پارس ناز پورتال

معرفی نکاتی درمورد پاک کردن پنجره ها

معرفی نکاتی درمورد پاک کردن پنجره ها

معرفی نکاتی درمورد پاک کردن پنجره ها 

پاک کردن و تمیز کردن پنجره ها اگر طوری باشد که بعد از کار شیشه ها کاملا برق بزنند لدت بخش تر است.ما به شما بهترین و کاربردی ترین روش ها را مرفی می کنیم. اگر به حفظ و نگهداری شیشه پنجره های خانه توجه نکنیم، بسیار زود کثیف می شوند و علاوه بر اینکه ظاهر خانه را بد نشان می دهند، خود شیشه ها به مرور فرسوده و شکننده می شوند.

 

حداقل دو تا سه بار در سال باید شیشه ها تمیز شوند. در اینجا روش تمیز کردن بی دردسر شیشه ها با وسایل خانگی ارائه شده است.

 

لوازم مورد نیاز

شیلنگ آب یا یک سطل آب سرد، برس نرم، یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی، یک ظرف یا کاسه بزرگ، پارچه تمیز، سرکه یا محلول آمونیاک

معرفی نکاتی درمورد پاک کردن پنجره ها

مرحله 1

درون کاسه ای، مایع ظرفشویی را با مقداری آب ولرم مخلوط کنید. برای تمیزکردن شیشه هایی که فقط خاک گرفته اند، فقط از این محلول استفاده کنید. اما شیشه هایی که کثیف تر از این هستند، به محلولی قوی تر نیاز دارند.

 

بدین منظور به محلول شوینده تان کمی آمونیاک و یا سرکه اضافه کنید. برای اینکه شیشه ها شفاف تر شوند، می توانید از نشاسته ذرت نیز استفاده کنید.

 

افزودن الکل به محلول شوینده نه تنها شیشه ها را بدون گذاشتن خط و یا خطوطی تمیز می کند، بلکه باعث می شود که آنها زود خشک شوند.

 

 

مرحله 2

با استفاده از شیلنگ آب، شیشه پنجره را به خوبی مرطوب کنید. البته فشار آب باید ملایم باشد تا صدمه ای به شیشه نزند. با خیس کردن شیشه می توانید لکه های موجود روی شیشه را بدون خش انداختن تمیز کنید.البته برای صرفه جویی در آب می توانید با استفاده از اسفنج خیس روی لکه ها بمالید و آنها را با ملایمت پاک نمایید.

معرفی نکاتی درمورد پاک کردن پنجره ها

مرحله 3

وقتی شیشه کاملا خیس شد، با استفاده از برس و یا اسفنج شیشه را تمیز کنید. شیشه را از قسمت داخل، به صورت افقی یا عمودی تمیز کنید و قسمت بیرونی را برعکس آن انجام دهید.بدین ترتیب متوجه رگه های به جا مانده حاصل از شستشو و یا لکه ها می شوید.

معرفی نکاتی درمورد پاک کردن پنجره ها

پس از اینکه دو طرف شیشه را یکبار تمیز کردید، پس از خشک شدن شیشه، در صورت نیاز یکبار دیگر آن را برس بکشید.

 

مرحله 4

اکنون با پارچه ای نرم و خشک، از بالای شیشه به پایین بکشید و شیشه را خشک کنید. شیشه را حتما با پارچه تمیز کنید. اگر شیشه، خودش خشک شود، به احتمال زیاد شاهد لکه های خشک شده آب به روی شیشه خواهید بود.

معرفی نکاتی درمورد پاک کردن پنجره ها

نکته: از کاغذ و یا روزنامه های باطله نیز می توانید برای خشک کردن شیشه استفاده کنید. حتی کاغذ روی شیشه مانند پارچه، پرزی باقی نمی گذارد.