پارس ناز پورتال

معرفی سلاح های عجیب و خطرناکی که برای جنگ ساخته شده اند

معرفی سلاح های عجیب و خطرناکی که برای جنگ ساخته شده اند

معرفی سلاح های عجیب و خطرناکی که برای جنگ ساخته شده اند

 

امروز بـه معرفی سلاح هاي عجیب و خطرناکی کـه برای جنگ ساخته شده اند می‌پردازیم. انسان علاقه زیادی بـه ساختن انواع سلاح ها دارد، هر چـه قویتر و ویرانگر تر بهتر! قدرت تشنگی زیادی دارد و حتی زمانی کـه جهان در آرامش نسبی بـه سر میبرد هم ابر قدرت ها هم چنان در حال ایده پردازی و تولید انواع سلاح ها هستند، در ادامه عجیب ترین این سلاح ها را مرور میکنیم.

 

سگ رباتیک

در حالی‌کـه سگ ها طبق معمولً در جنگ ها برای وظایفی مانند بو کشیدن و پیدا کردن بمب بکار می‌روند، کارشناسان نظامی سعی کرده اند از این حیوان دوست داشتنی بعنوان منبع الهامی برای ساخت ربات ها استفاده کنند. با «سگ بزرگ» «Big Dog» آشنا شوید: یک ربات شبیه سگ کـه توسط کمپانی بوستون داینامیکس ساخته شده اسـت.

معرفی سلاح های عجیب و خطرناکی که برای جنگ ساخته شده اند

این ربات غول‌پیکر برای اجرای عملیات در زمین هاي ناهموار و خشن ساخته شده و می‌تواند بارهای سنگینی را دراین مناطق با خود حمل نماید و اکنون در کوهستان هاي افغانستان مورد آزمایش قرار گرفته اسـت. این روبات خیلی آرام راه رفته و سرعت چندانی ندارد اما هدف این غول ۱۰۹ کیلوگرمی سریع بودن یا آرام بودن نیست. این روبات می‌تواند تا ۴۵ کیلو گرم بار را حمل کرده تا دیگر لازم نباشد سربازان بارهایشان را روی دوش خود حمل کنند.

 

تفنگ کور کننده

این تفنگ شـما را نخواهد کشت و تنها با اشعه لیزر خود شخص را کور میکند. تفنگ PHASR معادل نظامی همان لیزرهای کوچکی اسـت کـه بـه سمت چشم افراد نشانه میرود و شخص را برای مدت معینی کور می سازد. این سلاح برای کور کردن موقتی تبهکاران و یا کسانی کـه باید دستگیر شوند بکار میرود.

معرفی سلاح های عجیب و خطرناکی که برای جنگ ساخته شده اند

تنها برای مدت کوتاهی کـه برای دستگیری لازم اسـت بینایی این افراد را از بین میبرد. با این وجود سلاح PHASR تنها یک مشکل دارد و آن هم این‌کـه سازمان ملل درسال ۱۹۹۵ بر اساس کنوانسیون ژنو، استفاده از سلاح هاي کور کننده را ممنوع کرد اسـت.

 

کانال پلاسمای لیزری

کارشناسان نظامی حتی رعد و برق را نیز بعنوان یک سلاح بکار گرفته اند. مهندسان نظامی مرکز پیکاتینی آرسنال در نیوجرسی راهی برای مهار قدرت رعد و برق یافته اند و توانسته اند سلاحی طراحی کنند کـه برای نابودی هدف اشعه هایي مانند صاعقه پرتاب می‌کند.

معرفی سلاح های عجیب و خطرناکی که برای جنگ ساخته شده اند

این کانال پلاسمایی کـه با استفاده از قدرت لیزر عمل می‌کند اهدافی را دنبال میکند کـه بهتر از هوا یا زمین رسانای جریان الکتریسیته هستند. نور لیزر با قدرت و انرژی فراوان، صاعقه را در مسیری مستقیم و باریک نگه می دارد تا بتواند بطور دقیق بـه هدف اصابت نماید.

 

پرتاب کننده انرژی پالسی

پرتاب کننده انرژی پالسی یکیدیگر از سلاح هاي غیرکشنده اسـت کـه در ارتش ایالات متحده در حال بررسی می‌باشد. هدف از ساخت این سلاح، پرتاب لیزر بـه سمت افراد اسـت کـه یک بسته پلاسمایی کوچک انفجاری را در هوای اطراف آنها ایجاد کند.

