پارس ناز پورتال

معرفی خودروهایی که ضریب امنیتی بالایی دارند

معرفی خودروهایی که ضریب امنیتی بالایی دارند

معرفی خودروهایی که ضریب امنیتی بالایی دارند 

حفظ ایمنی و جان سرنشینان یکی از موارد مهمی هست که در استاندارد خودروها مورد دقت قرار میگیرید حال مشاهده نمایید کدام خودروها ایمنی بیشتری دارند. 

 

تویوتا پریوس

کمتر کسی را میتوان یافت که به صنعت اتومبیل علاقه داشته باشد و پرفروش‌ترین خودروی هیبریدی دنیا را نشناسد. اولین سری تویوتا پریوس «Toyota Prius» که اولین وسیله نقلیه‌ هیبرید با ساخت انبوه در تاریخ خودروسازی دنیا هست، در سال 1376/ 1997 رونمایی شد. این ماشین که تا سال 1382/ 2003 ساخت شد،

 

در سه سال اول مختص بازار ژاپن بود و بعد از آن به انگلستان و کشور آمریکا راه یافت. پریوس نخست در ظاهر و اندازه بدنه، بین کرولا و کمری قرار می گرفت و با پیشرانه‌اي به قدرت 72 اسب بخار، مصرف سوختی در حدود پنج لیتر در 100 کیلومتر داشت. در مجموع، 123 هزار دستگاه پریوس نسل اول در کارخانه تویوتای ژاپن ساخت شد که اضافه بر موفقیت تجاری، جوایز متنوعی در بحث طراحی و فناوری‌هاي مدرن از بنیادهای مهم جهانی دریافت کرد.
معرفی خودروهایی که ضریب امنیتی بالایی دارند

پریوس واردشده به بازار ایران، مدل اصلی این خودروی هیبریدی هست که از ترکیب قوای محرکه‌ پیشرانه بنزینی و موتور الکتریکی در چرخ‌هاي جلو بهره میبرد. شاید برای توصیف طراحی این اتومبیل به کاربردن عبارت جذاب عمده مناسب نباشد؛ اما اگر بدانید برای طراحی آن از تمام امکانات مهندسی آئرودینامیک

 

به منظور کم کردن اصطکاک هوا و پایین آوردن هدررفت انرژی بهره گیری شده هست، شاید نظرتان تغییر کند. مدل 2017 این ماشین در بازار ایران حدود 180 میلیون تومان قیمت دارد.

 

لکسوس آر.ایکس

امروزه خودروهای کراس‌اوور زیادی در بازار ماشین حضور دارند که گرچه تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند. کافی هست نگاهی به لکسوس آر ایکس «RX» بیندازید تا براحتی مشخص شود، این اتومبیل و بخصوص نسل چهارم آن یک سر و گردن از سایر رقبای خود بالاتر هست. سری محصولات کراس‌اوور آر ایکس، اولین بار سال 1376/ 1997 از سوی شرکت لکسوس «که زیرمجموعه تویوتا و بعنوان برند لوکس آن به شمار میرود» معرفی شد و ساخت آن تا سال 1382/ 2003 ادامه یافت.
معرفی خودروهایی که ضریب امنیتی بالایی دارند

به علت استقبال زیادی که از این اتومبیل در سطح دنیا صورت گرفت، نسل دوم آن طراحی و ساخته شد و ساخت آن پنج سال ادامه یافت. نسل سوم آن با تغییرات فراوان از سال 1387/ 2008 به بازار آمد و توانست خود را تا سال 1394/ 2015 روی خط ساخت لکسوس نگه دارد و در نهایت نسل چهارم آن از آن سال تاکنون در حال ساخت هست.

 

مشابه نهایی آن به یک پیشرانه 5/3 لیتری V6 بهینه شده مجهز هست و به علت بازنگری‌هایي که در طراحی آن صورت گرفته، توانسته نسبت به نسل‌هاي پیشین خود قدرت و هندلینگ بالاتری داشته باشد. در ایران، نسل سوم صفر کیلومتر آن که ساخت 1392/ 2013 هست، با قیمتی حدود 600 میلیون تومان قیمت‌گذاری میشود.

