پارس ناز پورتال

معرفی بهترین روش های تقویت حافظه

معرفی بهترین روش های تقویت حافظه

معرفی بهترین روش های تقویت حافظه 

اگر به دنبال داشتن حافظه اي قوی هستید، می‌توانید از روشهای تقویت حافظه بهره گیری کنید که بسیار نتیجه بخش و خوب میباشند. آیا تا به حال پیش آمده که به سادگی قرارها را فراموش کنید و یا وظایفتان یادتان برود؟ آیا پیش خودتان نگرانید که عقلتان را از دست بدهید؟ اصلا نترسید شما و خیلی هاي دیگر هر روز با یک مشکل نمونه درگیر هستید.

 

ما در دنیایی پر سرعت زندگی می‌کنیم که ارتباطات بسیاری دارد به همین علت فراموش کردن کارهای روزمره اتفاق میوفتد. درمورد اش فکر کنید. ۳۰ سال پیش می توانستید با بهره گیری از حافظه شماره اي را بگیرید و اصلا هم به خودتان زحمت ندهید. حالا دیگر به فهرست مخاطبین موبایل همراهمان وابسته شده ایم و اصلا نیازی به حفظ کردن آن ها نداریم.

 

تمرینات حافظه اي که یادگیری را برایتان ساده تر میکند

زمانی که میخواهیم یک چیز را به دلیل بسپاریم و حس می‌کنیم نمی‌توانیم چه اتفاقی میوفتد؟ برای حل این مشکل در زمان به عقب میرویم ، راهکارهای قدیمی را پیدا و جدیدشان میکنیم.

 

خلاق شوید و همۀ چیز را آهنگین کنید

یکی از ساده ترین راه ها برای به دلیل سپردن چیزی این هست که به آن قافیه دهیم و یک آهنگ بسازیم. برای مثال به دلیل دارم وقتی کودک بودم به اشتباه ولنتاین را دائم ولنتایم می‌گفتم برای این که مجبور شوم این کلمه را درست ادا کنم شعر ” will you be my Valentine ” را حفظ کردم چون با خواندنش مجبور می‌شدم ولنتاین را درست تلفظ کنم. همه ي وقت به دلیل آوردن چیزی که ریتم دارد برای مغز ساده تر هست چون آهنگش ما را به یاد آن خواهد انداخت.

 

اگر در به دلیل سپردن عادی مشکل دارید آن موضوع را با چیزهای دیگر همراه کنید

نام ها یکی از شایع ترین چیزهایی هست که ما فراموششان می‌کنیم، مخصوصا بعد از این که با کسی ملاقات می‌کنیم. به من گفته بودند وقتی با کسی ملاقات کردی برای فراموش نکردن نامش آن را چند بار پشت سرِ هم بگو اما من اکثر اوقات اینکار را بی فایده دیدم. من برای به دلیل آوردن نام دیگران سعی می‌کردم بین نامشان و یک شخصیت، وسیله یا هرچیز مربوط ارتباطی ایجاد کنم. با این روش به دلیل آوردن نام ها ساده تر می‌شود.

 

تصور کنید از کلمات عکس بسازید

گاهی از کلمات پر می‌شویم و فراموش می‌کنیم که می‌توانیم پا از آن ها فراتر بگذاریم. از عکسهای بهره گیری کنید تا اطلاعات را به خود یاد آوری کنید. اگر تصوری پویا داشته باشید و عادت به عکس سازی از گذشته در شما شکل گرفته باشد میتوانید به سادگی از این ترفند بهره گیری کنید.

 

گذشته از انجام کاری کمی مکث کنید و نیازهای خود برای انجام آن را تصور نمایید

چند بار تا به حال برایمان پیش آمده که به یک اتاق برویم و فراموش کنیم اصلا چرا به آن اتاق رفته ایم؟ مسلما شما هم تجربه اش کردید و خیلی هم آزار دهنده هست اما مطمئن باشید به سادگی میتوانید از آن پیشگیري کنید. کمی مکث کنید و به این فکر کنید که از آن اتاق چه میخواستید.

 

فرض کنیم برای خوردن یک لیوان آب به آشپزخانه رفته اید گذشته از رفتن به آن اتاق به چیزی که می‌خواهید فکر کنید و هنگامی که وارد آشپزخانه شدید نیز به همین شکل ادامه دهید نگذارید هیچ چیز ذهنتان را منحرف کند.

 

از همه ي مهمتر به همۀ اطلاعاتی که حاضر میباشند دقت کنید

مطمئنم همۀ شما میگویید اما من که دقت می‌کنم! کاملا درک میکنم اما وقتی با کسی در این باره به تازگی صحبت میکنم معمولا فک می‌کنیم که دقت میکنیم در حالیکه چنین نیست. وقتی نام ها را فرموش میکنیم اکثر به این دلیل هست که تحت شعاع محیط و نگرانی دیدار با کسی قرار گرفته ایم.

 

وقتی به آشپزخانه می‌رویم و یادمان می‌رود برای چه آنجاییم به این دلیل هست که یکباره به جهت هاي گوناگون کشیده می‌شویم. کمی صبر کنید، نفسی عمیق بکشید و با دقت به اطلاعاتی که در دست دارید دقت کنید.با دنبال کردن همین کارهای ساده خواهید دید آنقدرها هم که فکر می‌کنید فراموشکار نیستید.