معرفی سلاح های عجیب و خطرناکی که برای جنگ ساخته شده اند

چنین پلاسمایی در تئوری میتواند موجی ایجاد کند کـه افراد مورد نظر را برای مدتی از فعالیت انداخته و احساسی دردناک را در بدن آنها ایجاد خواهد کرد.

 

موشک های کبوتری

خفاش ها تنها حیواناتی نبودند کـه در جنگ ها بعنوان سلاح بکار گرفته شدند. پروژه اي دیگر بنام «پروژه کبوتر» تلاشی بود برای ساخت بمب هایي کـه توسط کبوترها هدایت میشدند. این پرندگان طوری آموزش دیده بودند کـه وقتی عکسی از یک هدف بـه آنها نشان داده می شد موقعیت آنرا پیدا کرده و بـه آن نوک بزنند.

معرفی سلاح های عجیب و خطرناکی که برای جنگ ساخته شده اند

این تحقیقات درسال ۱۹۴۴ کنار گذاشته شد اما ۴ سال بعد بار دیگر با نام «پروژه اورکون» بازگشت. در نهایت سیستم هاي هدایت موشکی الکتریکی شکل گرفته و جای این تکنولوژی قدیمی را گرفت.

 

بمب های خفاشی

در دوران جنگ جهانی دوم، نیروهای دریایی ایالات متحده یک ایده جاه طلبانه و عجیب‌وغریب داشتند. آنها خفاش را طوری آموزش داده بودند کـه نقش بمب افکن هاي کامیکازی را بازی کنند و بدین ترتیب دیگر نیازی بـه دادن تلفات برای عملیات مرگبار نبود. یک دندان پزشک اهل پنسیلوانیا برای نخستین بار این ایده را پیشنهاد کرد کـه از غارهای پر از خفاش کوهستان هاي نیومکزیکو الهام گرفته شده بود.

معرفی سلاح های عجیب و خطرناکی که برای جنگ ساخته شده اند

بر اساس این ایده، مقداری مواد منفجره بـه بدن خفاش ها بسته شده و بـه انها آموزش داده می شد کـه با استفاده از روش صوتی خود برای پیدا کردن اهداف بـه سمت هدف هاي تعیین شده رفته و انها را نابود سازند. در حالی‌کـه از هزاران خفاش برای این پروژه استفاده می شد اما در نهایت با تولید بمب هسته اي و مشخص شدن کارآیی آن، ایده استفاده از خفاش ها بعنوان بمب کنار گذاشته شد.

 

دلفین های تهاجمی شوروی

اتحاد جماهیر شوروی نیز علاقه زیادی بـه استفاده از حیوانات در عملیات نظامی داشت و اینبار نوبت بـه دلفین هاي جنگی رسیده بود. این پروژه کـه در دهه ۱۹۶۰ راه اندازی شد سعی داشت دلفین ها را آموزش دهد کـه بتواند بـه جستجوی کلاهک هاي هسته اي موجود در دریا یا دیگر سلاح هاي مهم بپردازد.

معرفی سلاح های عجیب و خطرناکی که برای جنگ ساخته شده اند

اما شوروی تنها کشوری نبود کـه سعی داشت از دلفین ها بعنوان یک سلاح استفاده کند و ایالات متحده نیز برنامه آموزش دلفین خاص خودرا داشت. اینبار هدف حمل سلاح یا کشتن انسانها نبود زیرا این موجودات نمی توانستند بین نیروهای خودی و دشمن تفاوتی قایل شوند.

 

سلاح های هسته ای مرغی

در اوج دوران جنگ سرد، بریتانیایی ها یک بمب هسته اي ۸ تنی ساخته بودند کـه «طاووس آبی» نامیده می شد؛ یک مین هسته اي بسیار نیرومند کـه در کشور آلمان نصب شده ودر صورت حمله شوروی از شرق مورد استفاده قرار میگرفت. اما یک مشکل وجود داشت و آن هم این‌کـه در زمستان زمین آن منطقه بسیار سرد می شد و همین موضوع باعث می‌گردید کـه قطعات این بمب کارآیی خوبی نداشته باشند.

