پارس ناز پورتال

معجزه های جوش شیرین برای پوست و مو

معجزه های جوش شیرین برای پوست و مو

معجزه های جوش شیرین برای پوست و مو 

جوش شیرین ماده ای همه کاره است که از استفاده در آشپزخانه و کارهای منزل گرفته تا پوست و موی انسان مفید است و خاصیت دارد. جوش شیرین ماده ای ازران قیمت است که برای اهداف مختلفی به کار رفته و تقریبا در همه آشپزخانه ها یافت میشود

 

جوش شیرین ماده ای ازران قیمت است که برای اهداف مختلفی به کار رفته و تقریبا در همه آشپزخانه ها یافت میشود. امروزه ثابت شده است که این ماده تاثیرات شگفت انگیزی روی موها، پوست و بدن اشخاص می گذارد. در واقع، جوش شیرین کاری می کند تا از نوک سر تا انگشتان پاهایتان در بهترین شکل خود ظاهر شوند. نام علمی این ماده بیکربنات سدیم بوده و ساختاری کریستالی دارد؛

 

اما معمولا به صورت پودر در اختیار مردم قرار می گیرد. این ماده قلیایی دارای خواص ضد باکتریایی، ضد قارچ، ضد عفونی و همچنین ضد التهاب می باشد. به عبارت دیگر، جوش شیرین داروی قدرتمندی است که در درمان بیماری ها از سرماخوردگی گرفته تا مشکلات دهان و پوست موثر میباشد. البته نباید فراموش کرد، استفاده بیش از اندازه

 

از جوش شیرین، میتواند به مو ها و همچنین پوست تان آسیب وارد کند. در ضمن، قبل از استفاده بهتر است مقداری از این ماده را روی پوست خود قرار داده و ببینید که آیا به آن حساسیت دارید یا خیر.

 

مقابله با آکنه و جوش

برای مقابله با جوش و آکنه، به یک ماده شیمیایی قوی نیاز است. جوش شیرین همانطور که گفته شد دارای خواص ضد التهاب و ضد عفونت می باشد؛ بنابراین، قادر است علائم آکنه و جوش های روی پوست را کاهش دهد. در ضمن، جوش شیرین pH خون را متعادل کرده و از تاول زدن و یا ایجاد جوش های چرکی ممانعت می کند. بدین منظور،

 

1 قاشق چایخوری از جوش شیرین را با مقداری آب مخلوط کنید. خمیر حاصل را روی پوست آسیب دیده به مدت 1 تا 2 دقیقه قرار دهید. سپس، محل را با آب سرد کاملا بشویید. این کار را روزی یکبار به مدت 3 روز انجام دهید؛ بعد، آن را 1 یا 2 بار در هفته تکرار نمایید.

 

سفید کردن دندان ها

بیکربنات سدیم مثل یک پاک کننده متعادل عمل کرده و دندان ها را سفید و درخشان می کند. این ماده، همچنین اسیدهای ایجاد شده توسط باکتری ها را خنثی کرده و در نتیجه، پلاک های تولید شده روی دندان ها را از بین می برد. بدین منظور، می توانید روزانه مقدار کمی جوش شیرین را روی مسواک خود ریخته و دندان های خود را به مدت 2 دقیقه مسواک بزنید.

 

این کار را یکبار در روز برای چند روز تکرار کرده تا دندان هایتان درخشان شوند. علاوه بر این می توانید با مخلوط کردن 4 قاشق غذاخوری پودر زردچوبه، 2 قاشق چایخوری جوش شیرین و 3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل کاملا طبیعی، یک سفید کننده دندان خانگی درست کنید. سپس، از این ماده برای مدت چند روز،

 

روزی یکبار به مسواک خود زده و دندان هایتان را با آن بشویید. البته از استفاده مستمر از جوش شیرین برای سفید کردن دندان هایتان به شدت پرهیز نمایید؛ زیرا به مرور باعث از بین رفتن مینای دندان ها می شود.

 

از بین بردن اثر آفتاب سوختگی

در فصل تابستان همیشه مقداری جوش شیرین به همراه خود داشته باشید. خواص قلیایی بیکربنات سدیم پوست را صاف و آثار آفتاب سوختگی را از بین می برد. علاوه بر این، خواص ضد عفونی و خشک کننده این ماده، تاول های ایجاد شده در اثر اشعه های خورشید را به سرعت برطرف می سازد.

