پارس ناز پورتال

معرفی مواد خوراکی دارای فیبر برای کودکان

معرفی مواد خوراکی دارای فیبر برای کودکان

معرفی مواد خوراکی دارای فیبر برای کودکان 

به شما مواد خوراکی مفیدی را معرفی می‌کنیم که حاوی فیبر میباشند، فیبر ماده اي هست که به گوارش کمک میکند و برای کودکان لازم هست. اگرچه داروهای زیادی برای درمان یبوست در کودکان وجود دارد، اما تا می‌توانید از بهره گیری از انها خودداری کنید. فقط یک دکتر متخصص می‌تواند به شما بگوید که برای درمان یبوست در کودکان از چه دارویی بهره گیری کنید.

 

اگر جذب فیبر کمتر باشد، پس یبوست حاصل می‌شود. در این جا لیست غذاهایی را برای شما گردآوری کرده ایم که برای یبوست بسیار مناسب میباشند و بچه ها می‌توانند از آن ها بهره گیری کنند:

 

1-آلوی سیاه:
این آلوها، غنی از فیبر، ویتامین A، پتاسیم می باشند و انتخاب خوبی برای درمان یبوست محسوب میشوند. آلوی سیاه حاوی سوربیتول می باشد که اثر ملین بر بدن دارد. میتوانید از آلوهای خشک نیز بهره گیری کنید که هم دارای فیبر قابل حل و هم دارای فیبر غیر قابل حل می باشند.

 

2- گلابی:
-یکی از برترین ملین هاي طبیعی برای تسهیل حرکت مدفوع از روده ها.
-یک عدد گلابی حاوی 5.5 گرم فیبر خوراکی می باشد.
-جدا از این که یک منبع غنی از فیبر محسوب می‌شود، این میوه منبع بینظیر ویتامین C محسوب می‌شود.

 

3-بروکلی:
بروکلی متعلق به خانواده کلم ها می باشد و دارای خواص ضد سرطانی میباشد.
بهتر هست به صورت خام خورده شود، چون با پختن آن ، فیبر آن کاهش می یابد. اما اگر ترجیح می‌دهید به صورت پخته بخورید می‌توانید یا بخارپز کنید یا بجوشانید یا به صورت کبابی میل کنید.

 

4-بذر کتان:
این دانه ها غنی از اسیدهای چرب امگا 3 می باشند و دارای فیبر فراوانی میباشند. فقط به یاد داشته باشید که روغن بذر کتان با دانه آن فرق میکند. روغن بذر کتان ، یبوست را درمان نمی‌کند.

 

5- هویج:
هویج خام می‌تواند باعث تسهیل حرکت مدفوع از روده شود، چون غنی از فیبر می باشد.
به یاد داشته باشید که برای درمان یبوست باید هویج را به صورت خام مصرف کنید، چون آب هویج یا هویج پخته تاثیر ندارند، چون فیبر آن ها کاهش می یابد.

 

6- لوبیا سبز :
لوبیاها نه تنها حاوی فیبر خوراکی می باشند، بلکه غنی از آهن و پروتئین می باشند که موجب رشد کودکان می‌شوند.

 

7-هلو:
هلو منبع فوق العاده فیبر محسوب می‌شود. هلو میوه خوشمزه اي می باشد که پر از فیبر هست. میتوانید آن را خوب بشویید و پوست هلو را هم بخورید، چون پوست هلو فیبر بیشتری دارد.

 

8-انجیر:
انجیر به نرم شدن مدفوع کمک میکند و غنی از فیبر می باشد ، بنابراین گزینش خوبی برای درمان یبوست محسوب میشود.

 

9-غلات کامل :
بعضی از غلات کامل که می‌توانید در رژیم بچه ها بگنجانید عبارتند از : جو، بلغور، برنج، ذرت .
نان غلات کامل میتواند اختلال گوارشی کودکان را تنظیم کند.

 

10-آناناس:
آناناس نوعی ملین طبیعی محسوب می‌شود که بهتر شدن حرکت روده کمک میکند. همین طور سیستم گوارشی را تنظیم می‌کند و از یبوست جلوگیري می‌کند.داروی گیاهی برای یبوست کودکانآناناس نوعی ملین طبیعی محسوب می‌شود که برای درمان یبوست خوب می باشد