پارس ناز پورتال

معرفی زیباترین گل های جهان + شخصیت شناسی گل مورد علاقه

مجموعه : عکسهای طبیعت
معرفی زیباترین گل های جهان + شخصیت شناسی گل مورد علاقه

معرفی زیباترین گل های جهان + شخصیت شناسی گل مورد علاقه

 

در اینبخش بـه معرفی زیباترین گل هاي جهان می‌پردازیم، امروز همچنین یک شخصیت شناسی فوق العاده جالب از روی گل مورد علاقه را نیز مرور می‌کنیم. هزاران گونه گل و گیاه در جهان وجوددارد، دراین بین کدام زیباترین ها هستند؟ جواب این سوال خیلی سخت اسـت اما با توجه بـه میزان فروش و رای هاي مردم امروز لیستی از زیباترین گل هاي جهان رابه همراه هم بررسی میکنیم. با پارس ناز همراه باشید.

 

گل‌ها کاربرد فراوانی دارند. از مراسم ازدواج و جشن‌ها گرفته تا مراسم تشییع جنازه تا بر سر مزار مردگان از گل‌ها استفاده میشود. عشاق برای ابراز علاقه و عشق‌شان بـه هم دیگر گل هدیه میدهند. از گل در هنر و مُد الهام گرفته میشود. گل‌ها در همه ی جا یافت می شوند و این امر بی‌دلیل نیست. گل‌ها زیبایی را در خالص‌ترین و بی‌عیب‌ترین شکل خود بـه بیننده منتقل میکنند.

 

شکوفه‌ گیلاس

اگر شـما نیز از شرکت‌کنندگان در فستیوال شکوفه‌هاي گیلاس واشنگتن باشید، نیازی بـه توصیف زیبایی شکوفه‌‌هاي گیلاس نخواهید داشت. این فستیوال یکی از زیباترین برنامه‌هاي بهاری در ایالات متحده اسـت. دراین فستیوال بیش از 3000 درخت گیلاس سرشار از شکوفه بـه دسترس نمایش درخواهند آمد. این فستیوال در روز بیست‌وهفتم مارس «هفتم فروردین» برگزار می شود کـه این روز یک روز ویژه اسـت.

معرفی زیباترین گل های جهان + شخصیت شناسی گل مورد علاقه

زیرا در بیست‌وهفتم مارس سال 1912 میلادی، یوکیو اوزاکی «شهردار توکیو» برای تقویت دوستی دو کشور تعدادی درخت گیلاس ژاپنی بـه ایالات متحده هدیه داد. دلیل خاص‌بودن درخت گیلاس، زیبایی خاص شکوفه‌هاي آن اسـت. تمام درختان گونه‌ي «پرونوس» شکوفه‌هاي زیبایی دارند، ولی در بین آن ها شکوفه‌هاي گیلاس ژاپنی از بقیه مشهور‌تر هستند. در ژاپن بـه شکوفه‌هاي گیلاس «ساکورا» گفته میشود.

 

شکوفه‌هاي گیلاس از زیباترین گلها بـه‌شمار میروند و سمبل فرا رسیدن بهار هستند؛ فصلی کـه فصل گل‌هاست. شکوفه‌هاي زیبای سفید و صورتی گیلاس در اواخر ماه مارس یا اوایل آوریل باز می شوند. زمان شکوفه‌دهی تا 14 روز طول می کشد. شکوفه‌هاي گیلاس کـه یکی از زیباترین گلهای جهان محسوب ‌می شوند در فرهنگ ژاپنی، جایگاه ویژه‌اي دارند. برای ژاپنی‌ها شکوفه‌دهی گیلاس بـه‌معنای شروعی تازه و زیبایی زندگی اسـت.

 

مرغ بهشتی

شاید نام این گل کمی گمراه‌کننده باشد. اما گیاه مرغ بهشتی، یک گیاه عجیبِ بومی آفریقای جنوبی اسـت. در زمان شکوفه‌دهی، گل‌هاي زیبای این گیاه مانند یک مرغ بهشتیِ «نوعی پرنده» در حال پرواز هستند. دلیل نام‌گذاری این گیاه نیز همین امر اسـت. گیاه مرغ بهشتی با نام گل آرزو نیز شناخته می شود. این گل زیبا و عجیب، نمادی از بهشت نیز هست. یک گیاه بالغ مرغ بهشتی از ماه مه تا سپتامبر شکوفه می دهد.

