پارس ناز پورتال

معرفی غذای ملی کشورها | غذاهای معرف کشورهای مختلف

معرفی غذای ملی کشورها | غذاهای معرف کشورهای مختلف

معرفی غذای ملی کشورها | غذاهای معرف کشورهای مختلف 

در اینبخش بـه معرفی غذای ملی کشورها میپردازیم. غذاها هم میتوانند معرف یک کشور باشند، مثلاً قورمه سبزی و کباب کوبیده همه ی رابه یاد ایران می اندازد و غذا هاي تند نیز همه ی رابه یاد هندوستان می اندازد. امروز هم مروری داریم بـه غذاهایی کـه میتوانند یادآور یک کشور و یک ملت باشند. از همبرگر تا سوشی و از شرق تا غرب با برترین هاي هر کشوری آَنا میشویم. با پارس ناز همراه باشید.

 

غذای ژاپن سوشی | Sushi

سوشی یکی از مشهور ترین غذا هاي ژاپنی اسـت کـه با ظاهر زیبا و تنوع فراوانی کـه دارد در سرتاسر دنیا محبوب و پرطرفدار شده اسـت. این غذا عمدتا از ترکیب نوعی لجن و برنج پخته شده بـه همراه سبزیجات دیگر آماده میشود و غذای ملی کشور ژاپن اسـت.

معرفی غذای ملی کشورها | غذاهای معرف کشورهای مختلف

سوشی در طریقه سنتی با استفاده از ماهی خام تهی می‌شود، اما ازآن جا کـه بسیاری نمیتوانند ماهی خام را تحمل کنند با ماهی پخته و حتی سوخاری هم آماده میشود. آشپزی ژاپن جزء سلامت ترین غذاهاست و سوشی هم بعنوان غذای ملی کشور ژاپن بـه خوبی فرهنگ آشپزی سالم این کشور را نشان میدهد.

 

غذای مالزی ناسی لماک | Nasi Lemak

غذای ملی کشور مالزی غذایی برنج و خوش عطر و بو بنام ناسی لماک اسـت کـه از برنج پخته شده در شیر نارگیل، علف لیمو، زنجبیل و سایر ادویه هاي خوشبو آماده میشود. ناسی لماک البته در کشور هـای همسایه مثل سنگاپور، برونئی و جنوب تایلند هم مصرف میشود اما غذای ملی مالزی بـه شمار می‌رود.

معرفی غذای ملی کشورها | غذاهای معرف کشورهای مختلف

این برنج خوشبو طبق معمول همراه با تخم مرغ آبپز، سس سامبال و بادام زمینی بوداده شده و … سرو میشود. ازآن جا کـه ذائقه مـا ایرانی ها با برنج سازگار اسـت مطمئنا با این غذا هم رابطه خوبی برقرار خواهید کرد و از طعم خوش عطر و بوی آن لذت خواهید برد. بنابر این اگر بـه مالزی سفر کردید حتماً ناسی لماک را امتحان کنید.

 

غذای مکزیک تاکو | Taco

تاکو هم یکی ازآن غذا هاي مشهوری اسـت کـه امروزه در سرتاسر دنیا محبوب و پرطرفدار اسـت. این غذای مکزیکی از نان تورتیلا تا شده آماده میشود کـه داخلش با مواد مختلف پر شده اسـت. تاکو غذای ملی کشور کشور مکزیک اسـت ودر تهیه آن از انواع گوشت بره، گاو، مرغ، غذای دریایی و سبزیجات و پنیر میتوان استفاده کرد.

معرفی غذای ملی کشورها | غذاهای معرف کشورهای مختلف

تاکو ازآن دست غذاهایی اسـت کـه باید با دست خورده شود و بدلیل طعم لذیذ و سس هاي خوشمزه اي کـه همراهش خورده می‌شود نه تنها در کشور مکزیک بلکه در سرتاسر دنیا محبوب اسـت. تاکو طبق معمول همراه با سس سالسا، فلفل چیلی، آووکادو، جعفری ساتوری شده، گوجه، پیاز و کاهو سرو می‌شود. غذا هاي مکزیکی بـه خوشمزه بودن مشهور هستند ودر این میان، تاکو از همه ی مشهور تر و محبوب تر اسـت.

