پارس ناز پورتال

معروف ترین سوپر استار هایی که جشن تولد گرفتند

معروف ترین سوپر استار هایی که جشن تولد گرفتند

معروف ترین سوپر استار هایی که جشن تولد گرفتند

جشن تولد برای ستاره هایی که اخیرا سالروز به دنیا آمدن آن ها بوده است. در زیر نام آن ها را برای شما لیست کرده ایم. طی هفته ای که گذشت بسیاری از ستاره ها زادروزشان را جشن گرفتند: ازآیشواریا رای بگیرید تا متیو مک کانهی در اینجا نگاهی به نکات و حقایق جالب زندگی ستاره هایی که در هفته پیش به دنیا آمدند می اندازیم.

 

مارادونا 56 ساله شد
دیه‌گو آرماندو مارادونا (Diego Armando Maradona) زاده 30 اکتبر 1960، فوتبالیست سابق آرژانتینی و مربی کنونی فوتبال است. او تابحال به عنوان مدیر و مربی باشگاه های دیگر و همچنین تیم ملی آرژانتین کار کرده است. بسیاری از نویسندگان حوزه فوتبال، بازیکنان و طرفداران، مارادونا را بهترین فوتبالیست تمام دوران ها می دانند. وی مشترکاً با پله بازیکن قرن بیستم فیفا نام گرفته است.

معروف ترین سوپر استار هایی که جشن تولد گرفتند

مارادونا که یک بازی‌ساز حرفه ای بود و در پست کلاسیک شماره 10 بازی می کرد، اولین بازیکن فوتبال تاریخ است که دو بار رکورد جهانی دستمزد ترانسفر را شکسته، اولین بار زمانی که به بارسلونا ترانسفر شد که رکورد آن زمان را با 5 میلیون پوند شکست و دومین بار زمانی بود که به ناپولی ترانسفر شد و رکورد آن زمان را با 6.9 میلیون پوند شکست.

 

مارادونا طی دوران فوتبال باشگاهی اش برای تیم های آرژانتینوس جونیورز، بوکا جونیورز، بارسلونا، ناپولی، سِویا و نیولز الد بویز توپ زده و بیشتر به خاطر دورانی که در ناپولی بازی می کرده مشهور شده است، زیرا در آن زمان افتخارات متعددی به دست آورد. در سطح بین المللی نیز وی با تیم آرژانتین 91 بازی انجام داده و 34 گل به ثمر رسانده است.
معروف ترین سوپر استار هایی که جشن تولد گرفتنددید استثنائی مارادونا و مهارت هایش در پاسکاری، کنترل توپ و دریبل، و همچنین سرعت، رفلکس ها و زمان واکنش او در ترکیب با جثه کوچکش (قد: 165 سانتیمتر) به او مرکز ثقل پائینی داده بود که باعث می شد او نسبت به فوتبالیست های دیگر، بهتر مانور بدهد و به این ترتیب با یک فرار می توانست چند بازیکن تیم حریف را دریبل کند.

 

حضور او در زمین بر روی عملکرد عمومی هم‌تیمی هایش تأثیر فوق العاده ای داشت، در حالیکه خودش اغلب از سوی تیم حریف بلوکه می شد. مارادونا به خاطر استعداد فوق العاده اش در فوتبال نام مستعار «پسر طلایی» را گرفته بود، نامی که در تمام دوران فوتبالش رویش باقی ماند.