معرفی سلاح های عجیب و خطرناکی که برای جنگ ساخته شده اند

از این رو علاوه بر این‌کـه قطعات اصلی این سلاح در درون یک بافت فایبرگلاس پیچیده می شد بلکه پیشنهاد شد کـه برای گرم نگه داشتن آن از مرغ استفاده شود کـه در درون بدنه این سلاح قرار گرفته و بـه مقدار کافی غذا و آب و هوای کافی برای زنده ماندن بـه مدت یک هفته در اطراف آنها وجود داشت. گرمای تولید شده توسط بدن مرغ ها باعث می شد کـه بمب مذکور یخ نزده و بتواند درصورت لزوم آماده عملیات شود.

 

سربازهای فناناپذیر

یک راه برای ساخت یک نیروی جنگی مرگبار این اسـت کـه آنرا فناناپذیر بسازیم. آژانس پروژه هاي تحقیقاتی پیشرفته دفاعی ارتش ایالات متحده سال هاست کـه بر روی پروژه اي کار میکند کـه میتواند بـه خلق سربازانی فناناپذیر یا دست کم با توانایی زنده ماندن بسیار بالا منتهی شود. این سربازان قرار اسـت برای مدت هاي طولانی سختیهای نبرد را تحمل کرده ودر برابر چالش هاي محیطی بسیار سخت استقامت بالایی داشته باشند.

معرفی سلاح های عجیب و خطرناکی که برای جنگ ساخته شده اند

پروژه اي بنام «زره داخلی» در حال بررسی تغییرات ژنتیکی اسـت کـه بـه عده اي از گونه هاي جانوری مانند شیرهای دریایی امکان می‌دهد کـه روزها بدون استراحت سفر کرده، با مقدار کمی اکسیژن در زیر دریا زنده مانده و بدون این‌کـه خود تحت تاثیر قرار بگیرند موفق بـه کشف مواد و سلاح هاي رادیواکتیو و شیمیایی شوند.

 

گلوله های توپخانه ای توهم زا

سلاح ها همیشه برای کشتن افراد مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، گاهی میتوانند از نظر ذهنی یک نفر را ناکارآمد سازند و کارآیی او در میدان نبرد را از بین ببرند. در دهه ۱۹۵۰، آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده در حال بررسی استفاده از مواد روان گردان مانند ال اس دی در پروژه مخوفی بنام MKUltra بود.

معرفی سلاح های عجیب و خطرناکی که برای جنگ ساخته شده اند

یکی از سلاح هاي غیرکشنده اي کـه سازمان سیا دراین تحقیقات بـه آن دست یافته بود بمب BZ بود، یک بمب خوشه اي کـه با ماده روان گردان تری کوینوکلیدینیل بنزیلات پر شده بود. یکی از کسانی کـه برای آزمایش این ماده داوطلب شده بود فاش کرد کـه پس از اعمال این دارو، توهمات عجیبی داشته و حالت اضطراب شدیدی بـه او دست داده؛ بـه طوری‌كه نمی توانسته روی کاری یا چیزی تمرکز کرده و سردردهای شدیدی داشته اسـت.

 

ناو هواپیمابر یخی

در طول جنگ جهانی دوم، بریتانیایی ها بـه ایده ساخت یک ماشین قاتل ساخته شده از یخ دست یافتند: یک ناو هواپیمابر بسیار غول‌پیکر کـه در واقع یک کوه یخی تقویت شده بودو بـه آن نام پروژه «هاباکوک» «Habakkuk» داده شد. ایده اولیه این بود کـه با استفاده از صمغ یک درخت خاص و ترکیب کردن آن با یخ، یک ساختار مستحکم ساخت کـه ذوب شدن آنها ماه ها طول میکشید و نیاز بسیار اندکی بـه مواد خام دیگر برای ساخت داشت.

معرفی سلاح های عجیب و خطرناکی که برای جنگ ساخته شده اند

درصورت آسيب دیدن، تنها با ریختن مقداری آب در موضع ذوب شده یا آسيب دیده، همه ی چیز بـه حالت اولیه باز می گشت. وینستون چرچیل، نخست وزیر وقت بریتانیا درسال ۱۹۴۳ دستور ادامه پروژه را صادر کرد اما در نهایت مشخص شد کـه این پروژه عملی نیست زیرا برای ساخت آن با فریزرهای بسیار بزرگ نیاز داشت و دیگر این‌کـه چنین ساختار عظیم الجثه اي بسیار سنگین و کند بودو برای جلوگیري از ذوب شدن بـه عایق سازی با چوب پنبه نیاز داشت.

