پارس ناز پورتال

معرفی روش های موثر برای شناخت زنان

معرفی روش های موثر برای شناخت زنان

معرفی روش های موثر برای شناخت زنان 

شناخت زنان شاید کار دشواری باشد، اما باید دقت داشت که با دقت به نکات روان شناسی میتوان تا حدودی به ماهیت زنان پی برد. با این که به نظر می‌رسد که زنان و مردان نمونه و یکسان رفتار می‌کنند، اما حقیقت این هست که یکسری تفاوت هاي اجتماعی خاصی بین آن ها وجود دارد.این تفاوت ها هنگام تشکیل خانواده، خود را بسیار نشان می‌دهند.

 

بخش اول» شناخت زن ها
تفاوت هاي بیولوژیکی
مطالعات نشان می‌دهد که به طور کلی زنان نسبت به مردان از حس بویایی و بینایی قوی تری برخوردار میباشند.احتمالا این موضوع میتواند جزئی نگر بودن زنان را توضیح دهد. زنان خاطراتی راکه دربرگیرنده احساسات مهمی هست، اکثر به یاد می آورند.بنابراین، میان جر و بحث حواس تان باشد که چه می‌گویید، زیرا او هرگز فراموش نمیکند.

 

عادت ماهیانه نیز تاثیرات متفاوتی روی زنان دارد و گاهی اوقات می‌تواند باعث تغییر حالات روحی – روانی و جسمی در آن ها شود.مثلا ممکن هست دچار تغییرات عملکرد هورمونی، دردهای فیزیکی، سستی، تهوع، افزایش میزان اشتها و یا حساسیت هاي عاطفی بشوند.

 

این عادات معمولا ماهی یک بار و هر دفعه تا 4 روز طول میکشد. بنابراین، فشارهای فیزیکی و روحی انها را در این مدت اصلا دست کم نگیرید.اضافه بر این، مشکلات احساسی روی میزان علاقه زنان به ایجاد ارتباط جنسی تاثیر گذاشته و باعث کاهش آن میشود.

 

فشارهای اجتماعی
زنان در هر جامعه اي ممکن هست با تبعیض جنسیتی مواجه بشوند و همانند مردان نتوانند سدها را کنار زده و به اهداف خود دسترسی داشته باشند.گرچه مردان هم یک نوعی دیگری از تبعیض جنسیتی را تجربه میکنند، زیرا تقریبا در تمام جوامع انها مسئول فراهم آوردن تمام احتیاجات زندگی برای خشنود کردن زنان میباشند.

 

در اجتماع به دخترانی که آرام، خوش رفتار و مطیع میباشند به دید خوبی نگاه میشود، درحالی که اگر بخواهند بسیار مطیع نباشند، به انها برچسب شورشی و یا فمینیستی زده میشود.بنابراین، اگر زنان بخواهند از رفتاری متفاوت از آن چیزی که رسم میگوید پیروی کنند، ممکن هست با پیامدهای اجتماعی ناگواری مواجه شوند و همین مساله کمی روی خلق و خوی انها اثری منفی می‌گذارد.

 

تفاوت هاي شخصیتی
در طول زندگی تان ممکن هست با زنان ورزشکار، نخبه، اجتماعی و شوخ طبع، هنرمند و یا بلند پرواز آشنا بشوید.هر زنی اهداف و ویژگی هاي شخصیتی خود را دارد؛ بنابراین، به یک دید به همه ي زنان نگاه نکنید.مثلا اگر خواهر شما اهل ورزش کردن نیست، به این معنا نیست که تمام زنان این طور میباشند.

 

دیدن ریزبینانه
سعی کنید زمانی را برای زیر نظر گرفتن زنان خانواده خود، صرف کنید.این روش برترین کار برای درک عادات و رفتار آن ها بوده و به شما کمک می‌کند تا با مواردی که منجربه ناراحتی، عصبانیت و یا هیجان در آن ها میشود، آشنا شوید.

 

پرس و جو
اگر میخواهید زنی را مفید بشناسید، بهتر هست از او سوال کنید. این یک روش اساسی برای شناخت زنان هست به خصوص اگر انها کم حرف و خجالتی باشند.بنابراین، با سوال پرسیدن می‌توانید از علاقه، عادات، سرگرمی ها، اهداف و هیجانات آن ها با خبر شوید.گاهی اوقات زنان احساس راحتی نداشته و لحن صدای شان همراه با ناراحتی و درد می باشد.

