پارس ناز پورتال

معروف ترین آزمون شخصیت شناسی جالب

معروف ترین آزمون شخصیت شناسی جالب

معروف ترین آزمون شخصیت شناسی جالب

شاید شـما هم در فیلم ها دیده باشید کـه فرد روانشناس جلوی چشم فرد عکسهای عجیبی مانند لکه روی کاغذ را بـه بیماری نشان میدهد.

معروف ترین آزمون شخصیت شناسی جالب

هرمان رورشاخ روان شناس سوئیسی در سال ۱۹۲۱ آزمایش لکه جوهری را با ۱۰ نوع کارت ارائه کرد. او از این آزمایش استفاده می‌کرد تا بـه صورت سرپوشیده شیزوفرنی را تشخیص دهد، اما حالا از این تصاویر برای یافتن صفات شخصیتی استفاده میشود. واکنش افراد بـه این تصاویر کـه مانند لکه هـای جوهر هستند و انچه می‌بینند می تواند تا حدودی نشان دهد چگونه درباره دنیا فکر می کنند.

 

این تصاویر کـه از کتاب Psychobook گرفته شده عکسهای اصلی کـه رورشاخ استفاده کرده بود نیستند، اما می توانند پرده از برخی ویژگی هـای شخصیتی شـما بردارند.

 

در این لکه جوهر چه می بینید؟

معروف ترین آزمون شخصیت شناسی جالب

مرغ برشته شده « کل عکس »

مانند هر شخص دیگری ممکن است درباره کاری کـه میکنید شک داشته باشید اما بـه طور کلی روی آنچه نیاز دارید تمرکز دارید و برایتان مشخص است. بیزاری جستن در کارتان نیست و بیشتر ترجیح می دهید با علاقه درگیر کارها شوید. از فکر کردن بـه معنای زندگی خسته می شوید.

 

درست مانند سخن آنتون چخوف کـه گفت: مانند این است کـه بپرسید هویج چیست؟ هویج، هویج است و هیچ چیز بیشتری درباره اش وجود ندارد.

 

گربه کارتونی کـه بـه نظر شوکه می آید « کل عکس »

دوست دارید درگیر کارها شوید و طی آن چیزهایی کـه بـه وجود می اید را حل کنید، این نشان دهنده روی مشتاق و پر جلوه شـما است. برای شـما بسیار مهم است کـه حس کنید شخصی کنارتان است و بـه شـما گوش می دهد. مذاکره و کشمکش واقعیت هـای زندگی هستند کـه همیشه نگرانشان هستید.

 

زنی بدون چهره یا شخصی کـه کلاه گیس گذاشته « برعکس »

برای خود استاندارد هـای بالایی در نظر گرفته اید و از دیگران نیز انتظار دارید مانند شـما باشند. متقاعد نمی‌شوید کـه صبر یک حسن است نه بدی.

 

دکتر در حال رسیدن بـه فک بیمار « کناره هـای عکس »

زندگی قرار نیست ساده باشد و همیشه نمی شود از مردم انتظار داشت کـه همراهی کنند. حس میکنید فقط باید خودتان باشید و اگر مردم نمی توانند این را تحمل کنند می توانند سمت شـما نیایند!

 

موشک یا برج « فضای سفید داخل عکس »

سخت کار میکنید، برای این کـه قوی تر شوید مرتب خود را درگیر چالش هـای جدیدی میکنید. کارهای زیادی انجام داده اید و در حرفه خود مورد ستایش هستید. شاید بهتر باشد در زندگی خصوصی خود کمی از جدیت و نظارت گرایی خود کم کنید.

معروف ترین آزمون شخصیت شناسی جالب

دو شخص کـه بـه طرف جلو خم شده اند « کناره هـای عکس » و یا شخصی در حال دعا کردن « کل عکس »

 

فردی هستید با قوه تخیل بالا، بـه شدت متفکر. خوب می دانید برای انجام درست یک کار باید تمرکز و صبر داشت. متوجه نمی شوید چرا بعضی از افراد بـه خاطر چیزهایی کـه برایشان با اهمیت است هیچ کاری نمی کنند.

