پارس ناز پورتال

معرفی بهترین جاذبه گردشگری بلغارستان

معرفی بهترین جاذبه گردشگری بلغارستان

معرفی بهترین جاذبه گردشگری بلغارستان 

کشور بلغارستان از زیبایی های بسیاری برخوردار است و همیشه گردشگران خاص را به سمت خود جذب کرده است. با هم معرفی کوتاهی داشته باشیم از این کشور. بلغارستان کشوری در جنوب شرقی اروپاست. پایتخت این کشور شهر صوفیه است. زبان رسمی این کشور بلغاری و واحد پول آن لِف با واحد جزء استونیکی است. حدود ۸۵ درصد از مردم آن بلغاری‌تبار و بقیه بیشتر ترک و کولی هستند. بلغارستان چهاردهمین کشور بزرگ در اروپا است.

 

سواحل ماسه های طلایی

در شمال وارنا، سرزمین ماسه های طلایی که به واقع مروارید سواحل دریای سیاه محسوب می شود به لطف پوشش گیاهی بی نظیر و سواحل نیلگون و وجود ماسه های طلایی رنگ، سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سرتاسر جهان است. وجود امکانات مدرن تفریحی، هتل های لوکس و منحصر به فرد در قلب جنگل و کنار ساحل تابلوی بی نظیری از یک منطقه توریستی بوجود آورده و هر فردی در هر سنی از کودکان تا سالخوردگان می توانند

 

از یک سفر خاطره انگیز و عالی برخوردار شوند.مجتمع ماسه های طلایی، مروارید های آرمیده در میان انبوهی از تپه های جنگلی و ماسه های سفید و طلایی و آب های زلال آبی، انعکاسی از بهشت بر روی وسیعترین ساحل شمال وارنا با مساحتی به ابعاد 5/3 کیلومتر طول و 100 متر عرض و دمای 27-31 درجه سانتیگراد می باشد .

 

گلدن سندز استراحتگاهی است مجلل و مفرح برای کودکان و خانواده ها دارای امکانات فوق العاده ورزشی، تفریحی، چشمه های آب درمانی که بارها جایزه معروف پرچم بین المللی را از محیط زیست دریافت نموده است.این منطقه از نظر اقتصاد گردشگری؛ نقش بسیار مهمی برای مردم منطقه و مردم کشور بلغارستان دارد.

 

اهالی این منطقه از انواع و اقسام شگردها برای کسب درآمد بهره می‌برند. اجاره دادن سایبان و تخت در حاشیه ساحل و همینطور اجاره دادن اتومبیل، موتورسیکلت، دوچرخه و اسب‌های کوتاه قد، از جمله این شگردهاست. در بازارچه‌های اطراف این منطقه ساحلی، انواع و اقسام جانوران نظیر طوطی، میمون، تمساح و مارهای کوچک و بزرگ موجود است تا گردشگران در ازای پرداخت مبلغی آن‌ها را در اختیار گرفته و عکس یادگاری بگیرند

معرفی بهترین جاذبه گردشگری بلغارستان

معرفی بهترین جاذبه گردشگری بلغارستان

معرفی بهترین جاذبه گردشگری بلغارستان

مناطق تفریحی مهم
ساحل دریای سیاه، نیم ساعت فاصله پروازی از صوفیا، 230 کیلومتری فرودگاه بین المللی وارنا، دارای 40 هتل با 11500 تخت با 6 کیلومتر ساحل به عرض 100 متر با ساحل شنی، دریای آبی، تپه های پوشیده از درخت در کنار ساحل، از مهم ترین جاذبه های گردشگری منطقه تفریحی آلبنا است.در منطقه تفریحی پانوراما شاهد فعالیت 30 رستوران متنوع هستیم که غذاهای بلغاری، اروپایی، هندی، یونانی، انگلیسی، آلمانی و چینی عرضه می کنند.

 

منطقه امباسادور با آب و هوای بسیار عالی، استخرهای سرپوشیده و سر باز که در طول سال فعال هستند، از دیگر فضاهای توریستی بلغارستان به شمار می آید.منطقه تفریحی شن های طلایی، تلفیق بسیار زیبایی از دریای آرام با جنگل های سرسبز در کناره ساحل و آب های معدنی است. عمق این ساحل شنی در بعضی جاها به 100 متر می رسد.

 

شن های طلایی، منطقه ای برای گذراندن تعطیلات با سرگرمی و تفریحات ورزشی است که هتل های شیک و مدرن با رستوران های بزرگ دارد.باشگاه تعطیلات ریوی یرا (وارنا) در 18 کیلومتری شمال وارنا نیز منطقه تفریحی در سواحل دریای سیاه با چشم اندازی بسیار زیبا است.

