پارس ناز پورتال

معجزه نوشیدن چای موز قبل از خواب

مجموعه : رژیم و تغذیه
معجزه نوشیدن چای موز قبل از خواب

معجزه نوشیدن چای موز قبل از خواب 

چای موز هم طعم خوبی دارد، هم می‌تواند گذشته از خوابیدن احساس راحتی و آرامی به افراد بدهد تا شب بتوانند راحت بخوابند.موز سرشار از فیبر و مواد مغذی سالم و مفیدی چون منیزیم و پتاسیم هست. این میوه ارزش خوراکی دارد و احساس سیری می‌دهد. اگر میخواهید یک میان وعده سالم همراه خودتان داشته باشید

 

یک عدد موز کافی هست. این میوه را به روش دیگری هم می‌توان بهره گیری کرد و آن هم روش چای موز هست. چای موز نه تنها نوشیدنی خوشمزه و سالمی هست بلکه پتاسیم و منیزیم آن احساس خواب آلودگی می‌دهد. پس برترین زمان نوشیدن چای موز گذشته از خواب هست. با روش مرحله به مرحله زیر به راحتی می‌توانید برای خودتان چای موز درست کنید.

 

مواد مورد نیاز:

موز

آب

دارچین

 

هیچ چیزی بدتر از این نیست که ساعت خواب رسیده باشد و چشمتان به ساعت باشد که چه ساعتی خوابتان میبرد و تا صبح چند ساعت وقت برای خوابیدن دارید. این شب ها که هیچ کاری از دستتان برنمی آید برای حل مشکل فقط کافی هست یک فنجان چای موز بنوشید. درست کردن چای موز تنها ۱۰ دقیقه زمان میبرد و برای درست کردن آن باید از موز ارگانیک بهره گیری کنید چون پوست آن قرار هست در آب جوشانده شود.

 

در ابتدا باید مقداری آب بجوشانید. قابلمه اي که آب را در آن می جوشانید چندان بزرگ نباشد فقط به اندازه اي باشد که یک عدد موز در آن جا شود.

 

دو طرف پوست موز را با چاقو ببرید.

 

وقتی آب جوشید موز را داخل آن بیندازید. تعداد زیادی از فواید این چای به علت جوشانده شدن پوست موز هست. پوست موز حاوی تریپتوفان هست و تریپتوفان تاثیر خواب آور دارد.

 

به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید. در این مدت می‌توانید لباسهای خواب تان را بپوشید و برای رفتن به رختخواب آماده شوید.

 

بعد از اینکه موز را به مدت ۱۰ دقیقه جوشاندید آب را با صافی داخل فنجان بریزید.

 

سپس کمی دارچین داخل فنجان بریزید و هم بزنید. اضافه کردن دارچین اختیاری هست و فقط برای خوشبو شدن چای به آن اضافه می‌شود.

 

موز پخته شده را دور نریزید. کمی دارچین به آن بزنید و بخورید. موز پخته شده هم تاثیر آرامش بخش چای را اکثر میکند و هم خوشمزه هست.

 

در آخر در حالیکه کتاب مورد علاقه تان را می‌خوانید چای را بنوشید. برترین زمان برای نوشیدن این چای ۱ ساعت گذشته از خواب هست. اما هر زمانی که خورده شود تاثیر درمانی خود را میگذارد.