معرفی زیباترین گل های جهان + شخصیت شناسی گل مورد علاقه

در زمان شکوفه‌دهی هر گل سه کاسبرگ عمودی نارنجی و سه کاسبرگ داخلی افقی آبی دارد. این ویژگی‌ها سبب شده تا این گیاه شبیه بـه یک پرنده‌ي مرغ بهشتی درحال‌پرواز باشد کـه یکی از زیباترین پرندگان جهان اسـت. گیاه مرغ بهشتی در فضای باز بـه‌خوبی رشد می کند. این گیاه بـه نور آفتاب فراوان نیاز دارد. زمانی کـه شکوفه‌ها محو شدند، باید ساقه‌ها را ببُرید تا گیاه برای مرحله‌ي بعد شکوفه‌دهی آماده بشود.

 

قلب خونین «قلب خونین مریم»

قلب، سمبل عشق اسـت. حال گلی را در باغچه‌تان تصور کنید کـه بـه شکل یک قلب صورتی-سفید اسـت. زیبا نیست؟ البته کـه کسی نمی تواند منکر جذابیت این گل بشود. زیرا گل قلب خونین بـه‌حدی زیباست کـه میتواند توجه هر فردی رابه خود جلب بکند. این گل زیبا در بهار شکوفه می دهد ودر آب‌وهوای خنک و مرطوب بـه‌خوبی رشد می کند.

معرفی زیباترین گل های جهان + شخصیت شناسی گل مورد علاقه

در زمان شکوفه‌دهی بیش از ۲۰ گل قلبی‌شکل بر روی هر ساقه‌ي قوسی این گیاه تشکیل می شود. گل قلب خونین در رنگ‌ هاي صورتی، قرمز، زرد و سفید یافت می شود. اما آنهایی کـه گلبرگ خارجی صورتی با نوک سفید دارند، جذاب‌تر هستند. زمانی‌کـه در اثر رطوبت قطره‌ي آبی از نوک این گل آویزان می شود، این گل شبیه بـه قلبی میشود کـه در حال خون‌ریختن اسـت. علت نام‌گذاری آن نیز همین امر اسـت.

 

کوکب

در بین دوستداران گل، کوکب جایگاه ویژه‌اي دارد و یکی از زیباترین گلها در جهان اسـت. این امر بـه‌خاطر رنگ و اندازه‌هاي مختلف این گل اسـت. ۴۲ گونه‌ي مختلف کوکب در جهان وجوددارد. این گل زیبا در اندازه‌هاي کوچک و بزرگ یافت شده و اندازه‌ي آن از ۵ تا ۵۰ سانتی‌متر اسـت. کوکب را میتوان تقریباً در هر رنگی بـه‌غیر از آبی یافت.

معرفی زیباترین گل های جهان + شخصیت شناسی گل مورد علاقه

کوکب بومی کشور مکزیک اسـت، اما امروزه در سطح وسیعی کشت میشود. این گل زیبای خوش‌رنگ از اواسط بهار تا نخستین سرما شکوفه می دهد. برای افزایش شکوفه‌دهی بعدی زمانی کـه گل این گیاه از بین رفت، ساقه‌ي آنرا ببُرید.

 

نیلوفر آبی

۷۰ گونه‌ي مختلف نیلوفر آبی در جهان وجوددارد. انها تنها در زیست‌بوم‌هایي کـه آب شیرین ساکن وجوددارد، می‌رویند «مانند تالاب‌ها». علاوه‌بر جلوه‌ي زیبایی کـه نیلوفر آبی بـه محیطش می‌بخشد، می تواند با تنظیم دمای آب، زیستگاه فوق‌العاده‌اي را برای ماهیان بـه‌وجود بیاورد. علاوه‌بر گل‌هاي زیبا، برگ‌هاي نیلوفر آبی کـه در سطح آب شناور اسـت، جلوه‌ي زیبای دیگری را خلق میکند.

