پارس ناز پورتال

معرفی انواع دهان شویه و فواید هرکدام

معرفی انواع دهان شویه و فواید هرکدام

معرفی انواع دهان شویه و فواید هرکدام 

به شما انواع دهان شویه را معرفی میکنیم که پزشکان پیشنهاد می کنند از بدو کودکی مورد بهره گیری قرار گیرد تا سلامت دهان تضمین گردد. موارد بهره گیری از انواع دهانشویه به چه صورت هست روش بهره گیری از دهانشویه چگونه هست چه کسانی می توانند از این نوعشوینده بهره گیری کنند و این مایع در چه اساس هایي کاربرد دارد چه خاصیت هایي برای دهان و دندانمان به همراه دارد.

 

دهانشویه
*دکتر کیوان ساعتی: دهانشویه در کنار مسواک و نخ دندان، جزءسوم بهداشت دهان هست که دندانپزشکان روی بهره گیری از آن از دوره کودکی تاکید دارند.دهانشویه‌هاي گوناگون هر یک کارکرد خاص خود را دارند. به همین علت مهم هست انواع دهانشویه‌ها را بشناسیم و با شیوه بهره گیری از آن ها آشنا شویم، چراکه گزینه اشتباه دهانشویه و شیوه مصرف غلط آن میتواند نتیجه تصویر داشته باشد و حتی باعث افزایش زردی دندان‌ها و افزایش احتمال ابتلا به سرطان دهان شود.

 

دهانشویه‌ها را براساس نوع کاربردشان می‌ توان به دو گروه تقسیم‌ کرد:
ـ گروه اول دهانشویه‌هایي که اثر ضدمیکروبی قوی دارند، مثل کلروهگزیدین که برای درمان مریضی‌هاي لثه و پس از جراحی دهان تجویز میشوند.

 

ـ گروه دوم دهانشویه‌هایي که با هدف پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها بهره گیری می شوند. این نوع از دهانشویه‌ها حاوی فلوراید هست و توانایی توقف و ترمیم پوسیدگی را در مراحل نخست دارد، همین طور می‌ توانند از پوسیدگی بقیه دندان‌ها پیشگیری کنند.

 

برای بهره گیری از دهانشویه‌ها برای رفع بوی بد دهان، ابتدا باید منشا آن را پیدا کرد که می‌ تواند شامل موارد ذیل باشد:

 

ـ مشکلات گوارشی که در این مورد حتما باید با دکتر مشاوره کرد.

 

ـ مشکلات لثه‌ها شامل جرم‌هاي چندان، التهاب و عفونت لثه‌ها. در این مورد نیز مشاوره و معاینه سریع لثه‌ها توسط متخصصان مریضی‌هاي لثه پیشنهاد می‌ شود.

 

ـ  به گزارش پارس ناز ناشی از پوسیدگی دندان که پس از ترمیم‌هاي مناسب این مشکل برطرف میشود.اما در مورد روزه‌داران که با این مشکل مواجه میشوند به این علت هست که به مدت طولانی دهان بدون غذایی و شست و شوهای منظم بزاق هست و فعالیت‌هاي باکتری‌هاي موجود در دهان باعث بوی بد می‌ شود.

 

دهانشویه‌هاي ضدباکتریایی با پایین آوردن میزان باکتری‌ها در دهان به دیرتر بد بو شدن دهان کمک شایانی می‌ کنند وتوصیه می‌ شود در این ایام بعد از صرف سحری بهره گیری شوند.