 


 

و در ادامه مواردی که انسان سعی کرده به سلاح تبدیل کند

بـه هر چیزی کـه نگاه کنید، انسانی در برهه اي از تاریخ سعی کرده آن رابه یک اسلحه تبدیل کند. انسانها در طول تاریخ بعنوان باهوش ترین حیوان روی زمین سعی داشته اند از هر وسیله اي بعنوان یک سلاح برای کشتن انسانها یا گونه هاي جانوری دیگر استفاده کند. با این هدف مـا همواره راه هایي گاه بسیار هوشمندانه و گاه احمقانه و عجیب‌وغریب را برای رسیدن بـه این هدف در پیش گرفته ایم.

 

بابیلون بزرگ

گاهی اوقات، یک سلاح بسیار عجیب‌وغریب اسـت نه بخاطر نوع خاص طراحی اش بلکه بخاطر اندازه اي کـه دارد. در دهه ۱۹۶۰، یک مخترع بریتانیایی یک ایده هولناک پیشنهاد کرد؛ ساخت سلاحی بسیار غولپیکر کـه روی زمین نصب می شد. این سلاح در واقع یک لوله ۱۵۶ متری بود کـه «بابیلون بزرگ» «Big Babylon» نام داشت و آن قدر بزرگ بود کـه از فضا نیز دیده می شد.

معرفی سلاح های عجیب و خطرناکی که برای جنگ ساخته شده اند

گرچه ساخت این سلاح غولپیکر در بریتانیا هیچ گاه مورد توجه قرار نگرفت اما در نهایت یک مخترع کانادایی بنام جرالد بول سعی داشت نمونه مشابهی را برای صدام حسین بسازد. بدین ترتیب درسال ۱۹۸۸ نمونه هاي اولیه متعددی از این سلاح ساخته شد. هدف بول از ساخت این سلاح؛ استفاده ازآن برای پرتاب ماهواره بودو استفاده ازآن در جنگ هاي متعارف امکان پذیر نبود زیرا بسیار حجیم بوده و نقل و انتقال آنها براحتی امکان پذیر نمی شد.

 

تفنگ چراغ قوه ای

جاسوسان کره شمالی گویی در دورانی شبیه عصر جیمز باند مانده اند. وقتی کـه تعدادی از اجیرشدگان این شکور سعی کردند یک فعال سیاسی بنام پارک سانگ هاک رابه قتل برسانند.

معرفی سلاح های عجیب و خطرناکی که برای جنگ ساخته شده اند

نیروهای امنیتی کره جنوبی سلاحی هاي عجیبی را از انها کشف کردند کـه ازآن میان میتوان بـه خودکارهایی سمی و یک چراغ قوه بسیار کوچک با سه سوراخ اشاره کرد کـه از آنها گلوله پرتاب می شد.

 

تفنگ حلقه گرداب

یکی از سلاح هاي غیرکشنده اي کـه هیچگاه مورد توجه قرار نگرفت تفنگ حلقه گرداب بود، تفنگی کـه حلقه هاي بسیار پرانرژی از هوا رابه سمت افراد شلیک کرده و می توانست آنها را نقش بر زمین کرده یا حلقه هایي شبیه دونات و آغشته بـه مواد شیمایی رابه سمت انها اسپری نماید. این پروژه از سال ۱۹۹۸ در ارتش ایالات متحده مورد بررسی قرار گرفت.

معرفی سلاح های عجیب و خطرناکی که برای جنگ ساخته شده اند

پروژه مشابهی با نام توپ گرداب نیز توسط نازی ها در طول جنگ جهانی دوم بکار گرفت شد تا با استفاده از گلوله هاي بزرگ هوا کـه از زمین پرتاب میشدند، هواپیماهای متفقین را سرنگون سازند. این پروژه هیچگاه وارد مرحله عملی نشد زیرا هدف قرار دادن هواپیماها بوسیله این سلاح با آن سرعت سرسام آور در چنین ارتفاعاتی غیرممکن بود.

