پارس ناز پورتال

معرفی روش های آسان و ساده برای کاهش وزن

مجموعه : رژیم و تغذیه
معرفی روش های آسان و ساده برای کاهش وزن

معرفی روش های آسان و ساده برای کاهش وزن 

برای کاهش وزن اگر از دستورات ساده و آسانی هم استفاده کنیم بسیار موثر خواهد بود مانند روش هایی که ما به شما معرفی خواهیم کرد. برای کاهش وزن نیاز به روش‌های پیچیده‌ای نیست. در این مقاله به 6 روش ساده و در عین حال علمی برای کاهش وزن اشاره می‌شود:

 

1- ورزش‌های استقامتی را جایگزین انواع هوازی کنید.

نتیجه یک مطالعه در سال 2015 نشان داد افرادی که روزانه 20 دقیقه ورزش استقامتی انجام می‌دهند، در از بین بردن چربی شکم موفق‌تر از افرادی هستند که همین میزان ورزش هوازی دارند. ورزش‌های استقامتی باعث سوزاندن کالری حتی پس از پایان تمرین می‌شوند و به دلیل افزایش توده عضلانی بدن، میزان متابولیسم را بالا می‌برند.

 

در‌ضمن ایجاد تغییراتی در تمرینات استقامتی، مفید خواهد بود. اگر فقط یک یا دو بار در هفته در ورزش استقامتی شرکت می‌کنید، تعداد دفعات را افزایش دهید و اگر سه یا چهار بار در هفته انجام می‌دهید، شدت آن را افزایش دهید.

 

2- چراغ‌ها را خاموش کنید.

بر طبق نتایج یک مطالعه احتمال چاقی در زنانی که در اتاق تاریک می‌خوابیدند، 21 درصد کمتر از زنانی بود که در اتاق روشن می‌خوابیدند.

 

قرار گرفتن در معرض هر‌گونه نوری در شب، نظم متابولیسم بدن را به‌هم ریخته و بر سطح هورمون‌های تنظیم کننده گرسنگی اثر گذاشته و سبب پرخوری در روز بعد می‌شود.

 

3- در زمان صرف غذا فقط بر خوردن تمرکز کنید.

درست است که انجام چند کار در آن واحد یک نوع مهارت محسوب می‌شود، اما مطالعات نشان می‌دهد غذا خوردن هنگام انجام کارهایی مانند تماشای تلویزیون، بازی‌های کامپیوتری یا رانندگی باعث افزایش دریافت غذا در آن وعده و همچنین در سراسر روز می‌شود.

 

تنیجه یک مطالعه نشان داد که دریافت کالری در افرادی که وعده غذایی قبلی خود را حین پیاده روی خورده‌اند، بیش از 2 برابر می‌شود.

 

دلیل این اتفاق این است که وقتی شما در هنگام غذا خوردن چند کار دیگر انجام می‌دهید، مغز به‌طور کامل در مورد طعم غذا، مقدار غذای دریافتی و زمان سیری آگاهی ندارد.

 

4- از تمام گروه‌های غذایی استفاده کنید.

یک نگاه سریع به بشقاب غذای خود بیندازید: آیا کربوهیدرات‌های پیچیده، پروتئین و چربی سالم در آن وجود دارد؟ با ترکیب ساده این گروه‌های غذایی از مشکلاتی مانند افزایش ناگهانی انسولین، افت قند خون و پرخوری پیشگیری می‌کنید.

 

در حالی‌که کربوهیدرات‌ها برای تولید سریع انرژی حیاتی هستند، فیبر، پروتئین و چربی سرعت هضم و آزاد سازی کربوهیدرات را به جریان خون آهسته کرده و احساس گرسنگی را تا چند ساعت به تعویق می‌اندازند. این قانون تنها در مورد وعده‌های غذایی به‌کار نمی‌رود، بلکه در مورد میان وعده‌ها نیز صدق می‌کند.

 

به‌علاوه مطالعات نشان می‌دهد اگر به‌جای این‌که پروتئین دریافتی را تنها در یک وعده اصلی مصرف کنید، آن را در طول روز و در تمام وعده‌های غذایی پخش کنید، بدن شما عضلات بیشتری می‌سازد.

 

5- اجتماعی باشید.

دوستان خود را دست کم نگیرید. دریافت توجه و حمایت از طرف دیگران، اثر حیرت‌ آوری در رعایت رژیم کاهش وزن و موفقیت در آن دارد.

 

زنانی که پس از کاهش وزن، حمایت‌های اجتماعی را به‌طور مداوم از طرف دیگران دریافت می‌کردند، در حفظ وزن خود موفق‌تر از زنانی بودند که این کار را به‌تنهایی انجام می‌دادند.

 

اگر از بررسی برنامه کاهش وزن و انجام ورزش با دوستان یا خانواده خود، احساس راحتی نمی‌کنید، از فضای مجازی استفاده کنید. می‌توانید در یک گروه کاهش وزن عضو شوید و برنامه‌های غذایی و تمرینات خود را با آن‌ها بررسی کنید.

 

6- از بشقاب‌های کوچک‌تر استفاده کنید.

اگر تا‌کنون حقه بشقاب کوچک‌تر را نشنیده‌اید، وقت آن رسیده که سری به قفسه بشقاب‌ها بزنید. اندازه بشقاب بیش از آن‌چه تصور می‌کنید، بر مقدار غذای شما تاثیر می‌گذارد.

 

بر اساس نتایج یک تحقیق، هنگامی‌که افراد از بشقاب‌های بزرگ استفاده می‌کنند، 52% غذای بیشتری مصرف می‌کنند و 45% بیشتر از افرادی که از بشقاب‌های کوچک‌تر استفاده کرده‎‌اند، غذا می‌خورند.

 

به‌علاوه وقتی که مقدار یکسانی غذا را در یک بشقاب کوچک‌تر صرف کنید، این‌طور به‌نظر می‌رسد که غذای بیشتری میل کرده‌اید و در نتیجه در مقایسه با صرف غذا در بشقاب‌های بزرگ‌تر، بیشتر احساس سیری می‌کنید.