پارس ناز پورتال

معرفی 3 روش برای رشد و موفقیت کسب و کار

معرفی 3 روش برای رشد و موفقیت کسب و کار

معرفی 3 روش برای رشد و موفقیت کسب و کار 

اگر می خواهید کسب و کارتان حسابی بگیرد و سکه شود می توانید از سه روش زیر بهره بگیرید و حسابی ترقی کنید. وقتی گفتگو از گسترش کسب و کار به میان می آید، باید به طور واضح بگوییم که منظور ما چیست؛ منظور از گسترش کسب و کار، افزایش درآمد هست. به عبارت ساده‌، تنها سه راه برای انجام اینکار وجود دارد: فروش بیشتر به مشتریان، فروش به مشتریان بیشتر و فروش با قیمت بالاتر.

 

اغلب اوقات کارشناسان مسائل را بیش از اندازه پیچیده می کنند، اما از لحاظ رشد درآمد، این‌ سه انتخاب تنها انتخاب‌هایي میباشند که باید به آن‌ها دقت کنید و مخاطب قرار دهید و تمام تلاش شما باید در راستای آن‌ها باشد. کسب و کار شما باید برای این سه فرصت، راهبردهایی را در نظر بگیرد، چون اگر راه حل نداشته باشید، فرصت‌ها را از دست می دهید و کسب و کار را به نفع رقبای خود رها میکنید تا سود ببرند.

 

فروش بیشتر به مشتریان

ساده ترین راه برای رشد کسب و کار، فروش بیشتر محصولات و خدمات به مشتریان موجود هست. مشتریان فعلی شما با شما در رابطه میباشند، آن‌‌ها از گذشته شما را می‌شناسند، دوستتان دارند و به شما اعتماد میکنند، پس برایتان نسبتاً راحت هست که اقلام اضافی را به آن‌ها بفروشید.

 

برخی مطالعات نشان میدهند که جذب مشتریان اخیر، هفت برابر فروش محصولات به مشتریان فعلی خرج برمی‌دارد. یعنی فروش محصولات و خدمات اضافی به مشتریان موجود، سود بیشتری دارد چون شما قبلاً خرج‌هاي جذب مشتری را پرداخت کرده اید. مشاهده نمایید چه محصولات و خدمات دیگری را میتوانید به مشتریان فعلی خود ارائه دهید.

 

این خدمات حتما نباید خدماتی باشند که خودتان ساخت می کنید؛ بلکه می توانند خدمات یک شریک تجاری باشند که شما بابت آن‌ها پورسانت کمی دریافت می کنید. امثال خطوط هوایی که خدمات اضافی مثل اجاره اتومبیل، هتل و غیر را ارائه میدهند، تا درآمد خود از مشتریان را به حداکثر برسانند.

 

همین طور باید رضایت مشتری را در فرمان کار خود قرار دهید، زیرا برای هر مشتری که از دست می دهید، باید مبلغ قابل توجهی را برای جایگزین کردن آن‌ها خرج کنید. شما به راهبردهایی نیاز دارید تا درآمد خود را از هر مشتری افزایش دهید.

 

فروش به مشتریان بیشتر

احتمالا این حوزه‌اي هست که بیشتر کسب و کارها بر روی آن تمرکز دارند، جذب مشتریان اخیر و افزایش سهم و نفوذ در بازار. اگر میخواهید بر بازار خود تسلط داشته باشید و راندمان کار و صرفه جویی به مقیاس راکه موجب افزایش سود می شوند، بالا ببرید؛ به مشتری نیاز دارید.

 

اما باید در مورد نحوه انجام اینکار هوشمندانه عمل کنید و به دنبال آن باشید تا خرج‌هاي جذب مشتری را تا حد امکان پایین بیاورید. یکی از ساده ترین روش‌ها برای جذب مشتریان اخیر از طریق مراجعات مشتریان فعلی می باشد. اگر مشتریان فعلی شما از محصولات و خدمات شما خوشنود میباشند چطور میتوانید آن‌ها را تشویق کنید تا پیروان شما باشند و شما را به دیگران پیشنهاد کنند؟

 

چطور میتوانید یک طرح برد- برد تنظیم کنید که هردو نفع ببرید؟ همانگونه که گفتیم جذب مشتری هفت برابر فروش به مشتریان فعلی خرج برمی‌دارد، اگر مشتریان اخیر را به پیشنهاد مشتریان قدیمی خود جذب میکنید، بودجه زیادی از این روش صرفه جویی می شود که میتوانید

 

قسمتی از آن را برای پاداش دادن به افراد در نظر بگیرید. برنامه‌هاي مشارکتی هم همین رویکرد را دارند، به گونه‌اي که شما به افراد دیگر اجازه میدهید تا با یافتن مشتریان اخیر و تقبل خرج آن‌ها، درصدی از فروش را به خود اختصاص دهند. انتخاب‌هاي بسیاری برای یافتن مشتریان اخیر وجود دارند، شما باید راهبردهایی داشته باشید که با مدل کسب و کار شما جور در می آیند و هم‌چنین سودآوری شما را به حداکثر می رسانند.

 

فروش با قیمت بالاتر

جای تعجب هست که برخی از کارآفرینان، ارزش خدمات خود را حداقل میگیرند. دلایل متعددی برای اینکار وجود دارد: خودباوری ندارند و بنابراین خدمات را زیر قیمت‌ عرضه میکنند؛ نمی دانند بازار تا چه حد می تواند پذیرای محصولات آن‌ها باشد، یا ارزش حقیقی خدمات خود را نمیدانند. این مورد پایان میتواند نوعی تحقیر برای کالا یا خدمات محسوب گردد و در نهایت منجر به قیمت‌گذاری‌ پایین آن‌ها شود.

 

افزایش قیمت شاید یکی از ساده ترین راه‌ها برای افزایش درآمد هست، اما خطراتی را هم به دنبال دارد. افزایش بیش از اندازه قیمت‌ها میتواند موجب از دست دادن مشتریان فعلی شود. اما وقتی قیمت‌ها چندان پایین باشند هم همین رخداد می‌افتد، اگر ارزش خدماتی راکه عرضه میکنید، ندانید؛ پس چرا بقیه باید برای آن ارزش قائل شوند.

 

البته افزایش قیمت ممکن هست موجب از دست دادن برخی از مشتریان فعلی شود، اما می تواند مشتریان جدیدی را هم جذب کند که هم استطاعت و هم تمایل پرداخت قیمت بالاتر را دارند و بنابراین هم تقاضا و هم درآمد افزایش می یابد. اگر شما یک محصول با کیفیت دارید و باید آن را با قیمت مناسب بفروشید، در صورت قیمت‌گذاری پایین آن، بعنوان یک محصول بی‌ارزش تلقی خواهد شد.

 

تنها سه راه برای افزایش درآمد وجود دارد، فروش بیشتر به مشتریان فعلی، فروش محصولات و خدمات به افراد بیشتر و فروش آن‌ها با قیمت بالاتر. با داشتن استراتژی‌ برای هر سه‌ي اینها، میتوانید پتانسیل کسب و کار خود را به حداکثر برسانید و اگر یکی از این سه مورد را نادیده بگیرید، فقط سود بیشتری را نصیب رقبای خود خواهید کرد.