پارس ناز پورتال

معرفی بهترین اسنک ها برای سلامت پوست

معرفی بهترین اسنک ها برای سلامت پوست

معرفی بهترین اسنک ها برای سلامت پوست 

توجه به سلامت و شادابی پوست بین همه مردم مهم است و در میان خانم ها بطور خاص به آن توجه می گردد. شما می توانید از اسنک برای سلامت پوست بهره گیرید. متخصصان در گذشته فکر می کردند تنها راه کاهش سرعت پروسه ی سالخوردگی ، استفاده از محصولات متنوع زیبایی موضعی است .

 

اما امروزه اطلاعات ما کامل تر شده و می دانیم پوست بزرگترین اندام بدن می باشد و به مواد مغذی موجود در خون دقیقا به اندازه ی اندام هایی مثل ریه و قلب نیاز دارد .متاسفانه سبک زندگی پر مشغله گاها ما را از توجه کافی به تغذیه سالم باز می دارد و این یعنی پوست مواد مغذی لازم برای حفظ سلامتی خود را دریافت نمی کند .

 

برنامه ی کاری و زندگی شما اهمیت چندانی ندارد ، می توانید از همین امروز انتخاب هایی داشته باشید که به سلامت پوستتان کمک می کنند و روند سالخوردگی را به تعویق می اندازند . این نکته را نیز به خاطر بسپارید جراحی های زیبایی کلاژن طبیعی پوست را تخریب می کنند . پس بهتر است

 

همیشه از خواص جادویی مواد غذایی سالم برای جوانسازی پوست بهره ببرید . میان وعده ها و یا اسنک های زیر گزینه های مناسبی خواهند بود .

 

انواع توت های تازه

مطالعات نشان می دهند ، مواد غذایی حاوی ویتامین C به جوان ماندن پوست کمک می کنند . هرچه میزان ویتامین C مصرفی بالاتر باشد ، احتمال خشکی و ایجاد چین و چروک روی پوست کمتر خواهد شد . البته اگر میزان مصرف چربی و کربوهیدرات را نیز کاهش دهید همین نتیجه حاصل خواهد شد .

 

گوجه فرنگی خشک شده در آفتاب

به طور کلی پوست افرادی که رب گوجه فرنگی با میزان لیکوپن بالا مصرف می کنند ، ۳۳ درصد بیشتر در برابر آفتاب سوختگی از خود مقاومت نشان می دهد . البته نیازی نیست روزی یک قوطی رب گوجه فرنگی بخورید ! میزان مصرف عادی رب و خود گوجه فرنگی در اکثر خانه ها کافی به نظر می رسد .

 

لیکوپن همچنین قادر به کاهش آسیب های وارده به DNA پوست می باشد و از همین طریق هم علایم پیری را از بین می برد . خوردن گوجه فرنگی خشک شده در آفتاب بهترین راه رساندن لیکوپن به بدن محسوب می شود ، اما دیگر مواد حاوی گوجه فرنگی هم لیکوپن دارند .

 

آووکادو

اگر به خوردن چیپس علاقه دارید ، آن را با آووکادو همراه کنید تا از فواید بی نظیرش بهره ببرید . آووکادو سرشار از چربی های اشباع نشده ی سالم است که همگی برای سلامت و آبرسانی پوست مفید می باشند . این چربی ها به پوست کمک می کنند تا ظاهر جوان و شاداب خود را حفظ نماید و از علایم سالخوردگی دور باشد . در این گیاه همچنین انواع آنتی اکسیدان ها یافت می شود .

 

ساندویچ ماهی تن

ماهی تن سرشار از اسید چرب امگا ۳ است . مصرف میزان بالایی از امگا۳ پیدایش چین و چروک را به تعویق می اندازد و خشکی پوست را کاهش می دهد.

 

انگور

انگور یکی از بهترین و در دسترس ترین میان وعده ها است و دلیل حضورش در این لیست میزان بالای آنتی اکسیدان های ضد سالخوردگی آن می باشد .

 

شکلات تلخ

خبری خوشحا ل کننده تر از ضد پیری بودن شکلات نیست ! شکلات تلخ قادر به بهبود چین و چروک ها و خاصیت ارتجاعی پوست می باشد . فقط در انتخاب شکلات احتیاط به خرج دهید . زیرا تنها شکلات تلخ با درصد بالا از این خاصیت برخوردار است .