پارس ناز پورتال

معرفی بهترین دمنوش ها برای بهبود حافظه

معرفی بهترین دمنوش ها برای بهبود حافظه

معرفی بهترین دمنوش ها برای بهبود حافظه 

مصرف دمنوش ها برای بـه دست آوردن سلامتی می‌تواند بسیار خوب باشد. سعی کنید بـه طور هرروز انواع دمنوش ها را مصرف کنید. مصرف دمنوش‌های معرفی شده در این بخش بـه شـما کمک می کند تا حافظه‌اي قویتر داشته باشید.

 

گیاهان دارویی سال‌های متمادی در فرهنگ ایران و ایرانی نقش داشته و تقریباً بخشی از این گیاهان همواره در آشپزخانه یا گنج‍ه‌های بیشتر ایرانی‌ها وجود داشته و مردم بر زمینه آموزه‌های قدیمی از خواص چندان آن‌ها بهره گیری میکنند؛ اما حالا چند سالی میشود که برچسب دمنوش بـه دم کرده و عصاره این گیاهان زده شده

 

و شکل مدرن بـه خود گرفته هست. دمنوش‌ها همان جوشانده‌های مادربزرگ‌ها که هرکدام برای یک درد یا مریضی خوب میباشند، امروز در بسته بندی‌ها و فرم‌های کیسه‌اي یا باز در فروشگاه‌ها عرضه می شوند.صرف نظر از شکل و نامشان، باید گفت که دمنوش‌ها لذت بی مانندی دارند و اضافه بر رفع مشکلات جسمی، روح آدم را تازه می‌کنند. پس برای آشنایی با روش تهیه انواع گوناگون آن‌ها با ما همراه باشید.

 

تعداد زیادی از ما بر این باوریم که نمیتوان تغییری در عملکرد مغزی ایجاد کرد. بـه این معنا که هرکس با توانایی هایي بـه جهان می آید که تا پایان عمر با همان میزان توانایی‌ها باید زندگی کند. بـه نوعی تقدیر الهی را برای این مسئله در نظر میگیریم که بعضی افراد برحسب سرشت و خلقت خود حافظه خوبی دارند و از سوی دیگر فراموشی جزء جدایی ناپذیر زندگی بعضی دیگر از افراد هست و نمی توان برای بهبود آن کاری کرد.

 

اما باید بدانید این طور نیست. حافظه را هم مثل بسیاری دیگر از توانایی‌ها می توان تقویت کرد. شـما هم می توانید از شر فراموشی‌های گاه و بیگاه خود با مصرف دمنوش هایي که در قسمت پایین بـه آن‌ها اشاره می کنیم خلاص شوید.

 

دمنوش دارچین
درختچه دارچین همه ی ي وقت سبز هست که از همه ی قسمت‌های آن بویی مطبوع استشمام میشود، گل‌های آن در فاصله ماه‌های بهمن تا فروردین ظاهر میشود.برگ این درخت، سبز و دارای گله هایي بـه رنگ سفید هست که بـه عنوان ادویه در مواد خوراکی هم مورد بهره گیری قرار میگیرند.

 

خواص درمانی
از دارچین میتوان بـه عنوان محرک اعصاب، آرامش بخش، تقویت کننده معده، کاهنده درد کمر و مفاصل، تسریع کننده جریان خون، نیرو بخش، تقویت کننده حافظه، افزایش دهنده فشارخون، ضد دلهره و ضد بوی بد دهان بهره گیری کرد.اگر حس می کنید بیمار شده اید چای دارچین را فراموش نکنید، همین طور از خواص دیگر دارچین می توان بـه افزایش کارایی هورمون انسولین در بدن برای افرادی که مشکل دیابت دارند اشاره کرد.

 

موارد منع مصرف
مصرف دارچین برای زنان باردار زیان آور هست.مصرف بیش از حد دارچین باعث التهاب یا ورم کردن پوست، زخم‌ها و ترک‌های گوشه دهان و سوزش معده میشود.دارچین از لخته شدن خون پیشگیري می‌کند، اما مصرف بیش از حد آن باعث بروز مشکلات خونی و گردش خون میشود.

 

طرز تهیه
چند عدد چوب دارچین را در یک قوری بـه همراه آب در دمای ۸۰ درجه بـه مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه دم کنید و در صورت تمایل می توانید برای شیرین شدن آن از نبات بهره گیری کنید.اضافه کردن چند قطره آب لیموترش بـه آن باعث میشود که طبع گرم دارچین تعدیل شود.

 

دمنوش زنجبیل
زنجبیل از گیاه زردرنگ دارای رگه‌های بنفش بـه دست می آید و اگر چه معمولاًً از زنجبیل بـه عنوان ریشه آن گیاه نام برده میشود، ولی در اصل قسمت مورد بهره گیری گیاه، ساقه متورم شده زیرزمینی آن هست که ریزوم نام دارد.

 

خواص درمانی
زنجبیل بـه عنوان یک تقویت کننده حافظه، تقویت کننده معده، تقویت کننده قوای بدن، خون ساز و تنظیم کننده ادرار، برطرف کننده عطش، درمان اسهال ساده و خونی، کاهش چربی خون، بالا بردن فشارخون، ضد ضعف اعصاب، ضد نفخ، ضد رطوبت مزاج، ضد بلغم و ضد درد مفاصل بـه شمار میرود.

 

موارد منع مصرف
زیاده روی در مصرف باعث ایجاد فشارخون و ضعف نیرو جنسی میشود.زنجبیل برای افرادی که دچار زخم معده میباشند، پیشنهاد نمی‌شود و مصرف هم‌زمان آن با مصرف داروهای ضد انعقاد که برای رقیق شدن خون بهره گیری میشود منع شده هست.

 

طرز تهیه
یک قاشق چای‌خوری زنجبیل در یک لیوان آب جوش ریخته و در ظرف را بگذارید تا حدود ۱۰ دقیقه بماند. سپس با کمی عسل مخلوط کرده و میل نمایید.

 

دمنوش زعفران
گل‌های این گیاه دارای ۳ پرچم و یک مادگی هست که منتهی بـه کلاله‌ي سه شاخه بـه رنگ قرمز متمایل بـه نارنجی میشود.قسمت مورد بهره گیری این گیاه انتهای خامه و کلاله سه شاخه هست که بـه نام زعفران سرشناس هست.

 

خواص درمانی
این دمنوش برای تقویت حافظه و سلول‌های مغزی مورد بهره گیری قرار میگیرد.دمنوش زعفران خاصیت اشتهاآور داشته و در بهبود عملکرد دستگاه گوارش تأثیر دارد، همین طور بـه هضم غذا نیز کمک می کند.این دمنوش بـه خاطر فرح بخش بودن خاصیت ضد اضطراب و افسردگی دارد.

 

طرز تهیه
 بـه گزارش پارس ناز آب را در ظرف مناسبی بریزید و زعفران و عسل را اضافه و مخلوط کنید و در ظرف را گذاشته و اجازه دهید مواد روی حرارت متوسط حدود ۵ دقیقه بـه آرامی بجوشد، سپس مخلوط بـه دست آمده را از صافی عبور داده و در فنجان بریزید و سرو کنید.

معرفی بهترین دمنوش ها برای بهبود حافظه