پارس ناز پورتال

معرفی سه ورزش مفید برای مادران باردار

معرفی سه ورزش مفید برای مادران باردار

معرفی سه ورزش مفید برای مادران باردار 

در دوران بارداری میتوان ورزش نیز انجام داد، اما کاملا نظارت شده، ما در این مقاله سه ورزش بسیار خوب و کاربردی را برای مادران باردار معرفی میکنیم. وقتی به سه ماهه سوم بارداری خود می‌رسید و تدریجی به روز به جهان آوردن بچه نزدیک میشوید، نیاز دارید تمرینات و ورزش هایي را در برنامه هرروز تان بگنجانید.

 

این ورزش ها عضلاتی را تحت تاثیر قرار میدهند که از آنها در پروسه ي سخت به جهان آوردن نوزاد بهره گیری خواهید کرد. انجام ورزش بارداری درست مانند تمرین کردن هاي گذشته از یک مسابقه ماراتن، بدن شما را آماده و همه ي چیز را ساده تر میکنند.در این جا سه مورد ورزش بارداری آسان و پایه اي را به شما معرفی می‌کنیم :

 

۱ » بچه را بغل کن

با نزدیک شدن به زایمان، هیچ چیز مهم تر از بازرسی و قوی کردن عضلات میانی بدن « core » نیست. عضلات عمیق میانی و عضلات کف لگن، بچه ي سنگین و بزرگی که حمل میکنید را حمایت می‌کنند.در ورزش بارداری “بچه را بغل کن ” عضلاتی درگیر میشوند که تمامی قسمت میانی بدن را در بر گرفته و از پشت به ستون فقرات متصل میباشند.وقتی درد زایمان شروع میشود این عضلات میباشند که به رحم فشار می آورند و بچه را سمت به جهان آمدن هل می‌دهند.

 

ورزش بارداری “بچه را بغل کن ”
 به گزارش پارس ناز یکی از دست هاي تان را زیر جناق سینه و روی شکم قرار دهید، دست دیگر تان را زیر ناف بگذارید. یک دم عمیق از بینی بگیرید و اجازه دهید شکمتان پر از هوا شود و عضلات دور آن آرام و ریلکس باشند. از طریق دهان بازدم کنید و تصور کنید بچه را با ستون فقرات بغل میکنید در حالیکه عضلات احاطه کننده شکمی منقبض میباشند و کمر را صاف و محکم نگه داشته اید.

 

برای ابتدای کار جلوی آینه اینکار را انجام دهید و مشاهده نمایید تا چقدر میتوانید بچه را به ستون فقرات نزدیک کنید و شکمتان را تو ببرید.

 

۲ » اسکوات با پاهای باز از طرفین « پلیه – Plié »

این ورزش بارداری برای تقویت عضلات پا و باسن بسیار خوب هست.اگر می‌خواهید زایمان طبیعی داشته باشید، به عضلات پای قوی نیاز دارید. حتی اگر در فکر زایمان طبیعی هم نیستید با ورود به روزهای آخر حاملگی و بزرگ وبزرگ تر شدن جنین، نیاز شما به تحمل وزن اکثر روی پاهایتان به حداکثر خود خواهد رسید.

 

از طریق بینی دم بگیرید و زانوها را خم کنید تا به آرامی در حالت پلیه قرار بگیرید. از طریق دهان بازدم کنید و کف لگن را بالا ببرید و با بغل کردن بچه به روش گذشته، به حالت نخست برگردید.

 

۳ » کشش عضلات زیرین لگن

با رسیدن سه ماهه آخر دوران بارداری باید لگن خود را آماده باز شدن و بیرون آمدن بی دردسر بچه کنید.یک آجر یوگا یا چند بالش را کنار دیوار قرار دهید. در حالت ایستاده به دیوار تکیه دهید، در حالی‌که پاهایتان صاف جلویتان هست. تدریجی روی دیوار لیز بخورید و پایین بیایید تا لگنتان کاملا باز شود. انقدر پایین بروید تا به بالش یا آجر یوگا برسید.

 

پایین که رسیدید زانوها را با فشار آرام به ران ها، از هم دور کنید تا لگن حسابی باز شود. حدود یک دقیقه بمانید و دوباره این حرکت را تکرار کنید.با انجام ورزش بارداری مناسب و به طور مرتب می‌توانید تا حد زیادی از سختی زایمان بکاهید.