پارس ناز پورتال

معرفی رئیس جمهورهای جنجالی تاریخ کشور آمریکا

معرفی رئیس جمهورهای جنجالی تاریخ کشور آمریکا

معرفی رئیس جمهورهای جنجالی تاریخ کشور آمریکا 

کشور ایالات امریکا بعنوان نقطه تمرکز قدرت جهانی، همۀ وقت} مورد دقت بوده هست و رئیس جمهورهای این کشور نیز مورد دقت رسانه ها بوده اند. دونالد ترامپ از زمان ورودش به کاخ سفید به طور مرتب جنجال آفرین بوده هست. تازه‌ترین آن ها دادن اطلاعات محرمانه در مورد گروه تروریستی داعش به روس‌ها بوده هست. اما ترامپ تنها رئیس‌جمهور غوغایی کشور آمریکا نیست.

 

پیش از او دیگرانی ‌هم بوده‌اند. در این نوشتار با ما همراه باشید تا ۶ رئیس جمهور جنجال آفرین ایالات امریکا در طول تاریخ را بشناسید.

 

۱. توماس جفرسون، سومین رئیس‌جمهور ایالات امریکا «۱۸۰۱ تا ۱۸۰۹». گفته شد او با سالی همینگز، یک برده سیاه‌پوست، ارتباط داشته که حاصل آن یک فرزند بود. ۲۰۰ سال بعد آزمایش‌هاي دی‌ان‌اي نشان دادند که جفرسون به احتمال بسیار قوی پدر حقیقی دستکم یک فرزند همینگز بوده هست. بعضی‌ها حتی گفته‌اند که جفرسون

 

و همینگز ۴ تا ۶ فرزند داشته‌اند. گرچه در آن زمان جفرسون ارتباط با برده‌اش را تکذیب کرد و همچنان در قدرت باقی ماند. و از این رو بعنوان یک رئیس جمهور جنجال آفرین ایالات امریکا شناخته شد.

 

۲. تعداد زیادی از آمریکایی دوره کوتاه ریاست‌جمهوری وارن جی‌. هاردینگ را بدترین دوره ریاست‌جمهوری در این کشور میدانند. هاردینگ مردی به اصطلاح “زن‌باز” تمام عیار بود. او به طور همزمان با شماری از زنان دوستانش ارتباط داشت. مشهور‌‌ترین انها ارتباط‌اش با همسر یکی از قدیمی‌ترین دوستانش بود. هاردینگ برای لاپوشانی این ارتباط معشوقه‌اش را به همراه شوهرش به سفرهای تفریحی می‌‌فرستاد که خرج انها را خودش پرداخت می کرد.

 

۳. کارل برنستین و باب وودوارد، دو خبرنگار واشنگتن‌پست به واسطه ریچارد نیکسون به شهرت جهانی رسیدند. آن ها نقش اصلی را در فاش کردن رسوایی واترگیت ایفا کردند که در نهایت منجر به استعفای نیکسون شد. نیکسون حتی در آخرین لحظات استعفایش هم از تک و تا نیفتاده و ژست برنده‌ها را گرفته بود و از این رو رئیس جمهور جنجال آفرین کشور آمریکا شد.

 

۴. ریگان به معنای حقیقی کلمه عظمت کشور آمریکا را احیا کرد، آنهم با مشت آهنینی که در برابر شوروی نشان داد. با این همه ي جایگاه او زمانی به لرزه درآمد که فاش شد سازمان سیا چطور برای چندین سال ناظر آن بوده که شورشیان کنترا در نیکاراگوئه که مورد حمایت ایالات امریکا بودند، از طریق قاچاق هروئین به کشور آمریکا هزینه‌هاي خود را تأمین میکردند. این موضوع هیچ‌گاه جنجال نیافرید و تا به امروز هم نقش ریگان ناشناخته مانده هست.

 

۵. بیل کلینتون به رغم رسوایی ارتباط جنسی با مونیکا لوینسکی کارآموز کاخ سفید، که بسیار جنجال‌ساز شد، همچنان در عرصه اجتماعی و سیاسی ایالات امریکا شخصیت فعالی به شمار می آید. این رسوایی تا مرز استیضاح هم پیش رفت اما با این حال کلینتون توانست به لحاظ سیاسی از این جریان جان سالم به در ببرد.

 

۶. و حال نوبت به ترامپ می رسد؛ پدیده‌اي که خلاف همه ي رسم‌هاي دیپلماتیک رفتار کرده هست. واقعا هنوز نمی توان گفت که آیا او یک دلقک سیاسی یا عوام‌فریب خطرناک هست یا این که تنها فردی با ضریب هوشی نه عمده کافی برای پست ریاست‌جمهوری. ترامپ تازه اول راه هست اما نکته شگفت‌انگیز اینجاست که واژه “استیضاح” در همین چند ماه ورودش به کاخ سفید در محافل سیاسی واشنگتن و رسانه‌ها جا باز کرده هست.