پارس ناز پورتال

معروف ترین آقازاده های سیاست را بشناسید

معروف ترین آقازاده های سیاست را بشناسید

معروف ترین آقازاده های سیاست را بشناسید 

به شما مشهور ترین آقازاده هاي ایرانی در دنیای سیاست را معرفی می‌کنیم که افراد مشهور کاملا شناخته شده برای مردم میباشند. معروفترین آقازاده ها در ایران , اظهارات جدید فرزند محمدرضا عارف درمورد ماجرای «ژن مفید» بار دیگر دقت ها را به پدیده آقازاده ها جلب کرده هست.هر چند در هجمه ها به پسر عارف انگیزه هاي سیاسی قابل ردیابی هست اما در مجموع افکار عمومی هیچ گاه دیدگاه مثبتی نسبت به آقازاده ها نداشته.

 

آن ها همۀ وقت} متهم بوده اند به رانتخواری و بهره گیری از موقعیت پدران شان برای پیشرفت هاي اقتصادی و اجتماعی.به این بهانه فهرستی تهیه کرده ایم از آقازاده هاي مشهور جناح هاي سیاسی ایران.گرچه که این فقط اسامی افرادی هست که در رسانه ها شناخته شده میباشند؛وگرنه تعداد آقازاده هایي که زندگی انها زیر ذره بین نیست خیلی اکثر از این لیست هاست.

معروف ترین آقازاده های سیاست را بشناسید

معروفترین آقازاده ها در ایران
نام هایي از این لیست بیرون میباشند که گاهی اخبار غیررسمی درمورد فعالیت هاي آن ها منتشر می‌شود و زود هم فراموش میشود مثل تصاویر حاشیه ساز منتسب به فرزند علی آبادی معاون تربیت بدنی دولت نهم یا فعالیت هاي رسانه اي جدید فرزند جت الاسلام زم. همین حالا خبر پرونده مربوط به یک شکایت مالی از پسر معصومه ابتکار بر سر زبان هاست

 

یا ماجرای مربوط به دختر نعیمه اشراقی در کانادا یا پرونده مربوط به پسر حجت الاسلام فلاحیان که به یک قتل غیرعمد ختم شد و داستان پسر آن مدیر صنایع مس در دولت دهم و عکس هاي اوقات خوشش در خارج از کشور.داستان آقازاده ها داستان طول و درازی هست. داستان آقازاده هاي بیزینسمن و داستان آقازاده هاي سیاست ورز،و تازه یادمان باشد این پرونده می‌تواند به دامادها و برادرها هم وصل بشود.

 

ایرانی هستیم دیگر، از آن بالا تا آن پایین همۀ خانواده دوست!

گروه دیگری از آقازاده ها هم میباشند که خودشان رسما ردای سیاستمداران را بر تن کرده اند و حتی بعضی از مدیران ارشد نظام میباشند. علی مطهری، سورنا ستاری، علی جنتی، مهدی خزعلی، محمدرضا و علیرضا بهشتی، فرزندان آیت الله طالقانی، محمد مهدی تندگویان، مهدی مفتح واز جمله افراد مشهور میباشند که صرفا اعتبار خود را از نام پدران معروف شان نمیگیرند.

 

هر چند مطمئنا نسبت شان با پدران معروف شان موجب راه هموارترشان در پیچ و خم هاي سیاست یا صدارت بوده هست، بنابراین قرار دادن نام انها را باید از لیست آقازاده هاي غوغایی کنار گذاشت به خصوص که بعضی از آن ها با افکار سیاسی پدران شان زاویه دارند.

 

1. محمد یاسین رامین «فرزند محمد علی رامین معاونت مطبوعاتی احمدی نژاد»

معروف ترین آقازاده های سیاست را بشناسید

نام یاسین رامین دو مرتبه به شدت مورد دقت رسانه ها قرار گرفت. نخستین بار وقتی که ماجرای ازدواج او با مهناز افشار پیش آمد و دومین بار به علت پرونده قضایی اش. او رئیس شرکت رشد، یکی از شرکت هاي وابسته به هلال احمر هست که در زمان تحریم ها نقش شرکت واسطه را برای واردات دارو ایفا میکرد و همین اتفاق گویا با اما و اگرهایی همراه شد تا جایی که هلال احمر در سال 95 از او شکایت و یاسین رامین را روانه زندان کرد.

