پارس ناز پورتال

معتبرترین خودروهای جهان را بشناسید

معتبرترین خودروهای جهان را بشناسید

معتبرترین خودروهای جهان را بشناسید 

اعتبار یک خودرو به طول عمر قطعات آن و هم‌چنین امکانات فنی تعبیه شده در ماشین هست که در این مقاله به آن میپردازیم. قابلیت اعتماد در یک ماشین به خصوص در خودروهای بزرگ یک خصوصیت بسیار مهم تلقی میشود. امروزه در جهان, عمر متوسط یک خودروی نو در دست خریدارد 6.5 سال هست به همین علت خریداران به این موضوع, نگاه خاصی دارند.

 

اما در این جا 14 مورد از قابل اعتمادترین پیکاپ‌ها, شاسی بلندها و مینی ون‌ها در جهان را مورد بررسی قرار می دهیم که از موسسه بسیار معتبر JD Power و پژوهش انها پیرامون قابلیت اعتماد خودروها امتیاز بالایی دریافت کرده‌اند. در این پژوهش, 35 هزار ماشین مورد مطالعه قرار گرفتند که عمر انها سه سال بود.

 

کمپانی تویوتا «لکسوس» برترین خودروها را از نظر قابلیت اطمینان ارائه می دهد و همواره اثبات کرده در تولید خودروهای مرغوب, تبحر دارد. جای تعجب نیست که بگوییم نیمی از خودروهای آماده در این فهرست, فرآوری تویوتا میباشند. گرچه یکی از نقاط ضعف خودروهای این کمپانی ژاپنی, ضعف در ارائه آپشن‌ها و خصوصیت‌ها و عدم اطمینان به آنهاست

 

که اگر شما هم جدیداً یکی از خودروهای تویوتا را بهره گیری کرده باشید, این موضوع را تایید خواهید کرد. به هر حال سیستم‌هاي اطلاعات و سرگرمی این کمپانی کمی سرنشینان را گیج میکند و احتمالاً برای بهره گیری از آن ها, باید کمی عادت کنید. حال اجازه دهید به سراغ خودروهای آماده در فهرست برویم.

 

1. ب ام و X3

این ماشین در بخش قابلیت اعتماد نمره متوسطی از JD Power دریافت کرده اما این کراس اوور کامپکت و اسپرت, تنها انتخاب در این کلاس هست که از نظر قوای محرکه عملکرد قابل قبولی دارد و نمره بسیار بالایی دریافت می کند. به علاوه کاربران آماده در این پژوهش, به قابل اعتماد بودن امکانات داخلی اتومبیل هم اشاره کرده‌اند.

 

گرچه Consumer Reports امتیازی بالاتر از میانگین به نسخه 2014 ب ام و X3 داده ولی نمره‌هاي آن برای ابزار بازرسی داخل اتومبیل و سیستم‌هاي برقی, پایین‌تر بوده هست. نمره این ماشین در نسخه 2017 نمونه هست.

معتبرترین خودروهای جهان را بشناسید

2. شورولت سیلورادو HD / جی ام سی سیرا HD

از میان 4 پیکاپ بزرگ سال 2014, دو مدل متعلق به جنرال موتورز, توانستند در بخش قابلیت اعتماد برای قوای محرکه, نمره بالایی از JD Power بگیرند. هرچند که سیلورادو HD «تصویر بالا» و سیرا HD از نظر فنی نمونه میباشند اما نمره محصول جی ام سی برای قابیت اعتماد در بدنه و کابین پایین‌تر از میانگین بوده هست.

 

بررسی‌هاي Consumer Reports نشان می دهد که مدل‌هاي 2014 این دو اتومبیل, در اکثر بخش‌ها بالاتر از میانگین هست اما عملکرد انها در بخش فنی و قوای محرکه ضعیف‌تر هست. این موسسه دشوار آن را آن گونه توصیف میکند: «قطعات و ابزار جانبی, رایانه موتور, ضربات موتور, تعویض قطعات موتور و نشت روغن.»

معتبرترین خودروهای جهان را بشناسید

3. جی ام سی یوکان

جی ام سی یوکان یک تراک فول سایز هست که از نظر فنی نمونه شورولت تاهو هست ولی توانسته نمره فوق العاده در بخش قوای محرکه از JD Power بگیرد در حالی‌که محصول شورولت, از 5 نمره در این بخش تنها 4 نمره گرفته هست. نمره یوکان در بخش‌هاي بدنه و کابین, در حد میانگین بوده در حالیکه تاهو در این بخش,

 

نمره بسیار بالایی را دریافت کرده هست. اما آیا مالکان محصولات جی ام سی و شورولت باید بر این تفاوت‌ها ایراد بگیرند؟ واقعیت این هست که هر دو مدل, نمرات بالایی را در بحث قابلیت اعتماد از موسسه JD Power گرفتند. از جانب دیگر, Consumer Reports میگوید که هم شورلوت تاهو و هم جی ام سی یوکان, بالاترین نمره‌ها و یا دست کم نمراتی بالاتر از میانگین در بخش قابل اعتماد بودن میگیرند.

