پارس ناز پورتال

معرفی برترین شاسی بلندهای کم مصرف در دنیا

معرفی برترین شاسی بلندهای کم مصرف در دنیا

معرفی برترین شاسی بلندهای کم مصرف در دنیا 

برترین خودروهای شاسی بلند کم مصرف در جهان را به شما معرفی خواهیم نمود که واقعا بهره گیری از آنها در هر صورت بهینه هست.کراس اور و SUV ها به یکی از محبوب‌ترین سگمنت‌هاي ماشین در بین مردم تبدیل شده‌اند و خاطر این امر هم واضح هست. ارتفاع اکثر و ابعاد بزرگ‌تر آنها امکان حمل سرنشینان اکثر را فراهم می کند

 

و نیز فضای بار بزرگ‌تر را در اختیار مالک قرار میدهد. به علاوه محل قرارگیری راننده در پشت فرمان و تسلط او به اطراف هم بهتر بوده و گرچه نوع چهار چرخ متحرک آن، از نظر امنیت و توانایی حرکت، یک سر و گردن بالاتر از سواری‌ها قرار می گیرد. اما با تمام این خصائص مثبت، نمیتوان انتظار مصرف سوخت پایینی از آنها داشت.

 

بر زمینه گزارش آزانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده برترین شاسی بلندها از نظر مصرف سوخت در رده کراس اورها قرار می گیرند. اکنون قصد داریم 10 مورد از برترین‌هاي جهان را معرفی کنیم.

 

۱۰- سوبارو فارستر

شاید سوبارو فارستر برترین عملکرد را در جاده نداشته باشد اما فضای داخلی بزرگی داشته و عملکرد کلی آن قابل قبول هست و با دقت به قیمت پرداختی، ویژگی‌هاي خوبی در اختیار کاربر قرار میدهد. هر چند که می توانید امکانات گران قیمتی برای آن سفارش دهید اما سسیستم چهار چرخ متحرک به صورت استاندارد برای آن عرضه میشود.

 

موتور چهار سیلندر استاندارد برای تعداد زیادی از کاربران کافی به نظر میرسد اما نسخه توربوشارژ پیشنهاد بهتری هست که گرچه از نظر مصرف سوخت در جایگاه پایین‌تری قرار میگیرد. نسخه 2.5 لیتری استاندارد این اتومبیل با جعبه دنده CVT، مصرف ترکیبی 9.3 لیتر دارد.

معرفی برترین شاسی بلندهای کم مصرف در دنیا

۹- هیوندای توسان اکو

نسخه اخیر هیوندای توسان که به کشورمون هم وارد شده، از طراحی خوبی برخوردار هست و فضای داخلی بزرگی هم دارد. نسخه‌هاي مختلفی از این اتومبیل در بازارهای جهانی در دسترس هست. نسخه SE و SE پلاس موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر دارند و نسخه دیگری با موتور 1.5 لیتری توربو و جعبه دنده 7 سرعته خودکار دو کلاچه وجود دارد. اما کم مصرف ترین مشابه، نسخه با موتور 1.6 لیتری توربو با جعبه دنده 7 سرعته خودکار هست که مصرف ترکیبی آن، 8.6 لیتر هست.
معرفی برترین شاسی بلندهای کم مصرف در دنیا

۸. سوبارو کراس‌ترک «Crosstrek»

سوبارو کراس‌تک در واقع یک ایمپرزا بلند قد هست که المان‌هاي مختلفی به آن اضافه شده تا بتواند لقب شاسی بلند را یدک بکشد. به هر حال هر نامی برای آن انتخاب کنیم، تجربه رانندگی خوبی در اختیار شما قرار میدهد و قیمت مناسبی هم دارد و به صورت استاندارد با سیستم AWD عرضه می شود. موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر آن با یک جعبه دنده 6 سرعته خودکار همراه شده هست. مصرف سوخت ترکیبی آن 8 لیتر هست.
معرفی برترین شاسی بلندهای کم مصرف در دنیا۷. نیسان روگ