 

مارادونا در چهار جام جهانی فیفا از جمله جام جهانی 1986 مکزیک حضور داشت که در این جام کاپیتان تیم آرژانتین بود و این تیم را در فینال بازی ها هدایت کرد و به پیروزی بر آلمان غربی رساند و توپ طلایی بهترین بازیکن تورنمنت را به دست آورد.
معروف ترین سوپر استار هایی که جشن تولد گرفتنددر اوج حساسیت ‌های این جام دو تیم آرژانتین و انگلستان در مرحله یک چهارم نهایی در برابر هم قرار گرفتند. مارادونا با به ثمر رساندن دو گل تاریخی موجب پیروزی آرژانتین شد. نخستین گل مسابقه را مارادونا در ابتدای نیمه دوم با دست به ثمر رساند که به «دست خدا» مشهور شد

 

و چند دقیقه بعد در حالی که در میانه ‌های میدان صاحب توپ شده بود با دریبل زدن پنج بازیکن انگلیسی توپ را وارد دروازه انگلستان نمود که این گل در سال 2002 در نظرسنجی فیفا، «گل قرن» نام گرفت.دیه‌گو مارادونا در نوامبر 2008 مربی تیم ملی آرژانتین شد و در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی این تیم را هدایت کرد.

 

پس از کناره گیری از تیم ملی آرژانتین، در میان تعجب همگان در ماه مه ۲۰۱۱ سرمربیگری تیم الوصل امارات را با قراردادی دو ساله بر عهده گرفت. این چهارمین تجربه مربیگری وی بود. در اوت 2013، او به باشگاه آرژانتینی پریمرا دی پیوست و «مربی معنوی» این تیم شد.

 

در نوامبر 1984، مارادونا با کلودیا ویلافانه که مدتها با او نامزد بود ازدواج کرد و آنها صاحب دو دختر به نام های دالما نریا متولد 1987 و جیانینا دینورا متولد 1989 شدند. مارادونا در زندگی نامه اش اعتراف کرده که به کلودیا وفادار نبوده، با اینکه همواره او را عشق زندگی اش می نامید.

 

این دو در سال 2004 از هم جدا شدند و در جریان طلاق، وی اعتراف کرد که پدر پسری به نام دیه‌گو سیناگرا است که در سپتامبر 1986 به دنیا آمد. از دهه هشتاد تا سال 2004 او به کوکائین اعتیاد داشت و ظاهراً در سال 1983 در تیم بارسلونا نیز مواد مصرف می کرده و وقتی شروع به بازی در ناپولی کرد، اعتیادش دائمی شد

 

و بازی اش را تحت تأثیر قرار داد. وی همچنین دائماً وزن اضافه می کند و پس از کناره گیری از فوتبال تابحال از اضافه وزن رنج می برد تا اینکه در مارس 2005 جراحی بایپاس معده انجام داد.
معروف ترین سوپر استار هایی که جشن تولد گرفتنددر مارس 2009 مقامات ایتالیا اعلام کردند که مارادونا هنوز 37 میلیون یورو مالیات به دولت ایتالیا بدهکار است که 23.5 میلیون آن در واقع سود تعلق گرفته به بدهی اصلی اوست. این مقامات اظهار داشتند که او فقط 42 هزار دلار برای خرید دو ساعت مچی لاکچری و یک جفت گوشواره پرداخت کرده است.

 

به همین دلیل دارایی خالص دیه‌گو مارادونا به شدت افت کرده و در حدود 100 هزار دلار برآورد شده است، زیرا بیش از 50 میلیون دلار به دولت ایتالیا بدهکار است. 

 

آیشواریا رای 43 ساله شد

آیشواریا رای (Aishwarya Rai) زاده اول نوامبر 1973 که با نام آیشواریا رای باچان نیز شناخته می شود، هنرپیشه و مدل هندی است که در سال 1994 دختر شایسته دنیا شد. به خاطر موفقیت در بازیگری توانست یکی از محبوب ترین و بانفوذ ترین سلبریتی های هندوستان شود

 

و افتخارات متعددی از جمله ده نامزدی جایزه فیلم فیر را بدست آورد. در سال 2009 دولت هندوستان به او جایزه پادما شری اهدا کرد. از آیشواریا رای اغلب به عنوان «زیباترین زن دنیا» یاد می شود.
معروف ترین سوپر استار هایی که جشن تولد گرفتندوی در دوران کالج چند بار مدلینگ انجام داد و پس از چند حضور کوتاه در آگهی های بازرگانی تلویزیونی، وارد مسابقه دختر شایسته هندوستان شد که در آن مقام دوم را کسب کرد. سپس در سال 1994 دختر شایسته دنیا شد و بدین ترتیب بود که پیشنهادات فراوانی برای بازی در فیلم ها دریافت کرد.