 

غذای هند چیکن تندوری | Tandoori Chicken

نام بردن از یک غذای مشهور هندی واقعا دشوار اسـت؛ چرا کـه بـه هر گوشه از این کشور پهناور کـه سفر کنید با آداب و رسوم و غذا هاي متفاوت و متنوعی روبه‌رو خواهید شد. با این حال، عده اي از غذا هاي هندی بیش از همه ی شهرت پیدا کرده اند و بعنوان غذای ملی کشور هند محسوب می‌شوند. برای تهیه چیکن تندوری مرغ را در ترکیبی از ماست و ادویه هاي خوشبو هندی مزه دار میکنند و بعد داخل تنور سنتی «هیزمی» کباب می‌کنند.

معرفی غذای ملی کشورها | غذاهای معرف کشورهای مختلف

این مرغ بسیار خوشمزه و خوش عطر و بو اسـت ودر رستوران هاي هند طبق معمول همراه با برنج یا نان هندی خورده میشود. هرچند امروزه در سرتاسر دنیا رستوران هاي هندی زیادی وجود دارند و این غذا را سرو می‌کنند اما مطمئنا امتحان کردن آن در خودِ کشور هند لطف و صفای دیگری دارد. بنابر این اگر بـه هند سفر کردید حتماً چیکن تندوری را امتحان کنید.

 

غذای مجارستان گولاش | Goulash

گولاش غذای ملی کشور مجارستان اسـت ودر واقع یک نوع خوراک خوشمزه اسـت کـه از ترکیب گوشت، حبوبات و ادویه هاي مختلف مثل پاپریکا آماده میشود. گولاش امروزه علاوه بر مجارستان، در کشور هـای اروپای مرکزی و بخش هایي از اروپای شرقی هم متداول اسـت، اما اصالتا این غذا متعلق بـه مجارستان اسـت.

معرفی غذای ملی کشورها | غذاهای معرف کشورهای مختلف

جالب اسـت بدانید کـه این غذا ریشه در قرون وسطی دارد و ابتدا غذای چوپانانی بود کـه دور از خانه در دل طبیعت بودند. بعد ها مواد دیگری بـه این خوراک اضافه شد و بـه شکل گولاش امروزی در آمد. در حال حاضر خوراک گولاش غذای ملی کشور مجارستان و نماد و نماد این کشور محسوب می‌شود.

 

غذای برزیل فیجوادا | Feijoada

اگر بـه برزیل سفر کنید در تمام رستوران ها با غذای فیجوادا روبه‌رو خواهید شد. این غذا در واقع نوعی خوراک و خورش اسـت کـه از ترکیب لوبیا سیاه، گوشت و سبزیجاتی مثل گوجه، سیب زمینی و هویج آماده میشود.

معرفی غذای ملی کشورها | غذاهای معرف کشورهای مختلف

در آخر همراه با برنج یا نان سرو میشود. جالب اسـت بدانید کـه این غذا اصالتی پرتغالی دارد اما امروزه آنقدر وارد فرهنگ و آشپزی برزیل شده کـه غذای ملی این کشور محسوب می‌شود.

 

غذای بنگلادش برنج و ماهی | Fish and Rice

غذای ملی کشور بنگلادش نوعی ماهی پلو اسـت کـه با استفاده از نوعی ماهی خاص آماده میشود. بنگلادشی ها عاشق آن هستند و آنرا معرف آشپزی خود می‌دانند.