معتبرترین خودروهای جهان را بشناسید

4. هوندا ریجلاین

یکی دیگر از سگمنت‌هاي کوچک, برای سال 2014, شامل نیسان فرانتیر, تویوتا تاکوما و همین هوندا ریجلاین میشود که محصول پیکاپ میدسایز هونداف نمرات بالایی را در قابلیت اعتماد از JD Power گرفته هست. Consumer Reports هم نمرات قابل قبولی را برای این ماشین در نظر گرفته هست

 

که فقط در بخش‌هاي بدنه و سیستم تعلیق به علت برخی مشکلاتش, نمره پایین‌تر از متوسط را دریافت کرده. در نظر داشته باشید که این محصول, در سال‌هاي 2015 و 2016 هم روی خط تولید بود اما برای سال 2017, به روز رسانی‌هایي را دریافت کرد و چهره آن هم دستخوش تغییراتی شد

معتبرترین خودروهای جهان را بشناسید

5. هیوندای توسان

این کراس اوور کامپکت, که در کشور ما هم از محبوبیت بالایی برخوردار هست, توانسته در بخش قوای محرکه, نمره بالایی از JD Power دریافت کند. اما در بخش‌هاي بدنه و کابین, نمره‌اي بهتر از متوسط دریافت نکرده هست که این موضوع, قابلیت اعتماد آن را کمی پایین آورده. Consumer Reports برای مدل 2014,

 

از 5 نمره, 3 نمره را برای قابلیت اعتماد برای توسان در نظر گرفته هست. در امتیازات این موسسه, اکثر نمرات بالاتر از میانگین بوده به جز سیستم تعلیق و اجزای موتور. توسان در سال 2016 با طراحی کاملا اخیر عرضه شد.

معتبرترین خودروهای جهان را بشناسید

6. لکسوس RX

کراس اوو میدسایز پرطرفدار لکسوس, در اکثر بخش‌ها, از نظر قابلیت اعتماد, نمره بالایی از JD Power گرفته ولی بدنه و کابین, کمی ضعیف‌تر عمل کرده‌اند. نمرات Consumer Reports برای لکسوس RX 2014 بسیار بالا بوده اما تنها ضعف آن, دشواری های بدنه بوده هست. RX در سال 2016 با طراحی کاملا اخیر وارد خیابان ها شد که این نسخه هم کاملا قابل اعتماد هست.

معتبرترین خودروهای جهان را بشناسید

7. کیا اسپورتیج

کراس اوو کامپکت کیا, در بخش قوای محرکه نمرات بالایی از JD Power گرفته اما نمرات آن در در بخش‌هاي خصوصیت‌ها و لوازم جانبی, و قابل اعتماد بودن انها پایین‌تر از میانگین بوده هست به همین علت, جایگاه این اتومبیل کمی تنزل داشت. نسخه 2014 این ماشین مورد بررسی Consumer Reports قرار نگرفته هست. اما نسخه 2016 که کاملا متحول شد, توسط این موسسه توصیه شده.

معتبرترین خودروهای جهان را بشناسید8. نیسان مورانو

کراس اوور میدسایز نیسان مورانو, توانسته اعتماد JD Power را جلب کند و نمره بالایی در بخش قوای فنی دریافت کند اما به علت برخی دشواری های, در بخش بدنه و کابین, نمره‌اي بهتر از متوسط دریافت ننموده هست. همین طور مدل 2014 این اتومبیل, از Consumer Reports هم نمره خوبی برای قابلیت اعتماد دریافت کرده گرچه در بخش‌هاي برقی و بدنه نمره کمتری دریافت کرد. این ماشین در سال 2015 از نو طراحی شد.

