پارس ناز پورتال

معرفی انواع قهوه اسپرسو و طعم های مختلف

معرفی انواع قهوه اسپرسو و طعم های مختلف

معرفی انواع قهوه اسپرسو و طعم های مختلف 

قهوه اسپرسو یکی از پرطرفدارترین ها میباشد که مزه تندی دارد اما بسیار پرطرفدار و مورد علاقه هست و در کافه ها و منازل بهرهگیری های زیادی دارد. شما هم موقع انتخاب قهوه گیج می شوید و نمی دانید دقیقا هر کدام از اسامی نوشته شده در منوی نوشیدنیها چه جور قهوه ای هست؟این راهنمای ساده، این اسامی و طرز تهیه هر کدام رابه طور خلاصه بشما خواهد گفت تا دیگر در کافه سردرگم نباشید.

 

نوشیدنی بر پایه اسپرسو
نوشیدنی های برپایه ی اسپرسو، قهوه هایی میباشند که در دستگاه قهوه ساز یا اسپرسو اتومبیل ساخته میشوند و چند ترکیب اصلی دارند : اسپرسو، شیر بخار دیده، فوم شیر و سیروپ یا شکلات.تفاوت انواع قهوه در میزان حضور هر یک از این ترکیبات در نوشیدنی شماست.

 

انواع قهوه :
۱» « Espresso «Short Black اسپرسو – شورت بلک

این نوشیدنی گرم تنها از یک شات اسپرسو گرفته شده از دستگاه تشکیل میشود و در فنجان اسپرسو سرو می گردد. اصولا مزه آن تلخ و سنگین هست.

 

۲» «Double Espresso «Doppio اسپرسو دبل یا دوبل – دوپیو
دبل اسپرسو، دو شات اسپرسو در فنجان مخصوص اسپرسو هست.شگرد های تهیه انواع قهوه, نکاتی برای تهیه انواع قهوه

 

۳» Short Macchiato شورت ماکیاتو «ماکیاتو کوتاه»
ماکیاتوی کوچک یکی از انواع قهوه هست که از یک شات اسپرسو به اضافه یک لکه یا به اندازه ی یک قاشق شیر بخار دیده و فوم برای لطیف کردن مزه ی اسپرسو تشکیل شده هست.ممکن هست فوم و شیر مثل یک لکه روی قهوه باشد، یا این که کل نوشیدنی به سه لایه ی مجزا و قابل مشاهده شیر و قهوه و فوم تقسیم شده باشد.

 

۴» Long Macchiato لانگ ماکیاتو «ماکیاتو بلند»
این نوشیدنی هم درست مثل مورد قبلی هست با این تفاوت که مقدار اسپرسوی آن دو برابر، یعنی دو شات هست.

 

۵» Ristretto ریسترتو
ریسترتو درست مثل اسپرسو هست اما نصف مقدار آن آب دارد،یعنی غلیظ تر از آن هست.

 

۶» «Long Black «Americano آمریکانو – لانگ بلک
امریکانو ۲/۳ فنجان آب جوش به اضافه ی یک شات اسپرسو هست.

 

۷» Café Latte کافه لاته
کافه لاته یا همان لاته، یکی از انواع قهوه بر پایه اسپرسو هست که به آن شیر بخار دیده و کمی فوم شیر اضافه می شود.لاته از اسپرسو شیرین تر و سبک تر هست چون مقدار نسبتا زیادی شیر دارد و از این رو برای نوشیدن در اول صبح و با صبحانه بسیار دل چسب هست.لاته از اسپرسو شیرین تر و سبک تر هست چون مقدار نسبتا زیادی شیر دارد

 

۸» Cappuccino کاپوچینو
کاپوچینو شبیه به لاته هست. تفاوت اصلی این دو دراین هست که مقدار فوم شیر کاپوچینو اکثر هست. هم‌ چنین اغلب روی آن پودر شکلات می ریزند.

 

Flat Whit «۹ فلت وایت
فلت وایت اصالتا استرالیایی هست. درست مثل کاپوچینو یا لته هست ولی هیچ گونه فوم شیری روی آن وجود ندارد.فلت وایت مثل کاپوچینو یا لته هست ولی هیچ گونه فوم شیری روی آن وجود ندارد

 

Piccolo Latte «10 پیکولو لاته
پیکولو لاته همان کافه لاته هست که در فنجان اسپرسو سرو شود.در واقع این نوشیدنی به قدرت یک اسپرسو هست اما به خاطر داشتن شیر و فوم شیر، تلخی و تیزی آنرا ندارد.

 

Mocha «11 موکا
موکا شکلات دارد. در واقع می توان گفت مخلوطی از هات چاکلت و کاپوچینو هست.پودر شکلات رابا یک شات اسپرسو مخلوط میکنند، سپس به آن شیر بخار دیده و فوم اضافه می کنند.موکا شکلات دارد. در واقع میتوان گفت مخلوطی از هات چاکلت و کاپوچینو هست

 

Affogato «12 آفوگاتو
آفوگاتو یک دسر ساده ی قهوه ای هست.یک اسکوپ بزرگ بستنی وانیلی در فنجان یا لیوان قرار می‌دهند و یک شات یا دبل شات اسپرسو روی آن می ریزند.در اینجا چند همانند از انواع قهوه گرم و بر پایه اسپرسو را توضیح دادیم. قهوه ها انواع دیگری مثل قهوه سرد و قهوه های دمی نیز دارند.