 

هوندا ریج‌لاین

تاکنون این پیکاپ قدرتمند ساخت شرکت هوندای ژاپن وارد ایران نشده، اما با مرور مستندات منتشر شده میتوان به لذت سواری کراس‌اوور در یک پیکاپ پی برد. ریج‌لاین در هیبت یک پیکاپ پا به میدان مبارزه گذاشته، اما تولیدکنندگان آن اعتقاد دارند، علاقه مندان این ماشین برخلاف این تصور که قاعدتا دوستداران وانت‌ها و کامیونت‌ها میباشند،

 

غالبا آنهایی میباشند که از پشت کراس‌اوور به داخل اتاق این ماشین پا گذاشته و از سواری آن لذتی چند برابر خواهند برد. پیکاپ ریج‌لاین در مشابه پایه قیمتی حدود 30 هزار دلار «حدود 113 میلیون تومان» را برای خود در نظر گرفته که در مشابه فول آپشن این قیمت به حدود 43 هزار دلار «حدود 162 میلیون تومان» خواهد رسید.
معرفی خودروهایی که ضریب امنیتی بالایی دارند

هیوندای جنسیس جی 90

شرکت هیوندای کره برای به دست آوردن بخشی از بازار خودروهای لوکس، به ساخت مشابه جنسیس جی 90 از سال 1395/ 2016 اقدام کرد. این ماشین که شباهت زیادی به مرسدس بنز کلاس اس «S» دارد، توانسته علاقه‌مندان زیادی را به سمت خود جلب کند.

معرفی خودروهایی که ضریب امنیتی بالایی دارند

جی 90 برای اینکه بتواند در بخش‌هاي بالایی لیست برترین‌هاي سال 2017 قرار بگیرد به امکاناتی همچون بازرسی الکترونیکی 22 حالته صندلی راننده و قابلیت تنظیم عرض بالشتک‌هاي صندلی مجهز شده هست. همین طور کابین این ماشین با مواد ویژه جاذب صدا و شیشه‌هاي چند لایه عایق صدا پوشیده شده

 

و طراحی ویژه، همین طور بهره گیری از رینگ‌هاي توخالی و دوتکه‌اي هلم هولتز باعث شده، هیچ راهی برای ورود صدا به کابین جی 90 وجود نداشته باشد.

 

هیوندای النترا

یکی از محصولات قدیمی و پرطرفدار شرکت هیوندای مشابه النتراست که از سال 1369/ 1990 به بازار معرفی شد و از همان ابتدا در دنیا و خصوصا ایران مورد دقت قرار گرفت. تولیدکنندگان این ماشین در طول این سال‌ها با تغییرات مداوم توانستند پنج نسل النترا را طراحی و به بازار عرضه کنند.
معرفی خودروهایی که ضریب امنیتی بالایی دارند

النترا به علت طراحی عامه‌پسند و بهره گیری از تجهیزات رفاهی عمومی قابل دقت از یک سو و قیمتی مناسب از طرف دیگر توانسته هست موفقیت‌هاي زیادی را به دست بیاورد. این سدان متوسط خانوادگی جزو ارزانقیمت‌ترین خودروهای خانوادگی بازار اروپا و آمریکاست و در رده خودروهایی همچون کیا فورت «سراتو»،

 

دوج دارت و تویوتا کرولا قرار دارد. بهره گیری از طراحی‌هاي حساب‌شده در نمای جلو، تجهیزات ایمنی مناسب و ارگونومی آرامش‌بخش صندلی‌ها باعث شد، این ماشین جزو لیست امن‌ترین‌هاي سال قرار بگیرد.

 

هیوندای سانتافه

سانتافه نیز جزو پرطرفدارترین محصولات شرکت هیوندای کره هست که از زمان ساخت تاکنون، مدل‌هاي گوناگون آن اقبال حضور در بازار ایران را داشته‌اند و در تمام این مدت توانسته رقیب سرسختی برای محصولات ژاپنی باشد.
معرفی خودروهایی که ضریب امنیتی بالایی دارند

طراحی منحصر به فرد و ابتکاری این اتومبیل در کنار بهره گیری از مواد نخست باکیفیت در ساخت ادوات داخلی و همین طور به‌کارگیری موتور قوی و کم‌مصرف سبب شده، هر نسل سانتافه به‌آسانی بتواند بازار خود را پیدا و سازندگان خود را نسبت به ادامه ساخت دلگرم کند. طراحی به روز سانتافه چنان مورد دقت قرار گرفته

 

که طراحان هیوندای از عناصر اصلی آن در سایر تولیداتشان نیز بهره برده‌اند. توسان 2017 را می توان یکی از برترین مشابه‌هاي این روزهای بازار نام برد.

 

تویوتا هایلندر

یکی دیگر از محصولات شرکت معتبر تویوتاست که تا امروز نتوانسته راهی جاده‌ها شود. هایلندر که جزو کراس‌اوورها دسته‌بندی می شود، کمی از راو4 «RAW4» بزرگ‌تر هست و برای کسانی که معتقدند این مدل خودرویی کوچک هست میتواند انتخابی مناسب باشد.
معرفی خودروهایی که ضریب امنیتی بالایی دارند

همین طور سازندگان هایلندر برای اینکه بتوانند بیش از پیش خریداران را مجاب به بهره گیری از آن کنند، مواد نخست بادوام و گرانقیمتی که در ساخت لکسوس از انها بهره گیری میشود، در ترکیب داخلی هایلندر به کار برده‌اند. این ماشین از بسته فناوری ایمنی فعال شرکت تویوتا نیز بهره میبرد. این بسته شامل سیستم ترمز خودکار با تشخیص عابر پیاده، کروز نظارت فعال و سیستم دستیار حفظ اتومبیل در بین خطوط هست.

