پارس ناز پورتال

معرفی بهترین خودروهای کمتر از 50 میلیون تومان در ایران

معرفی بهترین خودروهای کمتر از 50 میلیون تومان در ایران

معرفی بهترین خودروهای کمتر از 50 میلیون تومان در ایران 

اگر بودجه اي کمتر از 50 میلیون تومان دارید و نیت خرید خودرو هم دارید میتوانید طبق لیست زیر یکی از خودرو های خودرا انتخاب کنید. بازه قیمتی کمتر از 50 میلیون تومان، پرمخاطب ترین بخش بازار اتومبیل کشور هست. دراین محدوده شمار ارباب رجوع عمده اما تنوع انتخاب ها اندک بوده و هر شخصی میـــخواهد با بودجه اي که دارد، مناسب ترین و مقرون به صرفه ترین انتخاب مقدور را ازآن خود کند.

معرفی بهترین خودروهای کمتر از 50 میلیون تومان در ایراناین پارادوکس بین نوع ارائه و سلیقه و بودجه مردم سبب شده تا کسانی که تصمیم به خرید ماشین می‌گیرند، از هر مهلت و امکانی برای کسب اطلاعات بیشتر، دقیق تر و صحیح تر پیرامون انتخاب هاي پیش رو بهره جویند. در همین راستا بر آن شدیم تا نگاهی به جذاب ترین انتخاب هاي موجود در بازه قیمتی مذکور انداخته و مروری مختصر و خوب بر هر یک داشته باشیم.

 

پراید

در حال آماده نظیر هاي تمیز و سرحال 5 سال جدید پراید در بازار آزاد بین 18 تا 23 میلیون تومان قیمت دارند. این رقم در مدلهای 89 به پایین با کارکرد حدود 100 هزار کیلومتر برابر با 12 الی 17 میلیون تومان هست که البته بستگی به حالات بدنه هم دارد.

معرفی بهترین خودروهای کمتر از 50 میلیون تومان در ایران

همینطور اگر بودجه مقداری دارید و حالات ظاهری برای تان در تقدم نیست، می‌توانید با 10 میلیون تومان یا حتی کمتر هم صاحب پراید شوید؛ البته با کارکرد بسیار بالا و احتمالا چند لکه رنگ روی بدنه. پراید با این‌که از لحاظ ایمنی و رفاهی در پایین ترین پله بازار جای می‌گیرد، اما همان‌ گونه به سبب قیمت پایین، وفور قطعات، خرید و فروش و تعمیرات آسان و البته مصرف سوخت کم شاید اقتصادی ترین انتخاب موجود هست.

 

مزدا 3

اگر به خودرو های ژاپنی علاقه دارید، میتوانید به مزدا 3 نسل اول هم فکر کنید. در حال آماده نظیر هاي با کارکرد 100 تا 160 هزار کیلومتر مدل 87 و 88 حدود 48 میلیون تومان می ارزند و البته عموما چند لکه رنگ هم روی بدنه دارند.

معرفی بهترین خودروهای کمتر از 50 میلیون تومان در ایران

این رقم در مدلهای پایین تر و با کارکرد 200 هزار کیلومتر یا بیشتر به 40 تا 45 میلیون تومان سقوط می‌کند و بعضا در نظیر هاي بسیار مستهلک و خسته «کارکرد خیلی بالا» به حدود 30 میلیون تومان هم میرسد.

 

مزدا 3 ویژگی هاي جالب توجهی نظیر هماهنگی خوب پیشرانه و جعبه دنده، تجهیزات رفاهی قابل قبول نسبت به سال ساخت «در تیپ 3» و کیفیت ساخت خارجی و داخلی بالا داشته ودر مقابل از استهلاک فنی عمده، تعلیق خشک و کوبنده و عدم وفور قطعات یدکی رنج می‌برد.

 

پژو 407

سری اول پژو 207 «مدل 89 و 90» که بزرگترین حسنش بهرهگیری از قطعات و لوازم فرانسوی هست با جعبه دنده دستی و کارکرد متوسط، حدود 30 تا 35 میلیون تومان قیمت دارد که در نسخه اتوماتیک بعضا به 44 میلیون تومان هم می‌رسد اما سری دوم که از سال 95 به خیابان آمد، افزایش بهای تقریباً چشمگیری را سنجیدن کرده و بسته به نوع جعبه دنده و میزان کارکرد با بهای 40 الی 48 میلیون تومانی به فروش میرسد.

معرفی بهترین خودروهای کمتر از 50 میلیون تومان در ایران

207 جدید به امکانات تازه اي هم چون چراغ روشنایی در روز، نمایشگر لمسی داشبورد و کروز بازرسی مجهز شده اما از طرفی ایرانیزه شدن گسترده و افت کیفی و عملکردی فاحش آن نسبت به مدلهای قدیمی تر را نیز نمیتوان نادیده گرفت.

