پارس ناز پورتال

معرفی بهترین افزونه های موجود برای گوگل کروم

معرفی بهترین افزونه های موجود برای گوگل کروم

معرفی بهترین افزونه های موجود برای گوگل کروم 

شما می توانید با نصب افزونه ها روی مرورگر کروم قابلیت های زیادی را به مرورگر خود اضافه کنید. فرقی نمی کند که برای سرگرمی این کار را می کنید یا برای نیازهای روزمره،شاید هم طراح وب هستید و ابزارهای وب نیاز دارید،برای هرکاری افزونه کروم موجود است. یکی از مزیت های گوگل کروم این است

 

که توسعه دهندگان زیادی برای آن به ساخت افزونه پرداخته‌اند. این افزونه ها اکثرا توسط برنامه نویسان و توسعه دهندگان نوشته شده‌اند و قابلیت های فراوانی را به این مرورگر اضافه می‌کنند و باعث می‌شوند که عملکرد مرورگر بهتر شود. علاوه بر این،‌ افزونه‌ها میکوشند تا نواقص و مشکلاتش نیز بهبود یابند.

 

در این مطلب 17 افزونه گوگل کروم را معرفی خواهیم کرد که برای ما و بسیاری از افراد نجات بخش و کاربردی بوده است.

 

افزونه گوگل کروم : گوگل دیکشنری

معرفی بهترین افزونه های موجود برای گوگل کروم

برای پیدا کردن معنی یک کلمه نیاز نیست حتما به یک دیکشنری دسترسی داشته باشید یا یک تب جدید باز کنید و معنی آن را در اینترنت جستجو کنید. کافیست این افزونه را دانلود و بر روی کروم نصب کنید. با دوبار کلیک کردن بر روی کلمه‌ای که معنای آن را نمی‌دانید یک پنجره پاپ‌آپ ظاهر می‌شود که در بردارنده معنی آن کلمه است. جزئیات بیشتر در مورد این افزونه را در توضیحات آن مشاهده خواهید کرد.

 

افزونه گوگل کروم : Tab Wrangler

افزونه های متعددی برای مدیریت تب های مرورگر کروم وجود دارند، اما Tab Wrangler یکی از بهترین هاست. این افزونه به شما این امکان را می دهد که تب های غیرفعال به صورت خودکار بسته شوند، به راحتی تب های بسته شده را برگردانید. در این افزونه قابلیت همگام‌سازی تنظیمات بین چند کامپیوتر نیز وجود دارد.

 

افزونه گوگل کروم : Session Buddy

معرفی بهترین افزونه های موجود برای گوگل کروم

برای کنترل بیشتر بر روی تب های مرورگرتان می توانید Session Buddy را نصب کنید. با این افزونه می توانید چندین تب را به طور همزمان ذخیره کنید، ببندید و یا بازیابی کنید. با وجود این افزونه نیاز ندارید تا در آن واحد چندین تب را باز نگه دارید. این کار باعث صرفه جویی در رم خواهد شد.

 

افزونه گوگل کروم : Ghostery

یکی از افزونه های امنیتی شناخته شده و با قابلیت فراوان، افزونه Ghostery است. این افزونه اطلاعاتی که سایت های مختلف از شما بر می دارند را به طور کامل و با جزئیات خوب نشان می‌دهد. این افزونه به شما امکان می‌دهد تا بتوانید اطلاعاتی که توسط سایت های بازدیدی جمع آوری می‌شود را کنترل کنید و دسترسی به اطلاعات وبگردیتان را برای آن ها محدود کنید.

 

افزونه گوگل کروم :Flix Plus 

معرفی بهترین افزونه های موجود برای گوگل کروم

اگر شما هم یکی از کاربران Netflix هستید، افزونه Flix Plus امکانات بیشماری را برای شما فراهم می کند.  جستجوی سریع لینک ها، نظرسنجی و تنظیم دستی صفحه نمایش از قابلیت‌های این افزونه است.

 

افزونه گوگل کروم : Magic Actions for YouTube

همانند افزونه‌ای که برای Netflix معرفی شد، یک افزونه شبیه آن نیز برای یوتیوب وجود دارد. این افزونه نیز داری ویژگی های منحصربه فردی همچون حالت سینمایی، کنترل صدا با غلطک موس و قابلیت توقف کردن پخش خودکار و امکان تعیین کیفیت پخش ویدئو ها است.

 

افزونه گوگل کروم : Pushbullet 

معرفی بهترین افزونه های موجود برای گوگل کروم

به احتمال فراوان شما از گوگل کروم در چندین دستگاه، مانند رایانه شخصی، موبایل و دیگر دستگاه ها استفاده می کنید؛ بنابراین مطمئنا به افزونه Pushbullet احتیاج پیدا می کنید. این افزونه دسترسی سریع و فوری به فایل‌ها، لینک‌ها، نوتیفیکیشن‌ها و همه اطلاعاتتان را در بین دستگاه های مختلف برای شما فراهم می کند.

