پارس ناز پورتال

معرفی صبحانه ای برای شادابی پوست

معرفی صبحانه ای برای شادابی پوست

معرفی صبحانه ای برای شادابی پوست 

شما می‌توانید مواد خوراکی خوب برای پوست را در وعده صبحانه میل نمایید تا در همان اول صبح برترین فواید برای پوستتان را کسب کنید. دنبال کردن یک رژیم خوراکی متعادل و مغذی میتواند راهی برای پیش گیری از چین و چروک هاي صورت، افزایش نم موها و ترمیم سلول هاي صدمه دیده در سراسر بدن شما باشد.

 

افزودن ویتامین ها، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی به وعده صبحانه، علامت هاي پیری را به طور معجزه آسایی از شما دور می‌کند. در این جا ۶ انتخاب خوراکی با خاصیت ضد پیری در وعده صبحانه، معرفی شده هست:

 

گردو: منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 برای نمناک نگه داشتن پوست و مو هست. گردو از ویتامین اي نیز سرشار هست؛ آنتی اکسیدانی که منجر به تعمیر سلول هاي سراسر بدن میشود. املاح معدنی موجود در گردو از جمله مس، موجود تقویت تراکم استخوان ها می‌شود.

 

بلغور جو: جو از شاخص گلیسمیک پایینی برخوردار هست و مصرف آن در وعده صبح به کاهش کلسترول، بهبود هضم غذا و حفظ وزن در محدوده تندرست کمک میکند. مصرف جو برای کاهش سرعت تشکیل چین و چروک هاي صورت خوب هست و باعث کاهش التهاب بدن و کاهش قند خون نیز میشود.

 

جوانه بروکسل: منبع خوبی از ویتامین آ برای نمناک نگه داشتن موها و پوست هست. این گیاه منبع فوق العاده از فولات نیز بوده و مصرف آن از اثرات زیان آور نور خورشید به طور چشمگیری پیشگیري می‌کند.

 

کیوی: کیوی سرشار از ویتامین ث برای فرآوری کلاژن پوست هست و مطالعات منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشانداده که دریافت سطوح بالای ویتامین ث منجر به کاهش چین و چروک هاي صورت و خشکی پوست میشود. ویتامین ث یک آنتی اکسیدان قوی برای مبارزه با رادیکال هاي آزاد ناشی از استرس هاي

 

محیطی از جمله اشعه ماوراء بنفش خورشید و آلودگی هوا نیز هست. کیوی را به همراه ماست یونانی که سرشار از پروتئین هست و بلغور جوی دو سر که منبع غنی از منیزیم محسوب میشود، در وعده صبحانه میل کنید.

 

ماهی قزل آلا: این نوع ماهی منبع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ برای تقویت پوست و افزایش انعطاف موها هست. تحقیقات نشان میدهد که امگا ۳ به حفظ توده عضلانی، ترمیم بافت و فرآوری هورمون کمک میکند. افزودن ماهی به رژیم خوراکی صبحگاهی به همراه آووکادو که غنی از ویتامین اي بوده و از شما در مقابل اشعه یو وی آفتاب محافظت میکند، بسیار سودمند هست.

 

کلم پیچ: کلم پیچ از سبزی ها تیره رنگ نیرومند با خاصیت آنتی اکسیدانی هست. ویتامین آ موجود در این سبزی به فرآوری سبوم کمک میکند و منجر به افزایش نم موها میشود. اضافه بر این کلم پیچ منبع غنی از ویتامین ث نیز بوده و به ساخت کلاژن، کمک میکند. کلم پیچ را همراه با تخم مرغ برای حفظ سلامت پوست، تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش توده عضلانی به وعده صبحگاهی تان اضافه کنید.