 

نیسان ماکسیما

نسل پنجم نیسان ماکسیما دیگر انتخاب موجود دراین محدوده قیمتی هست. این مدل ژاپنی به رغم تراز و ترمزهای ضعیف، لوازم یدکی گران و استهلاک بسیار بالا توانسته با بهرهگیری از چهره جذاب، پیشرانه 6 سیلندر نیرومند و سریعا و اتاق جادار، بخت خوبی به دست آورد.

معرفی بهترین خودروهای کمتر از 50 میلیون تومان در ایران

باوجود این‌که چند سالی از توقف ارائه ماکسیما می گذرد، مدلهای 80 تا 83 آن همان‌ گونه از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و با کارکرد حدودی 150 تا 200 هزار کیلومتر، ارزشی نزدیک به 50 میلیون تومان دارند؛ حال آن که اگر بدنه لکه رنگ داشته یا کارکرد به مرز 300 هزار کیلومتر رسیده باشد «یا هردو»، این رقم به حدود 40 میلیون تومان «یا بعضا کمتر» کاهش می‌یابد.

 

رنو مگان

مگان 1.6 لیتری وارداتی با کارکرد 120 تا 200 هزار کیلومتر «بسته به تمیزی اتومبیل» در مدل 2008 بین 41 تا 48 ودر مدل 2006، 38 تا 40 میلیون تومان می ارزد. مدلهای 87 تا 90 مونتاژی اما پا را فراتر نهاده و بسته به میزان کارکرد «عموما 80 تا 230 هزار کیلومتر» و حالات بدنه 39 الی 50 میلیون تومان قیمت دارند. در برابر، مگان 2 لیتری ثبات بیشتری را سنجیدن کرده و برای هردو مدل وارداتی «2006 و 2008» و مونتاژی «88 تا 90» بطور متوسط 45 تا 50 میلیون تومان قیمت میخورد.

معرفی بهترین خودروهای کمتر از 50 میلیون تومان در ایران

اگر بخواهیم نگاهی سریعا به این الماس نشان فرانسوی بیندازیم، باید ایمنی مناسب در تصادفات «5 ستاره از NCAP اروپا»، ترمزها و فرمان پذیری بسیار خوب، فضای داخلی جادار و سواری نسبتا آسان را از مزیت ها و بازار دست دوم ضعیف، کنش و شتاب اولیه کم، هزینه نگه‌داری بالا و تجهیزات رفاهی اندک را از معایب آن یاد کنیم.

 

دِنا

نسل سوم سمند یا همان دنا، زور می‌زند تا با تکیه بر مواردی مانند هندلینگ و فرمان پذیری مناسب، ترمزهای قوی و امکانات قابل قبول بخش اعظم بازار رابه سوی خود سوق دهد. اما دراین میان کیفیت مونتاژ و متریال داخلی نه عمده رضایتبخش، کوبش هاي اتاق «مخصوصا ردیف عقب» و شتاب گیری ضعیف پیشرانه نیز جزء واقعیت غیرقابل انکار آن میباشند

معرفی بهترین خودروهای کمتر از 50 میلیون تومان در ایران

با این همه ی در حال آماده حواله هاي تحویل 4 ماه آینده دنا پلاس 48 تا 50 میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند. بین دست دوم ها هم می‌توان با بودجه 37 تا 44 میلیون مدلهای 93 تا 96 با کارکرد حداکثر 100 هزار کیلومتر را خریداری کرد.

 

رنو ساندرو

برادر هاچ بک تندر 90 اینروزها به نسبت رقبا ثبات قیمت بیشتری را سنجیدن میکند؛ به طوریکه مدل 96 صفر کیلومتر آن «بعضا با جعبه دنده JHQ جدید» حدودا 47.5 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که برای دست دوم هاي سرحال مدل 95، با کارکرد کمتر از 40 هزار کیلومتر، به 44 میلیون تومان میرسد.

معرفی بهترین خودروهای کمتر از 50 میلیون تومان در ایران

همینطور نظیر هاي تمیز مدل 94 و 95 نسخه اتوماتیک با کارکرد کمتر از 60- هزار کیلومتر نیز بهایی 47 الی 50 میلیون تومانی را سنجیدن میکنند. ساندرو از لحاظ منافع و معایب «هم چون تجهیزات رفاهی ناجیز و کیفیت ساخت بالا» تفاوت خاصی با تندر 90 نداشته ودر کابین و صندوق بار نیز فضای کمتری ارائه می‌کند، اما به سبب ابعاد مختصر و نیز اصالت برند توانسته آمار فروش قابل قبولی رابه نام خود ثبت کند.

 

بریلیانس H330

بریلیانس H330 پارس ماشین را شاید بتوان یکی از جذاب ترین چینی هاي ارزان قیمت بازار دانست چرا که درکنار طراحی منطقی تر و مناسب تر و «به گفته بعضی مالکان» استهلاک کم، امکانات قابل قبولی ارائه کرده و از فضای مناسبی در داخل اتاق و صندوق بار سود می‌برد اما از طرفی، کنش و شتاب اولیه عمده مناسبی نداشته و کیفیت پایین متریال داخلی و خدمات پس از فروش، دچار این چینی کامپکت هست.