معرفی زیباترین گل های جهان + شخصیت شناسی گل مورد علاقه

نیلوفر آبی ساقه‌ي بلندی دارد کـه بـه کف تالاب یا دریاچه‌اي کـه گیاه در آن قرار دارد، متصل اسـت. گل‌هاي زیبای نیلوفر آبی از فصل بهار تا پاییز باز می شوند. گل‌هاي نیلوفر آبی نیز مانند برگ‌هاي آن از آب خارج میشوند. هر گل در صبح باز شده ودر غروب بسته می شود. نیلوفر آبی رنگ‌هاي مختلفی ازجمله‌ صورتی، سفید، زرد، نارنجی، بنفش و آبی دارد.

 

گازانیا

گازانیا گلی زیباست کـه شبیه بـه مینای چمنی بوده و بومی آفریقای جنوبی اسـت. این گل با نام گل گنج نیز شناخته میشود و یکی از زیباترین گل هاي جهان اسـت. گازانیا گل‌هاي خوش‌رنگ و زیبا و برگ‌هاي سبز و دراز جذابی دارد. گازانیا در جاهایی کـه نور کافی آفتاب بـه آن برسد، بـه‌خوبی رشد میکند.

معرفی زیباترین گل های جهان + شخصیت شناسی گل مورد علاقه

این گل‌هاي رنگارنگ از اوایل تابستان پدیدار می شوند و تا اوایل پاییز وجود دارند. گازانیا در رنگ‌هاي نارنجی، زرد، قرمز، صورتی و سفید یافت میشود. همان‌طوریکه اشاره کردیم گازانیا از گیاهان آفتاب‌دوست اسـت. بنابر این گل‌هاي آن هنگام غروب آفتاب بسته شده ودر روزهایی کـه دمای هوا بسیار پایین اسـت، باز نمیشوند.

 

لاله‌ مردابی «لوتوس»

اگر روزی دریک مرداب آلوده، لاله‌ي مردابی را ببینید، چـه واکنشی نشان می دهید؟ قطعا تعجب خواهید کرد. با وجود کثیفی مرداب، کسی نمی تواند بـه زیبایی لاله‌ي مردابی بی‌توجه باشد. لاله‌ي مردابی یک گل مقدس در آیین بودا بوده و سمبل پاکی، نظم آفرینش و زیبایی اسـت. لاله‌ي مردابی یکی از گل‌هاي آبی اسـت کـه در آب‌هاي کم‌عمق تیره یافت می شود. آن ها نمیتوانند در آب‌وهوای سرد بـه حیات خود ادامه بدهند.

معرفی زیباترین گل های جهان + شخصیت شناسی گل مورد علاقه

لاله‌ي مردابی برای رشد بـه نور کامل خورشید نیاز دارد. گل‌هاي روشن حساس آن در صبح‌ها باز شده و شب‌ها بسته می شوند. لاله‌هاي آبی زیبا طبق معمول در رنگ‌هاي سفید و صورتی یافت می شوند. هر لاله‌ي مردابی از چندین لایه گلبرگ و یک سر مرکزی تشکیل شده اسـت. برگ‌ها و گل‌ لاله‌ي مردابی بر روی آب شناور میماند.

 

لاله

اگر از دوستداران گل‌ها هستید، احتمالا باید نام باغ گل کوکنهوف در هلند را شنیده باشید. این باغ مساحتی ۳۲ هکتاری دارد. در بهار هر سال این باغ از میلیونها لاله‌ي بازشده پر می شود. خودتان را تصور کنید کـه در بین زمین‌هاي پر از لاله‌ها ایستاده‌اید. احتمالا این حس بشما دست می دهد کـه در بهشت هستید. زیرا لاله گل بسیار زیبایی اسـت کـه توجه‌تان رابه خود معطوف میکند.

معرفی زیباترین گل های جهان + شخصیت شناسی گل مورد علاقه

در جهان بیش از ۳۰۰۰ واریته‌ي لاله در ۱۵۰ گونه‌ي مختلف وجوددارد. این تنوع، لاله رابه یکی از محبوب‌ترین، پرکِشت‌ترین و زیباترین گلهای جهان تبدیل کرده اسـت. لاله‌ها شکلی شبیه بـه فنجان داشته ودر فصل بهار باز میشوند. این گل زیبا در رنگ‌هاي مختلف بـه‌جز آبی خالص وجوددارد. بـه‌طور طبیعی هر ساقه‌ي لاله، یک گل دارد. اما در برخی گونه‌هاي لاله، از هر ساقه بیش از یک گل میروید.