معرفی غذای ملی کشورها | غذاهای معرف کشورهای مختلف

برای تهیه این غذای خوش طعم، ماهی را مزه دار می‌کنند و بعد داخل برگ موز بخارپز میکنند. طبق معمول مقداری از سسی کـه ماهی در آن مزه دار شده را کنار می گذارند ودر آخر روی ماهی پخته شده می ریزند. این ماهی خوشمزه همراه با برنج ساده و سبزیجات سرو میشود ودر بنگلادش بسیار محبوب و پرطرفدار اسـت.

 

غذای آذربایجان دلمه | Dolmasi

دلمه در تعداد زیادی از کشور هـای خاورمیانه و مدیترانه مثل ایران خودمان رایج و متداول اسـت. دلمه انواع مختلفی دارد ودر سبزیجات مختلف مثل بادمجان، گوجه، کلم و … می‌توان آنرا تهیه کرد. با این حال دلمه برگ مو بیش از همه ی محبوبیت دارد ودر تعداد زیادی از کشورها آماده میشود.

معرفی غذای ملی کشورها | غذاهای معرف کشورهای مختلف

اما بیش از همه ی در کشور آذربایجان می‌توان این غذای لذیذ و خوشمزه را پیدا کرد و آذری ها دلمه را غذای ملی کشور آذربایجان میدانند. همانطور کـه احتمالا میدانید برای تهیه دلمه، گوشت چرخکرده، برنج و سبزیجات خوشبو رابا هم ترکیب میکنند و بعد، مایه دلمه را لای برگ هاي تازه و جوان مو می پیچند یا داخل بادمجان، کدو سبز و .. قرار می‌دهند و با سس مخصوص می پزند.

 

غذای فرانسه کرپ | Crepe

فرانسه بخاطر غذا هاي لذیذ و خوشمزه اش شهرت دارد و تعداد زیادی از غذا هاي فرانسوی در زمره محبوب ترین غذا هاي جهان قراردارند. اگر بخواهیم یک غذای فرانسوی را بعنوان غذای ملی این کشور نام ببریم کمی کارمان دشوار خواهد بود. با این حال، خود فرانسوی ها کرپ کـه نوعی پنکیک نازک اسـت را غذای ملی کشور فرانسه میدانند و بسیار بـه آن علاقه مندند.

معرفی غذای ملی کشورها | غذاهای معرف کشورهای مختلف

کرپ با استفاده از آرد گندگ آماده میشود و بـه صورت یک پنکیک یا نان خیلی نازک سرخ می‌شود و بعد داخل آن مواد مختلفی قرار میدهند و کرپ را روی مواد تا می‌کنند. داخل کرپ میتوان هم مواد شیرین مثل مربا، شکلات، خامه و … ریخت و هم آن رابا مواد شوری مثل سوسیس، پنیر، قارچ و … پر کرد و بهمین شکل سرو کرد.

 

غذای تایلند پاد تای | Pad Thai

آخرین موردی کـه بشما معرفی میکنیم غذای ملی کشور تایلند اسـت. پاد تای یا پد تای کـه بـه نودل سرخ شده تایلندی هم شهرت دارد غذای ملی این کشور اسـت و نماد و نماد تایلند محسوب می‌شود. این غذای خوشمزه از نودل برنج سرخ شده همراه با تخم مرغ همزده، سس ماهی، بادام زمینی بوداده شده، تکه هاي مرغ و میگو و … آماده میشود و بسیار خوش عطر و خوش طعم اسـت.

معرفی غذای ملی کشورها | غذاهای معرف کشورهای مختلف

پاد تای در تایلند طبق معمول بـه صورت غذای خیابانی ودر ظرف کوچک فروخته می‌شود و مردم تایلند تقریباً هر روز آنرا می‌خورند. انواع مختلفی از این غذا بـه صورت هاي شیرین یا شور وجوددارد. ازآن جا کـه تایلند و شهر هـای مختلف آن مقصد گردشگری محبوبی بـه شمار میرود پیشنهاد میکنیم در سفر بـه این کشور حتماً پاد تای خوشمزه را امتحان بکنید.

