پارس ناز پورتال

معرفی بهترین غذاهای پرکالری برای لاغر شدن

مجموعه : رژیم و تغذیه
معرفی بهترین غذاهای پرکالری برای لاغر شدن

معرفی بهترین غذاهای پرکالری برای لاغر شدن 

تعداد زیادی از غذا هاي پرکالری میباشند که می‌توانند در کاهش وزن شما تاثیرگذار باشند، ما در این مقاله این مواد خوراکی را معرفی می‌کنیم. قانون پایه برای کاهش وزن شامل میزان کالری هاي دریافتی کمتر در مقایسه با کالری هاي سوزانده شده هست. و در شرایطی که ممکن هست برای کاهش کیلوهای اضافه یک کسری کالری ایجاد کنید، این به معنای آن نیست که باید رژیم خوراکی خود را تنها بر زمینه اعداد شکل دهید.

 

در حقیقت، متخصصان تغذیه می‌گویند که مصرف بعضی مواد خوراکی با محتوای کالری بالا برای کسب موفقیت در مسیر کاهش وزن خوب میباشند. در ادامه با بعضی از این مواد خوراکی پر کالری و سرشار از مواد مغذی «فیبر، چربی، و پروتئین» که می‌توانند به لاغر شدن شما کمک کنند، اکثر آشنا میشویم.

 

آووکادو
یک سوم از یک آووکادو دارای 80 کالری هست، اما آن ها دارای تقریبا 20 ویتامین و مواد معدنی و همین طور سه گرم فیبر میباشند. این میوه با محتوای کالری بالا منبع خوبی برای پتاسیم هست، که یک ماده معدنی خوب برای مقابله با نفخ محسوب می‌شود و همین طور سرشار از چربی هاي تک غیر اشباع هست. در کنار فیبر، این چربی ها به حفظ احساس سیری در مدت زمانی طولانی‌تر کمک میکنند و هوس هاي خوراکی در طول روز را کاهش میدهند.

 

یک روش خوب برای افزودن آووکادو به رژیم خوراکی کاهش وزن بهره گیری از این میوه به همراه تخم مرغ نیمرو در وعده خوراکی صبحانه هست. اینکار موجب میشود تا روز خود را با احساس سیری و پری آغاز کنید و برای ساعت ها این احساس را حفظ کنید.

 

زرده تخم مرغ
اگر در تلاش برای کاهش وزن خود هستید، مصرف سفیده تخم مرغ به جای تخم مرغ کامل ممکن هست روشی آسان برای کاهش کالری هاي دریافتی باشد، اما اینکار در بلند مدت ممکن هست به روند کاهش وزن شما کمک نکند. زرده تخم مرغ منبع خوبی برای مواد مغذی مثل ویتامینویتامین هاي B، K، و کولین هست.

 

این مواد مغذی از عملکرد سوخت و ساز و سلامت تیروئید پشتیبانی می‌کنند، که هر دو مورد برای کاهش وزن ضروری میباشند. زرده تخم مرغ یکی از چربی ها با تراکم بالای مواد مغذی هست که می‌توانید مصرف کنید، از این رو، به جای حذف کامل آن از رژیم خوراکی خود بهتر هست حذف مواردی دیگر را برای کاهش کالری هاي مصرفی مد نظر قرار دهید.

 

لبنیات پر چرب
پیشنهاد هاي سنتی رژیم خوراکی کاهش وزن به این نکته اشاره دارند که شما باید تنها لبنیات کم چرب یا بدون چربی مصرف کنید، اما اینکار ممکن هست عمده خوب و موثر نباشد. پژوهش هاي اخیر نشان داده اند افرادی که لبنیات پر چرب مصرف میکنند دارای نرخ هاي پایین‌تر چاقی نسبت به افرادی میباشند که لبنیات کم چرب مصرف می‌کنند.

 

در شرایطی که این یافته ها میتوانند به واسطه عوامل بسیاری شکل گرفته باشند، چربی شیر حاوی اسید چربی به نام اسید لینولئیک کونژوگه «CLA» هست که می‌تواند کاهش چربی را تشویق کند. افزون بر این، چربی اضافه از لبنیات پر چرب، مثل ماست یونانی پر چرب،

 

احساس سیری و پری را بهتر ایجاد میکنند. این به معنای کاهش هوس هاي خوراکی و مصرف میان وعده ها و در کل غذا خوردن کمتر هست. هنگامی که برای کاهش وزن تلاش میکنید، برترین انتخاب برای شما مصرف نسخه هاي ساده «فاقد قند» لبنیات و افزودن میوه ها و مغزهای خوراکی تازه برای بهبود عطر و طعم و بافت انها هست.

 

مغزهای خوراکی
اگر در پی کاهش وزن هستید، بهره گیری از مغزهای خوراکی بعنوان میان وعده میتواند یک گزینش خوب باشد. آن ها سرشار از پروتئین، فیبر، و چربی هاي تک و چند غیر اشباع میباشند که در شکل گیری احساس سیری و پری برای مدت زمانی طولانی‌تر موثر عمل میکنند. گرچه باید به این نکته دقت داشته باشید که در مصرف مغزهای خوراکی نباید زیاده روی کنید. بادام و پسته بیشترین میزان کالری را ارائه می‌کنند.

 

 به گزارش پارس ناز مصرف حدود 23 عدد بادام یا 49 عدد پسته معادل دریافت 160 کالری هست. با تقسیم بندی مناسب و رعایت اعتدال در مصرف میتوانید اهداف کاهش وزن خود را با کمک مغزهای خوراکی محقق سازید.

 

روغن زیتون
روغن زیتون یکی از اجزا اصلی رژیم خوراکی مدیترانه اي محسوب می‌شود و این رژیم خوراکی بر مبنای غذا خوردن متعادل و سالم شکل گرفته هست. در نتیجه، جای شگفتی نیست که متخصصان مصرف روغن زیتون که از محتوای کالری بالا برخوردار هست را برای کاهش وزن پیشنهاد میکنند. این روغن دارای یک اسید چرب چند غیر اشباع هست که التهاب را کاهش می‌دهد. التهاب یکی از دلایل شایع افزایش وزن هست.

 

گفته میشود، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون حدود 120 کالری دارد، از این رو، بهتر هست از آن بعنوان چاشنی سالاد و برای پخت و پز سبزیجات بهره گیری شود. بهره گیری از روغن زیتون به همراه حُمُص بعنوان یک میان وعده سالم که به خوبی احساس سیری را در انسان ایجاد می‌کند نیز برای کاهش وزن بسیار پیشنهاد شده هست.