 

افزونه گوگل کروم : Data Saver

اگر سرعت اینترنت شما کم و یا محدود است، با این افزونه می‌توانید سرعت وبگردی خود را به طرز محسوسی بهبود دهید. در واقع افزونه Data Saver، قبل از بازشدن سایت های غیر-HTTPS در پنجره های ناشناس (incognito)، آن ها را فشرده می کند.

افزونه گوگل کروم : Grammarly 

معرفی بهترین افزونه های موجود برای گوگل کروم

این افزونه تمام نوشته‌های شما در سطح وب را از لحاظ قواعد دستوری چک می کند و اشتباهات املایی و گرامری را به شما گوشزد می کند تا آن‌ها را درست کنید. فقط با یک کلیک راهکارهای پیشنهادی نمایش داده می‌شوند و جزئیات بیشتری در مورد قواعد دستوری به شما یادآوری می شود.

 

افزونه گوگل کروم : AdBlock Plus

اگر شما هم از تبلیغات آزار دهنده سایت های مختلف بیزار شده اید، AdBlock Plus کمکیار شما است. تنطیمات و استفاده از آن راحت است. همانند همه افزونه های مسدود کننده تبلیغات، discreet به شما اجازه می دهد تا تبلیغات بر روی سایت های معتبر را مسدود نکنید؛ برای اینکه یکی از راه‌های بقای اینگونه سایت ها تبلیغات است.

 

افزونه گوگل کروم : StayFocusd 

معرفی بهترین افزونه های موجود برای گوگل کروم

اگر شما نمی‌توانید مدت زمان وبگردی خود را تنظیم کنید، StayFocusd دقیقا برای شما ساخته شده است. با این افزونه می توانید مدت زمان استفاده از اینترنت در مرورگرتان و یا زمانی برای پایان گردش در وب را مشخص کنید. از دیگر قابلیت های این نرم افزار این است که می‌توانید لیستی از سایت های ممنوعه (blacklists) یا سایت های مجاز (whitelists) بسازید.

 

افزونه گوگل کروم : Buffer

Buffer به شما اجازه می‌دهد تا حساب کاربری چندین شبکه اجتماعی را همزمان مدیریت کنید. علاوه بر این، ویژگی‌های قدرتمندی دیگری مانند مدیریت مطالب و نوشته‌های شما را فراهم می‌کند و شما می‌توانید نوشته تان را در زمان معینی تنظیم کنید تا منتشر شود.

 

افزونه گوگل کروم : Gauge 

معرفی بهترین افزونه های موجود برای گوگل کروم

افزونه indispensable ابزاری بسیار ضروری برای اندازه گیری پارامترهای مختلف هنگام تعامل کامپیوتر شما با دنیای وب است. با این افزونه می‌توانید اطلاعاتی مختلفی شامل کشور تامین کننده هاست سایت، مدت زمات بارگزاری سایت، مقایسه کیفیت اینترنت شما با اینترنت دیگر کاربران سایت و … را مشاهده کنید.

 

افزونه گوگل کروم : RescueTime

اوقات روزانه شما چگونه می گذرد؟ افزونه RescueTime به شما می‌گوید که زمانتان را چگونه سپری گرده‌اید. این افزونه تمام فعالیت‌های اینترنتی شما را در پس زمینه دنبال می‌کند و درصدی از اوقات شما که مفید بوده است را به شما نشان می‌دهد.

 

افزونه گوگل کروم : Chrome Remote Desktop 

معرفی بهترین افزونه های موجود برای گوگل کروم

اگر از نرم افزارهای کنترل از راه دور استفاده می‌کنید، شاید بهتر باشد که در تصمیم خود کمی تجدیدنظر کنید. به جای آن نرم افزارهای سنگین، می‌توانید از یک افزونه سبک گوگل کروم مانند Chrome Remote Desktop استفاده کنید. با این افزونه می‌توانید به راحتی یک سیستم را از راه دور و بوسیله گوگل کروم کنترل و مدیریت کنید.

 

افزونه گوگل کروم : LastPass

افزونه LastPass از آن افزونه هایی است که معمولا همیشه به عنوان بهترین و کاربردی‌ترین افزونه های گوگل کروم معرفی می‌شود. این افزونه، پسوردها و اطلاعات حساس شما را ذخیره و مدیریت می‌کند، با آن می‌توانید پسوردهای تصادفی نیز تولید کنید و آن ها را به کار ببرید.

 

افزونه گوگل کروم : Earth View from Google Earth 

معرفی بهترین افزونه های موجود برای گوگل کروم

افزونه Earth View from Google Earth یکی از افزونه هایی است که به راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت. با این افزونه می‌توانید مکان‌های مختلف بر روی کره زمین را در قالب تصاویری با رزولوشن بسیار بالا مشاهده کنید. این افزونه این قابلیت را برای شما قراهم می‌کند تا بتوانید تصاویر دلخواهتان را دانلود کنید، آن ها را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و یا در اپلیکیشن های مبتنی بر وب استفاده کنید.

 

گجت نیوز