 

تفنگ جنسی

درسال ۲۰۰۵، پنتاگون فاش کرد کـه رهبران نظامی این کشور دورزمانی قصد داشته اند پروژه ساخت یک سلاح شیمایی را مورد بررسی قرار دهند کـه نیروهای دشمن را از لحاظ جنسی بسیار آسیب پذیر کرده و میل جنسی آنها رابه شدت افزایش می داد. آزمایشگاه رایت درسال ۱۰۰۴ بیش از ۷٫۵ میلیون دلار دریافت کرد تا سلاحی بسازد کـه می توانست هورمونی کـه بطور طبیعی در مقدار کم در بدن وجوددارد رابه بازرسی خود درآورد.

معرفی سلاح های عجیب و خطرناکی که برای جنگ ساخته شده اند

وقتی کـه نیروهای دشمن این ماده شیمیایی را استنشاق کرده و یا از طریق پوست وارد بدن آنها می شد نمی توانستند میل جنسی خودرا بازرسی کنند. اما این پروژه بدلیل این‌کـه بسیار غیراخلاقی و منزجر کننده بود کنار گذاشته شد.

 

جنگجویان هیبریدی انسان – شامپانزه

عده اي از سلاح هاي عجیب غریبی کـه در اسناد تاریخی بـه آنها اشاره میشود حقیقتاً باورکردنی نیستند. در دهه ۱۹۲۰، یک محقق روسی بنام ایلیا ایوانف قصد داشت نمونه هیبریدی از انسان و شامپانزه بسازد. دراین پروژه، شامپانزه ماده توسط اسپرم انسان بارور می شد اما این پروژه موفقیت آمیز نبود.

معرفی سلاح های عجیب و خطرناکی که برای جنگ ساخته شده اند

بعد ها ایوانف بـه آفریقا سفر کرده و این آزمایش را در جهت مخالف و بدون رضایت افراد انجام داد. بعد ها گفته شد کـه این پروژه غیر اخلاقی و غیرانسانی، هدف جوزف استالین برای ساخت ابرجنگجوهایی هیبریدی بوده اسـت.

 

لباس های نامرئی

درسال ۲۰۱۶، ایالات متحده برای ساخت یونیفورم هاي نامرئی مناقصه برگزار کرد. هنوز مشخص نیست کـه چـه پیشرفت هایي دراین پروژه صورت گرفته اسـت اما ایده استفاده از یک لباس برای نامرئی کردن اشیاء یا انسانها در طول موج هاي خاص کار غیرممکنی نیست. درسال ۲۰۰۶، محققان دریافتند کـه استفاده از نور برای نامرئی کردن برخی اشیاء کـه از مواد خاصی ساخته شده اند غیرممکن نیست.

معرفی سلاح های عجیب و خطرناکی که برای جنگ ساخته شده اند

درسال ۲۰۱۵ نیز محققی ادعا کرد سرامیکی ساخته کـه بسیار نازک بوده ودر طول موج هاي مختلف نامرئی اسـت. بمب افکن هاي پنهانکار نیز از سیستم هاي عایق خاص استفاده میکنند کـه انها را در برابر رادارها و نور مادون قرمز تقریبا بطور کامل نامرئی می سازد و دیدن آنها در طیف هاي رنگی قابل دیدن بسیار سخت اسـت.

 

اشعه های دردناک

وقتی کـه پای سلاح بـه میان می‌آید، شاید یک سلاح نتواند و نخواهد شـما را بکشد اما بی شک درد زیادی بشما وارد خواهد کرد. ارتش ایالات متحده، روی ساخت یک سلاح غیرکشنده بنام «سیستم انکار فعال» کار میکند کـه از خود اشعه هاي دردناکی تولید می‌نماید. این اشعه با امواج رادیویی بدن افراد را از راه دور مورد هدف قرار میدهد بدون این‌کـه نیازی بـه کشتن آنها باشد.

معرفی سلاح های عجیب و خطرناکی که برای جنگ ساخته شده اند

هدف از ساخت این سلاح دور نگه داشتن افراد از پایگاه هاي نظامی اسـت بدون این‌کـه کسی کشته شود. اکنون این سلاح بر روی ماشین نصب شده اما هدف اصلی این اسـت کـه نمونه هاي کوچکتری ازآن تولید شود. بعد ها درسال ۲۰۱۲ اعلام شد کـه نمونه هاي کوچکتری با موفقیت دریک مرکز تحقیقات نظامی در لس آنجلس آزمایش شده اسـت کـه برای مبارزه با شورش زندانیان موثر واقع میشود.