نیسان روگ در سطح جهان خودروی بسیار محبوبی محسوب می شود چراکه فضای داخلی بزگی دارد، عملکرد آن در جاده مفید هست و ارزش پول پرداختی را دارد. نسخه استاندار این ماشین با موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر و جعبه دنده خودکار و سیستم چهار چرخ متحرک، مصرف سوخت 8 لیتری ترکیبی دارد.
معرفی برترین شاسی بلندهای کم مصرف در دنیا۶. جگوار F-Pace 20d

شاید از حضور این جگوار در این فهرست تعجب کرده‌اید اما خاطر حضور آن، نسخه‌اي با موتور توربو دیزل هست. در مقایسه با خودروهای دیگر فهرست، جگوار F-Pace گزینش لوکس‌تری هست و عملکرد بهتری هم دارد. موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر توربو دیزل آن، مصرف سوخت ترکیبی 8 لیتر دارد.
معرفی برترین شاسی بلندهای کم مصرف در دنیا۵. بیوک انکور

ساب کامپکت بیوک انکور تغییرات زیادی را در نسخه 2017 تجربه کرده که شامل بخش‌هاي خارجی و داخلی می شود. انکور خودروی عمده سریعی نیست اما فضای داخلی آن شما را شگفت زده میکند و به لطف سیستم کاهش صدا، آرام‌ترین کابین را در بین SUVهای کوچک دارد. نسخه استاندارد آن موتور 1.4 لیتری 4 سیلندر توربو دارد و مصرف سوخت ترکیبی آن 7.9 لیتر هست.
معرفی برترین شاسی بلندهای کم مصرف در دنیا۴- نیسان جوک

نیسان جوک که به تازگی وارد بازار کشور شده، یکی از اسپرت‌ترین خودروهای حاضر در سگمنت خود هست و در کنار هیجان رانندگی، بر روی جاده هم عملکرد خوبی دارد. نسخه 1.6 لیتری 4 سیلندر توربو آن مصرف ترکیبی 7.9 دارد و میتوانید جعبه دنده 7 سرعته خودکار را هم برای آن سفارش دهید.
معرفی برترین شاسی بلندهای کم مصرف در دنیا۳- هوندا CR-V

هوندا CR-V طراحی خارجی نسبتا خوبی دارد و فضای داخلی و گرچه فضای بار خوبی هم در اختیار کاربر قرار میدهد. موتور 1.5 لیتری توربو آن به صورت استاندارد با جعبه دنده CVT عرضه میشود و مصرف سوخت ترکیبی آن، 7.7 لیتر هست.
معرفی برترین شاسی بلندهای کم مصرف در دنیا۲. هوندا HR-V

این ماشین نسخه کوچک شده از CR-V محسوب می شود که گرچه فضای داخلی عمده بزرگی ندارد و نشستن در صندلی‌هاي عقب آن برای افراد بلند قد آزار دهنده هست. اما موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر آن، مصرف ترکیبی 7.7 لیتری را به ارمغان می‌آورد که امکان انتخاب جعبه دنده CVT هم برای آن وجود دارد.
معرفی برترین شاسی بلندهای کم مصرف در دنیا۱- مزدا CX-3

مزدا CX-3 یکی از مهیج‌ترین شاسی بلندهای کوچک هست که در کنار شتاب مفید، هندلینگ مناسب دارد و عملکرد آن در جاده هم فوق العاده هست. از نظر طراحی هم مزدا در این محصول سنگ تمام گذاشته و هم در بیرون و هم در داخل، نتیجه خوبی از تلاش‌هایش گرفته هست. نسخه 2.0 لیتری 4 سیلندر این مزدا که به صورت استاندارد

 

با جعبه دنده 6 سرعته خودکار عرضه می شود، مصرف سوخت ترکیبی 7.5 لیتری دارد. بنابراین CX-3 را باید کم‌مصرف‌ترین شاسی بلند حاضر در بازار بدانیم.
معرفی برترین شاسی بلندهای کم مصرف در دنیا