 

لکسوس اي‌اس350

این مدل همچنان ادامه‌دهنده راه سازنده آن هست که همانا لوکس و منحصر‌به‌فرد بودن محصول هست. اي‌اس350 «ES350» خودرویی آرام و بهینه شده همراه با طراحی مدرن و امکانات و ویژگی‌هایي هست که سرنشینانش را براحتی از سرسختی‌ها و دشواری‌هاي دنیای بیرون همچون سر و صدا و ترافیک جدا میکند. بهره گیری از انواع تجهیزات رفاهی در کنار به‌روز بودن آن ها، کوچک‌ترین نگرانی‌اي را برای سرنشینان لکسوس باقی نمیگذارد.
معرفی خودروهایی که ضریب امنیتی بالایی دارند

در طراحی بدنه این ماشین اضافه بر ایجاد حس صلابت و استواری که لازمه خط مشی طراحی شرکت سازنده آن هست، تلاش شده تمام موارد در بخش ایمنی سرنشینان و همین طور عابران پیاده رعایت شود. از ویژگی‌هاي جالبی که در اي‌اس350 وجود دارد و نمی توان آن را نادیده گرفت، وجود کتابچه‌هاي راهنمای حجیمی هست که برای مالکان آن در نظر گرفته شده هست.

 

مرسدس بنز جی‌ال‌اي

تعداد زیادی از شما منتظر اعلام نام یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان دنیا در این لیست بودید. هشتمین محصولی که توانسته در این لیست حضور پیدا کند، سری جی‌ال‌اي «GLE» مرسدس بنز هست. اگر دوست دارید علت هشتم شدن این برند مطرح جهانی را بدانید، باید بگویم در تهیه نرم‌افزارهای سیستم ایمنی

 

این اتومبیل اشتباهاتی وجود داشته و سبب شده تا سیستم طبقه‌بندی سرنشین جلو بخوبی نتواند کالیبره شود. مفهوم این خطا نیز به این معنی هست که سیستم ایمنی این اتومبیل بدرستی نمی تواند در ردیف جلو یک بزرگسال را از صندلی کودک تشخیص دهد.

معرفی خودروهایی که ضریب امنیتی بالایی دارند
همین مساله باعث شده که در تصادفات کیسه هوا عمل نکند و جراحت‌هایي به سرنشین جلو وارد شود. مشکل به همین جا ختم نمیشود و پیش از این گزارش‌هایي مبنی بر اشکالاتی در سیستم کمربند سرنشینان عقب این ماشین در مدل‌هاي 2015 نیز گزارش شده بود. این شرکت با فراخوان تعداد 47 هزار و 799 دستگاه از این کلاس

 

و  به گزارش پارس ناز کلاس جی‌ال‌ مدل‌هاي 2016 و 2017 در کشور آمریکا و اروپا به‌علت مشکلات مربوط به کیسه‌هاي هوا و کمربندهای ایمنی سعی در برطرف کردن ایرادهای آن داشته هست.

 

سوبارو لگاسی

این ماشین به طور رسمی وارد ایران نشده، اما از ایمن‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین سدان‌هاي بازار هست که باتوجه به قیمت بسیار مناسب، انبوهی از امکانات رفاهی را یدک می کشد. این اتومبیل دارای سیستم آیسایت «Eyesight» هست که شامل سیستم‌هاي ایمنی پیشرفته‌ مثل هشدار برخورد از جلو و ترمز اتوماتیک پیش از برخورد هست. این‌ها می تواند ماشین را برای پیش گیری از برخورد به طورکامل و با حداقل صدمات متوقف کند.
معرفی خودروهایی که ضریب امنیتی بالایی دارند

موسسه ایمنی بزرگراه‌هاي کشور آمریکا سیستم آی‌سایت را بعنوان یکی از برترین سیستم‌هاي ایمنی در نوع خود اعلام کرده که تهیه آن حدود 1495 دلار «حدود پنج میلیون و 600 هزار تومان» هزینه خواهد داشت. این اتومبیل به صورت استاندارد مجهز به سیستم چهارچرخ متحرک هست؛ انتخاب‌اي که معمولا در دیگر سدان‌ها وجود ندارد و به تنهایی هزینه بسیار زیادی از مالکان خواهد گرفت.