 

اولین بازی او در فیلم «ایرووار» (1997) به زبان تامیلی بود و همان سال اولین فیلم هندی او با عنوان «و عشق اتفاق افتاد» اکران شد. اولین موفقیت تجاری او با فیلم درام رمانتیک تامیلی «جینز» (1998) بود که پس از آن موفقیت های بیشتری بدست آورد و دو جایزه فیلم فیر بهترین بازیگر زن را برای نقش آفرینی در فیلم های «عزیزم من قلبم را داده ام» (1999) و «دِوداس» (2002) از آن خود کرد.
معروف ترین سوپر استار هایی که جشن تولد گرفتندبازی اش در نقش هنرمندی عاشق در رمانس تامیلی «من دیده ام، من دیده ام» (2000)، نقش بینودینی، قهرمان رابیندرانات تاگور در فیلم بنگالی «شن در چشم» (2003)، نقش زنی افسرده در فیلم درام «بارانی» (2004) و نقش کیرانجیت اهلووالیا در فیلم درام انگلیسی «تحریک شده» (2006) بسیار مورد تحسین قرار گرفت.

 

بزرگترین موفقیت های تجاری رای، فیلم رمانتیک «محبت ها» (2000)، فیلم ماجرایی «موج 2» (2006)، فیلم رمانتیک تاریخی «جودها اکبر» (2008) و فیلم علمی تخیلی «ربات» (2010) بوده است. وی همچنین برای بازی در نقش یک پرستار در فیلم درام «درخواست» (2010) تحسین شد. آیشواریا رای در سال 2010 مدتی از سینما کناره گرفت و در سال 2015 با فیلم مهیج «جذبه» به بالیوود بازگشت.
معروف ترین سوپر استار هایی که جشن تولد گرفتندرای در سال 2007 با آبیشک باچان ازدواج کرد که از او صاحب دختری شده است. خارج از صنعت سینما، وی به عنوان سفیر سازمان های خیریه و کمپین های متعددی فعالیت می کند. او سفیر حسن نیت برنامه مشترک مبارزه علیه ایدز سازمان ملل است. در سال 2003 او اولین بازیگر هندی بود که یکی از اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن می شد.

 

در سال 1999 رای با سلمان خان، بازیگری بالیوودی آشنا شد، و رابطه آنها سوژه اصلی رسانه ها بود تا اینکه در سال 2002 از هم جدا شدند و رای دلیل پایان دادن به این رابطه را خشونت زبانی، فیزیکی و عاطفی، خیانت، توهین و هتک آبرو از سوی سلمان ذکر کرد. با آنکه وی و آبیشک باچان در فیلم های «دو و نیم نامه عشق» (که سلمان خان نیز در آن حضور کوتاهی داشت)

 

و «چیزی نگو» با هم همبازی بودند، ولی در طول فیلمبرداری «موج 2» بود که آبیشک عاشق آیشواریا شد. نامزدی آنها در ژانویه 2007 اعلام شد و بعدها پدر آبیشک، یعنی آمیتاب باچان، آن را تأیید کرد.رسانه های هندوستان این زوج را «ابَر زوج» این کشور می خوانند.

 

رای بسیار مذهبی و بسیار به خانواده اش نزدیک است. زمانی که او با آبیشک ازدواج کرد و در تاریخ 28 سپتامبر 2009 در شوی اوپرا وینفری شرکت کرد، شهرت بین المللی او چند برابر شد. حتی می گویند این زوج از «برنجلینا» هم مشهورترند.