 


 

در ادامه لیست دوم غذای ملی کشورهای مختلف

 

غذای ملی بـه یک یا چند غذای خاص گفته می‌شود کـه مختص یک کشور و منطقه اسـت و بـه نوعی نماد و نماد آن کشور بـه حساب می‌آید. مثلاً اگر بشما بگویند مشهور ترین غذای ایتالیا چیست مطمئنا پاستا را نام میبرید.

 

غذای ایتالیا – پاستا | Pasta

پاستا یکی از محبوب ترین غذا هاي دنیاست و تنوع بیشمار شکل و طرز تهیه آن باعث شده تا همه ی آنرا دوست داشته باشند. پاستا کـه در ایران ماکارونی نامیده می‌شود انواع مختلفی دارد ودر شکل ها و اندازه هاي مختلف بنام هاي ماکارونی، پنه، پاستا صدفی، پاستا پروانه اي، فتوچینی، لازانیا، ریگاتونی و … بـه بازار عرضه میشود.

معرفی غذای ملی کشورها | غذاهای معرف کشورهای مختلف

ایتالیایی ها عاشق پاستا هستند ودر زندگی روزمره در وعده هاي مختلف آنرا می‌خورند. اگر بخواهیم بطور کلی صحبت کنیم پاستا را باید غذای ملی ایتالیا معرفی کنیم. اما اگر میخواهید دقیق تر دراین مورد صحبت کنیم باید بدانید کـه پاستا راگو آلا بلونز کـه بنام پاستا بلونز شناخته می‌شود غذای ملی این کشور اسـت ودر مقایسه با سایر پاستاها یک سر و گردن بالاتر قرار میگیرد.

 

غذای کانادا – پوتین | Poutine

اگر بـه مناطق مختلف کانادا بـه ویژه کبک سفر کنید و از محلی ها بپرسید چـه غذایی را باید امتحان کنید بی شک پوتین رابه شـما پیشنهاد می‌دهند. پوتین در واقع یک غذای ساده اسـت و از سیب زمینی سرخ کرده، دلمه پنیر یا پنیر تَر «cheese curds» و سس گریوی آماده میشود و بسیار لذیذ و خوشمزه اسـت.

معرفی غذای ملی کشورها | غذاهای معرف کشورهای مختلف

اگر شـما هم عاشق سیب زمینی سرخ کرده هستید پس مطمئنا بـه این غذا هم علاقه مند خواهید شد. کانادایی ها کـه غذای پوتین را بسیار دوست دارند و آنرا غذای ملی خود می‌دانند ودر هر موقعیتی آنرا میخورند!

 

غذای ایران – چلو کباب | Chelo Kebab

خب، نوبتی هم باشد نوبت ایران عزیزمان اسـت. البته همه ی مـا با غذا هاي خوشمزه ایرانی آشنا هستیم و شاید نیاز بـه معرفی نباشد. اما بـه هر حال حیفمان آمد در مطلب غذای ملی کشور هـای مختلف نامی از ایران و غذای ملی آن نبریم. همانگونه کـه میتوان حدس زد چلوکباب کوبیده مشهور ترین غذای ایرانی و غذای ملی این کشور اسـت.

معرفی غذای ملی کشورها | غذاهای معرف کشورهای مختلف

اگر چـه انواع دیگر کباب هم در ایران تهیه و مصرف می‌شود اما حقیقتا هیچ کدام بـه محبوبیت و شهرت چلوکباب کوبیده نیستند. کباب کوبیده از ترکیب گوشت چرخکرده و پیاز آماده میشود کـه بـه سیخ کشیده می‌شود و روی ذغال کباب میشود. بعد همراه با برنج ساده یا زعفرانی و همراه با مخلفاتی مثل گوجه و فلفل کبابی و دوغ و سبزی و سالاد سرو میشود.

