پارس ناز پورتال

معرفی روش هایی برای بالا بردن میزان بهره وری

معرفی روش هایی برای بالا بردن میزان بهره وری

معرفی روش هایی برای بالا بردن میزان بهره وری 

شما می توانید میزان بهره وری خود در کار را بالا ببرید تا همه ي وقت سیر پیشرفت را در کار و زندگی خود داشته باشید. این را بدانید که بهره وری همه ي وقت باید رو به افزایش باشد. بهره وری در دنیا پرسرعت امروزی از اهمیت ویژه اي برخوردار شده هست. تعداد زیادی از افراد با اضافه کردن فعالیت هاي گوناگون به روتین هرروز‌ي خود تلاش می کنند تا کارهای بیشتری را به سرانجام برسانند؛

 

اما گذشته از این که این روش به نتایج مفید، قابل اندازه گیری و افزایش بهره وری منجر شود، به زمان نیاز دارد.در بیشتر موارد، تنها کاری که باید برای افزایش بهره وری خود انجام دهید این هست که بعضی کارها را حذف کنید؛ با این روش، تقریبا به سرعت متوجه میشوید که چه تفاوتی ایجاد شده هست. حذف کردن کارهایی که زمان زیادی را به خود اختصاص میدهند

 

باعث می‌ شود که زمان بیشتری برای کارهای مهم تر باقی بماند. شاید کمی غیر معمول به نظر برسد، اما حذف کردن بعضی کارهای کوچک، منطقی تر هست؛ پس از آن می‌ توانید سیستم ها و روشهای اخیر را در زندگی خود اعمال کنید.اگر نمی دانید که باید از کجا شروع کنید، توصیه میکنیم چگونگی سپری شدن زمان هایتان را در نظر گرفته و روی حذف کردن ۵ عادتی که در ادامه معرفی میکنیم، متمرکز شوید. در ادامه با ما همراه شوید:

 

۱. برنامه ریزی برای تمامی دقایق روز، بدون در نظر گرفتن اوقات استراحت به منظور افزایش بهره وری

شاید کمی غیر منتظره باشد، اما اگر به افزایش بهره وری فکر میکنید، نباید برای تمامی لحظه هاي روز خود برنامه ریزی کنید. مردم اغلب از تنظیم کردن تقویم ها و احساس آرامشی که از انجام دادن کارهای برنامه ریزی شده روی تقویم به وجود می آید لذت می‌ برند. اما به یاد داشته باشید که اگر بیش از اندازه برنامه ریزی کنید، در نهایت از این روزهای کاری متنفر میشوید.

 

اضافه بر این، زمانی که یک کار ضروری داشته باشید و یا این که انرژی لازم برای انجام دادن کارهای باقی مانده را نداشته باشید، روند کار در باقی روز را نیز از دست خواهید داد. این روند در نهایت به یک آشفتگی منجر شده و اجازه نمی دهد کارهایی که برای آن برنامه ریزی کرده اید را به طور کل انجام دهید.

 

اما راه حل چیست؟ یک روش ساده را به کار بگیرید. برای مثال می توانید ۶ کار مهمی که باید گذشته از خواب انجام دهید را گزینه کنید. زمانی که از خواب بیدار میشوید، یک روش ساده برای انجام دادن کارهایی که گزینش کرده اید را اعمال کنید، اما مطمئن شوید که برنامه‌ي انعطاف پذیری را تهیه می‌ کنید.به حرف هاي بدن خود گوش کنید. روی مهم ترین کارها متمرکز شوید و هرگز صبحانه خوردن را فراموش نکنید.

 

۲. تلاش برای موفقیت در چندین کار به صورت همزمان

این دقیقا همان چیزی هست که باعث از دست رفتن تمرکز می‌ شود. همه ي ي ما تمایل داریم که در چندین اساس‌ي گوناگون به موفقیت برسیم؛ برای مثال، راه اندازی کسب و کارهای گوناگون در چندین بازار، ورزشکار شدن، سفر به نقاط گوناگون دنیا و غیره.

 

اگر بخواهید به صورت همزمان، چندین کار یا فرصت را پیگیری کنید، باید بگوییم که درواقع خودتان را برای شکست آماده می‌ کنید. حتی اگر به موفقیت نیز دست پیدا کنید، با دقت به قانون توزیع، باید بگوییم که موفقیت هاي کوچکی خواهید داشت که رضایت اندکی را به همراه دارند.

 

بهتر هست کاری را گزینش کنید که در دست یافتن به سایر اهداف نیز موثر باشد و تمامی انرژی خود را روی آن متمرکز کنید. زمانی که به موفقیت دست پیدا کردید، مدت زمانی که برای آن کار اختصاص می دهید را کاهش داده و ساعت ها یا دقایق باقیمانده را برای کارهای دیگر صرف کنید.