معروف ترین سوپر استار هایی که جشن تولد گرفتندآیشواریا در نوامبر 2011 صاحب دختری شد که نامش را آرادیا گذاشت و اغلب رسانه های هند این دختربچه را «بتی بی» می نامند، نامی که طرفداران و رسانه ها به او داده اند، زیرا چهار ماه طول کشید تا این زوج برای دخترشان اسم انتخاب کنند.

 

رای اغلب از سوی طرفداران و رسانه ها با لقب «اش» و «آیش» خطاب می شود که خودش از این که با این نام از او یاد کنند متنفر است و ترجیح می دهد نام کامل او را به زبان بیاورند و معنای خوب آن را با القاب خراب نکنند. دارایی خالص آیشواریا رای 35 میلیون دلار برآورد شده است.

 

شاهرخ خان 51 ساله شد

شاهرخ خان (Shahrukh Khan) زاده 2 نوامبر 1965، بازیگر، تهیه کننده، مجری و شخصیت تلویزیونی هندی است که با نام «اس آر کی» (SRK) نیز شناخته می شود، ولی رسانه های هندوستان به او لقب «سلطان بالیوود» یا «کینگ خان» داده اند. وی در بیش از 80 فیلم بالیوودی بازی کرده و افتخارات متعددی از جمله 14 جایزه فیلم فیر کسب کرده است.

 

خان که او را به عنوان «بزرگترین ستاره سینمایی دنیا» توصیف می کنند، در سطح هندوستان و آسیا طرفداران گسترده ای دارد و از لحاظ میزان طرفداران و میزان درآمد نیز به عنوان یکی از موفق ترین ستاره های سینمایی کل دنیا قلمداد می شود.
معروف ترین سوپر استار هایی که جشن تولد گرفتندشاهرخ در خانواده ای مسلمان به دنیا آمد. به درخواست والدین خود در رشته اقتصاد و در دانشگاه هنسراج دهلی‌نو به تحصیل پرداخت و لیسانسش را گرفت. سپس وارد رشته فیلمسازی شد و مدرک فوق لیسانس خود را در این رشته گرفت.

 

در سن 18 سالگی در یک مهمانی با گوری چیبر دانش‌آموخته مدرن‌ اسکول که در آن زمان 14 ساله بود آشنا شد و این آشنایی در نهایت پس از چند سال به ازدواج ختم شد. گوری شدیداً با بازیگری وی مخالف بود و نمی‌خواست شاهرخ در سینما مشغول به کار شود، اما پس از موفقیت اولین فیلم وی و تکرار این موفقیت در کارهای بعدی، آنها در بمبئی مستقر شدند.

 

شاهرخ خان سه فرزند دارد: پسر بزرگش آریان نام دارد که در سال 1997 به دنیا آمد و دخترش سوهانا در سال 2000 زاده شد. فرزند سوم شاهرخ به نام آبرام از طریق رحم اجاره ای به دنیا آمد. با آنکه او به شدت به اسلام اعتقاد دارد، ولی به مذهب همسرش نیز احترام می گذارد.
معروف ترین سوپر استار هایی که جشن تولد گرفتندخان کارش را با چند سریال تلویزیونی در دهه هشتاد آغاز کرد و اولین فیلم بالیوودی اش فیلم «عاشق دیوانه وار» بود که در سال 1992 اکران شد. او اوایل دوران بازیگری اش با نقش های منفی در فیلم های «ترس» (1993)، «بازیگر» (1993) و «سرانجام» (1994) مشهور شده بود.