 

ارکیده

بیش از ۲۵ هزار گونه‌ي ارکیده در جهان وجوددارد. همین امر این گل رابه یکی از بزرگ‌ترین خانواده‌ي گیاهان گلدار در جهان تبدیل کرده اسـت. شـما می توانید این گل زیبا را در هر جای جهان پیدا کنید. اما چیزی کـه ارکیده را این‌قدر خاص کرده، منحصربه‌فردبودن هرگونه‌ي آن اسـت.

معرفی زیباترین گل های جهان + شخصیت شناسی گل مورد علاقه

ارکیده‌ها در انواع کوچک و بزرگ، با طول عمر کوتاه و بلند وجوددارد. علاوه‌بر این ها یکی از برجسته‌ترین نکات درباره‌ي ارکیده، رنگ‌هاي پرانرژی و زیبای آن اسـت. برخی گونه‌هاي ارکیده دقیقا شبیه بـه حیوانات و گیاهان دیگر هستند. بـه‌عنوان مثال ارکیده‌ي ابرویی زنبوری شباهت بسیار زیادی بـه یک زنبور ماده دارد. این امر با جذب زنبورهای نر، در گرده‌افشانی این گیاه نقش بسزایی دارد.

 

رز

احتمالا رز زیباترین گل جهان اسـت. انسان‌ها از سال ۵۰۰ قبل از میلاد، رزها را پرورش می‌دادند. این گیاه زیبا و معطر ارتباط کهنی با مـا آدمیان دارد. رز سمبل عشق، افتخار، ایمان، زیبایی و اشتیاق اسـت. زیبایی مهمترین عاملی اسـت کـه رز را در بین دوستداران و پروش‌دهندگان گل محبوب کرده اسـت. در جهان بیش از ۱۰۰ گونه‌ي مختلف رز وجوددارد. هرگونه‌ي رز زیبایی منحصربه‌فرد خودرا دارد.

معرفی زیباترین گل های جهان + شخصیت شناسی گل مورد علاقه

گل رزی کـه بصورت طبیعی میروید، ۵ گلبرگ و ۵ کاسبرگ دارد. تنها استثنا دراین میان، رز سریسئا اسـت کـه ۴ گلبرگ دارد. گل رز را میتوان در سایه‌هاي مختلف رنگ قرمز، زرد، صورتی، سفید و نارنجی یافت. رز سیاه و آبی خالص وجود ندارد. زیبایی رز صرفا بـه‌خاطر رنگ‌ آن ها نیست. اما در بین رزها، رنگ قرمز آن برای مـا خاص‌تر اسـت. زیرا رز قرمز سمبل عشق اسـت.

 

یاس خوشه ای

معرفی زیباترین گل های جهان + شخصیت شناسی گل مورد علاقه

یاس خوشه‌اي از گل‌هاي موردعلاقه‌ي حشراتی اسـت کـه بـه گل‌ها علاقه دارند. رنگ بنفش و سفید زیبای این گل، جلوه‌ي شگفت‌انگیزی بـه آن بخشیده اسـت. علاوه‌براین گلبرگ‌هاي کشیده‌ي آن بـه این زیبایی افزوده‌اند.

 

زنبق

معرفی زیباترین گل های جهان + شخصیت شناسی گل مورد علاقه

گل زنبق بـه حدی زیباست کـه انگار هنرمند زبردستی آنرا طراحی کرده اسـت. شاید دلیل علاقه‌مندی کلود مونه «نقاش توانای سبک امپرسیونیسم» بـه زنبق همین زیبایی آن باشد. رگه‌هایي از رنگ‌هاي بنفش، آبی، زرد و سفید ترکیب هنری مثال‌زدنی‌اي بـه زنبق بخشیده‌اند.

 

گل همیشه بهار

معرفی زیباترین گل های جهان + شخصیت شناسی گل مورد علاقه

رنگ قرمز روشن و نارنجی گل همیشه‌بهار دریک باغ سبز، شاید یکی از زیباترین جلوه‌هایي باشد کـه در جهان وجوددارد. هرچه بیشتر بـه این گل نزدیک میشوید، رنگ طلایی آن بیشتر خودنمایی می کند. لبه‌هاي خاص اطراف گلبرگ‌ها، تنوع رنگ‌هاي زیبا و شکل منحصربه‌فرد گل همیشه‌بهار بـه آن زیبایی مسحورکننده‌اي را بخشیده اسـت.