 

نارنجک چسبنده

نارنجک چسبنده یکیدیگر از سلاح هاي عجیب غریبی بود کـه توسط بریتانیایی هاي در طول جنگ دوم جهانی مورد استفاده قرار گرفت. برای استفاده از این سلاح، سربازان می بایست یک گیره را بیرون می کشیدند تا نارنجک آماده انفجار شود ودر ادامه با استفاده از روکش چسبنده اش آن رابه تانک هاي دشمن می چسباندند. گرچه کمیته سلاح هاي انفجاری با این ایده مخالفت کرد اما وینستون چرچیل از طرفداران آن بود.

معرفی سلاح های عجیب و خطرناکی که برای جنگ ساخته شده اند

در طول جنگ جهانی دوم بیش از ۲٫۵ میلیون بمب چسبنده تولید شده ودر شمال آفریقا، یونان و دیگر مناطق مورد استفاده قرار گرفت. این بمب ها دارای نواقصی نیز بودند؛ برای مثال اگر نارنجک کثیف بود بـه بدنه تانک نمی چسبید ودر مقابل براحتی بـه یونیفورم سربازان خودی می چسبید. بدین ترتیب در چنین شرایطی سربازان تنها ۵ ثانیه برای جدا کردن نارنجک از لباس خود وقت داشتند.

 

تفنگ پاکل

تفنگ پاکل توسط یک حقوقدان بنام جیمز پاکل درسال ۱۷۱۸ در انگلستان بـه ثبت رسید. این تفنگ بجای استفاده از گلوله هاي گرد از گلوله هاي مربعی استفاده می‌کرد کـه برای وارد کردن بیشترین درد و جراحت بـه هدف طراحی شده بودند. بر اساس گواهی ثبت اختراع این تفنگ،هدف از ساخت آن ترغیب کردن ترک ها بـه گرویدن بـه مسیحیت بوده.

معرفی سلاح های عجیب و خطرناکی که برای جنگ ساخته شده اند

زیرا اینکار از نظر سازنده فواید فرهنگی و تمدنی بسیاری داشت. این تفنگ می توانست ۹ گلوله در دقیقه شلیک کند و نخستین مسلسل جهان بود. با این وجود تفنگ پاکل هیچگاه مورد استفاده ارتش بریتانیا قرار نگرفت زیرا مکانیزم پرتاب آن کارآیی زیادی نداشت.

 

استتار کوانتومی

اگر فکر میکنید پیدا کردن کسیکه استتار کرده کار سختی اسـت، بهتر اسـت تکنولوژی را تصور کنید کـه باعث شکست امواج نور در اطراف یونیفورم سربازان شده و آنها را نامرئی می سازد.

معرفی سلاح های عجیب و خطرناکی که برای جنگ ساخته شده اند

این همان ایده اي اسـت کـه در زمینه استتار یا پنهانکاری کوانتومی مورد استفاده قرار میگیرد. هنوز این تکنولوژی در مرحله آزمایش بوده و نتایج عملی آن مشخص نشده اسـت.

 

تفنگ ژیروجت

وقتی کـه میتوانید با یک سلاح کـه از سوخت راکتی استفاده می‌کند افراد دشمن را مورد هدف قرار دهید چراباید بـه گلوله هاي معمول بسنده کنید؟ این همان ایده اي اسـت کـه منجر بـه ساخت تفنگ کوتاه ژیروجت در دهه ۱۹۶۰ شد. این تفنگ بجای استفاده از گاز فشرده شده کـه در سلاح هاي معمول برای پرتاب گلوله مورد استفاده قرار میگیرد، نیازی بـه خشاب هاي فشرده شده یا فشرده سازی گاز نداشت.

معرفی سلاح های عجیب و خطرناکی که برای جنگ ساخته شده اند

بهمین دلیل بسیار سبک بود. در واقع گلوله هاي این سلاح برای پیش رفتن در لوله از سوخت راکتی استفاده می‌کردند. بدین ترتیب آنها زمانی کـه از نوک گلوله خارج می‌شدند در بیشترین سرعت خود قرار داشتند. اما این سلاح در هدف گیری بسیار کم دقت بودو تنها چند نمونه اولیه ازآن ساخته شد.