 

بعد از نقش آفرینی در یک سری فیلم های رمانتیک مانند «داماد عاشق عروس را می برد» (1995)، «دل دیوانه است» (1997)، «داره یه اتفاقاتی میفته» (1998)، «محبت ها» (2000) و «گاهی خوشی گاهی غم» (2001) به شهرت مثبتی دست یافت و بازیگر برجسته ای شد.
معروف ترین سوپر استار هایی که جشن تولد گرفتندبرای بازی در نقش یک دائم الخمر در فیلم سینمایی «دِوداس» (2002)، و همچنین نقش یک دانشمند ناسا در فیلم «سرزمین مادری: ما، مردم» (2004) و نقش مربی هاکی در فیلم «هندوستان پیروز است» (2007)، نقش مردی با سندرم اسپرجر در فیلم «نام من خان است» (2010) بسیار مورد تحسین و تمجید قرار گرفت.

 

پرفروش ترین فیلم های او شامل کمدی های «چنای اکسپرس» (2013) و «سال نو مبارک» (2014) می شوند.بسیاری از فیلم های شاهرخ خان موضوعاتی از قبیل هویت ملی هندوستان و ارتباط با جوامع پراکنده، یا تفاوت های نژادی، جنسیتی، اجتماعی و مذهبی دارند.

 

به خاطر کمک های شایانی که وی به صنعت فیلم هندوستان نموده، دولت هند جایزه پادما شری را به وی اهدا کرده و دولت فرانسه نیز نشان لژیون دونور و همچنین نشان ادبیات و هنر را به او تقدیم نموده است.
معروف ترین سوپر استار هایی که جشن تولد گرفتنداز سال 2015 خان یکی از روسای هیئت مدیره کمپانی فیلم سازی رِد چیلیز اینترتینمنت و شرکت های وابسته به آن است و یکی از مالکین تیم کریکت کولکاتا نایت رایدرز در لیگ برتر هندوستان نیز هست. وی یکی از مجریان همیشگی تلویزیون هندوستان است که روی صحنه شوهای آن نیز اجراهای فراوانی دارد.

 

رسانه های هند او را «برند اس آر کی» می نامند که دلیلش حضور بی پایان او در تبلیغات و آگهی های بازرگانی و مشارکتش در پروژه های کارآفرینانه است.تلاش های انسان دوستانه شاهرخ خان در حوزه بهداشت و سلامت و امداد رسانی به قربانیان بلایای طبیعی نیز بسیار چشمگیر است.

 

نام شاهرخ خان اغلب در فهرست بانفوذترین افراد در فرهنگ هندوستان دیده می شود و در سال 2008 مجله نیوزویک او را جزو پنجاه فرد بانفوذ و قدرتمند دنیا نامید. دارایی خالص شاهرخ خان 600 میلیون دلار برآورد شده است.

 

کندال جنر 21 ساله شد

کندال نیکول جِنِر (Kendall Jenner) زاده 3 نوامبر 1995 در لوس آنجلس کالیفرنیا، مدل و شخصیت تلویزیونی آمریکایی است. پدرش بروس جنر (با نام جدید کیتلین جنر پس از تغییر جنسیت در سال 2015)، قهرمان سابق المپیک و مادرش، کریس جنر، شخصیت تلویزیونی است.
معروف ترین سوپر استار هایی که جشن تولد گرفتنداو خواهر کوچکتری به نام کایلی جنر و چهار خواهر ناتنی بزرگتر به نام های کورتنی، کیم و کلوئی کارداشیان و کیسی جنر و همچنین چهار برادر ناتنی به نام‌های راب کارداشیان، برت جنر، براندون جنر و برودی جنر دارد. کندال و کایلی و خواهر و برادران ناتنی اش در محله کالابازاس که در حومه غربی مرفه نشین لوس آنجلس قرار دارد بزرگ شدند.

 

وی به دبیرستان سیه‌را کانیون می رفت تا اینکه مدرسه را کنار گذاشت تا در خانه درس بخواند و به این ترتیب بتواند مدلینگ را دنبال کند. در سال 2009 و در سن 14 سالگی، آژانس مدلینگ ویلهلمینا، کندال را به کار گرفت. وی در سال 2010 به عنوان دهمین ستاره جذاب نوجوان تلویزیون انتخاب شد.