 

دادگاه برای فرزند رامین وثیقه 29 میلیاردی تعیین کرد و تجربه زندان او اکثر از 6 ماه طول نکشید.گرچه پرونده او همچنان باز هست و هنوز هیچ اتهامی اثبات نشده هست.

معروف ترین آقازاده های سیاست را بشناسید

2. الیاس قالیباف «فرزند باقر قالیباف شهردار شهر تهران»

«او یک معلم هست»؛ این توصیفی بود که پدرش در واکنش به شایعه سازی ها پیرامون فرزندش بیان کرد اما فعال بودن الیاس در رسانه هاي وابسته به پدرش بر کسی پوشیده نیست. استان تهران امروز، سایت فردا و … از جمله مواردی بودند که سکانداری شان در دست پسر سردار بود.

 

گرچه ناگفته نماند که به روایت خبرآنلاین در کنار این فعالیت رسانه اي، الیاس با موسسه مهر هشتم در بلوار سعادت آباد و ایجاد مدرسه هاي زنجیره اي، طبق گفته پدرش مشغول فعالیت فرهنگی هست.

معروف ترین آقازاده های سیاست را بشناسید

3. مهدی احمدی نژاد «فرزند محمود احمدی نژاد رئیس دولت نهم و دهم»

 

مهدی، تنها فرزند رئیس جمهور سابق هست که در کنار نام پدرش، نام پدر همسر خود یعنی رحیم مشایی را نیز یدک می‌کشد.نه تنها ازدواج سیاسی او که حتی ادامه تحصیل او در دانشگاه صنعتی شریف شعبه کیش موجب شد تا با یک حساب و کتابسرانگشتی، خبر تحصیل با هزینه خاص این پسر احمدی نژاد مورد دقت قرار بگیرد.

 

روزی هم غلامحسین کرباسچیدر انتقاد از فعالیت هاي اقتصادی پسر احمدی نژاد خواسته بود که «راجع به حضور پسر آقای احمدی نژاد در شستاو معاملات اقتصادی شان در کیش» تأمل شود.

معروف ترین آقازاده های سیاست را بشناسید

4. میثم مظفر «فرزند حسین مظفر نماینده پیشین مجلس و از مدیران ستاد قالیباف»

میثم مظفر تا همین چند هفته پیش مدیرعامل تاکسیرانی شهر تهران بود.حسین مظفر در برابر انتقادهایی که به حضور پسرش در تاکسیرانی شده بود گفته بود:«میثم ما گذشته از این معاون سازمان فرهنگی هنری شهرداری بود و گذشته از آن هم قائم مقام شهردار بودو حتی گذشته از آن نیز پست هایي داشته که وزرای ما آن را نداشتند. اتفاقا میثم ما به جرم مظفر بودن از مناصب بالا محروم مانده هست.

 

ایشان از هجده سالگی در تشکیلات بوده و اداره جلسات 2000 نفری را به عهده داشته هست.او مشاور منطقه آزاد کیش و مدیرکل اتحادیه دانش آموزان کشور بوده و بعنوان مشاوران جوان رئیس جمهور فعالیت می کرده هست.همین طور ایشان عضو هیات مدیره موسسه آی تی ومعاون سازمان فرهنگی شهرداری بوده وقرار بود شهردار یکی از مناطق شود.»