 

شهر ساحلی وارنا
وارنا پس از سوفیا و پلوودیو سومین شهر بزرگ بلغارستان است. این شهر بر کرانه دریای سیاه در نزدیکی دریاچه وارنا واقع شده و بندر مهمی در بخش شرقی بلغارستان به شمار می رود. این شهر در 470 کیلومتری شمال شرقی صوفیه قرار دارد و شهرهای مهم اطراف دوبریخ، شومن و بورگاس هستند.

 

وارنا، یکی از شهرهای بندری و زیبای کشور بلغارستان است و با 350 هزار نفر جمعیت، بر کرانه دریای سیاه در نزدیکی دریاچه وارنا واقع شده و بندر مهمی در بخش شرقی بلغارستان به شمار می رود. وارنا یکی از شهرهای فعال و در حال توسعه بلغارستان دارای جاده های ارتباطی خوب، هوای عالی و حمل و نقل دریایی و راه آهن است. یک خط قایق برقی که به وسیله سیم از این طرف رودخانه به آن طرف رودخانه می رود نیز در وارنا وجود دارد.

معرفی بهترین جاذبه گردشگری بلغارستان

وارنا، یکی از شهرهای بندری و زیبای کشور بلغارستان است

 

این شهر سومین مرکز بزرگ صنعتی بلغارستان است و در صنعت کشتیرانی، کشتی سازی و تعمیرات کشتی فعال است. وارنا به عنوان یک تفریحگاه ساحلی دریایی، شهرت بین المللی دارد. هر ساله بیش از هزاران نفر از اهالی بلغارستان و دیگر کشورها، تعطیلات خود را در سواحل زیبای شن های طلایی golden sands و النا می گذرانند.

 

حداکثر دمای این شهر به 31 درجه در ماه مرداد می رسد. در مجموع وارنا یک منطقه اروپایی با جاذبه های تفریحی توریستی خوب بوده که با توجه به واقع شدن در اروپای شرقی نرخ ارزانی دارد. هوا در وارنا از نیمه شهریور کمی رو به سردی می رود و بهترین ماه برای سفر به وارنا تیر و نیمه مرداد است.

 

سرزمین ماسه های طلایی که به واقع مروارید سواحل دریای سیاه محسوب می شود به لطف پوشش گیاهی بی نظیر و سواحل نیلگون و وجود ماسه های طلای رنگ، سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سرتاسر جهان است. وجود امکانات مدرن تفریحی، هتل های لوکس و منحصر به فرد در قلب جنگل و کنار ساحل تابلوی

 

بی نظیری از یک منطقه توریستی به وجود می آورد و هر فردی در هر سنی از کودکان تا سالخوردگان می توانند از یک سفر خاطره انگیز و عالی برخوردار شوند.مجتمع ماسه های طلایی، مروارید های آرمیده در میان انبوهی از تپه های جنگلی و ماسه های سفید و طلایی و آب های زلال آبی، انعکاسی از بهشت روی وسیع ترین ساحل شمال وارنا است. چشمه های آب درمانی گلدن سندز بارها جایزه معروف پرچم بین المللی را از محیط زیست دریافت کرده است.

 

مراکز خرید
یکی از بزرگ ترین مراکز خرید در وارنا، وارنا مال است. وارنا مال پاساژ بزرگی است که در حدود 150 فروشگاه متنوع اقلام مختلف از لباس و سوغاتی و لوازم الکترونیک را در خود جای داده اند. شما می توانید با بازدید از مغازه های آن خرید خوبی انجام دهید. 

معرفی بهترین جاذبه گردشگری بلغارستان

وارنا مال پاساژ بزرگی است که در حدود 150 فروشگاه متنوع را در خود جای داده است

 

این مال دارای فست فودهای متنوعی است. علاوه بر آن مغازه های کوچک و جالب در بازارهای خیابانی وجود دارد که شما می توانید لباس، کیف و کفش، چرم، صنایع دستی و سوغاتی های خود را از آنها تهیه کنید

 

حمل و نقل عمومی
حمل و نقل عمومی در این شهر مبتنی بر تاکسی اختصاصی، مینی بوس های مسیر ثابت، اتوبوس و اتوبوس برقی است. اکثر تاکسی ها در وارنا قابل اعتماد هستند، اما از راننده هایی که در خارج از ایستگاه های قطار و اتوبوس منتظر مسافران هستند برحذر باشید.

 

تاکسی های این شهر تمام به رنگ زرد بوده و محاسبه نرخ کرایه با استفاده از تاکسی متر انجام می گیرد. نام راننده و شرکت تاکسی مورد نظر در کنسول جلوی اتومبیل نصب شده است. تاکسی ها را می توانید در اطراف تقاطع های بزرگ بیابید یا می توانید با استفاده از تلفن، آنها را به خدمت بگیرید.