 

با حضور در برنامه تلویزیونی «همراه با کارداشیان ها» بود که کندال درخشید و در سال ۲۰۱۴ برای راه رفتن در فشن شو های طراحان مد معروف در هفته های مد پاریس، نیویورک، میلان حضور یافت و در سال ۲۰۱۵ در فشن شوی ویکتوریاز سیکرت حضور یافت.
معروف ترین سوپر استار هایی که جشن تولد گرفتنداو همچنین سفیر تبلیغاتی برند لوازم آرایشی Estée Lauder هست. او تا بحال بر روی جلد مجله های ووگ ژاپن، مکزیک، ایتالیا ظاهر شده است. کندال و کایلی جنر برند پوشاک خود را دارند. مجله فوربس در سال 2015 کندال جنر را در لیست پر درآمد ترین مدل های دنیا قرار داد و در لیست فوربس از پر درآمد ترین مدل های دنیا در سال 2016، کندال رتبه سوم را دارد.

 

مجله پیپل نیز در آوریل 2014 او را در لیست 50 نفره خود از زیباترین مردم دنیا قرار داده است. مجله تایم کندال و کایلی را در سال 2014 جزو بانفوذترین نوجوانان دنیا قرار داد.کندال جنر با جی جی حدید که او نیز مدل مشهوری است، دوستی نزدیکی دارد. گوگل در سال 2014 اعلام کرد

 

که او دومین مدلی است که نامش در این موتور جستجو بیشترین تعداد جستجو را داشته است. کندال در عصری که مدل ها با حضورشان در شبکه های اجتماعی به شهرت می رسند و شناخته می شوند، نزدیک به 70 میلیون فالوئر در اینستاگرام دارد.
معروف ترین سوپر استار هایی که جشن تولد گرفتنددر ماه مه 2014 وی آپارتمانی دو خوابه با دو و نیم سرویس بهداشتی در لوس آنجلس به قیمت 1.4 میلیون دلار خرید و در نوامبر 2015 به مناسبت تولد 20 سالگی اش، یک شورلت کوروت 100 هزار دلاری گرفت. او در وبلاگش اشاره کرده که شخصیت کمرویی دارد و در اپلیکیشن خودش اعلام کرده که خود را صد در صد مسیحی می داند. دارایی خالص کندال جنر 12 میلیون دلار برآورد شده است.

 

متیو مک‌کانهی 47 ساله شد

متیو دیوید مک‌کانِهِی (Matthew McConaughey) زاده 4 نوامبر 1969، بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی است. نام او نخستین بار با فیلم کمدی«مات و مبهوت» (1993) مطرح شد. سپس در فیلم‌های دیگری همچون «قتل‌ های زنجیره‌ای تگزاس: نسل بعدی» (1994)، فیلم مهیج «زمانی برای کشتن» (1996)،

 

فیلم تاریخی استیون اسپیلبرگ به نام «آمیستاد» (1997)، درام علمی-تخیلی «تماس» (1997)، کمدی «ادتی‌وی» (1999) و فیلم جنگی «یو-571» (2000) به ایفای نقش پرداخت.
معروف ترین سوپر استار هایی که جشن تولد گرفتنداز سال ۲۰۰۰ به بعد، وی به بازی در فیلم ‌های رمانتیک و کمدی روی آورد که از آن میان می‌توان به فیلم های «طراح مراسم ازدواج» (۲۰۰۱)، «چگونه مردی را در ۱۰ روز از دست بدهیم» (۲۰۰۳)، «شکست در اجرا» (۲۰۰۶)، «طلای احمق‌ها» (۲۰۰۸)، «ارواح دوست دخترهای سابق» (۲۰۰۹) اشاره نمود.
معروف ترین سوپر استار هایی که جشن تولد گرفتنداز سال ۲۰۱۰ به بعد متیو از فیلم‌ های رمانتیک فاصله گرفت و در فیلم ‌های دیگری مانند «وکیل لینکلن» (۲۰۱۱)، «برنی» (۲۰۱۱)، «جوی قاتل» (۲۰۱۱)، «ماد» (۲۰۱۲)، «مجیک مایک» (۲۰۱۲)،«گرگ وال استریت» (۲۰۱۳)،«بین ستاره‌ای» (۲۰۱۴) و «دولت آزاد جونز» (2016) ظاهر شد.

