پارس ناز پورتال

معرفی بهترین ماسک ها برای صورت چرب

معرفی بهترین ماسک ها برای صورت چرب

معرفی بهترین ماسک ها برای صورت چرب 

ماسک های صورت می‌توانند شادابی و لطافت خاصی به پوست دهند و بهتر هست در طول روز از آنها بهره گیری گردد. به خصوص برای خانم ها اینکار پیشنهاد میگردد. پوست چرب معمولا مراقبت بیشتری نیاز دارد چرا که زودتر آلودگی هاي اطراف را به خود می‌گیرد.

 

بنابراین اکثر در معرض مشکلاتی نظیر جوش یا منافذ باز قرار دارد. پوست چرب معمولا چربی طبیعی بیشتری را ساخت میکند بنابراین برای نظارت این چربی نیاز هست تا مراقبت بیشتری از پوست صورت بگیرد.برای از بین بردن چربی پوست و جلوگیري از بوجود آمدن جوش و لک هاي پوستی می‌توانید

 

از ماسک صورت مخصوص پوست چرب کمک بگیرید. انواع این ماسک ها را می‌توانید در منزل و با مواد طبیعی که دارید تهیه کنید و با بهره گیری از آنها چربی پوستتان را نظارت کنید.به غیر از این که میتوانید در داروخانه ها انواع شوینده هاي صورت و ماسک هاي صورت مخصوص پوست چرب را تهیه کنید، خودتان نیز میتوانید درمانگر خودتان باشید و با بهره گیری از آن چه در منزل دارید به بهبود و بازرسی پوست چرب کمک کنید.

 

۱ » ماسک صورت موز برای پوست چرب

این ماسک صورت برترین ماسک برای پوست چرب هست. برای تهیه این ماسک به مواد زیر احتیاج هست :

 

۱ عدد موز، ۱ قاشق غذاخوری عسل و یک پرتقال یا لیمو

 

موز را له کرده و با عسل مخلوط کنید. شما میتوانید این دو را در مخلوط کن نیز با هم ترکیب کنید. چند قطره آب لیمو یا آب پرتقال به آن اضافه کنید. ماسک را روی صورت بگذارید و ۱۵ دقیقه صبر کنید. سپس پوست را با آب ولرم بشویید و در نهایت با کرم مرطوب کننده کمی چرب کنید.

 

۲ » ماسک صورت پوست پرتقال برای پوست چرب

پوست پرتقال یک ماده موثر و طبیعی برای نظارت چربی پوست هست. پوست پرتقال را خشک کنید تا حدی که بتوان آن را پودر کرد. پودر را با آب یا ماست ترکیب کنید تا یک ماسک صورت موثر برای پوست چرب بسازید.

 

این ماسک صورت طبیعی به خوبی میتواند منافذ پوست را تمیز کند و در عین حال چربی اضافی پوست را از بین میبرد.

 

۳ » ماسک صورت گوجه فرنگی برای پوست چرب

ماسک صورت گوجه فرنگی برای بازرسی چربی پوست بسیار موثر هست چرا که میزان چربی اضافی پوست را نابود کرده و در عین حال منافذ بیش از حد باز پوست را نیز به اندازه مناسب می بندد.

 

ساده ترین روش تهیه ماسک صورت گوجه فرنگی این هست که گوجه فرنگی را له کنید و روی پوست چرب بمالید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس پوست را بشویید.این ماسک را می‌توانید دو یا سه بار در هفته روی صورت بزنید تا به سلامت پوست کمک کنید.

 

۴ » ماسک صورت آب لیمو برای نظارت پوست چرب

لیمو برای پوست صورت بسیار موثر هست، برای کاهش لک و یا التهاب و همین طور برای زمانی که می‌خواهید چربی پوست را نظارت کنید. آبلیمو سرشار از ویتامین C هست، بنابراین برای پوست چرب بسیار خوب هست. فایده دیگر آب لیمو برای پوست این هست که رنگ پوست را روشن میکند.

 

افرادی که پوست چرب دارند اکثر در معرض لک، جوش هاي سرسیاه یا معمولی قرار می‌گیرند و آبلیمو به خوبی می‌تواند کاری کند تا این مشکلات پوست برطرف شوند.

 

روش کار ساده هست، می‌توانید آب لیموی طبیعی را گرفته و روی قسمت هاي چرب پوست بمالید تا از شر چربی آن خلاص شوید. حتی افرادی که احساس می‌کنند پوست بدنشان نیز چرب هست میتوانند مقداری آبلیمو به پوستشان بزنند یا در وان حمام خود آب لیمو بریزند.