 


 

و در ادامه شخصیت شناسی از روی گل مورد علاقه

 

گل رز، لاله، آفتابگردان و … گل مورد علاقه شـما ممکن اسـت کلید شخصیت شـما را در دست داشته باشد. دراین پست، می‌­توانید دریابید کـه گل مورد علاقه شـما چـه شخصیتی بشما می‌­بخشد.

 

دوستداران گل ارکید، از یک زندگی سرشار از خوشگذرانی لذت می­‌برند

استفانی هرون «Stephanie Herron» از اسکاتس فلاورز «نیویورک» عقیده دارد کـه این شکوفه‌­هاي عجیب ودر عین حال زیبا در بین گل‌­ها بعنوان بهترین بهترین‌­ها شناخته می‌­شوند.

معرفی زیباترین گل های جهان + شخصیت شناسی گل مورد علاقه

او می‌­گوید: “البته برای این زیبایی اغلب باید بهایی پرداخت کرد، و بهای این زیبایی این اسـت کـه نگه داری از این گل می‌­تواند بسیار دشوار باشد؛ چرا کـه اگر یکی از عناصر موردنیاز این گل‌ها در محیط آن موجود نباشد، آن‌ها ممکن اسـت از نمایش کامل زیبایی خود خودداری کنند”. آیا این ویژگی‌­ها برایتان آشنا بنظر می‌­رسد؟

 

طرفداران گل لاله را می‌­توان به آسانی خشنود ساخت

اگر لاله­‌ها، گل‌هاي مورد علاقه شـما هستند، پس شـما بـه احتمال زیاد فرد فوق­‌العاده خوش­‌بینی بوده و از دوستان نزدیک بسیار پرتعدادی برخوردار می‌­باشید.

معرفی زیباترین گل های جهان + شخصیت شناسی گل مورد علاقه

هرون می‌­گوید: “گل لاله می‌­تواند در سردترین و همچنین آفتابی­‌ترین روزهای سال شکوفه دهد. او بـه خوبی با جریان همراه شده و بـه معنای واقعی کلمه آفتاب را دنبال می‌­کند.”

 

دوستداران گل شیپوری، افراد قوی و ساکتی هستند

دوستداران گل شیپوری، بـه طراحی مینیمالیستی علاقه داشته و رویکرد کلی آن‌ها در زندگی، عبارت “هر چـه کمتر، بهتر” می‌­باشد. این گل‌­ها نیازی بـه نگه‌داری ثابت و مستمر نداشته و برخلاف گل­‌هاي رنگارنگی کـه بـه دنبال جلب توجه هستند، یک دسته گل شیپوری می‌­تواند با بهره‌­گیری از زیبایی باشکوه خود، بـه تنهایی بـه عضو محوری یک اتاق تبدیل شود.

معرفی زیباترین گل های جهان + شخصیت شناسی گل مورد علاقه

هرون می‌­گوید: “گل شیپوری، گل بی­دردسری اسـت کـه بدون نیاز بـه کمک و نگه‌داری مستمر، بسیار قوی و شاداب باقی خواهد ماند. این گل، ترکیب فوق­‌العاده­‌اي از قدرت انعطاف­پذیر و ظرافت مدرن اسـت.”

 

دوستداران گل ادریسی، بازیکنان یک تیم هستند

هرون می‌­گوید: “گل‌­هاي ادریسی، تطبیق‌­پذیری بالایی داشته، همیشه شکوفه‌­هاي دیگر رابا حضور خود غنی ساخته، و قدرت و پشتیبانی بالایی رابه گل‌­هاي شکنند‌ه‌­تر ارائه می‌­دهند!

معرفی زیباترین گل های جهان + شخصیت شناسی گل مورد علاقه

با این حال، شـما نمی‌­توانید گل‌هاي ادریسی را برای مدت زمان طولانی تنها بگذارید؛ آن‌ها ممکن اسـت قوی بنظر برسند، اما واقعیت این اسـت کـه همانگونه کـه گل‌­هاي دیگر بـه کمک گل ادریسی تکیه دارند، این گل نیز بـه کمک شـما نیاز دارد.