 

وی به خاطر بازی در این فیلم‌ ها مورد تحسین منتقدین قرار گرفت. او در دو انیمیشن «کوبو و دو تار» (2016) و «آواز بخوان» (2016) صداپیشگی هم کرده است.
معروف ترین سوپر استار هایی که جشن تولد گرفتندموفقیت وی در سال ۲۰۱۳ با بازی در فیلم «باشگاه خریداران دالاس» به اوج رسید. در این فیلم متیو نقش گاوچرانی را بازی می‌کند که به بیماری ایدز مبتلا شده است. بخاطر بازی در این فیلم او موفق به کسب جوایزی متعددی از جمله جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد و جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم درام شد.

 

در سال ۲۰۱۴ با بازی در سریال «کارآگاه حقیقی» محصول شبکه اچ بی او، جایزه منتخب منتقدین تلویزیون را برد و همچنین نامزد دریافت جایزه امی ساعات پر بیننده برای بهترین بازیگر نقش اول مرد در مجموعه درام شد.
معروف ترین سوپر استار هایی که جشن تولد گرفتندمتیو مک‌کانهی در سال ۲۰۰۶ با کامیلاآلوز، مانکن برزیلی، آشنا شد. آنها در ماه دسامبر ۲۰۱۱ رسماً نامزدی خود را اعلام کردند و در ژوئن ۲۰۱۲ ازدواج کردند. این زوج سه فرزند به نام ‌های لیوای آلوز مک‌کانهی متولد 2008، ویدا آلوز مک‌کانهی متولد 2010 و لیوینگستون آلوز مک‌کانهی متولد 2012 دارند.

 

متیو مؤسس یک بنیاد خیریه است که عواید این بنیاد خیریه صرف امور مربوط به کودکان و نوجوانان می‌شود تا آینده‌ای بهتر را برای آنها رقم بزند.
معروف ترین سوپر استار هایی که جشن تولد گرفتندوی همچنین تاکنون جان چندین حیوان خانگی را از بلایای مختلف طبیعی و غیرطبیعی از جمله طوفان کاترینا نجات داده است. در حال حاضر متیو در دانشگاه تگزاس تدریس می کند و اولین جلسه تدریسش درباره فیلمبرداری فیلم «دولت آزاد جونز» محصول سال 2016 بود. دارایی خالص متیو مک‌کانهی 75 میلیون دلار برآورد شده است.

 

لوئیز فیگو 44 ساله شد

لوئیز فیگو با تلفظ پرتغالی صحیح لوئیش فلیپه مادیرا کائیرو فیگو (Luís Figo) زاده 4 نوامبر 1972، فوتبالیست سابق پرتغالی است. او قبل از کناره گیری از فوتبال در مه 2009، در پست هافبک تیم هایی همچون اسپورتینگ، بارسلونا، رئال مادرید و اینتر میلان بازی کرده است. وی 127 بازی با تیم ملی پرتغال داشته، رکوردی که بعدها توسط کریستیانو رونالدو شکسته شد.