 

برترین بخش این روش چیست؟ شما میتوانید از موفقیت نخست خود برای رسیدن به نقاط عطف بیشتر بهره گیری کنید. برای مثال اگر کسب و کار مورد نظر خود را با موفقیت راه اندازی کرده و سود مستمری را از آن دریافت میکنید، میتوانید از این موفقیت بهره گیری کرده و روی کارهای دیگر سرمایه گذاری کنید. اینکار باعث می‌ شود کسب و کارهای دیگری

 

که راه اندازی می‌ کنید، با سرعت بیشتری به موفقیت برسند. حتی میتوانید با درآمد اضافی که برای خود ایجاد کرده اید، به نقاط گوناگون دنیا سفر کنید و نگران آینده‌ي کسب و کارتان نباشید.

 

۳. کمال گرا بودن

احتمالا با احساس درونی شکوه و شکایتی که در زمان راه اندازی یک پروژه به وجود می آید آشنا هستید. اگر چنین احساسی را تجربه کرده اید، پس حتما ساعت ها و حتی روزهای زیادی را برای کمال گرایی صرف میکنید. برای مثال زمانی که در حال تعمیر کردن یک وسیله هستید، متوجه میشوید که موارد دیگری نیز وجود دارند

 

که باید روی انها کار کنید؛ این چرخه تا زمانی ادامه پیدا میکند که دیگر انرژی لازم برای انجام دادن کار اصلی خود را ندارید. همین کار در نهایت به یک تاخیر همیشگی منجر می‌ شود.یک حقیقت تلخ و شیرین این هست که هیچ کس متوجه نقص هاي شما نمیشود. حتی اگر در بعضی موارد به چند جزئیات گوناگون دقت کنند، باز هم شکست هاي شما به شکلی که تصور می کنید نخواهد بود.

 

فراموش نکنید که در صورت شکست هم می‌ توانید چیزهای مختلفی را یاد بگیرید.توصیه ما این هست که برای افزایش بهره وری هرچه بیشتر، تمامی کارها را با کیفیت ۹۰ درصد انجام دهید؛ چراکه در آینده میتوانید به کارهای خود ادامه داده و تغییراتی را در انها اعمال کنید.

 

۴. حذف زمان هاي استراحت برای انجام دادن کارهای بیشتر

حتما تصور می کنید که با بیشتر کار کردن، کار بیشتری را نیز به سرانجام می رسانید؛ اینجور نیست؟ کاملا در اشتباه هستید.همانگونه که کال نیوپورت در کتاب Deep Work: Rules for Focused Success in a Distracted World (کار عمیق: قوانین موفقیت متمرکز در یک دنیا پریشان) می نویسد، کارهایی که انجام داده اید برابر هست با زمانی که سپری کرده اید، منهای شدت کار.

 

بنابراین اگر ۱۰ ساعت را برای کاری اختصاص داده اید که شدت آن معادل ۲ هست، نتیجه ي آن برابر خواهد بود با کاری که در مدت ۲ ساعت با شدت ۱۰ انجام می‌ شود. این مفهوم کمی حیرت آور هست. شما در یک چهارم از زمان، همان نتیجه را دریافت می‌ کنید. کلید دستیابی به چیزهای بیشتر این هست که شدت آن را افزایش دهید.

 

برای اعمال این روش می‌ توانید از تکنیک پومودورو بهره گیری کنید. به مدت ۲۵ دقیقه روی انجام دادن یک کار بخصوص متمرکز شوید و بی وقفه آن را انجام دهید، سپس به مدت ۵ دقیقه استراحت کنید. بعد از ۴ چرخه می‌ توانید طول مدت استراحت را بیشتر کنید.

 

۵. حذف پاداش و جایزه

پاداش دادن به خود چطور می‌ تواند به افزایش بهره وری منجر شود؟ اینکار باعث میشود درجه اي از شدتی که برای خود در نظر گرفته اید را حفظ کنید و اگر میخواهید کار بیشتری را انجام دهید، باید پاداش هاي بیشتری را برای خودتان در نظر بگیرید.زمانی که کار پرفشار و دشواری را در عرض ۲ ساعت به سرانجام رساندید، با یک چیز ساده به خودتان پاداش دهید، مانند شکلات. حتی میتوانید زمان هایي برای استراحت در نظر بگیرید تا از این پاداش ها لذت ببرید.

 

 به گزارش پارس ناز شاید برایتان غیر قابل باور باشد، اما باید بدانید که این لحظه ها از اهمیت بالایی برخوردار میباشند. اگر خودتان را از پاداش ها محروم کنید، به سرعت با کاهش انرژی مواجه می شوید. درنظر گرفتن پاداش، نه تنها باعث می شود که به نقطه ي برنامه ریزی شده دست پیدا کنید، بلکه در تمرکز بیشتر نیز موثر هست که در نهایت به افزایش بهره وری منجر میشود.

 

شما میدانید که باید مدت زمان بخصوصی را برای یک کار مشخص سپری کنید و می‌ دانید که پس از آن می‌ توانید از یک جایزه ي مفید بهره مند شوید.