 

دوستداران گل رز پیچیده بوده و در برابر لمس خود خاردار هستند

 

استفانی می‌­گوید: مهم نیست بـه چـه رنگی از گل رز از جمله رنگ سفید، قرمز و یا هر رنگ دیگری علاقه‌­مند باشید، در هر صورت، این گل‌­ها بسیار رمانتیک بوده و می‌­توانند همیشه ودر هر جایی مورد استفاده قرار گیرند. اما نباید اشتباه کنید! هرون می‌­گوید: گل رز با وجود جذابیت آشکار خود، یک گل خودمدافع بسیار قوی نیز بـه شمار می‌­رود.

معرفی زیباترین گل های جهان + شخصیت شناسی گل مورد علاقه

این گل زیبا، از گلبرگ‌­ها و خارها بعنوان سپر محفاظ خود استفاده می‌­کند. اگر با این گل با خشونت رفتار شود، گل رز بـه اسانی آسیب خواهد دید. بنابر این باید بـه یاد داشته باشید کـه با نهایت احترام و دقت با آن‌ها رفتار کنید.”

 

دوستداران گل گاردنیا یا یاسمن به سطح بالایی از نگهداری نیاز دارند

 

هرون می‌­گوید: “آیا شـما هم ازآن دسته از افرادی هستید کـه نمی‌­توانید خانه را بدون اعمال عطر منحصر بـه فرد و امضامانند خود ترک کنید؟ اگر چنین اسـت، گل مورد علاقه شـما می­‌تواند گل یاسمن باشد. این گل از یک رایحه شیرین، خاص و بـه‌­یاد­ماندنی برخوردار می‌­باشد.”

معرفی زیباترین گل های جهان + شخصیت شناسی گل مورد علاقه

در حالی‌کـه عطر این گل ممکن اسـت شـما را جذب نماید، با این حال بهتر اسـت زیبایی گل یاسمن را از فاصله دور تحسین نمایید، چرا کـه این گل خاص و زیبا بسیار حساس بوده و بـه اسانی آسیب می‌­بیند. هرون می‌­گوید: “تعداد زیادی از مردم ترجیح می‌­دهند بـه کلی از این گل‌­ها دوری کنند، چرا کـه نگه داری و راضی نگاه داشتن آن بسیار دشوار اسـت.

 

دوستداران گل لیلی یا سوسن به دیگران الهام می‌­بخشند

هرون می‌­گوید: “گل سوسن، یک گل دراماتیک یا نمایشی اسـت کـه دارای پتانسیل بالایی برای رشد شکوفه‌­هاي زیادی بوده و اغلب ممکن اسـت درست فهمیده نشده و یا آ‌‌‌ن‌گونه کـه باید مورد قدردانی قرار نگیرد.” گل­‌هاي سوسن می‌­توانند در رنگ‌­هاي مختلف و متنوعی «برخی بـه روشنی آتش، و برخی بـه تاریکی شب» رشدکرده ودر تمام طول سال زیبا و دلفریب باشند.

معرفی زیباترین گل های جهان + شخصیت شناسی گل مورد علاقه

هرون می­‌گوید: “این گل زمانی کـه بـه امید بـه اشتراک گذاشتن قدرت و نشاط خود با دیگران بـه سمت خورشید کشیده می­‌شود، ظاهر بلند، مغرور و با افتخاری پیدا می‌­کند.” اگر شـما علاقه زیادی بـه گل سوسن دارید، پس بـه احتمال زیاد فردی هستید کـه می­‌دانید چگونه دیگران را بالا ببرید، و همیشه سر خودرا بالا نگاه می‌­دارید.

 

دوستداران گل آفتابگردان خوشبین هستند

همان طور کـه می‌­توان از نام این گل زیبا و محبوب حدس زد، دوستداران گل آفتابگردان طبق معمول افراد خونگرم و خوشبینی هستند. شـما ازآن دسته از افراد هستید کـه نیمه پر لیوان را دیده و همیشه بـه سمت روشن و امید بخش مسائل توجه می‌­کنید.

معرفی زیباترین گل های جهان + شخصیت شناسی گل مورد علاقه

هیچ چیز نمی‌­تواند باعث شود شـما احساس ناامیدی و افسردگی نمایید. و اگر بتوانید آزادانه رشد کنید حتما بینش خود رابه طور باورنکردنی بالا می‌­برید. بـه هرحال گل آفتابگردان می­‌تواند تا بیش از 30 فوت نیز رشدکرده و بلند شود.