معروف ترین آقازاده های سیاست را بشناسید

5. فریدالدین حداد عادل «فرزند غلامعلی حداد عادل نماینده ادوار مجلس»

مهم‌ترین عکس از فریدالدین، تصویری بود که در زمان انتخابات مخابره شد. زمانی که ابراهیم رئیسی در قامت یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم برای ضبط گفتگو به صدا و سیما رفته بود، این فرید حداد عادل بود که تلاش کرد تا با قرار گرفتن در کادر دوربین، نشان دهد همه ي وقت قرار نیست در پشت صحنه بماند و با همراهی رئیسی تلاش کرد که پیامی را به دیگر نامزد اصولگرا یعنی قالیباف مخابره کند.

 

او عمده هم از فعالیت هاي سیاسی و رسانه اي دور نبود چه آن که سیاستگذاری در رسانه هاي اصولگرا مثل پنجره، مثلث، هفته نامه همشهری جوان و … «در دوره هاي گوناگون» را در کارنامه خود دارد. فریدالدین مدیریت مدرسه فرهنگ که پدرش بنیانگذارش بوده را نیز بر عهده دارد. در واقع او یک پایش در سیاست و پای دیگرش در فرهنگ هست، مثل پدرش که به علت این دوگانگی لقب «ادیب سیاستمدار» را گرفته هست.

معروف ترین آقازاده های سیاست را بشناسید

6. فاطمه، محسن، فائزه، مهدی و یاسر هاشمی «فرزندان آیت الله هاشمی»

فاطمه فرزند ارشد آیت الله هست که اکثر در حوزه مریضی هاي خاص فعالیت می‌کند. فرزند دوم خانواده هاشمی، محسن هست؛ چهره اي که برخلاف دیگر اعضای خانواده اش تا جایی که ممکن هست خود را از فضای سیاسی دور نگه داشته. او که اکثر تخصص را بر رفتار و کار خود حاکم کرده هست،13 سال ریاست هیات مدیره و مدیرعامل شرکت متروی استان تهران را عهده دار بود و چند سال بعد از شهردار شدن قالیباف از این سمت کنار رفت.

 

مهدی نیز مثل خواهرش فائزه، زندان را تجربه کرده هست. او از سال 94 به تهمت رشوه و ارتشاء به 10 سال زندان محکوم شد.او در دوره اي ریاست سازمان بهینه سازی مصرف سوخت را بر عهده داشت. یاسر هاشمی،آخرین فرزند آیت الله که نامش با دانشگاه آزاد و مجمع تشخیص مصلحت نظام گره خورده هست ورئیس دفتر پدر در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بود اما بعد از فوت آیت الله در جریان تغییر و تحولات دانشگاه آزاد،سمت ریاست دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد از او گرفته شد.

معروف ترین آقازاده های سیاست را بشناسید

7. محمد علیخانی «فرزند قدرت الله علیخانی نماینده پیشین قزوین در مجلس»

وقتی شورای بینظیر سیاستگذاری اصلاح طلبان لیست مورد حمایت خود را برای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر استان تهران اعلام کرد،آن قدر زمان اندکی تا روز انتخابات مانده بود که کمتر کسی دقت کرد فرزند نماینده پیشین مجلسیعنی محمد علیخانی هم در این لیست قرار گرفته. این برخلاف وعده اي بود که زعمای اصلاح طلب مبنی برقرار نگرفتن فرزندان چهره هاي سیاسی در لیست داده بودند.

 

محمد علیخانی گرچه گذشته تر در مجلس هفتم نماینده قزوین بوده و در این دوره هم به لطفقرارگیری در لیست مورد حمایت اصلاح طلبان توانست آرای لازم برای ورود به شورای شهر را کسب کند.او در دوره اي قائم مقام سازمان ترافیک شهرداری استان تهران هم بوده و بعنوان مشاور وزیر نفتدر دولت یازدهم فعالیت می‌کرد.

معروف ترین آقازاده های سیاست را بشناسید

8. فاطمه حسینی «فرزند صفدر حسینی رئیس سابق سازمان صندوق توسعه ملی»

همزمانی حضور او در مجلس دهم و قرار گرفتن نام پدرش در لیست دریافت کنندگان حقوق هاي نامتعارف، موجب شد تا ترکش هاي این اتفاق، وی را هم بی نصیب نگذارد. او متولد 1364 هست و به واسطه قرارگیری در لیست مورد حمایت اصلاح طلبان توانست وارد مجلس شود.