 

فیگو که به خاطر خلاقیت و توانایی گذشتن از بازیکنان خط دفاع مشهور بود، یکی از بزرگترین بازیکنان گوش در میان هم نسلی هایش شناخته می شد. پس از لیونل مسی، او با 106 پاس گل، در تاریخ لا لیگا رکورد دار است. وی در سال 2000 توپ طلایی را از آن خود کرد و عنوان بازیکن سال فوتبال جهان را در سال 2001 از فیفا دریافت کرد

 

و در سال 2004 در لیست 100 نفره فیفا از بهترین بازیکنان زنده دنیا قرار گرفت. فیگو یکی از معدود فوتبالیست هایی است که برای هر دو باشگاه رقیب اسپانیایی بارسلونا و رئال مادرید توپ زده است.
معروف ترین سوپر استار هایی که جشن تولد گرفتندترانسفر جنجالی او در سال 2000 از بارسلونا به رئال مادرید، رکورد مبلغ ترانسفر را در دنیا با 60 میلیون یورو شکست.فیگو دوران فوتبال موفقی داشته که با بردهای متعددی مزین شده از جمله کاپ پرتغال، چهار عنوان لا لیگا، دو کاپ اسپانیا، سه سوپر کاپ اسپانیا، یک عنوان لیگ قهرمانی یوفا،

 

یک کاپ برندگان کاپ یوفا، دو سوپر کاپ یوفا، یک کاپ بین قاره ای، چهار عنوان سری آ، یک کاپ ایتالیا و سه سوپر کاپ ایتالیا. در سطح بین المللی نیز او 32 گل برای تیم ملی پرتغال به ثمر رسانده و در سه جام قهرمانی اروپا و دو جام جهانی، نماینده این کشور بوده است و در یورو 2004 به این تیم کمک کرد تا مقام نایب قهرمانی را بدست آورد.

 

وی در آگهی های بازرگانی کمپانی آمریکایی پوشاک ورزشی نایکی حضور داشت و در سال 1996 در آگهی بازرگانی نایکی با عنوان «خوب در برابر بد» با موضوع مسابقه گلادیاتورها در آمفی تئاتری رومی بازی کرد. در این آگهی، فیگو در کنار فوتبالیست هایی مانند رونالدو، پائولو مالدینی، اریک کانتونا،

 

پاتریک کلایورت و خورخه کامپوس از «بازی زیبا» در مقابل تیمی با جنگجوهای شیطانی دفاع می کنند و در نهایت کانتونا توپ را گل کرده و بدی را نابود می نماید.
معروف ترین سوپر استار هایی که جشن تولد گرفتنددر کمپین تبلیغاتی جهانی نایکی درست قبل از جام جهانی 2002 کره و ژاپن، در پیام بازرگانی «تورنمنت پنهان» که کارگردانی آن را تری گیلیام بر عهده داشت، فیگو در کنار بازیکنانی مانند تیه‌ری آنری، رونالدینیو، فرانچسکو توتی، روبرتو کارلوس، هیدتوشی ناکاتا و بازیکن سابق فوتبال، اریک کانتونا، در نقش داور بازی، ظاهر شد.

 

لوئیز فیگو با هلن اسودین، مدل سوئدی ازدواج کرد و از او سه دختر به نام های دنیلا متولد 1999، مارتینا متولد 2002 و استلا متولد 2004 دارد. آنها خانه ای در بخش ییلاقی خارج از شهر سولفتی در سوئد دارند. وی در کنار هموطنش، مدیر سابق تیم ملی پرتغال و مربی سابق تیم جوانان پرتغال،

 

کارلوس کیروش، مدت کوتاهی مشترکاً مالک تیم آ یک پرتغال در فصل 2005-2006 مسابقات اتومبیل رانی آ یک گرند پری بودند.
معروف ترین سوپر استار هایی که جشن تولد گرفتنددر حال حاضر فیگو کافه ای با پرستیژ و اعیانی در منطقه آلگاروه پرتغال دارد. وی موسس وبسایت نتورکینگ Network90 ویژه صنعت فوتبال حرفه ای با اعضای اختصاصی است. فیگو پنج زبان پرتغالی، اسپانیایی، انگلیسی، ایتالیایی و فرانسه را به روانی حرف می زند. دارایی خالص او 50 میلیون دلار برآورد شده است.