارد پارکر بود را کشته و بخورند. در عالم واقع و در سال ۱۸۸۴ کشتی باری به نام فوندرد میگوبینتا در دریا غرق شد و تنها ۴ نفر از مسافران زنده ماندند. ۳ نفر از مسافران اقدام به قتل عضو جوانتر گروه نموده و اسم آن جوان ریچارد پارکر بود….

مطالب شگفت انگیز و جذاب علمی (13)ماشین نحس

در سپتامبر سال ۱۹۵۵ جیمز دین هنر پیشه جوان هاایوودی بر اثر تصادف با ماشین پورشه اش دارفانی را وداع گفت. آقای هنر پیشه مرد و کارش تمام شد اما اتومبیل همچنان ماجراهای مرگ آورش را ادامه میدهد خودرو را که به دره سقوط کرده بود بسختی بیرون اورده و به تعمیرگاه منتقل کردند.

 

اما در آنجا ماشین از روی جک لیز خورده و بر روی دو پای یک مکانیک افتاد. این ماشین توسط یک دکتر خریداری شد که از ان برای شرکت در مسابقات اتومبیل رانی استفاده کرد. در یکی از مسابقات خودرو تصادف کرده و صاحب جدیدش نیز کشته شد. ماشین را تعمیر کرده و دوباره از آن در مسابقات اتومبیل رانی استفاده کردند .

 

اما راننده بعدی هم در یک تصادف کشته شد این بار وقتی خودرورا به گاراژ منتقل کردند فردای آنروز مشاهده نمودند که گاراژ بطور کامل در آتش سوخته است. سرانجام در اکتبر ۱۹۵۹ برای اینکه جلوی فاجعه را بگیرند آن را به ۱۱ قسمت تکه کرده و فلزش را نیز آب کردند ….

مطالب شگفت انگیز و جذاب علمی (13)جشنواره تایپوسام در هند

«تایپوسام» یکی از جشن‌های آیین هندوست که در آن افراد برای ادای احترام و نشان دادن هواخواهی خود نسبت به «موروگان» از خدایان آیین هندو بخش‌های مختلف بدن خود را سوراخ می‌کنند. این مراسم در کشورهای دیگری با جمعیت قابل ملاحظه از قوم «تادیل» چون سریلانکا، مالزی، موریس، سنگاپور، تایلند و میانمار نیز برگزار می‌شود.

 

داستانها زیادی در مورد فلسفه آغازین این جشن مطرح است، بر اساس روایت هندو، این جشن زادروز «موروگان» پسر شیوا و پروتی است و روزی است که پروتی نیزه‌ای را به مورگان هدیه می‌کند و وی با آن اقدام به نابودی دیو «سوراپادمن» می‌کند؛ و به همین دلیل پیروان هندو نیز در این روز سوراخ‌هایی در اطراف بدن و زبان خود ایجاد می‌کنند.

 

در طول سالیان برگزاری این جشن مهیج‌تر، رنگارنگ‌تر و البته خونین‌تر شده و شرکت کنندگان نیزه‌هایی را به صورت و سینه خود فرو می‌کنند و حتی برخی از پیروان متعصب با بدن خونین خود واگن‌های بزرگی را با طناب می‌کشند.

مطالب شگفت انگیز و جذاب علمی (13)

 

برترین ها