 

بنابراین، اگر احساس می‌کنید که مشکلی وجود دارد، اما وی از گفتن امتناع می‌کند، به او فرصت داده و در موقعیت مناسبی در کمال آرامش مشکل را جویا شوید.مثلا میتوانید از جملاتی همچون “به نظر ناراحت و عصبانی می آیي و من نگرانت هستم. چیزی اذیتت می‌کند؟” و یا “امروز چندان مفید نیستی. مشکلی پیش آمده هست؟” بهره گیری کنید.

 

آگاهی از تجربیات قبل
درمورد خانواده و دوران بچگی او بپرسید.گرچه او را تحت فشار نگذاشته و اجازه دهید تا رفته رفته احساسات و تجربیات قبل خود را با شما درمیان بگذارد.

 

شنونده مفید بودن
برای فهم دیگران به ویژه زنان، شنیدن بسیار مهم هست. بنابراین، سعی کنید تمام حواس تان را روی گفته ها و حالات او متمرکز شده و حتی برای درک اکثر، از آن ها سوال بپرسید.مردم و به ویژه زنان دوست دارند شنیده شوند.

 

بخش دوم» شروع یک ارتباط سالم
شروع آشنایی
از آقایان انتظار می‌رود که علاقه خود را به یک زن با روشی مناسب بیان کنند.گرچه بعضی از زنان در این اساس فعال تر بوده و ممکن هست با بیان احساسات خود نسبت به یک مرد، او را شگفت زده کنند.

 

اعتماد به نفس و شوخ طبعی
زنان به طور کلی به مردان با اعتماد به نفس و شوخ طبع تمایل بیشتری دارند.گرچه این بدین معنی نیست که سعی کنید شخص دیگری بوده و خودتان را کاملا عوض کنید.در واقع، باید سعی کنید تا حدی این ویژگی ها را در خود پررنگ کرده و روی زن دلخواه تان تاثیر بگذارید.

 

عدم مقایسه
هرگز زن مورد علاقه خود را با کسی قیاس نکنید. زیرا، زنان اغلب اوقات خود را با زنان دیگر مقایسه کرده و از این بابت احساس ناراحتی میکنند.انها مدام نگران ظاهر خویش بوده و سعی می‌کنند حتی برای خرید هم مقداری آرایش کنند تا ظاهری جذاب داشته باشند.گرچه، اگر این احساس بد را نداشته باشند، ظرفیت ها و ارزش هاي ذاتی خود را درک می‌کنند.شما نیز در گفتگو با زن ها مراقب باشید دست به کوچک‌ترین مقایسه اي نزنید.

 

اهمیت دادن به علایق و خواسته ها
بدانید زن مورد علاقه تان عاشق چه چیزی می باشد.گاهی یک رفتار پرمحبت و یا بیان جملات جذاب می‌تواند او را بیش از پیش راضی و شاد کند.پس بدین ترتیب احساس او را نسبت به خود مفید و قدردان خود کنید.

 

ادب و احترام
حتی زنان فمینیست هم از شما قدردانی خواهند کرد اگر با انها محترمانه رفتار کنید و یا بخواهید پول شام را شما بپردازید با این که ممکن هست هرگز اجازه پرداخت را به شما ندهند.

 

ستودن
زنان دوست دارند تا از زیبایی، هوش و دلنشین بودنشان تعریف شود.بنابراین، پیوسته از ظرفیت هاي ذاتی او تعریف کرده و با اینکار ارتباط تان را تقویت کنید.به او یادآوری کنید که چقدر دوست شان دارید، به انها اهمیت میدهید و چقدر برایتان منحصر به فرد میباشند.

 

چند نکته
 به گزارش پارس ناز فراموش نکنید که بعضی از زنان خوش مشرب، اجتماعی بوده و با شما دوستانه برخورد کنند.بنابراین، فرض نکنید اگر با شما گرم می‌گیرند به این علت هست که به شما علاقه دارند.در واقع، انها رفتاری دوستانه و مودبانه با شما دارند؛ بنابراین، نباید مسائل را با هم درآمیزید.در مورد ارتباط قبل خود با زنی که تازه آشنا شده اید،

 

صحبت نکنید مگراینکه، وی از شما در مورد آن سوال کند.زنان قدردان صداقت میباشند؛ بنابراین، اگر می‌خواهید همسر آینده تان با شما روراست باشد، صداقت خود را به او اثبات کنید.