 

غذای افغانستان – کابلی پلو | Kabuli Pulao

غذای ملی افغانستان غذایی بنام کابلی پلو اسـت کـه گاهی کابلی هم نامیده میشود. این غذا از ترکیب برنج، کشمش، هویج و گوشت «طبق معمول بره» آماده میشود و غذایی مجلسی بـه حساب می‌آید. مردم افغانستان این غذا رابه ویژه در ضیافت ها و مناسبت هاي ویژه مثل مراسم عروسی و میهمانی هاي مهم و بزرگ تهیه می‌کنند.

معرفی غذای ملی کشورها | غذاهای معرف کشورهای مختلف

این غذا مثل مرصع پلو ایرانی ظاهری بسیار زیبا و رنگارنگ دارد، بهمین دلیل گاهی برای زیباتر کردن ظاهر غذا، روی آن رابا خلال پوست پرتغال، پسته، خلال بادام و … تزیین می‌کنند تا بیشتر مناسب ضیافت هاي رسمی باشد.

 

غذای ایالات متحده – همبرگر | Hamburger

همبرگر را همه ی می شناسیم ودر تمام کشور هـای دنیا سرو میشود. این ساندویچ گرد و خوشمزه از قرار دادن یک تکه بزرگ و گرد گوشت چرخکرده سرخ شده و مخلفاتی مثل کاهو، گوجه و خیارشور لای دو نان گرد مخصوص همبرگر آماده میشود. البته با افزودن موادی مثل پنیر، ژامبون و … انواع مختلفی ازآن را می‌توان تهیه کرد ودر رستوران هاي میتوان منویی مفصل از انواع همبرگر مشاهده کرد.

معرفی غذای ملی کشورها | غذاهای معرف کشورهای مختلف

اگر چـه واژه همبرگر از شهر آلمانی هامبورگ گرفته شده و گفته میشود کـه این ساندویچ نخستین بار در کشور آلمان اختراع شده اما اما آمریکایی ها بطور ویژه عاشق آن هستند و این ساندویچ در واقع غذای ملی کشور آمریکا محسوب می‌شود. رستوران هاي زنجیره اي مشهور مک دونالد کـه اختصاصا بـه ارائه همبرگر میپردازد و صدها رستوران مشهور آمریکایی بـه خوبی گواه این عشق و علاقه هستند.

 

غذای بلژیک – صدف و سیب زمینی | Moules-frites

مول فریت کـه از ترکیب صدف خوراکی و سیب زمینی سرخ کرده آماده میشود غذایی بسیار محبوب و پرطرفدار در بلژیک اسـت ودر واقع غذای ملی این کشور محسوب میشود. البته این غذا در فرانسه هم متداول اسـت، اما بلژیکی بطور ویژه عاشق آن هستند.

معرفی غذای ملی کشورها | غذاهای معرف کشورهای مختلف

صدف خوراکی در بلژیک بسیار رایج اسـت ودر غذا هاي مختلف استفاده می‌شود، اما مول فریت در عین حال کـه ترکیباتی ساده دارد بسیار محبوب و پرطرفدار اسـت. اگر بـه بروکسل سفر کردید پیشنهاد میکنیم حتماً این غذای خوشمزه و غذای ملی بلژیک را امتحان کنید تا سفرتان بـه بلژیک را تکمیل کرده باشید.

 

غذای چین – پکینگ داک | Peking Duck

پکینگ داک یا مرغ پکنی معروفترین و خوشمزه ترین غذای چین و غذای ملی این کشور بـه حساب می‌آید. گوشت اردک بـه روش خاصی آماده میشود کـه در نتیجه، پوست بیرونی اش ترد و برشته و کریسپی و گوشت داخلش نرم و آبدار اسـت و طعمی فوق العاده لذیذ دارد.