معتبرترین خودروهای جهان را بشناسید

9. تویوتا فوررانر «4Runner»

تویوتا فوررانر هم یک شاسی بلند میدسایز هست که در بخش قوای محرکه نمره بینظیر گرفته اما عمده نمی توان به خصوصیت‌ها و لوازم جانبی آن اتکا کرد چراکه در این بخش نمره‌اي پایین‌تر از میانگین گرفته هست که گرچه این موضوع در محصولات تویوتا رخداد عجیبی نیست و اگر با سیستم اطلاعات و سرگرمی آن کار کرده باشید,

 

این را تایید خواهید کرد. نسخه 2014 تویوتا فوررانر نمره کامل را در بخش قابلیت اعتماد از Consumer Reports کسب کرده هرچند در بخش جزئیات برقی, عملکرد ضعیف‌تری داشته هست

معتبرترین خودروهای جهان را بشناسید

10. تویوتا FJ کروزر

این شاسی بلند که گرچه بر زمینه تراک‌ها ساخته شده, تنها مدل کامپکتی هست که در بخش قوای محرکه نمره بینظیر از JD Power گرفته هست. این ماشین, تقریباً در تمامی بخش‌ها نمره قابلیت اعتماد بالایی دریافت کرده و تنها در بخش ابزار و خصوصیت‌ها, از 5 نمره, 4 نمره را دریافت کرده هست.

 

Consumer Reports این ماشین را از نظر قابلیت اعتماد مورد بررسی قرار نداده اما عملکرد این شاسی بلندر تویوتا را بینظیر ارزیابی کرده هست. بدبختانه FJ کروزر پس از مدل 2014, از خط تولید خارج شد ولی بازار این ماشین در مدل‌هاي دست دوم هم چنان داغ هست.

معتبرترین خودروهای جهان را بشناسید11. تویوتا هایلندر

هایلندر یکی از معدود شاسی بلندهای میدسایزی هست که در بخش قوای محرکه نمره بالایی از JD Power گرفته اما در مجموع از کسب نمره بالا در قابلیت اعتماد باز باقیمانده هست چراکه نمره آن در بخش‌هاي بدنه و کابین متوسط, و در بخش‌هاي ابزار و خصوصیت‌ها پایین‌تر از متوسط بوده هست.

 

باز هم می توان سیستم اطلاعات و سرگرمی تویوتا را در این رخداد گناهکار دانست. Consumer Reports نمره 4 را از 5 نمره به هایلندر در بخش قابیلت اعتماد داده که علت آن ضعف در بخش جزئیات برقی و امکانات بوده هست.

معتبرترین خودروهای جهان را بشناسید

12. تویوتا سیرا

این مینی ورن تویوتا, در بحث قابلیت اعتماد هم در بخش قوای محرکه و هم در مجموع نمره بینظیر از JD Power دریافت کرده و این در حالی هست که در بخش‌هاي بدنه و کابین سه نمره از 5 نمره و در بخش‌هاي ابزار و خصوصیت‌ها, 4 نمره از 5 نمره را دریافت کرده هست. Consumer Reports, تویوتا سیرا را خودروی قابل اعتمادی میداند اما در برخی قسمت‌ها مثل بخش برقی و خصوصیت‌ها کمی ضعف دارد.

معتبرترین خودروهای جهان را بشناسید

13. تویوتا توندرا

پیکاپ فول سایز تویوتا توندرا در سال 2014 با یک طراحی کاملا اخیر عرضه شد تا جذابیت‌هاي بصری آن افزایش یابد. در حالی‌که فورد F-150 در بخش قابلیت اعتماد در مجموع نمره فوق العاده دریافت کرده ولی در بخش قوای محرکه تنها 3 نمره از 5 نمره ممکن را کسب کرده هست در حالی‌که توندرا,

 

برای قوای محرکه نمره فوق العاده کسب نموده هست. مثل همه ي محصولات تویوتا, نمره مجموع توندرا هم به علت ضعف در بخش‌هاي بدنه و کابین و نیز ابزار و خصوصیت‌ها کمی پایین آمده هست. Consumer Reports هم در مجموع توندرا را خودروی قابل اعتمادی توصیف کرده و در بخش‌هاي ذکر شده, آن را ضعیف دانسته هست.

معتبرترین خودروهای جهان را بشناسید14. تویوتا ونزا

ونزا یک کراس اوور واگن مثل هست که بر زمینه تویوتا کمری ساخته شده هست و در مجموع نمرات بسیار خوبی را از نظر قابلیت اعتماد از JD Power دریافت نموده هست. گرچه همان طور که انتظار میرود, در بخش‌هاي ابزار و خصوصیت‌ها, عملکرد آن عمده دلخواه نیست. Consumer Reports هم دقیقا نمونه موسسه JD Power به ونزا نمره داده و در بخش‌هاي گوناگون, نتیجه مشابهی را ارائه کرده هست. تولید این اتومبیل در سال 2015 متوقف شد.

معتبرترین خودروهای جهان را بشناسید

برترین خودروهای جهان،برترین خودروهای جهان،برترین ماشین هاي جهان،قابل اعتمادترین خودروهای جهان،بررسی اتومبیل