 

برای این کار، 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک فنجان آب سرد مخلوط کرده و یک لیف حمام تمیز را در آن کاملا خیس کنید. سپس، لیف را چلانده تا آب اضافی آن خارج شود. بعد، آن را روی نقاط آسیب دیده پوست به مدت 5 تا 10 دقیقه قرار دهید. این روند را دو تا سه بار در روز تکرار کنید تا آثار آفتاب سوختگی کاملا برطرف شود. همچنین می توانید نصف فنجان جوش شیرین را در وان حمام پر از آب ریخته و به مدت 10 تا 15 دقیقه در آن بنشینید.

 

سپس، از حمام بیرون آمده و به بدن تان اجازه دهید تا آرام آرام و بدون دخالت شما، خشک شود. این کار را یکبار در روز انجام داده و به مدت چند روز ادامه دهید.

 

بهبود رنگ پوست

اکثر افراد از سطح پوست ناهموار خود ناراضی هستند. بنابراین، اگر می خواهید پوستی هموار و روشن تر داشته باشید، می توانید از جوش شیرین استفاده نمایید. در واقع، محلولی که از جوش شیرین حاصل می شود پوست را لایه برداری کرده و تمام سلول های مرده را از بین می برد. در ضمن، این محلول میزان pH خون را متعادل کرده

 

و در نتیجه، پوست را تمیز و هموار می سازد. برای ساخت این محلول، 1 تا 2 قاشق چایخوری جوش شیرین را با آب مقطر مخلوط کنید. سپس، خمیر حاصل را به پوست خود بمالید و به مدت 1 دقیقه آن را به حال خود رها سازید. بعد، با نوک انگشتان تان به آرامی آن را پاک کنید.

 

در نهایت، با آب ولرم کاملا صورت خود را شسته و آن را به آرامی خشک کرده و صورت درخشان تر شدن خود را مشاهده نمایید. این کار را فقط 1 یا 2 باردر هفته تکرار کنید. البته بعد از شستن پوست خود، حتما به پوست صورت تان مرطوب کننده بزنید. علاوه بر این می توانید با مخلوط کردن 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین، 1 قاشق غذاخوری آب لیموترش

 

و 5 قطره روغن زیتون صد در صد طبیعی، خمیری درست کرده و آن را به صورت خود بمالید. پس از حدود 5 دقیقه، صورت تان را با آب سرد بشویید. این روند را می توانید 2 تا 3 بار در هفته تکرار نمایید.

 

معالجه ناخن های زرد رنگ و لکه دار

با جوش شیرین می توانید ناخن های زرد رنگ خود را لایه برداری کرده و لکه های روی آن را از بین ببرید. در نتیجه، رنگ آن ها سفید شده و دیگر لازم نیست آنها را زیر دستکش پنهان کنید. برای این کار، ابتدا نصف فنجان آب را با 1 قاشق چایخوری آب اکسیژنه 3 درصد و همچنین 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین، داخل یک کاسه کوچک ریخته و مواد را با هم کاملا مخلوط نمایید تا جوش شیرین کاملا حل شود.

 

سپس، ناخن های خود را به مدت 2 تا 3 دقیقه داخل کاسه قرار دهید. این درمان را هر 2 هفته یکبار تکرار نمایید. همچنین می توانید دو قاشق و نیم جوش شیرن را با 1 قاشق غذاخوری آب اکسیژنه 3 درصد مخلوط کرده تا خمیر مورد نظر حاصل شود. سپس با یک پارچه تمیز نخی خمیر را به ناخن های خود بمالید. بعد از حدودا 2 دقیقه، ناخن های خود را با آب گرم بشویید. برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید، این معالجه را هر 2 ماه یکبار تکرار نمایید.

 

برطرف کردن بوی ناخوشایند بدن

 به گزارش پارس ناز می توانید از جوش شیرین به عنوان خوش بو کننده طبیعی برای از بین بردن بوی ناخوشایند بدن، استفاده نمایید. زیرا، جوش شیرین رطوبت و عرق روی پوست را کاملا جذب می کند و همچنین به عنوان یک ضد باکتری می تواند عامل اصلی بوی نامطلوب بدن یعنی باکتری ها را کاملا از بین ببرد. برای این کار، 1 قاشق چایخوری جوش شیرین را با یک قاشق غذاخوری آب و چند قطره از روغن اسانس دلخواه، مخلوط کنید.

 

سپس، محلول حاصل را با یک پنبه به نقاطی از بدن که عرق کرده است بمالید. این کار را به طور متناوب انجام دهید تا بوی بد کاملا از بین برود. علاوه بر این، می توانید مقدار مساوی از جوش شیرین و نشاسته ذرت را با هم مخلوط کرده و پودر حاصل را به نقاطی که معمولا عرق می کنند بزنید تا نتیجه بهتری به دست آورید.