معرفی بهترین خودروهای کمتر از 50 میلیون تومان در ایران

با همه ی این تفاسیر نظیر هاي صفر کیلومتر H330 دستی مدل 95 و 96 در بازار 45 تا 48 میلیون تومان و انواع دسته دوم با کارکرد کمتر از 10 هزار تا حداکثر 50 هزار کیلومتر «با بدنه تندرست» 41 تا 45 میلیون تومان قیمت گذاری می‌شوند. H330 هاي اتوماتیک دست دوم نیز حالات مشابهی داشته و گاهی در نظیر هاي دارای صافکاری یا لکه رنگ، 1 الی 2 میلیون تومان کاهش بها را سنجیدن میکند.

 

JAC J5 1.8 لیتری

آخرین انتخاب مورد بحث یک سدان چینی دیگر هست که طی چند سال جدید توانسته با استناد به چهره معقول، استهلاک فنی به نسبت کم و امنیت بالا «5 ستاره از C-NCAP» نام و رسمی دست و پا کند. نسخه 1.8 لیتری J5، الان درصورت سلامت بدنه و کارکرد کمتر از 40 هزار کیلومتر، با بودجه 48 الی 50 میلیون قابل خریداری هست.

معرفی بهترین خودروهای کمتر از 50 میلیون تومان در ایران

این رقم برای کارکرد 40 تا 110 هزار کیلومتر به حدود 41 تا 47 میلیون تومان سقوط می‌کند ودر صورت وجود لکه رنگ یا عوض کردن قطعات بدنه، افت قیمت مجدد 1 تا 5 میلیونی را شاهد خواهیم بود. افزون بر مزایای یاد شده از مهم‌ترین نقاط ضعف جک J5 نیز میتوان کولر ضعیف، کیفیت پایین رنگ بدنه و عایق بندی ناکافی اتاق را نام برد.

 

رنو تندر 90؛ خوب، بد، زشت!

امروز یکی از برترین انتخاب هاي موجود در محدوده قیمتی کمتر از 50 میلیون تومان، رنو تندر 90 هست که در دو مدل معمولی و پلاس به فروش می‌رسد. نسخه معمولی یک دهه گذشته وارد بازار شد اما گونه پلاس در واقع همان فیس لیفت 2008 داچیا/ رنو لوگان هست که حدودا با 10 سال تاخیر به کشورمون رسیده هست.

معرفی بهترین خودروهای کمتر از 50 میلیون تومان در ایران

تندر 90 باوجود چهره نازیبا و نه عمده دل چسب، یک برگ برنده بزرگ دارد و آن بهرهگیری از قطعات وارداتی اصل فرانسوی «خصوصا آلبوم پیشرانه» و مونتاژ تحت نظارت مستقیم شرکت مادر هست که سبب شده در طولانی مدت استهلاک کمتری داشته و رتبه هاي نخست رده بندی هاي کیفی را در میان خودرو های داخلی کسب کند.

 

افزون بر این، سرعت عمل و جذب بالای پیشرانه، کم هزينه بودن، مصرف سوخت مناسب، هماهنگی خوب پیشرانه و جعبه دنده، ترمزهای قوی، اتاق و صندوق بار جادار و البته ایمنی قابل قبول نسبت به رقبا «3 ستاره ایمنی از NCAP اروپا» نیز آمادگی آنرا برای بهرهگیری روزمره و طی مسیرهای گوناگون داخل و خارج شهر تضمین می‌کند.

 

البته اگر نیت جدی برای خرید تندر 90 داشته باشید، بهتر هست درکنار مزایای گفته شده، قیمت بالای لوازم یدکی، کیفیت پایین متریال داخلی، تراز عمودی ضعیف، امکان پارگی گردگیر پلوس «که گویا اخیرا با نظیر فلزی جای گزین شده و دوام بیشتری دارد»، قیمت بالای لوازم یدکی و امکانات رفاهی کم را هم مدنظر داشته باشید.

 

در حال آماده تندر 90 E2 مدل 89 تا 91 با کارکرد حدود 100 هزار کیلومتر بهایی 30 میلیون تومانی دارد که در نظیر هاي تمیزتر و سرحال تر به 35 ودر مدلهای پایین تر و با کارکرد بالاتر از 100 هزار کیلومتر، گاهی به 20 میلیون تومان هم می‌رسد. تندر 90 پلاس اما بهای بالاتری داشته و با جعبه دنده دستی و خودکار به ترتیب حدود 42 و 50 میلیون تومان می ارزد.

 

در مجموع اگر یک خودروی اقتصادی و خانوادگی با بهای حداکثر 50 میلیون تومانی برای معاشرت روزمره و سفر های بین شهری میخواهید، رنو تندر 90 یکی از منطقی ترین انتخاب هاي پیش روست.