 

اصولگرایان حرف و حدیث هایي در مورد فعالیت هاي اقتصادی همسر او مطرح کرده اند،ضمن اینکه او با مدرک کارشناسی ارشد در دوران تبلیغات انتخاباتی مجلس خود را پزشک معرفی کرده بود.نطق او در دفاع از فعالیت هاي اقتصادی پدر و همسرش، انتقادهای بسیاری را برانگیخت. اظهارنظری با کلیدواژه«سفره انقلاب» به او منتسب هست که هیچ منبع رسمی را نمی‌توان پیدا کرد که اوواقعا چنین جملاتی را در دفاع از پدرش بیان کرده باشد.

معروف ترین آقازاده های سیاست را بشناسید

9. حمیدرضا عارف «فرزند محمدرضا عارف، معاون رئیس جمهور در دولت هشتم و رئیس شورای فوق العاده اصلاح طلبان»

 

حمیدرضا عارف یک فعال اقتصادی هست و در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند.او در سال 1384 و در سن 27 سالگی یکی از افرادی بود که شرکت ام تی ان آفریقای جنوبیرا برای عقد قرارداد و راه اندازی اپراتور دوم موبایل به ایران آورد.هر چند که خودش گفته دولت وقت نقش وی را در انعقاد این قرارداد نادیده گرفته هست.حمیدرضا عارف در انتخابات اتاق بازرگانی هم ثبت نام کرده بود که در نهایت پیروز به کسبرأی لازم برای ورود به پارلمان بخش خصوصی نشد.

معروف ترین آقازاده های سیاست را بشناسید

10. مصطفی طبسی «فرزند آیت الله واعظی طبسی تولیت فقید آستان قدس رضوی»

«زلال بی انتها» نام مستندی بود که نام مصطفی را بر سر زبان ها انداخت.داستان از زمانی شروع شد که سحر ریحانی در گفت و گو اي بعنوان تهیه کننده این مستند از هزینه یک میلیارد و پانصد هزار تومانی این فیلم و کمک قابل دقت مصطفی طبسی در قامت رئیس دفتر تولیت آستان قدس خبر داد.

 

این افشاگری با حاشیه هاي بسیاری همراه شد تا جایی که جمعی از چهره هاي شناخته شده فرهنگی و رسانه اي کشور در نامه اي خطاب به تولیت آستان قدس، خواهان بررسی این موضوع شدند.

معروف ترین آقازاده های سیاست را بشناسید

11.سجاد عبادی «فرزند رحیم عبادی و فریده ماشینی»

همسر آزاده نامداری جوانی هست به نام سجاد عبادی فرزند رحیم عبادی و فریده ماشینی.سجاد عبادی متولد ۱۳۶۰ و فارغ التحصیل رشته سیاستگذاری عمومی و سرپرست حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه غیرانتفاعی«غیردولتی» مهر البرز استو پدرش قائم مقام و عضو هیات علمی همان دانشگاه.

 

پدر سجاد عبادی رحیم عبادی هست که دارای سوابق طولانی در آموزش و پرورش استو مدتی مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بوده و معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش هم در کارنامهاو به چشم میخورد. او در دولت اصلاحات به ریاست سازمان ملی جوانان رسید.

 

مرحومه فریده ماشینی مادرسجاد عبادی که الان در قید حیات نیست فارغ التحصیل مطالعات زنان ازدانشگاه علامه و مهندسی شیمی از دانشگاه امیرکبیر بود اکثر بعنوان پژوهشگر و فعال زنان شناخته می شد .خانم ماشینی در خرداد ۹۱ و بعد از مدتی ابتلا به سرطان درگذشت

معروف ترین آقازاده های سیاست را بشناسید

فرزندان چهره هاي سیاسی مشهور،یاسین رامین همسر مهناز افشار،آزاده نامداری و همسرش،عکس هاي فرزندان افراد سیاسی