پارس ناز پورتال

معرفی انواع کمردرد دوران بارداری خانم ها

معرفی انواع کمردرد دوران بارداری خانم ها

معرفی انواع کمردرد دوران بارداری خانم ها 

کمردرد در دوران بارداری خانم ها یکی از مشکلاتی هست که متعارف می باشد و برای درمان و تسکین این درد راه هاي گوناگونی وجود دارد. کمردرد بارداری انواع گوناگون و به طبع علل متفاوتی دارد که زن حامله با دقت به علائم همراه این دردها می‌تواند از اوضاع خود آگاه شود ، کمردردی که همراه با تب و خونریزی هست با کمردرد بی حسی متفاوت هست.

 

علت انواع کمردرد بارداری
کمر درد بارداری کاملا طبیعی هست. پزشکان می‌گویند حداقل نیمی از زنان باردار در طول بارداری از کمر درد رنج می‌برند. کمر درد خطری برای مادر یا نوزاد ندارد. اما در بعضی موارد نیاز به چک کردن هست.اکثر کمر دردهای دوران بارداری چیزی بیش از یک مزاحمت نیست. اما بهتر هست بلافاصله با دکتر تماس بگیرید.

 

نخستین و مهم‌ترین چیز این هست که خانم باردار باید با دکتر در رابطه باشد. اگر کمر درد دارید حتما به دکتر بگویید و خجالت نکشید. حداقل کاری که دکتر میتواند انجام دهد آرامش دادن به شما و پیشنهاد هایي برای کاهش کمر درد در دوران بارداری می باشد.

 

کمردرد بارداری همراه با خونریزی واژینال یا سفتی رحم
گاهی اوقات کمر درد نشانه مشکلی جدی هست. یکی از نگرانی هاي ناشی از کمر درد، زایمان زودرس هست. پزشکان پیشنهاد می‌کنند خانم ها مراقب دردهای اخیر باشند زیرا ممکن هست نشانه اي از انقباضات رحمی باشد. این مشکلات همراه با خونریزی از واژن و یا تغییر در ترشحات واژن باشد که به دلیل پارگی کیسه آباتفاق میوفتد.

 

پزشکان پیشنهاد می‌کنند خانم ها مراقب گرفتگی رحم باشند که نمونه گرفتگی هاي دوره پریودی هست. اگر این حس توسط کمر درد با فواصل منظم اتفاق بیفتد نشانه زایمان زودرس هست. اگر چه خانم در این حالت می‌تواند قرص استامینوفن مصرف کند و استراحت کند. اگر کمر درد شدید باشد

 

و با استراحت و دارو مسکن برطرف نشود باید با دکتر تماس بگیرید.
انواع کمردرد بارداری,کمردرد در سه ماهه اول باردرای یکی از نگرانی هاي ناشی از کمر درد، زایمان زودرس هست

 

کمردرد بارداری همراه با تب و درد مبهم
تب، همراه با درد مبهم در سراسر قسمت پایین پشت و یا در امتداد دو طرف پشت بین دنده ها و باسن نشانه عفونت کلیوی یا عفونت مثانه هست که نیاز به دقت فوری و درمان با آنتی بیوتیک دارد. به دلیل داشته باشید با گذشت زمان حاملگی، رحم در حال رشد بر روی مثانه فشار وارد می‌کند و باعث تکرر ادرار در بارداری می‌شود.

 

اما اگر این علائم همراه با دفع دردناک ادرار، خون در ادرار، لرز، تب باشد نشانه مشکلات کلیه یا مجاری ادراری می باشد و باید حتمال درمان شود. در بعضی موارد، عفونت مثانه باعث گرفتگی رحم می‌شود بنابراین بلافاصله به دکتر مراجعه کنید.

 

کمردرد بارداری همراه با بی حسی
گاهی بی حسی به دلیل فشار وارده بر عصب سیاتیک یا دیگر اعصاب ستون فقرات هست. درد عصب سیاتیک در دوران بارداری طبیعی هست و دکتر به شما کمک می‌کند گرفتگی رگ ها برطرف شود و اکسیژن کافی به رگ ها برسد. اما اگر بی حسی، سوزن سوزن شدن، یا درد شدیدی در باسن و پاها احساس کردید با دکتر خود تماس بگیرید زیرا ممکن هست مشکلی جدی باشد.

 

دردهای پراکنده همراه با کمردرد بارداری
 به گزارش پارس ناز کمر دردی که به طور ناگهانی و به شدت – و بدون علت مشخصی – اتفاق میوفتد باید بررسی شود تا مشکلات جدی مثل پوکی استخوان «بخوانید:برای درمان پوکی استخوان چه باید کرد» و ورم مفاصل ایجاد نکند. همین طور، اگر پس از تصادف یا افتادن پشت درد داشتید با دکتر تماس بگیرید تا اوضاع جنین و شما را بررسی کند.

 

نگرانی هاي زیادی در دوران بارداری وجود دارد اما کمر درد نباید به این فهرست اضافه شود. پزشکان معتقدند بهتر هست پیش از شدید شدن درد به دکتر مراجعه کنید. فکر نکنید کمر درد قسمتی از بارداری هست. اگر درد شدید احساس کردید که مانع از انجام فعالیت هاي روزمره شد حتما به دکتر مراجعه کنید.