معرفی غذای ملی کشورها | غذاهای معرف کشورهای مختلف

گوشت اردک در شربت مالتوز آنقدر سرخ میشود تا رنگ پوستش کاملا قهوه اي و برشته بشود و بعد همراه با سس سویا، پیازچه و مخلفات دیگر سرو میشود. نکته جالب در مورد این غذا طعم لذیذ پوست آن اسـت، بـه حدی کـه در تعداد زیادی از میهمانی ها اکثر افراد تنها پوست خوش طعم و لذیذش را میخورند و اصلا سمت گوشت اردک هم نمی‌روند.

 

غذای انگلیس – فیش اند چیپس | Fish & Chips

انگلیس و شهر لندن غذا هاي خوشمزه زیادی دارد، اما هیچ کدام بـه شهرت و محبوبیت فیش اند چیپس یا ماهی و سیب زمینی نیستند. فیش اند چیپس غذای ملی انگلیس محسوب میشود و از فیله ماهی سوخاری همراه با سیب زمینی سرخ کرده آماده میشود. این غذای مقوی و خوشمزه اغلب همراه با نخودفرنگی، سس تارتار و برش هاي لیموی تازه سرو میشود کـه باعث خوشمزه تر این غذا می‌شود.

معرفی غذای ملی کشورها | غذاهای معرف کشورهای مختلف

فیش اند چیپس بدلیل آماده شدن سریعی کـه دارد جزء غذا هاي فست فودی محسوب میشود و برای یک وعده غذای خوشمزه و سریع انتخابی بسیار مناسب اسـت. این غذا علاوه بر انگلیس، در کشور هـای انگلیسی زبان مثل استرالیا، نیوزلند و کانادا و همینطور سرتاسر دنیا هم محبوب و پرطرفدار شده اسـت.

 

غذای گرجستان – خاچاپوری | Khachapuri

اگر تا بحال بـه گرجستان و تفلیس سفر کرده باشید حتماً با خاچاپوری آشنا هستید. خاچاپوری غذای ملی گرجستان اسـت ودر واقع یک نوع نان و پنیر خوشمزه اسـت کـه مثل پیتزا آماده میشود. این غذا در مناطق مختلف بـه صورت هاي مختلفی آماده میشود.

معرفی غذای ملی کشورها | غذاهای معرف کشورهای مختلف

اما نوع متداول آن از یک خمیر آماده میشود کـه روی آن تکه هاي پنیر مخصوص ریخته می‌شود و بعد داخل فر تنوری و برشته می‌شود. قبل از سرو هم گاهی روی آن تخم مرغ و کره می ریزند و همراه با نوشیدنی هاي مختلف سرو می‌کنند. در سفر بـه تفلیس امتحان کردن این غذای لذیذ و ارزان قیمت را فراموش نکنید.

 

غذای یونان – موساکا | Moussaka

یونان با این‌کـه در اروپا قرار گرفته اما بدلیل سلطه طولانی مدت عثمانی ها، شباهت هاي فرهنگی و غذایی زیادی با منطقه مدیترانه پیدا کرده اسـت. از همین رو سبزیجاتی مثل بادمجان و همینطور دلمه بـه وفور در غذا هاي یونانی مشاهده میشود. یکی از مشهور ترین غذا هاي این کشور موساکا اسـت کـه غذای ملی این کشور هم بـه حساب می‌آید.

معرفی غذای ملی کشورها | غذاهای معرف کشورهای مختلف

موساکا تا حدی شبیه بـه لازانیا اسـت و از ترکیب لایه لایه مواد مختلف مثل بادمجان یا سیب زمینی – گوشت چرخکرده – سس بشامل و پنیر آماده میشود. بعد از ترکیب مواد آنرا داخل فر قرار میدهند تا کاملا بپزد و لایه رویی آن هم برشته و طلایی بشود.موساکا را میتوان بـه صورت کاملا گیاهی هم درست کرد یا بـه مواد اولیه ش بـه سلیقه خود چیزی کم یا اضافه کرد.