 

یک ماشی مسابقه ای یا سرعتی « کل عکس » و یا دو حیوان کوچک « مرکز عکس »

یکی از اولین چیزهایی کـه دیگران درباره شـما تشخیص می‌دهند تخیل بسیار قوی تان است. بـه صورت طبیعی غرق استعاره ها هستید، در دیدن چیزها از نگاه افراد دیگر خوب هستید. میتوانید خود را در بالاترین درجات و یا بدترین شرایط فرض کنید.

 

صندلی یک دندان دکتر یا آرایشگر « کل عکس »

حساس و بخشنده هستید، ترکیبی کـه نشان می دهد چیزهای زیادی از زندگی گرفته اید اما گاهی قلبا برایتان دردناک بوده. چون احساسات خود را آشکارا نشان می دهید، مردم تمایل دارند بـه دنبالتان بگردند کـه همین باعث میشود گاهی تشخیص صمیمیت برایتان دشوار شود. محیط هـای رسمی و معمولی را اصلا دوست ندارید.

 

دو شخص تیره در حال تهاجم بـه شخصی دیگر « کل عکس »

ممکن است در حال سقوط یا منحرف شدن از مسیر بـه پیشرفت دست پیدا کنید اما ممکن هم هست بـه سقوط ادامه دهید. در هفته چند ایمیل نا تمام یا کار جا افتاده برایتان روی هم انباشته میشود؟ نویسنده معروف فیلیپ راث گفته: جاده جهنم با کارهای نا تمام سنگ فرش شده.

معروف ترین آزمون شخصیت شناسی جالب

یک سوسک کـه شاید چنگال هم دارد « کل عکس »

خیلی سخت کوش هستید و از پس کار خود و کل زندگی بر می آیید. موفقیت بـه صورت طبیعی بـه سمتتان می آید. حرکات خود را تنشیم می کنید برنامه ریزی میکنید و طبق همان پیش می روید. بسته بـه موقعیتی کـه در آن هستید میتوانید هم مراقب باشید و هم شجاع. در پایان متوجه خواهید شد هوشمندانه ترین یا خوش شانس ترین فرد پیروز میشود.

 

یک جف شتر مرغ در حال رقص « کل عکس »

کشش زرق و برق و زندگی سطح بالا را مانند جاذبه حس میکنید. همیشه میدانید کجا باشید کـه لذت بردن هم آنجا باشد. ممکن است گاهی از خود می پرسید چرا اینچنین هستید اما بعد از مدتی بـه این نتیجه میرسید کـه نباید زیاد جدی اش گرفت.

 

یک جفت مرغ مگس خوار « کناره هـای عکس »

مانند مرغ مگس خوار کـه گاهی در روز از ۱۰۰۰ گل تغذیه می‌کند شـما هم پیوسته در حال حرکت هستید چیزهایی را کـه مورد علاقه تان هست را دنبال میکنید و پیوسته بـه دنبال چیزهای زیبا هستید.

 

عینک آفتابی یا ریش « پایین عکس »

از لباس پوشیدن خوشتان می آید و بهتان هم می آید. برایتان بسیار مهم است کـه دیگران چه فکری درباره تان میکنند و برایش بـه دنبال راه حل هـای خارجی هستید – یک ماشین جدید، لباس جدید – تا داخلی. وست دارید زندگی را در همین ظواهر ببینید اما مطمئن نیستید این چیزهای سطحی همه ی ي مشکلات را حل کند.

 

اسکلت « کل عکس » یا استخوان « جزئیات »

زندگی بـه نظر مانند چرخ و فلک یا چرخ گردان می آید کـه دائما در حال تکرار کردن خود است. نگران این هستید کـه خسته و توخالی شوید و سعی دارید این روند را کند یا متوقف کنید. گاهی فکر میکنید باید ریسک هـای احساسی بیشتری کنید.